ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 2 ✔* פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 1 ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 2

* פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 1.

ב. 1. ההתקצרות המרחבית

בשלושת התמונות הקודמות מופיע מימין סרגל שאורכו l ושני ממדיו האחרים זניחים. במערכת הייחוס של מנוחה (ציור #), עצם חד - ממדי זה הוא מלבן ארוך המשתרע מהעבר לעתיד. מלבן זה הוא "קו - העולם" של הסרגל. כיוון שהסרגל עומד במקומו, קו - העולם שלו אנכי. אם נניח שבכל רגע מוחזר אור משתי הנקודות בשתי קצותיו של הסרגל, a ו - b, נוכל להתייחס אל שתי נקודות אלה כאל שני אירועים בו - זמניים.

נתבונן עתה בסרגל מנקודת ראותה של נועה (ציור #). השינוי הראשון ברור: קו - העולם של הסרגל אינו אנכי מבחינתה אלא מלוכסן, לומר, הסרגל נע לעומתה. השינוי השני עמוק יותר: קצותיו של הסרגל המחזירות אור ברגע נתון במערכת הייחוס של מנוחה, לומר הנקודות a ו - b, אינם עוד אירועים בו - זמניים; נקודה a החזירה אור לפני b.

עכשיו נשוב ו"ננרמל" את התמונה לפי מערכת - הייחוס של נועה, הרואה עצמה כעומדת (ציור #). במילים אחרות: נתקן את מערכת הצירים שלה למערכת שבה צירי המרחב והזמן מאונכים זה לזה ב - 90 מעלות ונראה איזו תמונה מתקבלת. עתה, המלבן הפשוט שייצג את תולדותיו המשעממות של הסרגל העומד במערכת - הייחוס של מנוחה הפך למעין מעוין. צמדי הרגעים הבו - זמניים שייצגו את שני קצותיו הוטו באלכסון, ובנוסף, קו - העולם כולו הוטה באלכסון לכיוון ההפוך. הביטו עתה ב"חתך ההווה" היוצר את אורכו של הסרגל: אכן, הוא התקצר!

ב. 2. התארכות הזמן

בדרך דומה ניתן לראות את האטת הזמן בגוף הנע. תהיינה עתה נועה ומנוחה דיירות שתי גלקסיות המרוחקות זו מזו 10 שנות אור. בחלוף השנים, ע"י החלפת תשדורות ביניהן, הן מסנכרנות את שעוניהן כך שאלה מראים את אותה השעה במערכת - הייחוס המשותפת להן. יום אחד, הראשון לשנת 2000, יוצאת נועה אל מנוחה במהירות של 90% ממהירות האור. נדמיין תחילה את המצב בעיני הפיסיקה הקלסית. שתי הגברות רואות זו את שעונה של זו מחיש את מהלכו. בכך אין כל פלא, כי אותות היוצאים בסדירות ממקור כלשהו מופיעים צפופים יותר אם מקור האור או הצופה נעים זה לקראת זה. במילים אחרות: ההאצה המדומה הזאת היא עניין מתמטי פשוט שאינו קשור לתורת היחסות. אבל עכשיו נשים לב להבדל מכריע בין השתים:

א. מנוחה תבחין בתחילת המסע של נועה רק בסוף 2009, וממנו תסיק כי נועה יצאה לדרכה בתחילת העשור וכי תגיע אליה בתוך שנה. במהלך שנה זו יידחסו במקלטיה של מנוחה כל אותות הזמן של עשר השנים האחרונות בחיי נועה כך שבהגיעה אל מנוחה אמור שעונה להראות את השעה האמיתית.

ב. מנקודת - ראותה של נועה, היא עתה העומדת ומנוחה היא שיצאה לקראתה. (נתעלם לרגע מעניין התאוצה המתרחשת בזמן יציאתה למסע, נושא אליו נשוב בפרק יא). לדידה של נועה, יצאה מנוחה לדרכה עשר שנים מוקדם יותר, בשנת 1990, וכבר אז החל שעונה להאיץ. במכשיריה של נועה, אם כן, יידחסו אותות עשרים השנים האחרונות בחיי מנוחה לתוך עשר השנים האמורות לחלוף עד שמנוחה "תגיע" אל נועה.

