ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורות והתמכרות לסמים ✔כהורים לבני עשרה ולצעירים אתם בוודאי מודאגים מכך שהצעירים של ימינו מתחילים ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הורות והתמכרות לסמים

כהורים לבני עשרה ולצעירים אתם בוודאי מודאגים מכך שהצעירים של ימינו מתחילים לשתות אלכוהול בגיל צעיר מאוד, שותים כמויות גדולות ולעתים תכופות.

רבים גם משתמשים בסמים (דבק מגע, נייס גאי וגראס הם סמים מסוכנים), מהמרים (בעיקר באינטרנט) ומעשנים סיגריות מגיל מוקדם.

התנהגויות אלו עלולות להוביל להתמכרות מסוכנת והרסנית, במיוחד כשמתחילים אותן בגיל צעיר.

ככל שהקשר בין מתבגרים להוריהם נחווה בעיניהם כקרוב וטוב יותר, כך קטן היקף ההתנהגויות הסיכוניות שלהם ועולה הגיל שבו הם מתחילים להתנסות בהן - כך מצאו באופן חד משמעי מחקרים בכל העולם.

לא נמצא קשר כ"כ מובהק בין התנהגויות סיכון ליחסים עם מורים, מפקדים בצבא או דמויות סמכות אחרות.

לכן, התמודדות הורית נכונה במצב בו המתבגר שלכם מתנהג באופן שמסכן אותו, היא הרת גורל ואין להקל ראש בחשיבותה.

כישלון או הימנעות מהתמודדות של הורים במצב כזה, עלולה לסלול לנער/ה את הדרך להגברת ההתנהגות המסכנת עד להרס עצמי שלו/ה והשלכות קשות על המשפחה כולה.

הורים רבים שואלים אותי: איך נדע אם ההתנהגות של בננו או בתנו הידרדרה למצב של התמכרות?

האם גישה סובלנית ותומכת תוביל לשיתוף פעולה של הבן או הבת בהפסקת ההתנהגות ההרסנית, או אולי דווקא קשיחות וגבולות נוקשים?

איך נדע מתי ואיפה להציב גבולות ובאיזו דרך להציג זאת בפני הנער / ה?

כיצד נזהה התמכרות?

באופן כללי - התמכרות היא הקצנה של הרגל שגורם לאדם לעונג, עד למצב שבו נוצרת תלות נפשית.

בהתמכרות לחומרים נוצרת גם תלות גופנית.

ישנם מס' סימנים עיקריים לפיהם ניתן לזהות אדם שפיתח התמכרות:

1.הזנחה של מרכיבים חשובים בחיים בעקבות ההתנהגות המתמכרת

2.שימוש בהתנהגות המתמכרת כדי לברוח מהתמודדות עם המציאות

3.שיבוש במערכות יחסים משמעותיות כתוצאה מההתנהגות המתמכרת

4.כעס ואכזבה מצד האנשים הקרובים בעקבות ההתנהגות המתמכרת

5.תוצאות שליליות הנובעות מההתנהגות כגון: בעיות בריאות, עבריינות, חובות

נשירה ממסגרות, נידוי חברתי ועוד

6.תגובה מתגוננת או מבוהלת כשמושמעת ביקורת על ההתנהגות

7.תחושת אשמה וחרדה סביב ההתנהגות המתמכרת

8.צורך לעלות בהדרגה במינון של ההתנהגות או החומר הממכר כדי להגיע לאותה

תחושת הנאה

9.חוסר יכולת להפחית לאורך זמן במינון של ההתנהגות, וחרדה מהשלכות הפסקתה

לחלוטין

10.תגובות של נסיגה פיזית ורגשית כאשר נעשה ניסיון להפסיק את ההתנהגות המתמכרת

הורים - אם זיהיתם חלק מהסימנים האלו בהקשר להתנהגותו של הבן או הבת שלכם, יש לכם סיבה להיות מודאגים ולצאת לפעולה של הצלת חיים.

לא רק על חייו של ילדכם אתם נלחמים אלא גם על איכות חייכם שלכם.

כי משפחתו של מכור וסביבתו הקרובה סובלות מההתמכרות לא פחות ואולי אף יותר מהמכור עצמו.

כיצד מתפתחת התמכרות?

