ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ספקות ✔תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5 ✔* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 4. מסורת אבותינו בידינו ... - ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 4.

מסורת אבותינו בידינו!!! לנוער ולכל מי שמעוניין.

גם בקרב עדת יהודי תימן הידועה בדקדוקה, שרבים מנסים ללמוד ממקור זה, עדיין נותרו בקעות שראויות להיגדר ולא להשאירן פרוצות, ובמיוחד שלפנינו חלק מהילדים הנערים שרמת ההיגוי שלהם הולכת ומשתבשת מול עינינו.

כמה וכמה פעמים נסינו: לשרש בפיוט "לכה דודי..."את ההיגוי של המילה "הַמְיֻחָד" שיש לקראו "המִיוחד" (בחיריק חטוף, ולא! בפתח חטוף - המֲיוחד) כדין כל שוא נע שבא לפני האות "י" שהוגים אותו כחיריק חטוף.

א

אנא שימו לב! הכללים דלעיל נכונים גם לתרג'ום.

למתרגמים: כדי שלא יהיה בלבול מהו שו"א נח ומה הוא שו"א נע, שימו לב שבתאג' "תורה קדומה" מחקו, העלימו את השו"א נח לגמרי וכל שו"א שנמצא בתרג'ום בתאג' הנז' הוא שו"א נע

"לא - לו"

קיימת בעיה בהבחנה בהגיית המילים בין "לו" ובין "לא", ובמיוחד בקרי וכתיב.

כגון: "הוא א - להים הוא עשנו ולו (כתיב: "ולא") אנחנו" או: "אשר לו (כתיב: "לא") כרעיים ממעל לרגליו.." (ויקרא י"א, כ"א) או: "שחת לו לא בניו מומם" (פרשת האזינו)

התימנים המקפידים, מבחינים בין שתי המילים הללו בצורה זו:

המילה "לא" נקראת קצר ביותר (חד וחלק!)

והמילה "לו" נקראת במתינות.. ב"אריכות"..

מסורת זו מומלצת להיות מאומצת ע"י כל אלה שאינם מבחינים בין "לו" ובין "לא"

ובמיוחד בפסוקים שהכתיב וה"קרי" אינם זהים במקומות דלהלן: שה"כתיב" נכתב "לא" ויש לקראו "לו"

בשמות כ"א, ט: נכתב בתורה" אשר לא יעדה והפדה..."ויש לקרוא זאת ?"אשר לו יעדה והפדה"

מצאנו גם בישעיה (ס"א, ט) כתוב: "בכל צרתם לא צר..."ויש לקרוא בכל צרתם לו צר..."

גם בתהילים ק' ב"מזמור לתודה" הנאמר מידי בוקר חוץ משבתות (ולפי דעות מסוימות גם לא בחגים, ער"פ ועריה"כ) כך כתוב בפרק: "דעו... הוא עשנו ולא אנחנו..."ויש לקרוא "הוא עשנו ולו אנחנו"

לדוגמאות דלעיל יש גם דרשות מעניינות.

כיצד נבחין בהיגוי בין ה"כתיב" - לא ובין מה שבאמת צריך להגות..."לו"???

אם אפשר ליצור הבחנה, למה להתעלם?! תמיהה זו נכונה גם לעניינים הבאים.

הערה:

כדי לשבר את האוזן, שיש להבחין בהיגוי... תנסו לדבר לפני דובר אנגלית

ותבטאו את שתי המילים הבאות באותה צורה "SHIP או SHEEP, (תהיו במבוכה)

דוגמא אחרת: האם לא תבחינו בין HOP= "לקפוץ" לבין HOPE= "תקוה"

ואם "שם" נקפיד להגות נכון... מה עם שפת הקודש שלנו?

"אַל" (מילת שלילה) או "אֶל"

כיצד יהודי יוצא תימן יהגה ויבחין בהבדל שביניהם? הרי הסגול נהגה "כמעט" כפת"ח? יש להם על מה לסמוך, כי הרי גם רש"י קרא לסגו"ל "פתח - קטן" והתימנים יקראו לו: "פתח - סגול", אלא יש להבחין ב"אַל" יהיה "חד וחלק" ורמז לזה: לשון אזהרה, ואילו "אֶל" יהגה אותו בהרחבה ובאריכות קלה של חלקי שניה... ("ולמבחינים כן תהי תקווה")

יתר עדות קודש בעם ישראל כיצד יבחינו בין:

"אֵ - ל" או "אֶל"

"אֵ - ל" (אחד משמותיו של הבורא) ובין "אֶל" (מילת כיוון).., לכאורה ההגיה תהיה זהה?! גם כאן נראה שיש להגות את שם ה' ביראה ולכן יהיה קצר ואילו "אֶל" המביע כוון... נהגה זאת ב"אריכות" (של חלקי שניה.."ולמבחינים כן תהי תקווה").