האסימטריה כאן ברורה: במהלך ההתקרבות, ייראה למנוחה ששעונה של נועה עובר האצה הרבה יותר נמרצת מההאצה שתיראה לנועה בשעונה של מנוחה. הבה נזכור כי השתים יכולות למדוד את המרחקים ביניהן בכל מיני שיטות אחרות (טריאנגולציה, עוצמת האור וכד') וכך להשוות את האצת האותות עם מידת ההתקרבות האמיתית. די יהיה, אם כן, בהבדל זה בקצב שבו משתנה תדירות אותות השעונים כדי לאפשר לשתיהן לדעת מי מהן נעה "באמת" ומי מתקרבת רק בתנועה מדומה, וזאת אפילו בחלק האינרציאלי במסעה של נועה.

היׂה לא תהיה! מרעים שוב קולו של איינשטיין. לפיכך חייב שעונה של נועה לפגר, כך שהאותות המגיעים אליה ממנוחה ייראו מואצים עוד יותר, אבל מסיבה זו עצמה האותות היוצאים ממנה יהיו מואצים קצת פחות מכפי שהיו צריכים להיות. הסימטריה בין השתים היא עתה מלאה: לא ניתן עתה להבחין בין מנוחה ותנועה. את המחיר ישלם שעונה של נועה: xx שנים ייגרעו מגילה כשתגיע אל מנוחה.

הנה הטיעון בצורה מתמטית. הניתוח לעיל מראה כי בפיסיקה הקלסית, אפקט דופלר - הצורה המובהקת ביותר של דחיסת אותות - צריך לפעול בצורה שונה לגבי המשדר ולגבי הקולט. כך אמנם נהוג היה לחשוב בפיסיקה הקלסית. תהא fs התדירות בה נפלטים האותות (גלי קול או אור) ע"י המקור, v מהירותם המוחלטת של האותות, vs מהירות מקור האותות ו - voמהירות הצופה. אפקט דופלר המקורי אומר כי התדירות שתתגלה לצופה, fo, תהיה:

כאשר סימני החיבור והחיסור מציינים, בהתאמה, התקרבות או התרחקות (זכרו כי חזרנו לרגע לפיסיקה הקלסית, ו"תנועה" ו"מנוחה" הם מושגים מוחלטים). מהמשוואה הכללית לעיל נגזרת משוואה אחת לדחיסת האותות של נועה בעיני מנוחה

ומשוואה אחרת לדחיסת האותות של מנוחה בעיני נועה:

כפילות זו היא התוצא הבלתי - נסבל בעיני תורת היחסות, שתיקנה את נוסחת דופלר לגלי האור כך שלא ייראה כל הבדל בין תנועות המקור והצופה. דחיסת האותות נקבעת עתה רק על פי מהירות שתי המערכות זו ביחס לזו, המסומלת ב - u, בלי כל חשיבות לשאלה מי באמת נע וכמה:

כאשר c היא מהירות האור.

ושוב, כדי ששתי העלמות תצייתנה לאותה משוואה, חייבת דחיסת הזמן של מנוחה בעיני נועה להיות נמרצת יותר, וזו של נועה בעיני מנוחה מתונה יותר, ואפקט זה מושג ע"י הפיגור בשעונה של נועה, הגורם לה גם לראות דברים קורים מהר יותר וגם לפלוט אותות לאט יותר.

וגם כאן, דיאגרמת מינקובסקי ממחישה יפה את ההבדלים בין השתים מבחינת הדרך בה הן רואות את המרחב - זמן. לכל אחת מהן מערכת קואורדינטות שונה (תמונות # ו - #). מהירות האור, כמובן, שווה לגבי שתיהן כי מסלול הקרן יוצרת זווית של 45 מעלות בשתי מערכות הצירים שלהן. אבל מבחינת נועה, רוב האירועים בחיי מנוחה "ירדו" למטה במורד הזמן אל העבר וגם נעשו רחוקים יותר במרחב.

ב. 3. סיכום

כי כן, ראינו את איינשטיין מפעיל שיקולים א - פריוריים (ונוסיף: אסתטיים בעיקרם), במיטב המסורת האפלטונית היקרה לבכלר. אלה מובילים לדרישה מהטבע שיעשה דברים מופרכים בעליל, ואכן, על - פי מאמר החכמים (תענית כ"ג 1), "צדיק גוזר והקדוש ברוך - הוא מקיים": שעונים מאטים בצייתנות את מהלכם

ובצייתנות לא - פחותה מתקצרים הגופים הנעים

ובלבד שלא יהיה צופה אחד ביקום שימדוד מהירות אור השונה מזו שנקבעה לו בחוקי הפיסיקה!