התהליך הנפשי - התמכרות מתפתחת בעיקר בגלל המשמעות שהאדם נותן לחומר או לחוויה עבורו.

התמכרויות יכולות לשמש כניסיון לשלוט בדיכאון או חרדה ויכולות להעיד על תחושות של חוסר ביטחון או ריקנות פנימית.

באמצעות ההתנהגות הממכרת מצליח האדם להשיג שחרור והקלה, אולם אז הוא נאלץ להתמודד עם הנזקים שגרמה התמכרותו.

זה מכניס אותו למצוקה רגשית שיוצרת כמיהה להשיג הקלה מיידית ואז כבמעגל קסמים - הוא שוב פונה להתנהגות הממכרת בתקווה להשיג הקלה.

התהליך המוחי - מערכת הגמול / המערכת היצרית שבחלק האחורי של המוח מפרישה דופאמין שהוא חומר הגורם לתחושת עונג שמדרבנת את האדם להמשיך בפעילות המענגת.

זה קורה באופן טבעי בפעילויות הישרדותיות כגון הזדווגות ואכילה.

בנוסף, ישנם לפחות 100 חומרים שגורמים להפרשת דופאמין ולתחושת עונג ואלו הם חומרים שעלולים לגרום להתמכרות.

האונות הקדמיות / מצחיות במוח שאחראיות על תכנון ושיקול דעת, אמורות לווסת את פעילות המערכת היצרית ולרסן אותה.

במצב של התמכרות מערכת הגמול פועלת חזק יותר מהמערכת המרסנת ולכן דוחפת להתנהגות שאם היה לאדם יותר שיקול דעת, הוא לא היה מבצע אותה.

כלומר, המוח מסתגל לפעילות מענגת תכופה ונמצא במצב של גירוי תמידי בעוד שפעילות מערכת הריסון היא מופחתת ולקויה.

התהליך הגופני - בהתמכרות לחומרים נתייחס גם לסוג החומר ומידת השפעתו על הגוף.

כאמור, ישנם כ - 100 חומרים שהם ממכרים במידה כזו או אחרת והגוף שמתרגל אל החומר שהוא מקבל, הופך להיות תלוי בו.

הפסקת השימוש בחומר (סמים, אלכוהול, ניקוטין ועוד) גורמת לתסמינים גופניים כגון: כאבים בשרירים, הפרעות בתפקוד מע' העיכול, בחילות, כאבי ראש, הפרעות בויסות לחץ הדם, חולשה כללית.

התסמינים (קריז) יימשכו מס' ימים וייפסקו כאשר הגוף יתנקה מהסם ויסתגל להיעדרו.

עוצמת הקריז ומשך הזמן שלו תלויים בסוג החומר, הכמות שהגוף התרגל לקבל ממנו, מצב בריאותי כללי של האדם ונתונים גופניים נוספים.

אצל מי מתפתחת התמכרות?

התמכרות יכולה להתפתח אצל כל אדם, אולם כדאי לציין כמה גורמים מנבאים: * מי שיש לו טונוס מופחת של דופאמין מחפש דרכים להגביר אותו.

פגם בכמות הדופאמין משבש גם את תפקוד האונות המצחיות וזה משבש את יכולת התכנון והתפקוד.

אלו יכולים להיות אנשים הסובלים מדיכאון קל, ילדים עם הפרעת קשב וריכוז היפראקטיבית (ADHD) ועוד.

* ככל שגיל תחילת ההתנהגות הממכרת צעיר יותר, כך גדל הסיכון שתתפתח התמכרות, בגלל המצב המוחי; החלק האחורי של המוח - היצרי / חווייתי (שבו נמצא מנגנון העונג המפריש דופאמין) מתפתח מוקדם יותר מהחלק הקדמי שאחראי על תכנון / שיקול דעת וריסון.

בגיל ההתבגרות החלק האחורי כבר בשיא התפתחותו ואילו החלק הקדמי ישלים את התפתחותו רק בגיל 24 בערך.

במצב זה, היצרים מפותחים אבל אין מה שירסן אותם כהלכה.

* ככל שמידת ההנאה מההתנהגות הממכרת גבוהה יותר וככל שמידת השינוי שהיא גרמה לאדם גדולה יותר, כך גדלה הסבירות לחזרה תכופה על ההתנהגות עד לרמה של התמכרות.

* מי שבמשפחתו ישנם מכורים נחשב כבעל סיכון לפתח בעצמו התמכרות.

חלק מהחוקרים סבורים שישנו גן תורשתי האחראי על נטייה להתמכרות.

בכל מקרה, אדם שגדל במשפחה שיש בה התמכרות לומד מסביבתו הקרובה ומדמויות הזדהות דפוסי התנהגות התמכרותיים שהוא עלול לסגל לעצמו.

תפקידם של ההורים כהורים מודאגים ונסערים הנחושים בדעתם להציל את ילדם מלהזיק לעצמו ולהרוס את בריאותו ועתידו, אנו נוטים "לקחת את המושכות לידיים" ולנסות לתקן בעצמנו את חייו תוך הטחה של ביטויי תוכחה וכעס כלפיו.

זוהי תגובה טבעית למצב המפחיד והמסוכן, אולם היא אינה יעילה ולוא רק משום העובדה הפשוטה שאיננו יכולים לנהל עבור מישהו אחר את חייו, גם אם הוא בננו או בתנו האהובים.

קשה, אבל צריך לעשות את ההבחנה בין חיינו לחייו ולהכיר בכך שאיננו יכולים לשלוט עליו.

כדי לעזור לאדם אחר להשתנות עלינו לקבל אותו כמו שהוא, כולל את זכותו שלא להשתנות.

עם זאת - יש לנו את הזכות ואפילו את החובה לשלוט עלינו ועל חיינו, וזוהי נקודת המפתח לשינוי.

שינוי אצלנו יביא בהכרח בסופו של דבר גם לשינוי אצלו.

ברוח זו מומלץ לנקוט באסטרטגיה בעלת מס' שלבים: בשלב ראשון - עלינו ההורים לשקף לילדנו את המצב כפי שאנו תופסים אותו.

סביר להניח שהוא לא יסכים עם אבחנתנו על חומרת מצבו ואף יגיב בתוקפנות ובהגנתיות כלפי כוונתנו למנוע ממנו את ההתנהגות המענגת שהפכה למרכזית ומשמעותית בחייו.

חשוב לא לנסות בשלב זה להגיע להסכמות איתו ולהסתפק בהבהרת נקודת מבטנו והבעת דאגה כנה.

בשלב שני - מתוך ההכרה שיש לנו שליטה על חיינו בלבד ואנו מחויבים לדאוג לאיכות החיים ולביטחון האישי של עצמנו ושל שאר בני הבית, עלינו לקבוע כללים חדשים שיגנו עלינו ועל בני ביתנו מפני תוצאותיה של ההתנהגות המתמכרת.

המסר כלפי הילד צריך להיות ברור - "ההתנהגות שלך פוגעת בנו, אם לא תפסיק אותה נתרחק ממך ונתמקד בהגנה על עצמנו מפניך".

עלינו להגן על עצמנו בכל המובנים: הגנה פיזית - מפני אלימות או גניבה או סכנה של פשיטת משטרה על ביתנו וכדומה.

הגנה נפשית - כגון התרחקות ממצבים שעלולים לגרום לנו אכזבה ודאגה, הרחקת אחים קטנים מפני השפעה רעה ודוגמה שלילית.

הגנה כספית - התמכרויות עולות כסף שבדרך כלל מגיע מאיתנו.

אין לממן דבר שאנו מתנגדים לו.

הגנה חברתית - להגן על המוניטין האישי והמשפחתי שלנו.

הורים - כאן עליכם להיות אמיצים ויצירתיים ולקחת בחשבון את ההשלכות לטווח קצר וארוך שעלולות להיגרם לכם אם תסכימו לחיות עם ההתמכרות בביתכם ובסביבתכם.

זכותכם לשקול מחדש אם לספק לילדכם תמיכה כספית, לאכסן אותו בביתכם או אפילו אם להיות איתו בקשר.

הכללים החדשים ישפיעו בהכרח לרעה על חייו הנוחים של בנכם / בתכם.

יהיו לו פחות מרחב ופחות אמצעים לעשן, לשתות, להמר או להשתמש בסמים.

הוא ינסה להתנגד לכללים, להפר אותם ולהתמקח עליהם.