פת"ח או קמ"ץ"?

"ממחרַת השבת..."כל מחרת הסמוך לה"א הידיעה הרי"ש בפת"ח.

כל דַּם הַנקי בפתח, וכל דָּם נָקי - בקמ"ץ.

דַּם הַנקי פירושו: דם של האיש הנקי. לכן הוא סמוך וינוקד בפת"ח.

אבל הַדָּם הנקי או דָּם נָקי קמוץ, שאינו סמוך כי האות ה"א בראשו.

מְתים - מֵתים

הבדל גדול ועצום ביניהם והמשנה את הניקוד או אינו מקפיד להבחין בין ניקוד הציר"י וניקוד השו"א, הפך את היוצרות.

נאמר בשם אבן עזרא שאמר בחכמתו, "מתים שוכבים - מתים, מתים עומדים - חיים" פירוש: כאשר המילה: "מֵתים" מנוקדת בצירי, "שתי הנקודות של הציר"י שוכבות במאוזן - הכוונה היא לאנשים מתים. ואילו אם המילה: "מְתים תנוקד בשו"א, שתי נקודות השו"א מאונכות, "עומדים" הרי שמדובר כאן על אנשים חיים.

"כל עיר מְתים..." (דברים ב, לד) "יחי ראובן... ויהי מְתיו מספר" (דברים ל"ג, ו) "... בהיותכם מְתי מספר.. ("דה"א, ט"ז, י"ט) "מ - מְתים, ידך, ה'! מ - מְתים מחלד, חלקם בחיים.." (תהילים י"ז, י"ד).

הדגש החזק:

לצערנו פחות ופחות קוראים בתורה ושליחי - ציבור מבטאים נכון את הדגש החזק, לפעמים אפילו "קולו לא נשמע בבואו אל הקודש".

הכלל וההבחנה בין הדגש הקל והדגש החזק הוא פשוט:

כל מה שאינו דגש קל הוא דגש חזק.

ואימתי נדע מהו דגש קל? פשוט ביותר, נמצא את הדגש הקל רק בבג"ד כפ"ת בראש מילה או לאחר שו"א נח. צא ואמור: דגש קל - אין תנועה לפניו לעולם.

דגש חזק יבוא אחרי תנועה קטנה (או גדולה) יבוטא בהדגשה מוטעמת במיוחד

ועוד נמצא דגש חזק לפחות בחמשה מקומות בתפילה או בקריאת התורה, למרות שיבוא אחרי תנועה גדולה, הדגש יבוטא כדגש חזק והם: "בתּים" "אלּה" "למּה" "שמּה" "המּה". (למרות שהאות "ת" במילה "בָּתִּים" בדגש חזק, לא מקובל להטעים את הדגש במילה זו כדגש חזק)

וסימנך: "בָּתִּים אֵלֶּה - לָמָּה הֵמָּה שָׁמָּה?!"

לכאורה נראה כי המילה: "בָּתִּים" שגם בה האות "תּ" מודגשת למרות שהיא אחרי ניקוד קמץ אין להגות אותה בדגש חזק כדי להבחין בינה לבין המילה "בַּתִּים" המבטאת רבוי של 'בַּת' ='מידה'. ראה יחזקאל מ"ה, י"ד: "וחוק השמן הבַּת השמן מעשר הבַּת מן הכר, עשרת הבַּתִּים חומר כי עשרת הבַּתִּים חומר".

סיבה נוספת: שמא הדגש בא להשלים את האות "י" החסרה שהנפלה. לכאורה היה צריך להטות את הרבוי במילה "בייתים", וידוע כי לעיתים הדגש בא כתשלום אות חסרה.