אין לנו אשליות: בכלר כבר מחכה, מצויד בטיעונים מושחזים, להראות איך כל המהלך עוצר - הנשימה הזה הוא עוד מזימה בנוסח דוהם - פואנקרה לרוקן את המדע מכל תוכן אינפורמטיבי ע"י הגדרת המדידות על - פי התיאוריה וכיוצא באלה תרגילים מעגליים. להלן, במקום הגנה פילוסופית על היחסות, ננסה בפשטות לעבוד אתה ע"י יישומה למקרים מיוחדים, ומהם נצטייד בתשובותינו לבכלר.

ג. הערה על חלקו של מינקובסקי בהתפתחות תורת היחסות

בנקודה זו, כיוון שאנו משיגים על בכלר גם בתפקידו כהיסטוריון, איננו יכולים שלא לתמוה על העובדה שלמינקובסקי ולעבודתו, לגאומטריזציה שהנהיג בפיסיקה המודרנית והמדריכה עד היום את הפיסיקה בחיפושיה אחר תורת שדה מאוחד - לכל אלה אין כל זכר ב"מהפכות". תמיהה זו מתחזקת משתי סיבות:

ראשית, הגאומטריה של המרחב - זמן חושפת מתח שהיה קיים בתוך תורת היחסות עצמה, לפחות ברמה האישית. איינשטיין, כששמע לראשונה על הרעיון של מינקובסקי, לא התייחס אליו באהדה ולגלג עליו. רק כשהיה שקוע בפיתוח תורת היחסות הכללית, ומינקובסקי כבר לא היה בחיים, אימץ את המרחב - זמן שלו, אולי מחוסר ברירה, והוסיף לו את התכונה החשובה של היכולת להתעקם בסביבת מאסה. לא במקרה יש הרואים במרחב - זמן את חזרתו של האתר - דעה שגם בכלר יבטא רעיון דומה לה בהמשך.

שנית, ההכרה שהכיר אפלטון בקיומן הנפרד של צורות מציינת בעיני בכלר ("מהפכות", פרקים 1. 1. 8 - 1. 1. 12) את ראשית הפוטנציאליזם. מה הדין, אם כן, במפעלו של מינקובסקי, שהציב את תורת היחסות כולה על הגאומטריה? ניתן לנחש מה תהיה תשובתו של בכלר: זו אינה גאומטריה באמת כי מושגי המרחב והזמן בה נגזרים ממהירות האור, ובכלל, היא אינה אוקלידית, ועוד. אבל בכלר לא מביא תשובות אלה כי השאלה לא נשאלה בספרו מלכתחילה. מאמר זה בא גם להחזיר היבט חשוב זה של היחסות למוקד הדיון.

ד. פרדוקס התאומות

נשוב אם כן לפיסיקה. היחסות הפרטית מחייבת, כאמור, ששעונים בתנועה יאטו את מהלכם. הדבר הוליד כבר עם הופעת התיאוריה את "פרדוקס התאומים" המפורסם, שאותו נמחיש כאן על התאומות מהפרק הקודם. עכשיו גרות שתיהן יחד על הארץ, ונועה, המבוגרת במעט מאחותה, יוצאת לחלל החיצון למסע ארוך במהירות גבוהה. שעוניה, ועמם קצב חייה, אמורים לפגר אחרי אלו של מנוחה על - פי משוואה # לעיל. לכן, בשובה לכדור - הארץ, תגלה כי היא צעירה מאחותה בשנים מעטות או רבות, הכל על פי מהירותה ומשך מסעה.

מאליה מתעוררת השאלה: אם תנועות הן יחסיות, למה תצעיר נועה דווקא ולא מנוחה, השרויה גם היא בתנועה ביחס לאחותה?

ברבות השנים נעשתה התשובה שגורה גם היא: גם אם התנועה היא יחסית במהלך רוב הניסוי, הרי בתחילתו, באמצעו ובסופו, לומר, כשהחלה נועה במסעה, כש"עשתה פרסה" כדי לשוב וכשנעצרה לבסוף, חלו בה תאוצות, ועל תאוצות לא חל עיקרון היחסות.