עליכם להיות עקביים והחלטיים ולתת לו להתמודד לבד עם תוצאות מעשיו.

גם אם מדובר במתבגר צעיר ושביר - אם הוא מרשה לעצמו להיחשף לסכנות הוא צריך לקחת בחשבון שלא יהיה מי שיגן עליו.

בשלב שלישי - למרות האווירה המתוחה בבית ותחושה של ריחוק וכעס מהילד, עליכם ההורים להתעלות על עצמכם ולהעביר לו מסרים של חיזוק והבעת אמון ביכולתו להפסיק את ההתנהגות ההרסנית, ובתבונתו וכישוריו להיות אדם חיובי ומצליח בחיים.

חשוב להציע לו לפנות לטיפול, ואם יסכים - לסייע באופן פעיל במציאת מטפל מתאים ובמימון הטיפול אם יש צורך (ברוב היישובים בארץ יש מרכזי טיפול ברמה טובה הממומנים ע"י הרשויות).

שיחות טיפוליות נמצאו כמסייעות לפתח את תפקודן של האונות הקדמיות במוח ולהפחית את השפעתן של האונות האחוריות.

כלומר, הטיפול הפסיכו סוציאלי משפר את היכולת לתכנן, להפעיל שיקול דעת ולרסן יצרים ודחפים.

זה חשוב ומשמעותי במיוחד למתבגרים אשר האונות המצחיות במוחם עדיין אינן מפותחות מספיק, ולמתמכרים שפעילות האונות האלו אצלם היא מופחתת ולקויה.

הדרכה להורים גם אתם ההורים זקוקים לתמיכה, להכלה ולהדרכה.

ההבנה וההכרה בכך שבנכם או בתכם נמצאים במצב מסוכן ועלולים להיסחף למסע של הרס עצמי, מעלות בכל הורה מערבולת של תחושות קשות - דאגה, אשמה, בלבול, כעס וחוסר אונים.

השאלה: "איפה טעינו?

" מרחפת באוויר ואינה מניחה.

עקב ההצפה הרגשית, הורים רבים "חוטאים" בתגובה ראשונית של הכחשה ובריחה מהתמודדות.

אולם המציאות הקשה מחייבת פעולה בסופו של דבר וגם אם קיבלתם את ההחלטות הנכונות ונקטתם בשיטות המומלצות ע"י המומחים, עדיין ההתמודדות קשה מנשוא.

הגישה שהצעתי קודם - הממליצה לדאוג יותר לעצמכם ופחות למתבגר שלכם, היא מנוגדת לדחף הטבעי שלנו כהורים - הדחף לתמוך בילד ו"לעטוף" אותו עוד יותר כשהוא בצרות.

יישום נכון של שלב הצבת הכללים החדשים, מעמיד אתכם בהכרח במצבים שבהם אתם מרגישים רעים ובלתי פופולאריים וסופגים כעסים מבנכם / בתכם.

קשה שלא להתלבט אם הגבול שהצבתם והכללים שקבעתם הם נכונים ומוצדקים ולעמוד בלחץ המופעל מהילד להגמיש עמדות ולוותר.

התמודדות נכונה וטובה עם המצב דורשת מכם ההורים לפעול בשיתוף פעולה ואחידות.

עליכם לתמוך זה בזה ולהתעלות מעל חילוקי דעות, כעסים והאשמות הדדיות.

לכן אני ממליצה בחום לכם ההורים, לפנות למטפל מוסמך ומנוסה שידע להדריך ולכוון אתכם במאבקכם להצלת בנכם או בתכם מהידרדרות להתמכרות ולהרס עצמי.

מומלצת גם השתתפות בקבוצה להורים שתספק לכם את התמיכה וההכוונה המקצועית בצד תחושת השיתוף וההכלה הנגזרת מהמפגש הקבוצתי עם הורים נוספים המתמודדים עם בעיה דומה.