כך מצאנו במלה "שְׁתַּיִם" (2). הכיצד? וכי מצאנו לאחר שו"א נע שיבוא דגש חזק? אלא סביר להניח כי הדגש בא כ"תשלום" לאות "נ" שנפלה. כאילו היינו צריכים לאמר "שִׁנְתַּיִים"

וכן המילה "שְׁתֵּי" - דגש חזק לאחר שו"א נע? נסביר שמא מהסיבה דלעיל, או כדי להבחין בין שתי מילים כמעט זהות והן: "שְׁתֵּי" (2) או "שְׁתֵה" ("שתה אדוני..").. צא וחשוב...

תזכורת לניקוד הדגש אחרי ה"א הידיעה:


אחרי ה"א הידיעה בד"כ יבוא דגש חזק, (לא באותיות גרוניות).. כמו: הבַּית" או היֶּלד". "הַתְּשִׁיעִי" "הַשָּׁמַיִם"


לפני אותיות א' או ר' משתנה הפת"ח שבה"א הידיעה לקמ"ץ כמו: הָאָרץ הָרביעי


כן לפני אותיות ה' וע' אם יש תחתיהן קמ"ץ ה"א הידיעה תנוקד בקמ"ץ כגון" הָהָר" הָעָם


באותיות ה' ח' שאינן קמוצות, ה"א הידיעה תנוקד "פשוט" בפת"ח כגון: "הַהוֹלֶכֶת" הַחַי" הַחֲמִישִׁי" הַעוֹזְבִים" "הַעִוְרִים"


לפעמים לפני האות "ע" תנוקד ה"א הידיעה בקמ"ץ כגון "הָעֶבֶד" "הָעֹשֶׁר"


אם אחרי ה"א הידיעה או ה"א השאלה יש אות חָ' או אָ' (עם קמץ) יבוא סגול תחת הה"א כמו "הֶחָי" הֶחָזָק" "הֶאָנֹכִי הָרִיתִי"

"הֶחָלָל" "בֶּחָלָל"

ובשל כך נקוד לפעמים "אַחַי" "אַחֶיךָ" ולפעמים "אֶחָי" "אֶחָיו" מחמת שהחי"ת נקודה בקמ"ץ

כתוספת לנ"ל הלקוח מ"תקון קוראים" מן הראוי להביא את אשר מצאתי כתוב בספר "אמרי לשון" של הרב אליהו גמליאל יצ"ו הארות והערות חשובות.

לעיתים, ה"א הידיעה תוותר על הדגש שיבוא בעקבותיה.. בגלל לבטא מילים בצורה נוחה יותר. מצאנו הרבה מילים המתחילות באותיות "יְ" שוא"ית או "מְ" שו"אית שלא יבוא בהם דגש למרות שה"הא הידיעה נמצאת לפניהם"

והשו"א, למרות היותו שוא נע (בראש מילה) נהגה אותו במקרים הבאים כאילו הוא שו"א נח.

להלן דוגמאות:

היְאור " "הַיְאוֹר" "בַּיְאוֹר" הַיְאוֹרָה" "הַיְלָדִים" הַיְשׁוּעָה" הַיְבוּסִי" "הַיְקוּם" הַיְשִׁימוֹן" הַיְקָרִים"..."הַלְויִּים"

(יוצא מן הכלל לדוגמאות היוצאות מן הכלל)... "הַיְּהוּדִים" הַיְּהוּדִי" "היְּעוצה" היְּעפים" היְּעלים" "היְּונים"

וכן כפי שהוזכר: באות "מ" שו"אית בראש מילה, לא תודגש למרות שלפניה "ה"א הידיעה". דוגמאות:

"המְקשרות" המְילדות, " המְילדת" המְבקשים " המְאררים" המְבשרות" המְדברים" המְאדמים" המְדבר" "המְלמד" "והמְשלח" המְסוכן" "המְלקקים", יוצא מן הכלל: המְּצורע" הַמְּנאפת"

ולהבדיל... גם בתפילה בשבחים לבורא מצאנו "מְ" שוא"ית מודגשת "המְּשובח" "המְּפואר" והמּתנשא". יש אומרים שבתארים של הקב"ה יודגשו למען להבליט.. להפליג..

הערה: יש ההוגים את השוא כשוא נח

ה"א השאלה:

ה"א השאלה לפני מילה שלמה (ללא תוספות בתחילה כגון: אותיות: בכלמ) כדי להבחין בינה לבין ה"א הידיעה, תנוקד בחטף - פתח ואחריה לא יבוא דגש, כגון: הֲשוֹמֵר אחי אנכי? "הֲרָפֶה" או "הַבֲרָכָה אחת היא לך..."