הסבר זה אינו מספק. כפי ראינו במקרה הפשוט יותר בפרק הקודם, פיתרון הפרדוקס יכול להיעשות גם במסגרת היחסות הפרטית, ע"י חישוב השינויים היחסיים של שעוני נועה ומנוחה זה ביחס לזה, אפילו באותם קטעי - זמן בהם היו מהירויותיהן אינרציאליות. כל עוד נמצאות שתי הצופות במערכות אינרציאליות, מתקיימת הסימטריה ביניהן ואין אפשרות להצביע על אף אחת מהן כנתונה בתנועה או מנוחה באופן מוחלט. רק כשאחת מהן מצטרפת למערכת - הייחוס של השנייה, יהפכו האפקטים החלים עליה מ"אופטיים" לממשיים, והיא לבדה תשא בתוצאות המהירות קרובת - האור באופן המוסכם על כל הצופים. בניתוח הזה, לתאוצה אין חשיבות גדולה כי האפקט נקבע בעיקר ע"י א) מהירות תנועתו האינרציאלית של הצופה ו - ב) משך הזמן בו היה שרוי בתנועה זו. לכן, אם בניסוי אחד נמשך מסעה של נועה שנה אחת ובשני שנתיים, אפילו אם בשני המקרים נסעה באותה מהירות ועברו עליה אותן תאוצות, תהיה האטת שעוניה גדולה יותר במקרה השני.

ניתוחים אחרים - והם כיום הרוב בספרות - הגבילו עצמם כראוי ליחסות הפרטית, אבל הסתמכו על ספירה גרידא של אותות הזמן המגיעים מכל צופה, והקורא נותר נבוך: אם נועה משגרת אל מנוחה הבזק אור כל שעה, וכמוה משגרת מנוחה אותות כאלה אל נועה, למה, בסופו של דבר, לא יתאזנו שינויי התדירות ושתי האחיות יסכימו בפגישתן כי שתיהן שיגרו את אותו מספר אותות?

הניתוח שהצענו כאן מתמקד באסימטריה הבולטת ביותר שיוצרת הפיסיקה הקלסית בין עצם נע ועצם נח, הבדל אשר, אילו היה קיים, היה מאפשר להגדיר תנועה ומנוחה באופן מוחלט: בפיסיקה הקלסית, שיעור האצת אותות האור, כשמקור האור נע והצופה נח, שונה לחלוטין משיעורו כשהצופה הוא הנע והמקור נח. הצורך לסלק תוצאה זו הוא שצריך להיות נקודת - מוצא לניתוח היחסותי. דרך זו לא רק פשוטה ובהירה יותר מבחינה פדגוגית אלא גם מאפשרת תובנה עמוקה יותר של התורה עצמה.

* פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 3.