מומלץ סיגריה כנות אכזבה להיכשל גורל מטפל מוסמך היפראקטיביים אישיות קיצונית מצב בריאותי דאגה גמילה גמילה מהתמכרויות גמילה מהתמכרות הורה הורות הורים התמכרויות התמכרות התמכרות ל התמכרות לסם התמכרות לסמים טיפול בהתמכרויות טיפול בהתמכרות להיגמל להיגמל מהתמכרויות להיגמל מהתמכרות לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות מכור סמים
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?
.../ גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת? כפי שכבר ביארתי, כל אדם בעולם הוא עצמו סוג של מנהיג. כי כל אדם מנהיג אחריו מישהו כלשהו. וגם אם האדם לא מנהיג אחריו אף אחד, הרי שהאדם מנהיג את עצמו. והאדם יש לו מנהיגות כלפי עצמו. והאדם הוא המלך שמנהל את עצמו וכולי. ואם נתבונן נראה, כי כל אדם הוא גם מונהג. כי לכל אדם יש מנהיג. וכל אדם מושפע מדעות של אחרים. שגם זה סוג של מנהיגות. שהאדם מונהג אחרי דעתם של בני אדם אחרים. וגם מי שהוא חי במקום בודד, גם הוא מונהג על ידי הדברים...
מי ששומע נגינה ממנגן רשע - אקרוקתא - מהו מנגן רשע / מנגן כשר? - ליקוטי מוהרן ח"א ג (ברסלב)
מי ששומע נגינה ממנגן רשע - אקרוקתא - מהו מנגן רשע / מנגן כשר? - ליקוטי מוהרן ח"א ג (ברסלב)
מי ששומע נגינה ממנגן רשע - אקרוקתא - מהו מנגן רשע / מנגן כשר? - ליקוטי מוהרן ח"א ג (ברסלב) הרצאה על מי ששומע נגינה ממנגן רשע - אקרוקתא - מהו מנגן רשע / מנגן כשר? - ליקוטי מוהרן ח"א ג + ברסלב / רבי נחמן מברסלב / יהדות ועוד......
2 שיטות לא להרגיש רע, 2 אסטרטגיות לאיך לא להרגיש רע, 2 נוסחאות איך להתמודד עם תחושה רעה, האם אני חייב להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? אולי זה טוב? איך להפוך רע לטוב? איך לראות את הטוב שברע? חשיבה חיובית
2 שיטות לא להרגיש רע, 2 אסטרטגיות לאיך לא להרגיש רע, 2 נוסחאות איך להתמודד עם תחושה רעה, האם אני חייב להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? אולי זה טוב? איך להפוך רע לטוב? איך לראות את הטוב שברע? חשיבה חיובית
...עם תחושה רעה, האם אני חייב להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? אולי זה טוב? איך להפוך רע לטוב? איך לראות את הטוב שברע? חשיבה חיובית הרצאה על 2 שיטות לא להרגיש רע, 2 אסטרטגיות לאיך לא להרגיש רע, 2 נוסחאות איך להתמודד עם תחושה רעה, האם אני חייב להרגיש טוב? למה אני לא רוצה להרגיש רע? אולי זה טוב? איך להפוך רע לטוב? איך לראות את הטוב שברע? חשיבה חיובית ועוד איך למצוא את הטוב שברע? האם הכל לטובה? איך להתמודד עם רגשות רעים? ניהול רגשות רעים, איך לראות...
האח הגדול / תוכניות ריאליטי - מה מעניין אנשים בתוכנית ריאליטי כגון האח הגדול?
...מעניין אנשים בתוכנית ריאליטי כגון האח הגדול? תוכנית האח הגדול, היא תוכנית ריאליטי (תוכנית מציאות) שבה לוקחים אנשים רגילים לבית שמלא במצלמות ועוקבים אחרי התנהגותם היום יומית. והשאלה הנשאלת היא, מדוע אנשים אוהבים ונהנים לצפות בתוכניות כגון האח הגדול? מה יש שם בתוכניות האלו שגורם לאנשים לצפות בהן? וכפי שכבר ביארתי, אין שום דבר בעולם שאין בו שכל כלשהו. ומי שמזלזל באדם אחר בגלל שהוא חושב שהאדם האחר טיפש, הרי שהוא מזלזל רק בעצמו בכך שהוא מראה שהוא לא מבין...
האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1
האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1
...מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1 - פרומו עכשיו יש עוד עניין שלפעמים אנשים מערבבים נושא האם מישהו אשם או לא אשם במשהו בהקשרים אחרים מה זאת אומרת נגיד שיש לך עובד והעובד הזה נגיד הוא לא עובד טוב בתפקיד ואז אתה רוצה לפטר אותו ואז אתה מתחיל לעשות עם עצמך חישובים "רגע אבל הוא לא אשם בזה הוא לא אשם בזה" נגיד עובד לדוגמא נגיד מאחר לעבודה ואז אתה אומר "טוב בוא נפטר אותו כי הוא...
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחא איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחא איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
...סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחא איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה הרצאה על פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחא איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה ועוד הקדמה...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת "בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים "בוקר טוב המורה ענת". לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 14
...עמדתי בעמודים לעיל על תכונת "יחסי גומלין" שמאפיינת את תהליך זיהוי האדם לחברו: " וכשאני פוגש גוש מידע מלוכד הנקרא אדם - אינני מזהה אותו אלא מנהל איתו יחסי גומלין שניכר בהם המאפיין המרכזי של יחסי "קח ותן". מקור התהליך הזה הוא בידיעה שגם האדם מולי מזהה אותי, ולכן אני רואה בעיניו את עצמי וגם הוא משתמש בי כראי, ולמעשה הדמות שאני רואה מולי מרחיבה את מעגל הזיהוי העצמי שלי ועוזרת לי להתמקם במרחב. וככל ואנעץ בדמות האנושית יותר את עיני - כך אתמקם באופן מדויק...
נישואין - שלוש המילים החשובות ביותר - והן לא "אני אוהב/ת אותך"!
...המילים החשובות ביותר והן לא "אני אוהב/ת אותך"! מאת הרב יעקב סלומון אין לי הרבה סבלנות לנאומים. אם תסתכלו סביבכם, כאשר אתם בהרצאה, על קהל המאזינים (כמו שאני עושה לעתים קרובות), תראו עד כמה שרוב האנשים חסרי מנוחה ומרגישים שלא בנוח - בתנאי שהם עדיין ערים. התעסקות בשיער, ליקוט פירורי אבק, והסתרת פיהוקים הן פעולות שכיחות. אבל אין ספק שהתופעה הכי נוחה ומרתקת שאי פעם התגלתה, היא ציפורני הידיים. הפלא האנטומי הפשוט הזה יכול לספק שעות של אפשרויות בילוי שונות...
אלוהים של יום יום - הקדמה מתוך ספרה של לילי בנטב
...הקדמה מתוך ספרה של לילי בנטב מודעות שאינה מתנסה בשלם האחד והיחיד, יוצרת מתוך בורותה את עולמה וגורלה, ומשתעבדת להם בעיוורונה. מודעות שמתנסה בשלם האחד והיחיד, יוצרת מתוך הבנה ואהבה את עולמה וגורלה, והופכת לאדון עליהם. מודעות שמתמזגת עם ה"שלם המוחלט", מתקיימת במהות עצמיותה השלמה והמוחלטת. השלם המוחלט הוא נצחי, אחד והיחיד שדבר אינו יכול להשפיע עליו או לשנותו, מודעות שלמה ומוחלטת, אושר שלם ומוחלט, קיום שלם ומוחלט. השלם המוחלט הוא מקור כל החלל והזמן וכל...
הכשלה עצמית - איך לחפש תחליף לדבר שלא פועל?
...לפעמים שמוצאים שיטה מסויימת אבל, מנסים לבחון אותה, לבדוק אותה במצבי קיצון, אבל לפעמים מנסים להכשיל את השיטה עצמה בכלים לא אובייקטיביים בעליל, כלים מגמתיים שלא מובילים לכלום. דוגמא טובה לכך היא שיטה שבה מנסים לעשות סדר יום, ואז מנסים ללכת בניגוד לשיטה כדי לראות אם אפשר להכשיל את השיטה, וזה ברור שכך השיטה תיכשל, זה כ"כ מגמתי. זה כמו לנסות לעוף, כאשר ידוע שהאדם לא יכול לעוף. כאשר אדם מנסה לעשות הפוך ממה שהשיטה אומרת לו, שלא ייתפלא שהשיטה הזו נופלת באופן...