אם תבוא ה"א השאלה לפני אות שימוש (בכל"ם) תנוקד כה"א הידיעה בפתח ודגש אחריה: כגון: הַכְּצעקתה.. הַלְהָרְגֵנִי..."הַבְּמחנים"

לפני אות א', ה"א השאלה, תמיד תנוקד בפת"ח: הַאיש כמוני יברח? הַא - ל יעוות משפט? כאשר בד"כ ה"א הידיעה לפני המילים הללו תנוקד בקמ"ץ: "הָאֵ - ל בית - אל" "הָאֵ - ל תמים דרכו" הָאִישׁ אֲשֶׁר נִמְצָא הַגָּבִיעַ בְּיָדוֹ...

מצאנו כי אחר ה"א השאלה יבוא דגש והה"א תנוקד בפת"ח, כמו: "הַבְּמחנים"? הַשְּמנה היא? "הַכְּתונת בנך?"

אך לפני חי"ת קמוצה או "א" קמוצה, ה"א השאלה תנוקד בסגו"ל הֶחָזָק הוא"? הֶאָנֹכִי הריתי...?

"אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים"

ובברכת: "על הצדיקים" מה הסיבה לומר "... ועל חסדך הגדול... נשענְנוּ"? למה שלא נתקן ונאמר "נִשְׁעַנּוּ" בדגש חזק באות "נון". במקום לכפול את האות "נון" נוכל פשוט להדגיש את ה"נון" שנותרה במקום ה"נון" שנפלה... (התימנים גורסים: "נִשְעַנּוּ")

"כמו: "ונתַנּוּ את בנותינו לכם..." (בראשית ל"ד, ט"ו) ולא נאמר: ונתננו...

כך מצאנו במקומות רבים במקורותינו. בתקוה כי אכן לִבַּנּו את הסוגיה (ולא לבּנְנוּ)

בתפילת העמידה: "עינינו מִלְּמָעְלָה למטה ולבנו מִלְּמָטָּה למעלה""

יש לשים לב להגיה של המילים "מלְ - מעלה "מלְ - לְמטה"

דחיק ואתי מרחיק

דחיק: מילה שסופה ה"א והיא סמוכה במקף לאחת האותיות בג"ד כפ"ת ואחת משתי התיבות היא מילה בעלת הברה אחת אז: האותיות "בג"ד כפ"ת שאחריה יבואו בדגש חזק. כמו: מַה - פָּרַצְתָּ, נכה - בּו. וכן נוהל זה יתקיים בתיבות אשר תחילתן אחת מאותיות: "ט"ס, שק"ץ נוזלי"ם" כמו "אלכה - נא".

כעיקרון לפני כל הטעמה ההברה שלפניה כביכול תתרומם כדי ל"הנחית" את ההטעמה וכן אם המילה השניה היא מלעיל וסוף המילה הקודמת בסגול ובמקף, ולמרות שהיא מסתיימת באות אהו"י עדיין תהיה מודגשת בדגש חזק כמו "יחוה - דּעת" או

"היגאה גּומא".

אתי מרחיק

כאשר תבוא האות ה"א אחרי סגול בסוף מילה או אחרי קמץ והמילה הסמוכה תהיה מילה בת הברה אחת או אות מוטעמת מלעיל אזי, האותיות בג"ד כפ"ת או אותיות ט"ס שק"ץ נוזלי"ם יודגשו בדגש חזק כמו: "ומשנה כּסף" "תננה לּי" "ואעידה - בּם" ארצה - כּנען" "עושה - לּך".

הכללים הנ"ל נכונים אם המילה הראשונה בטעם "משרת" (לא מפסיק) אבל אם הוא בטעם מפסיק אין כאן דין אתי מרחיק.

יוצא מן הכלל:

ידוע כי במילים המסתיימות באחת מאותיות: אהו"י" והן סמוכות למילים הפותחות באותיות בג"ד כפ"ת, אז אותיות בג"ד כפת לא יודגשו, ותישארנה אותיות רפויות, למרות היותן בראש מילה. יוצא מן הכלל אם שתי אותיות בג"ד כפ"ת סמוכות זו לזו ושתיהן ממוצא אחד ב"פ, ג"כ, ד"ת, ואם אותיות בג"ד כפ"ת מנוקדות בשו"א נע אז: האותיות בג"ת כפ"ת יקבלו דגש: כגון: "ואכבדה בְּפַרעה", " בשׁבתך בְּביתך".

