הודפס מהאתר Yeda.EIP.co.il/?key=341953229
קבלה מעשית - מהי קבלה מעשית?

אדם במצב נואש יעשה הכל - גם מה שלא דמיין שיעשה ויקשיב כמעט לכל מי שיבטיח לו נס בדמות הקבלה המעשית בעיקר.

מהי אותה קבלה מעשית?

ישנם ארבעה עולמות על פי חוכמת הקבלה - עולם אצילות, בריאה, יצירה ועשייה. כאשר עולם העשייה הוא העולם בו אנו חיים.

המקובלים המוכרים לכם מוצרי קבלה מעשית בפרט וקבלה מעשית בכלל מסבירים שעל ידי פעולות גשמיות כאן בעולם זה נוכל לשנות סדרי עולם, גורלות, עתידות בעולם זה. ממש לא! זוהי שגיאה חמורה ומסוכנת!

קבלה מעשית מקורה בעולם העשייה - קבלה שנהוגה בימינו אנו בעולם שלנו. עולם העשייה.

מה ששוכחים להגיד לכם אותם מקובלים הוא שהאר"י הקדוש אסר על קבלה מעשית מכל וכל ואפילו מפרט עד כמה ייענשו בעולמות העליונים אלו שפנוים לעושי קבלה מעשית עווד יותר - עושי הקבלה המעשית עצמם.

אבל מה?

אדם נואש שחלילה גורלו התאכזר אליו ושרוי באהבה נכזבת, או אבטלה ממושכת או כל תקיעות קשה אחרת בחיים - ממש לא שומע ולא מקשיב. אותו מקובל מבטיח לו שבעזרת קמיע, שימוש בשמות השם, מוצרים מחנות המפעל שלו, השבעות מלאכים וכיוצא בזה יהיה קץ לסבל ולייסורים, כל זה בזכות הקבלה המעשית שעברה בדויר דורות במשפחתו. רק מה - אותה קבלה מעשית אכן הייהת נהוגה בימים עבור ובימינו אנו זהו חטא לשמו.

ניקח את הסוף הטוב לסיפור למרות שרוב הסיפורים מסתיימים בהוצאה של כמה אלפי שקלים ותו לא.

אותו אדם באמת עושה כדבר המקובל ולפי הנחיותיו המדויקות שעוסק בקבלה מעשית ואכן גורלו משתפר. מצוין - האדם הנואש הגיע למקובל ובאמצעות סוד הקבלה המעשית, או יותר נכון "הקסם" הזה סידר לו את הגורל וחייו טובים יותר.

הרי אלו שפונים לעושי הקבלה המעשית בוודאי ברובם מאמינים באלוהים שנתן את התורה וכו'. אחד מאותם צדיקים גדולים שכתב ספרים מרובים אודות חוכמת הקבלה הוא האר"י הקדוש.

הוא שהמציא את הקבלה הלוריאנית שקרויה על שמו והראשון שהסביר ותיאר לפרטי פרטים מהי תורת גלגולי הנשמות. האר"י הקדוש שאותם מקובלים מיטיבים לציין את שמו וכך שהם פותחים בספר הזוהר שבין היתר הוא פירש בעצמו - הוא עצמו אסר על כל שימוש כפי שהם עושים בדיוק.

הוא מסביר שקבלה מעשית איננה נהוגה בימינו - כלומר ימי חייו שהם לפני כמה מאות שנים... אלוהים כיוון לכך שהאדם יעבור ייסורים - על האדם להבין מדוע הגיעו אליו ייסורים אליו וכיצד להתגבר עליהם בזכות עצמו. ולא בזכות קמיעות, מלאכים וכו'.

להלן ציטוט של האר"י הקדוש מתוך: ספר שערי קדושה חלק ג' שער ו', ומספר שער רוח הקודש דף יא':

על קמיעות:

"צדיקים אמיתיים נותנים לאדם קמיע אבל מתפללים עבורו, כי כאשר האדם לוקח קמיע או כל תרופה אחרת, הוא רק עושה הפוך לעצמו כי הקב"ה מביא עליו יסורים כדי לנקות אותו ולעורר את האדם".

כלומר - האדם צריך לעבור ייסורים אלו. ניתן להקל עליו על ידי חוכמת התורה אך עליו להבין שאלוהים הביא עליו ייסורים אלו ועליו ללמוד כיצד להתמודד איתם ולא ללכת למקובל שימכור לו קסמים ויפתור לו את הצרות ויעשה בניגוד לרצון האל.

על שימוש בשמות הקודש או 72 שמות השם והשבעת מלאכים:

"המשתמש בשמות הקדש רעתו גדולה עד מאד, ואותם המלאכים שהוא מכריחם בכח השבעתו לעשות רצונו באים ומחטיאים אותו לאבדו מן העולם".

ועל קבלה מעשית בכלל:

"דע כי כל השמות והקמיעין הנמצאים עתה כתובים בספרים הם מוטעים

וזהו סוד ענין קבלה מעשית. ולכן אסור להשתמש בה, כי בהכרח יתדבק גם ברע המתדבק בטוב...

ולכן שומר נפשו ירחק מהם, כי מלבד שמטמא נפשו יענש בגהינם, ואף גם בעולם הזה קבלה בידינו כי יעני או הוא או זרעו או יחלה בחולאים הוא או זרעו או ישתמד הוא או זרעו... "

אני בטוח שאותם מקובלים שמתהדרים בשיוכם לשושלת של רבנים שאיני מזלזל באף אחד מהם ומעריך את קדושתם, אותם מקובלים אולי שכחו ציטטות אלו כי העולם החומרי והבלי העולם הזה פשוט שאבו אותם והקבלה המעשית ואותם סודות שעברו בדוןרי דורות פשוט סחפו אותם...

ברצוני לפתוח את עיניכם לגודל הסיכון בכרוך בכך.

אותו מקובל שעוסק בקבלה מעשית לא צריך להיות איש רע - אלא פשוט מתעלם מהאמת החמורה הזאת.

תשאלו את אותם עושי הקבלה המעשית אם הם מכירים את הציטוטים האלו של האר"י הקדוש ותחשבו שוב לפני פנייה אליהם.

מי שפונה למקובל או כל אחד אחר שמתעסק בקבלה מעשית מסתכן - זאת לא אני אמרתי. אמר זאת האר"י הקדוש שבין היתר המציא ופיתח את הקבלה בהם מתיימרים להשתמש עושי הקבלה מעשית.

© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן