ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מורה פרטי ✔הדרכת מורים - שיעור ראשי בחינוך ולדורף - החלק הריתמי ✔בחינוך ולדורף לומדים את המקצועות השונים בתקופות של כמה שבועות בשיעור של ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הדרכת מורים - שיעור ראשי בחינוך ולדורף - החלק הריתמי

בחינוך ולדורף לומדים את המקצועות השונים בתקופות של כמה שבועות בשיעור של שעתיים כל בוקר - גיאוגרפיה למשל תילמד במהלך 4 שבועות רצופים בכל בוקר שעתיים. לאחר ארבעת שבועות אלה ילמדו 4-5 שבועות של תקופת יוון מיתולוגיה והיסטוריה עתיקה. וכך הלאה.

בחינוך ולדורף השיעור הראשון בבוקר נקרא השיעור הראשי. הוא ראשי מבחינות רבות: תוכן מעמיק ורב משמעות, כל נושא נלמד תקופה של 3-5 שבועות בשיעור, השיעור אורך שעתיים.

על החלק הארוך יותר וה"לימודי" של השיעור כתבתי כבר במאמרי "שלושת השלבים בשיעור ולדורף". אך לפני כן יש בשיעור חלק אחר. ללא חלק זה האווירה והזרימה בשיעור אינם קיימים כפי שאנו מצפים לחוש אותם בחינוך ולדורף. החלק הריתמי הוא אחד מאבני היסוד של חינוך זה.

אפשר לומר שהשיעור מתחלק כך:

ראשית 30 או 40 דקות של חלק ריתמי ולאחריו שעה וחצי או שעה ועשרים של הנושא הראשי בשיעור שאיתו עובדים דרך שלושת השלבים שבמאמר הנ"ל. סך הכל שעתיים.

במאמר הנוכחי אני רוצה להתרכז ב 30-40 הדקות הראשונות של השיעור הראשי. ראשית מבנה השיעור, הנה דוגמא:

בוקר טוב כתה ד' - נהוג שהמורה עומד מול הכתה ומברך אותה בבוקר טוב, ידיו על ליבו. המורה מסמן בידיו לכל הכתה לקום בשקט (אין צורך לדבר).

ברכת בוקר - כל הכתה מדקלמת יחד, כדי לברך את הנוכחים בכתה ביום מלא טוב. דוגמא לברכת בוקר:

אור השמש החביב

הוא מאיר לי את יומי

עצמת הרוח של נפשי יוצקת כוח בגופי

לאורה של החמה מודה אני לך אלי

על כוח האדם אשר בחסדך נתת בי

בעזרתו אני אשקוד, אשמח ללמוד ולעבוד

ממך נובעים אורה ועוצמה

אליך זורמות אהבה ותודה.

(יש גרסאות שונות לברכה זו)

לאחר הברכה אנו יוצאים לעבודת תנועה בחצר:

קפיצה בחבל כיחידים, בזוגות, דבל - דאצ', ובאופנים שונים המאתגרים חברתית ופיזית.

ריצה מסביב לביה"ס.

משחקי תנועה חברתיים (המורה בוחר משחק אחד וכולם משחקים)

הליכה בשורה על קורה, הליכה בעיניים עצומות על הקורה כשחבר מחזיק לך את היד, עמודה על קורה והתמסרות בכדור מבלי ליפול ועוד כיד הדמיו והצרכים של ילדי הכתה.

המורה קורא לילדים להגיע לכתה, כולם עומדים לפי סדר הישיבה מחוץ לדלת הכתה. המורה ממתין לשקט ולאחר שהילדים שקטים המורה לוחץ את ידו של כל אחד מילדי הכתה, מתבונן בעיניו, מאחל לו בוקר טוב, אומר לו מילה טובה. אחד אחד נכנסים הילדים לכתה ועומדים בשקט במקומם. בשלב זה הילדים שותים מעט מבקבוקים אישיים.