המוצא הנאמן מקבל פרס!!!

מי מצא בתנ"ך ספר דניאֵל? אני לא מצאתי!

אני כן מצאתי ספר שנקרא: "ד נ יֵּ א ל" נהגה "דָּנִיֵּ (א) ל": ה - "א" נחה! איננה נשמעת! אולי זה חידוש להרבה תלמיד - חכמים?!

ויש לקראה: "דּני יֵּל" ועוד... דגש חזק ביו"ד!

פתח גנובה

כאשר נראה בסוף מילה אחת מהאותיות הגרוניות הבאות: ח, או ע, או ה עם מפיק בסוף מילה, ומתחתיה ניקוד פתח, ולפניה אות מנוקדת בציר"י או בחירי"ק אנו הוגים מילה זו כאילו קיימת אות יו"ד לפני האות האחרונה.

כגון: "רֵחַ" ייקרא: "רֵייַח", "יָרֵחַ" ייקרא: "יָרֵ יַח".

"שוֹמֵעַ" נהגה "שוֹמֵ יַע", "לְהַנִּיחַ" נהגה: "לְהַנִּי יַח".

אם לפני האות האחרונה (הגרונית בפתח) יש ניקוד חולם או שורוק, נהגה את המילה כאילו נוספה אות וא"ו (בהיגוי W) כגון: "תפו - וַח".

"גבו - וַה" ולא "גבו הַ". "ריח ניחוח" ייקרא: "רֵ יַח ניחו - וַח".

... מַגְבִּיהַּ שפלים... נהגה: מַגְבִּיַהּ

"מלפני אדון חולי ארץ, מלפני א - לוַה יעקב" ייקרא: א - לו - וַ (W) ה.

המילה "מקצוע" נהגה: "מקצו - וַ ((Wע".

יש להבחין אם בסוף מילה האות הגרונית "ה" ומתחתיה קמץ (גדול) נהגה את הקמץ מתחת לאות "ה' ללא שינוי: "אביהָ" = אבא שלה, לא נהגה: "אָבִ - יָה".

"ונדריה עליהָ.."לא נהגה "ונדריה עָלֶ - יָה".

ומה עם מפיקי הה"א?

מפיק ה"א, היא נקודה (כדגש) הנמצאת באות האחרונה שהיא ה"א. בעיקר באה לבטא שייכות לגוף בלשון נקבה (שלה).

"שֶׁלָּהּ" עם מפיק ה"א פירוש: שייך לה.

"שֵׁלָה" ללא מפיק ה"א שם אדם, בנו של יהודה.

"שארהּ כסותהּ ועונתהּ לא יגרע".

אם לא נקפיד להפיק (להוציא) את האות ה"א בהדגשה עם הוצאת מעט רוח מגרוננו, לא נבחין בין מושגים שונים:

"מַלְכָּהּ" עם מפיק ה"א. פירוש: המלך שלה.

"מַלְכָּה" ללא מפיק ה"א. פירוש: מלכה, אשת המלך.

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6.