אפלטונית מרחב משיכה להיות סלב עוינות התאמה כדורים חשיבה מדעית מערכות אמת שיקולים חשיבה מדעית מדע פיזיקה פילוסופיה תורה תורת היחסות
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב) הרצאה על ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א + ברסלב / רבי נחמן מברסלב / יהדות ועוד......
דימוי עצמי / הערכה עצמית - איך לשפר דימוי עצמי? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך?
...עליך? ובו יתבאר, העניין של הערכה עצמית ושל דימוי עצמי. ויתבאר, כיצד האדם מושפע ממה שחושבים עליו ומהדימוי החברתי שלו. ויתבאר, כיצד להעריך את עצמך? וכיצד לשפר את הדימוי העצמי? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי האדם כיצור חברתי, מושפע גם ממה שחושבים עליו. וגם הרצונות של האדם, גם הם בין השאר תוצאה גם של מה שהאנשים סביבו חושבים, ואין בכך כמובן שום פסול. בנוסף, אם לא היה אכפת לאדם ממה שחושבים עליו, הרי שהעולם היה תוהו ובוהו. סולם הערכים של האדם, מושפע בין השאר...
איך להתמודד עם פחד מזוגיות? איך מתמודדים עם פחד מבגידה? איך להתמודד עם תלות רגשית בזוגיות? איך לגרום לכך שלא יבגדו בי? למה אנשים בוגדים? מתי אנשים בוגדים? למה היא בוגדת בי? פחד מתלות רגשית, חרדת נטישה
איך להתמודד עם פחד מזוגיות? איך מתמודדים עם פחד מבגידה? איך להתמודד עם תלות רגשית בזוגיות? איך לגרום לכך שלא יבגדו בי? למה אנשים בוגדים? מתי אנשים בוגדים? למה היא בוגדת בי? פחד מתלות רגשית, חרדת נטישה
...להתמודד עם פחד מזוגיות? איך מתמודדים עם פחד מבגידה? איך להתמודד עם תלות רגשית בזוגיות? איך לגרום לכך שלא יבגדו בי? למה אנשים בוגדים? מתי אנשים בוגדים? למה היא בוגדת בי? פחד מתלות רגשית, חרדת נטישה - פרומו אז בוא תעלה את השאלה שלך מה השאלה, שלום. ש: שלום אני מפחד שיבגדו בי ובגלל זה. אליעד: שיבגדו בך מי יבגוד בך? ש: הבת זוג ולכן אני לא רוצה להיכנס לזוגיות. אליעד: אוקי אמרת שלום אני מפחד שיבגדו בי ולכן אני לא רוצה להיכנס לזוגיות וזה בא לך בעקבות השיחות...
האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים
האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים
...נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים הרצאה על האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים ועוד האם ברית מילה היא התעללות בילדים? נגד ברית מילה, ברית מילה חסרונות...
הדחקה וניתוק, ניתוק והדחקה, איך נוצר ניתוק? מה זה ניתוק? אני מרגיש מנותק, אני לא מחובר לעצמי, אני לא מחובר למציאות, אני מנותק מהמציאות, הפרעת ניתוק, תחושת ניתוק, תחושת ריחוף, חולם בהקיץ, למה לא להדחיק? איך לטפל בניתוק מהמציאות?
הדחקה וניתוק, ניתוק והדחקה, איך נוצר ניתוק? מה זה ניתוק? אני מרגיש מנותק, אני לא מחובר לעצמי, אני לא מחובר למציאות, אני מנותק מהמציאות, הפרעת ניתוק, תחושת ניתוק, תחושת ריחוף, חולם בהקיץ, למה לא להדחיק? איך לטפל בניתוק מהמציאות?
...איך נוצר ניתוק? מה זה ניתוק? אני מרגיש מנותק, אני לא מחובר לעצמי, אני לא מחובר למציאות, אני מנותק מהמציאות, הפרעת ניתוק, תחושת ניתוק, תחושת ריחוף, חולם בהקיץ, למה לא להדחיק? איך לטפל בניתוק מהמציאות? הרצאה על הדחקה וניתוק, ניתוק והדחקה, איך נוצר ניתוק? מה זה ניתוק? אני מרגיש מנותק, אני לא מחובר לעצמי, אני לא מחובר למציאות, אני מנותק מהמציאות, הפרעת ניתוק, תחושת ניתוק, תחושת ריחוף, חולם בהקיץ, למה לא להדחיק? איך לטפל בניתוק מהמציאות? ועוד איך הדחקה...