הילדים בעמידה המורה אומר את שם השיר ששרים - כולם שרים יחד, לעיתים בליווי של גיטרה או כלי נגינה אחר שאחד הילדים מנגן עליו.

לאחר מכן מנגנים כל הכתה יחד בחליליות או הכנה לקטע מוסיקלי שיוצג בפני כל בית הספר - בכלי הנגינה השונים שלרוב הילדים בכתה יש והם לומדים לנגן בו אצל מורה פרטי אחר הצהריים או בבית הספר המנגן.

כאשר מסיימנים את השירה יש אפשרות לעבור לתיגוף (תיפוף על הגוף בקצב) כל הכתה בקצב אחיד, בכתה ד' קטעי התיגוף הופכים מסובכים יותר ומאתגרים עבור הילדים ויש לעבוד עליהם כל יום. לאחר מכן מדקלמים דקלום או שניים הקשורים גם הם לתקופה (כמו השירים) שאנו לומדיםד בכתה.

דוגמאות לשירים:

לב טהור ברא לי אלוהים

ורוח נכון חדש בקרבי

אל תשליכני מלפניך

ורוח קדשך אל תקח ממני (תהילים)

השנה שרנו את שירה של נעמי שמר - עוד יש מפרש לבן באופק.

השירים משתנים גם לפי העונות, ישנם שירים שמתאימים יותר לחורף, קיץ, סתיו או אביב.

דוגמא לדקלום - השנה דקלמנו למשל דקלום הקשור לתקופת מיתולוגיה צפונית וויקינגים:

ללא חת ואמיץ

כך אצא לדרכי

את חרבי החדה

אז אקח עמדי

מחשבות של אמת

הן יאירו שבילי

כל מילה של חמלה

תחזק את ליבי

מעשיי הטובים

יעשוני חופשי.

בדקלום זה עבדנו גם עם מקלות (אפשר מקל של מטאטא) שאנו מעיפים וזורקים לבד או אחד לשני, צועדים בשורות ושוב עובדים פנים מול פנים עם המקלות.

דקלום נוסף:

אסף אלוהים את עדת מלאכיו

ולהם ציווה ואמר:

המשיכו ליצור ולברוא בעולם

ואל תחסירו דבר.

ועל האדם ציווה אז האל, לחש ואמר גם בקול:

בצלמי בראתיך, בצלמי ודמותי, גם אתה ליצור יכול.

בידך הדבר ליצור ולקרוא, להבחין בין טוב לרע.

לשתול, לעקור, להרוס או לבנות - בידך, בידך הבחירה.

כך יצא האדם לעולם הגדול, נושא את האל בלבבו -

וניצוץ אלוהים הטמון בקרבו, מאיר מכוון נתיבו.

לאחר מכן הילדים מתישבים. ועל פי סדר הקבוע מראש מגיעים מספר ילדים לדקלם את הדקלום האישי שהמחנך נתן או כתב להם בתעודה. כ 5 ילדים עומדים מול הכתה בשורה וכל אחד מדקלם בתורו.

כשכולם מסיימים שורת הילדים חוזרת למקומה.

עד כאן הדברים צרכים לקחת בין 30 ל 40 דקות. אלו הרבה פעילויות לעשייה בזמן לא ארוך, אך אם עושים אותם בקצב וללא הפסקות מיותרות הדבר אפשרי. על המורה לדעת את הפעילויות, השירים והדיקלומים בעל פה ולהוביל את הילדים בהתלהבות, עצמה ואהבה. בדקלום הוא מוביל את הקצב והאיכות הדיבורית (עד שהכתה יודעת ואז המורה נותן להם לדקלם לבדם9, בשירה הוא מוביל את העוצמה, מנצח בידיו על הכתה ושר עימם.

הפעילויות הללו נשענות על מסורת ארוכה של חינוך ולדורף ולכל פעילות יש סיבה עמוקה. לא אוכל לפרט כאן את כל הסיבות ולהעמיק בכל אחת מהן, משום שהן אבן יסוד בחינוך ולדורף וקצרה היריעה. הנה כמה סיבות לפעילויות:

הפעילויות מדגישות את הפן החברתי, הכל נעשה יחד והכתה הופכת גוף אחד.