איזון נכות יעוץ יהדות להתפלל מלמטה למעלה חוסר וודאות תפילות יקום יהודי תורה חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
אם יש ספק אין ספק, כשיש ספק אין ספק, להתמודד עם ספקות בזוגיות, כשיש ספק אז אין ספק, התמודדות עם ספקות בחיים, לאהוב עם ספקות באהבה, ספקות בקשר, ספקות לפני החתונה, ספקות רומנטיים
אם יש ספק אין ספק, כשיש ספק אין ספק, להתמודד עם ספקות בזוגיות, כשיש ספק אז אין ספק, התמודדות עם ספקות בחיים, לאהוב עם ספקות באהבה, ספקות בקשר, ספקות לפני החתונה, ספקות רומנטיים
... יש ספק אין ספק, כשיש ספק אין ספק, להתמודד עם ספקות בזוגיות, כשיש ספק אז אין ספק, התמודדות עם ספקות בחיים, לאהוב עם ספקות באהבה, ספקות בקשר, ספקות לפני החתונה, ספקות רומנטיים - פרומו אז יש משפט שאומר אם יש ספק אין ספק מכירים את המשפט הזה או כשיש ספק אין ספק בסדר עכשיו קודם כל מה הפירוש של המשפט, מה הפירוש של המשפט אתה לא יודע מה הפירוש של המשפט ... מה המשפט הזה אמר כשהוא אמר? ש: את מה שזה אומר מה זאת אומרת. אליעד: לא באיזה הקשר תן דוגמא נגיד כשיש ספק אין ספק או אם יש ספק אין ספק. ש: אם יש לך ספק אז אין ספק שיש לך ספק. אליעד: לא זה לא נכון. ש: לא אם מתעורר בך ספק לגבי משהו זה אומר שזה כבר לא משהו שאתה רוצה. אליעד: נכון אז מה הפירוש הפשוט של המשפט הפירוש הפשוט של המשפט אומר ככה אם יש לך ספק אם משהו מתאים לך או לא נגיד שיש לך איזו עבודה ואומרים לך אתה רוצה להתקבל לעבודה הזאת ויש לך ספקות אני רוצה את זה לא רוצה את זה אז המשפט אומר תקשיב אם יש לך ספק אין ספק כאילו אם יש לך ספק אם אתה רוצה את זה או לא אז אין ספק אז אתה לא רוצה את זה זה הפירוש של המשפט, המשפט אומר כזה דבר אם אתה רוצה לדעת לגבי משהו ...
ספקות / חוסר וודאות - איך להתמודד עם ספקות? מה טוב בחוסר וודאות?
... / חוסר וודאות - איך להתמודד עם ספקות? מה טוב בחוסר וודאות? ספקות. ספק = חוסר וודאות. ספקות וחוסר וודאות הם דבר מאוד לא נעים. ספקות = חוסר יכולת לקבל החלטות נכונות באופן מהיר = חוסר ביטחון ... החלטות בצורה מהירה = בטחון עצמי. הספקות שיש לאדם בחיים מגבילים אותו בכל תחום. כאשר האדם אינו בטוח ... להתעקש על משהו או לא, משום שיש לו ספקות בנוגע ליכולת ולאפשרויות שלו. ספקות = שיתוק. הספקות משתקים את האדם ולא מאפשרים לו להתקדם לשום מקום. ספקות = חוסר ידיעה מלאה. כאשר הידיעה של הנושא אינה מלאה = ספקות = חוסר וודאות. הדרך היחידה שבאמצעותה אפשר לצאת מספקות, היא על ידי לימוד. לימוד = להבין את הנושא שבו יש לך ספק. ככל שתלמד את הנושא ותדע אותו טוב יותר, כך הספקות ייעלמו מעצמם. כאשר יש לאדם ספקות לגבי הרצון שלו, היינו כאשר האדם אינו יודע מה הוא בדיוק רוצה ... שבין הרצונות השונים נעלמים. בספקות יש גם משהו טוב. הספק קורא לאדם לצאת ולחפש תשובות. ישנם מצבים שבהם האדם מניח בטעות הנחת יסוד מוטעית ואין לו שום ספקות לגביה. במקרה כזה המצב בעייתי יותר מאשר אם ישנם ספקות. להיות בספק זה טוב יותר מאשר לחשוב על הנחת יסוד שגויה שהיא צודקת. הספקות גורמים לאדם לחדד את הידיעה שלו וללמוד את הנושא לעומק. הספקות גורמים לאדם לחפש את האמת המלאה לגבי כל נושא. הדרך להגיע אל ... בשלמות ובצורה מלאה, היא על ידי הטלת ספק. הטלת ספק = לא לקבל שום דבר כמובן מאליו ותמיד להטיל ספק בכל דבר. להטיל ספק ולוודא כי מערך האמונות של האדם אכן תואם את האמת. האמת האמיתית היא האמת אשר אין לגביה ספקות. האמת המלאה של המציאות היא האמת אשר אי אפשר להסתפק לגביה. ... הפוך ממנה וממילא לא ניתן להטיל בה ספק. כל זמן שניתן לחשוב הפוך מאמת כלשהי, הרי שעדיין הוודאות שלה ...