איך לדבר על שכר? כמה כסף לבקש? איך לתמחר מוצר? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור את עצמך? מהן דרישות השכר שלך? דיון על שכר, כמה כסף אני רוצה? איך להצליח במקום עבודה?
איך לדבר על שכר? כמה כסף לבקש? איך לתמחר מוצר? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור את עצמך? מהן דרישות השכר שלך? דיון על שכר, כמה כסף אני רוצה? איך להצליח במקום עבודה?
...לתמחר מוצר? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור את עצמך? מהן דרישות השכר שלך? דיון על שכר, כמה כסף אני רוצה? איך להצליח במקום עבודה? עכשיו השאלה היא בן אדם נמצא בראיון עבודה ואז שואלים אותו כמה אתה רוצה או שהוא נמצא בדיון על שכר ואז שואלים אותו כמה כסף אתה רוצה, מה הדרך הכי נכונה לנהל את הדיון הזה מה הדרך, איך בן אדם אומר "כמה כסף לבקש איך אני אדע כמה ואם לא ירצו אותי ואם אני אבקש יותר מדי ואז יגידו חמדן" וכל מיני סיפורים ועניינים. ש: אפשר לציין בטווח...
עקרון העונג - מבוא
...העונג - מבוא עקרון העונג (או עקרון ההנאה) הוא עקרון שפיתח זיגמונד פרויד בפסיכואנליזה שלו. את המונח "עקרון העונג" (גרמנית: Lustprinzip) לא טבע פרויד, אלא לפניו גוסטב פכנר. לטענת פרויד, העקרון מניע את האדם להגיע להנאה מקסימלית ולכאב מינימלי. לפעולה לפי עקרון העונג אחראי האיד, שהוא חלק מהלא - מודע שבנפש. ההנאה שמדבר עליה פרויד היא הנאה ביולוגית - גופנית, ובעיקר הוא הדגיש את ההנאה המינית. על פי התאוריה הפרוידיאנית, תינוקות פועלים על פי עקרון העונג בלבד...
אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 9
...אישי - חלק 9 פוטנציאל פוטנציאל הוא סך היכולות והאפשרויות של בן אדם להשיג את מטרותיו. כדאי שהאדם יהיה מודע לפוטנציאל שגלום בו כדי שיוכל להגשים את מטרותיו, והדרך להיות מודע אליו היא לממש את היכולות שהאדם כבר מכיר בעצמו עד לקצה שלהם ולהתקרב כמה שיותר לקצה גבול היכולת עד שהאדם מגלה את הפוטנציאל שהוא לא היה מודע אליו. פחד יש שני סוגי פחדים: הראשון הוא פחד "בריא" ועוזר לאדם להיזהר מסכנה אמיתית כגון: פחד מנחש או פחד מאש. הפחד השני הוא פחד "שקרי" שהסיבה...
לחיות מתוך שמחה
...גאיה אריאל אני זוכרת את הרגע בו נפגשתי בפעם הראשונה עם הפוטנציאל שלי. ליתר דיוק: בחוסר המימוש העצמי שלי... ראיתי השתקפות של מי שאני יכולה להיות. היה זה אחד הרגעים המכאיבים בחיי. רגע שבו חוויתי בכל התאים שלי תחושת קיפאון, לא יכולתי לזוז ממקומי, כאילו רגליי נטועות בבטון. משהו חזק פי עשרות מונים מהשכל שלי אמר לי - את לא יכולה לממש את מה שאת רואה, עד שלא תיכנסי לתוך האפלה שלך... זו הייתה פריצת הדרך שלי. הכאב היה בלתי נסבל - המקום בו אמרתי לעצמי שדבר...
דל, נטול, דיאט אז למה אנחנו עולים במשקל?
...הרוטב בסלט דל והשמן גם הוא דיאט. אז למה אנחנו רק הולכים ומעלים במשקל? וזה כמובן עולה במחיר של בעיות בריאותיות נלוות רבות שונות ומגוונות. כתבה מאת ד"ר ריקי לנגברג - N.D, נטורופתית. הקפה נטול, הגבינה לייט, הרוטב בסלט דל והשמן גם הוא דיאט. אז למה אנחנו רק הולכים ומעלים במשקל? וזה כמובן עולה במחיר של בעיות בריאותיות נלוות רבות שונות ומגוונות. עם כל ההגדרות המבלבלות הללו נותרנו עם כאב ראש אחד גדול. מה ההבדל בין נטול, דל ולדיאט? אז ראשית בואו נעשה קצת...
תסמונת קפגרא - מבוא