יש מקום גם לאינדוודואל - בדקלום האישי, בנגינה על כלי אישי.

הפעילויולת נעשות בסדר מסויים כדי לאפשר נשימה ולא "להתאבן" בפעילות אחת (כמו למשל פעילות פדגוגית לימודית בלתי פוסקת המקובלת בחינוך שאינו ולדורף ומפעילה בעיקר את הראש, אנו רוצים לעבוד על הלב, על מערכת הנשימה, על הנפש ולהניע אותה ברכות).

שירה מוציאה את הנפש החוצה, מביאה את האדם לידי "ריחוף".

דקלום מכניס את הנפש פנימה, מביא את האדם "להתקרקע".

המעבר בין הפעילויות השונות מניע את נפשו של הילד מהחוץ פנימה ומהפנימי החוצה. תנועה זו קריטית להתפתחות תקינה פיזית, נפשית ורוחית של הילד.

כך גם אחר כך, בחלק של לימוד התקופה אנו מניעה את נפשו של הילד באמצעות סיפורים, שירים, פעילות אומנותית ועוד.

לאחר סיום החלק הריתמי, שיש המכנים אותו "מקדש" משום שהוא מביא אווירת קדושה לכתה ומייצר מקדש פנימי בתוך הילד, ולאחר סיום החלק הלימודי של התקופה נסיים את השיעור בעמידה ובאמירת ברכת האוכל.

דוגמא לברכת אוכל:

האדמה הצמיחה נבט

הנבט צימח עץ

העץ נתן פירות

והאדם אותם אסף.

את הכל חיממה השמש

באור וחום כי רב

את הכל הרווה הגשם

בשפע טיפותיו.

פותח את ידיך

ומשביע לכל חי רצון

ברוך אתה האל

הזמן את העולם.

בתאבון, הילדים יוצאים להפסקת אוכל ומשחק.

פנימיות ליצור הטוב טוב חיים מערכת נשימה עוצמה הדרכת מורים מסירות ללמוד בית ספר הדרכת הדרכת מורים חינוך לחנך
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
... מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד הרצאה על מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד ועוד שיטות איך לפתח את השכל, למה ללמוד לבד בלי מורה פרטי?
פמיניזם - ללמוד פמיניזם: מקראה, מאמרים ומסמכי יסוד במחשבה פמיניסטית - חלק 2
... ועדיין לא הייתה לזה תשובה. עקרת הבית הפכה להיות מכשיר כל - בו. היא הפכה להיות רעיה, מאהבת, אם, צרכנית, מבשלת, נהגת. היא מתרוצצת בין מדיח הכלים למכונת הכביסה. מן הטלפון למייבש, לסופרמרקט, להסיע את הילד לחוג, את הבת למורה פרטי, להחזיר את הילד, להחזיר את הילדה. למסור בדרך מכשיר לתיקון. יש לה עשר דקות לכל פעולה. גבר לא היה מסתדר. היא הפכה להיות ...
לחצי האימהוּת שוחקים אותי!
... ו. את הבעיות שיש בביה"ס עליך להעביר בחזרה אל המורה. היא זו האחראית שביתך תלמד, ולא את. אם את רואה שהבת סובלת - מורה פרטית (תלמידת תיכון או סטודנטית) יכולה לתגבר אותה ולתת לה בטחון עצמי. זה נכון שהבנות זקוקות לאוזן הקשבת שלך, אבל כשאת רגוזה, עייפה ועצבנית, הן לא מקבלות - על פי ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מורה פרטי
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מורה פרטי, איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: מורה פרטי, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, מאמן אישי בטלפון, מאמן אישי לבני נוער בנושא מורה פרטי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 18_04_2024 השעה 19:44:01 - wesi4