ספקות / חוסר וודאות - ממה הם נובעים? איך יוצאים מספקות וחוסר וודאות?
... / חוסר וודאות - ממה הם נובעים? איך יוצאים מספקות וחוסר וודאות? ספקות וחוסר וודאות, הם בין הדברים הכי פחות נעימים שיש. כאשר האדם מחפש משהו יציב לסמוך עליו, לשם כך עליו להגיע לוודאות ולצאת מהספקות. הספקות שיש לאדם לגבי כל תחום ועניין, לא מאפשרים לאדם ... תחושה לא נעימה. והשאלה היא, איך יוצאים מספקות? וכדי להבין איך יוצאים מספקות, לשם כך יש להבין את המהות של הספקות. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי המהות של הספק, היא אי הידיעה של האדם, את האמת של המציאות. הספק, הוא מצב שבו האדם רוצה לדעת את האמת של המציאות, כדי להגיע לוודאות ולצאת מהספק. הספק קיים, רק מנקודת מבטו של האדם שלא יודע את האמת של המציאות. מצד המציאות אין ספק, כי או שהדבר הוא כך או שהוא אחרת. אך ספק אינו אפשרי. והאדם שאינו יודע את האמת של המציאות, אצלו קיים הספק. נמצא אם כן, כי שורש הספקות שיש לאדם, הוא הריחוק של האדם מראיית האמת באופן מלא. וככל שהראייה של האדם את המציאות רחוקה יותר מהאמת, וככל שיש בה ערבוב גדול יותר של אמת ושקר, כך נוצרים אצל האדם יותר ספקות, בגלל חוסר ההתאמה שיש בין הידיעות השונות של האדם. ואחרי שהבנו כי כל המהות של הספקות, היא הריחוק של האדם מהאמת, ממילא זה אומר, כי כדי לצאת מספקות, ... איך למצוא את האמת בקלות? תשובה: באפשרותו של האדם למצוא את האמת, על ידי חיפוש נקודת האמת שיש בתוכו. ונסביר: ספקות, מבוססים על מידע חלקי. כאשר יש לאדם את כל המידע באופן מדויק, אין לו ספקות. וכאשר אין לאדם את כל המידע ו/או יש לו מידע שגוי, הדבר הזה ... האדם מנסה לחבר את כל המידע שלו לדבר אחד, אז המידע שיש לאדם לא מתחבר, משום שיש בו אמת ושקר. ועל ידי זה נוצרים ספקות. יחד עם זאת, גם כאשר האדם נמצא בתוך תסבוכת גדולה של ספקות, עדיין בוודאות, קיימות נקודות אמת כלשהן, בתוך המידע שאותו ... שבהם הוא בטוח, שהן נקודות האמת שבהן אפשר לאחוז. ועל ידי זה, האדם מצליח בסופו של דבר להגיע אל כל האמת ולצאת מכל הספקות. ספקות נוצרים מחוסר התאמה שיש לאדם, בין דברים שונים שאותם הוא יודע. וכאשר יש לאדם ספקות לגבי נושא כלשהו, על האדם להתבונן היטב על המידע שיש לו ושבגללו יש לו את הספקות. על האדם לנסות לאמת את המידע שיש לו, ולנסות להבדיל בין הדברים, ... וגם מפרשנות. ולפעמים כאשר האדם מפרש את המציאות בצורה שגויה, על ידי זה נוצרות אצל האדם הנחות יסוד שגויות שיוצרות ספקות. ועל האדם להתבונן היטב ולראות, מה מהמידע שלו, הוא אכן עובדות ... המידע שלו, עליו לנסות למצוא את נקודות האמת שיש בתוך המידע שיש לו, ולהיאחז בנקודות האמת האלו כדי לצאת בבטחה מכל הספקות. ונחדד את העניין. כדי לצאת מספקות לשם כך צריך לחפש את האמת. ... נמצאת מחוץ לאדם ולא נמצאת באיזה דבר נסתר שאותו האדם לא יודע, אלא, האמת הזאת נמצאת בתוך האדם עצמו. כאשר יש לאדם ספקות, הוא לא צריך לרוץ ולחפש מידע נוסף, אלא באפשרותו קודם כל לברר ... כאשר רוצים לבדוק מידע כלשהו האם הוא אמת או לא, צריך פשוט לנסות להבין על מה המידע הזה מבוסס. וכאשר יש לאדם ספק, עליו לקחת את חלקי המידע שיוצרים את הספק, ולנסות לראות על מה מבוסס כל אחד מהם, ודרך זה לגלות מהי האמת. ... על המידע שאותו הוא כבר יודע, ולנסות להבין על מה הוא מבוסס ולאמת אותו. וכאשר האדם מגיע אל האמת, אז ממילא כל הספקות נעלמים. ...