...(מכונה גם "אשליית הכפיל", באנגלית: Capgras delusion או Capgras syndrome, בצרפתית: Dlire d'illusion des sosies de Capgras) היא הפרעה נפשית שבה אדם מחזיק במחשבת שווא לפיה קיים כפיל המשמש לו תאום זהה, המתחזה לו ומחליף אותו, או שהוא מאמין בקיומו של כפיל המתחזה לאדם קרוב לו כגון חבר, בן זוג או בן משפחה. תסמונת קפגרא מסווגת כסינדרום מסוג הפרעה ביכולת הזיהוי, הכולל זיהוי שגוי של אנשים, מקומות או אובייקטים, והיא יכולה להופיע באופן אקוטי, ארעי או כרוני. בתסמונת...
מלטונין, ההורמון שעוזר לישון
...האחראי על השינה. כשבלוטת האצטרובל מייצרת יותר מדי ממנו הוא עלול לגרום לדיכאון, וחוסר במלטונין גורם לבעיות שינה ועייפות. ד"ר ענת גרינשטיין מסבירה. אם גם אתם סובלים מנדודי שינה, הפרעות ריכוז ועצבנות, יתכן שהשעון הביולוגי בגופכם השתבש. לכל אדם יש שעון ביולוגי אישי הנמצא בשליטתה של בלוטת האצטרובל השוכנת בעומק המוח (בקו האמצע בגובה העיניים). בעבר לא ייחסו לבלוטה זו חשיבות והיא נחשבה כבלוטה מנווונת. בלוטת האצטרובל היא בלוטה זעירה שמפרישה הורמון טבעי הקרוי...
מאמן אישי - האם אתה מפחד מהרוח?
...האדם בונה בניינים, חומות, מגדלים, ועוד שלל של מבנים נוספים, הכל כדי להגן על עצמו מפני הרוח. האם זה אומר שהוא מפחד מהרוח? האם זה אומר שהוא מרגיש צורך להיאחז בכל דבר חומרי או מוחשי שיש רק בשביל לא להרגיש ריק. האם אלה הדברים שבאמת יגרמו לו להרגיש מלא? רוחניות - האם זו מילה שמפחידה אתכם? מתוקף היותי מאמן אישי, אני נתקל שוב ושוב באימונים ברוחניות, היא בדרך כלל נכנסת לחדר כשהתנאים מאפשרים. וכאשר לא מפחדים ממנה ונותנים לה להיות כמו שהיא, היא מחוללת פלאים...
מחויבות - חלק בלתי נפרד מכל הצלחה
...האם הדרך להישגים משמעותיים בחיים היא קלה? לא. האם היא פשוטה יותר ממה שאנחנו חושבים? כן. האם אפשר להצליח מבלי להיות מחויב ל - הצלחה? לא. האם אפשר להצליח ללא מחויבות? לא. הצלחה בכל תחום בחיים דורשת מאיתנו מרכיב בלתי נפרד שבונה את דמותנו, מהווה את בסיסה של אותה הצלחה ואחראי יותר מכל לשימורה של כל הצלחה, זוהי חברים המחויבות (Commitment). כולכם ודאי מכירים את המשפט: "קל להגיע להישג, קשה לשמור עליו... ". מהו חלקה של מחויבות בבניין של הצלחה? המאמר הזה מוקדש...
דימוי עצמי נמוך - מאמנת אישית
...עצמי נמוך - מאמנת אישית נטע (שם בדוי), בת 36, נשואה ואם לשלושה, הגיעה לטיפול עקב דימוי עצמי נמוך שהתבטא בתחומים רבים בחייה. בתחום המקצועי "נתקעה" שנים רבות בעבודה בה חשה שאינה ממצה את עצמה ואת כישוריה, אך העבודה הייתה נוחה מבחינת שעות ותנאים ואפשרה לה להקדיש זמן רב לשלוש בנותיה. כמו כן, נטע התקשתה לקבל החלטות, מתוך חשש לטעות. כל החלטה נתפסה בעיניה כהרת גורל, בין אם מדובר היה בבחירת בגדים ללבוש, מסגרת לבנות, או באיזה תחום מקצועי היא רוצה לעסוק. כתוצאה...
זן בודהיזם / זאזן - מתוך הספר "לפתוח את האגרוף הקמוץ של המחשבה" / קושו אוצ'יאמה
...המחשבה" / קושו אוצ'יאמה מהו אותו דבר שאנו קוראים לו "אני"? נראה כאילו "האני" מתבלט רק אל מול או במפגש עם איזשהו "אחר". לדוגמה, גבר יכול לראות את עצמו כמשהו בשם "בעל" שקיים ביחס "לאשתו" "והורה" ביחס "לילדו". בעבודה ייתכן שירגיש שזהותו היא של "אדם הכפוף לממונים עליו". ייתכן שיחשיב עצמו "איש מכירות" ביחס "ללקוחות" שלו, "כמתחרה" בייחס לאחרים באותו תחום עיסוק, "עני" ביחס "לעשיר", כזה שאינו יכול יכול לקנות משהו שהוא מדמיין כרצוי, "מפסידן" בניגוד "למצליחן"...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי להצלחה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 24_04_2024 השעה 14:59:44 - wesi4