פרשת עקב - והיה עקב תשמעון
...בניך, מהרסיך ומחריביך ממך יצאו" מסביר רש"י, על פסוק זה, מיהרו בניך לשוב, בעבור זה מהרסייך ומחריביך ממך יצאו. פרשת השבוע, עקב, פותחת "והיה עקב תשמעון... אזי... ברוך תהיה מכל העמים... והסיר ה' ממך כל חולי... יצחק, לאחר שברך את יעקב שהביא לו אוכל,. בהגיע עשו עם המטעמים אשר הכין לאביו, התברר לו שאחיו הקדימו וקיבל הברכה, אומר עשו ליצחק "הברכה אחת היא לך"? תשובתו של יצחק המשתמעת מדבריו, אכן ברכה אחת בלבד לי. הברכה ניתנה ליעקב, גם ברוך יהיה. בעולם ישנה...
תובנות לחיים 8
...עם הדברים, ואם קשה לו - שיחפש דרך: ישאל מומחים, ינסה דרכים לפתור את הדבר וכו'. החכמה היא להתמודד עם הדבר כדי שלא יציק עוד. כל דבר לגופו. ויש דברים שהאדם צריך לזרום איתם בחיים, וליסוע הלאה. והעיקר לא לפחד כלל, כי הכל טוב באותה מידה, רק שהאדם חווה נפרדות ובסופו של דבר, האדם מבין שהכל טוב. ולכן על האדם לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה ולהיות אובייקטיבי ככל האפשר, להיות אמיתי עם עצמו וכך ההתמודדות קלה יותר. והוא מבין את הדברים לעומק וחוקר ולא מפחד ואז...
חרדות - חרדות ופחדים כיצד מתמודדים
.../ חיותה אפשטיין לא יכולתי לנשום. חשתי שאין לי אוויר. ונשימתי נעתקת. הבנתי ברגע הראשון. שאסור לי להיכנס לפאניקה. שעלי לשלוט בתגובה. זאת אומרת לא להיות היסטרית. אולם מרגע זה חשתי שאוויר לא נכנס לראותי וגרוני חסום. אני זוכרת את הפעם הראשונה שקיבלתי התקף חרדה. חזרתי מחופשה בת שבוע ימים. חופשה שבה הכרחתי את עצמי להתנתק מ"חוויות" של בניה ושיפוצים שהשארתי בארץ. היום הראשון של החופשה היה קשה מאוד עבורי. להכריח את המוח לעשות שינוי. ולתת לו פקודה חד משמעית...
עבודה, מוטיבציה בעבודה, חוסר חשק לעבוד, חוסר מוטיבציה, לעבוד או לא לעבוד, טיפש או חכם
...בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: עבודה, מוטיבציה בעבודה, חוסר חשק לעבוד, חוסר מוטיבציה, לעבוד או לא לעבוד, טיפש או חכם. שאלה: בקשר לעבודה, לפעמים אני מרגיש שאין לי חשק לעבוד, ואם אני אגיד לעצמי ללכת לעבוד, אני אולי כן ייהנה בעבודה, אבל אין לי חשק לעבוד, אז מה עושים עם זה? אליעד: קודם כל האדם צריך להגיד את האמת, האמת היא שלעבוד זה טוב מהיבט מסוים ורע מהיבט מסוים, וגם לא לעבוד, זה טוב מהיבט מסוים ורע מהיבט מסוים. לכל צד יש חיסרון ויתרון. קודם כל דע את ש...
שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום
...החשיבות בהפעלת שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום יש מצבים בחיים שאדם רוצה לעשות כמה דברים אבל, לממש בהם את האופטימום, והוא מחפש שיטות ודרכים איך לעשות זאת, אבל תמיד נתקל בקשיים של אם הוא עושה דבר אחד, את השני הוא לא עושה במאה אחוז, וכן את השלישי והלאה על זו הדרך. ומה הכוונה שהוא מחפש להצליח בכמה דברים? לדוגמא, יש נושאים שהוא רוצה ללמוד, אבל הוא חושש שאם ישקיע באחד הוא יאבד אחוזים משאר הנושאים אותם הוא רוצה ללמוד. ובעצם כאן, האדם בשיקול הדעת מפעיל...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול הוליסטי, אימון אישי לילדים, מאמן רוחני פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 18_09_2020 השעה 23:55:33 - wesi4