ספקות / חוסר וודאות - מה טוב בחוסר וודאות וספקות? איך להתמודד איתם?
... / חוסר וודאות - מה טוב בחוסר וודאות וספקות? איך להתמודד איתם? כפי שכבר ביארתי, הספקות שיש לאדם שורשם בכך שהאדם לא רואה את כל האמת בצורה מדויקת. כאשר האדם רואה כל האמת בצורה מדויקת, ממילא אין ספקות. והדרך לצאת מספקות, היא על ידי חיפוש האמת בלבד. ובהמשך לכך נוסיף, כי הדבר הטוב שנמצא בספקות שיש לאדם, הוא שהם עוזרים לאדם להתקרב אל האמת. הספקות שיש לאדם מגלים לו שהידיעות שלו לא מבוססות מספיק. ובזכות הספקות, האדם מברר את האמת ומגיע לידיעה מלאה שמספקת לאדם שקט נפשי אמיתי. ויש שני סוגים של ידיעות שגויות, שהספקות של האדם עוזרים לו לצאת מהן. הסוג ראשון, הוא ידיעות שגויות כפשוטו. דהיינו, כאשר האדם לא רואה את הדברים בצורה נכונה אלא שגויה. והספקות שיש לאדם, עוזרים לו לגלות שהוא לא רואה את כל האמת, ועל ידי זה הוא מתקרב אל האמת ומגיע לוודאות ולשקט נפשי אמיתי. ויש סוג נוסף של ידיעות שיוצרות ספקות, והוא האמונות האמיתיות של האדם, אך שאינן מבוססות על ידיעה אלא על אמונה. לפעמים האדם יודע את האמת, אך לא בגלל שהוא עצמו אימת ... על ידי זה נוצרים אצל האדם ספקות, כדי לעודד את האדם לחפש את האמת, ובסופו של דבר להגיע לידיעה וודאית שמספקת לאדם שקט נפשי אמיתי. לסיכום: הספקות עוזרים לאדם לאמת את הידיעות שלו ולהגיע אל השקט הנפשי. ...
וודאות / ספקות / חוסר וודאות - מהי וודאות מוחלטת? איך להגיע לוודאות מוחלטת?
... / ספקות / חוסר וודאות - מהי וודאות מוחלטת? איך להגיע לוודאות מוחלטת? וודאות. אי וודאות. ספקות. ידיעה מלאה. פילוסופיה. מהי וודאות מלאה בוודאות שאין וודאות אחריה? וודאות מלאה היא לא כאשר יש תשובות על כל השאלות / ספקות. וודאות מלאה היא כאשר יש הבנה שאין שום שאלות / תשובות / ספקות. כל זמן שיש לאדם ספקות כלשהם לגבי משהו, הרי שהוודאות אינה מלאה. כל זמן שהאדם מסוגל לחשוב במוחו שאולי ההפך ממה שהוא חושב הוא האמת, הרי שהידיעה שלו אינה שלמה. כל זמן שהאדם מסוגל לחשוב על ההפך ... הדבר אותו הוא יודע. זה שחושב, הדבר שעליו חושבים והמחשבה שמקשרת ביניהם. הדבר שאותו יודעים, לו עצמו אין שום ספק לגבי עצמו. הדבר שאותו יודעים יודע את עצמו בשלמות שאין שלמות אחריה. הוא הדבר עצמו הידוע שאותו יודעים. כאשר קיימת אחדות בין היודע לבין הדבר שאותו הוא יודע, הרי שאז הידיעה ...
סיבוכים - איך לצאת מתסבוכת גדולה של ספקות / שאלות?
... - איך לצאת מתסבוכת גדולה של ספקות / שאלות? סיבוכים / הסתבכות - הוא מצב, שבו האדם מוקף בהמון ספקות / שאלות / חוסר וודאות / התלבטויות וכולי. לאדם אין מושג מהיכן להתחיל ואיך להתחיל לצאת מהתסבוכת המחשבתית שבה הוא נמצא. והשאלה היא, ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ספקות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ספקות, איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: ספקות, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, אימון עסקי, מאמן שיווקי בנושא ספקות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 18_04_2024 השעה 05:35:18 - wesi4