ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מהו האיזון הרצוי כדי לגרום לילד להצליח בלימודים? ✔כידוע, בחיים הדבר האידיאלי ביותר הוא להגיע לאיזון הראוי בין התכונות השונות ... - ידע להצליח, ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מהו האיזון הרצוי כדי לגרום לילד להצליח בלימודים?

כידוע, בחיים הדבר האידיאלי ביותר הוא להגיע לאיזון הראוי בין התכונות השונות שלך כאדם. הצלחה של תלמיד בלימודים וגם חינוך ילדים מוצלח גם הוא נובע מנקודת איזון כפי שיתבאר להלן. אף אחד מאיתנו לא היה מסרב שהילד שלו יהיה הטוב ביותר והמוצלח ביותר בבית הספר בלימודים ובחיים בכלל. אם ברצוננו שהילד שלנו ישתייך לילדים המצליחים יותר עלינו לנסות למצוא את המכנה המשותף שבין כל הילדים שמצליחים בלימודים ולאחר מכן לראות כיצד ניתן להעלות את הילד שלנו על אותו גל של הצלחה.

כשמחפשים את המכנה המשותף הזה שבין הילדים המוצלחים יותר שבמערכת החינוך, מגלים דברים מאוד מעניינים. כולנו מסכימים שעל פי ההיגיון ככל שסביבת הלימוד של הילד תהיה טובה יותר ואידיאלית יותר להצלחה כך הוא יצליח יותר. אך מהי אותה סביבה אידיאלית? התפיסה הרווחת היא כי סביבה אידיאלית להצלחה בלימודים יכולה לבוא לידי ביטוי בשילוב של דברים שונים כגון האפשרות ההורים והסביבה של הילד להקצות לו משאבים כדי ללמוד וגם הכישורים האישיים והשכליים של הילד.

אם יש להורים של הילד די כסף כדי להשקיע בלימודים ובילד שלהם, הם יכולים לשלם עבורו למורים פרטיים כדי לקבל שיעורי עזר והעשרה, הם יכולים לשלוח את הילד לחוגים וסדנאות שונות, הם יכולים להקצות בבית שלהם לילד חדר משלו שבו תהיה לו את הפרטיות שלו והשקט שלו, הם יכולים לתגמל את הילד בהמון צורות על הצלחות שלו בלימודים, בקיצור הם יכולים להעניק לו את הסביבה האידיאלית להצליח בלימודים.

גם מנת המשכל ורמת הIQ של הילד כמובן אמורה ליצור עבור הילד את האפשרות להצליח בלימודים בלי להתאמץ, הכל יכול לבוא לו בקלות ואז כמובן שהוא אמור יהיה להצליח בכל המקצועות ובכל תחומי הלימוד, כי אם יש לו כ"כ הרבה שכל למה שהוא לא יצליח. זו בעיקר הדעה הרווחת שעל פיה מנת המשכל והכישורים של הילד + הסביבה המשקיעה בהצלחה ובהישגיות שלו היא זו שגורמת לילד להצליח משום היותה סביבה אידיאלית להצלחה.

אך המציאות היא די שונה, מתברר שישנם יותר מידי ילדים במערכת החינוך שבוחרים שלא ללמוד ושלא להצליח, למרות שהם מגיעים ממשפחות עם המון משאבים פיננסיים להשקיע בלימודים של הילדים ולמרות שיש לאותם ילדים תפיסה מאוד מהירה ולמרות שרמת המשכל שלהם גבוה יותר מן הממוצע. במערכת החינוך יש המון ילדים מוכשרים שלא עושים עם הכישרון של עצמם כלום כדי להצליח, אדרבה הם לוקחים את המשאבים של ההורים ואת השכל שלהם ומתעלים אותם דווקא לדברים שליליים, כגון גרימת נזק לאנשים אחרים ומשיכת תשומת לב שלילית מהסביבה.

יותר מידי ילדים לוקחים סמים וכיו"ב למרות שיש להם המון שכל ולמרות שהמשפחות שלהם די טובות ולמרות שעל פניו יש להם את כל התנאים כדי להצליח. אם כן כי התפיסה הרווחת לגבי מהי הסביבה האידיאלית עבור ילד כדי להצליח בלימודים

נמצא אם כן שהיא מוטעית. אז מהי הסביבה האידיאלית להצלחה עבור ילד בלימודים? מהו המכנה המשותף של ילדים שמצליחים בלימודים?

ראשית יש להבהיר נקודה מאוד חשובה. כפי שאצלנו המבוגרים ההצלחה שלנו נמדדת ביחס לפוטנציאל שלנו בלבד ולא ביחס לדשא של השכן שלנו, כך גם הצלחה ראויה של הילד שלנו משמעותה שהוא ישיג את המירב והמיטב שהוא יכול להשיג ביחס לעצמו. אם הוא יכול להשיג בכל המבחנים 100 אז 90 זה ציון גרוע. אבל אם הוא יכול להשיג רק 75 אז ציון 75 עבורו הוא טוב מאוד.

ז"א שכאשר אנחנו באים לבחון הצלחה של ילד בלימודים עלינו לבחון את מידת ההצלחה שלו ביחס לפוטנציאל שלו ולא ביחס לאחרים. וכעת נחזור וננסה להבין מה גורם לתלמיד למצות את הפוטנציאל של עצמו ולהביא אותו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

התשובה על כך היא כי המכנה המשותף בין כל הילדים שמצליחים בלימודים הוא האיזון שיש להם בתפיסה שלהם את עצמם מול הלימודים וההישגים שנדרשים מהם.

כפי שכבר התבאר מספר פעמים בצורות שונות כדי שכל אדם באשר הוא יצליח בחייו, עליו להיות עם 2 תכונות מנוגדות ומשלימות כאחד, עם היכולת לשמוח תמיד במה שיש גם אם הכי קשה בעולם ומצד שני גם עם היכולת לעולם לא להסתפק במה שיש אלא תמיד לשאוף לעוד.

גם בתחום של אימון וקאוצ'ינג מאמן אישי טוב הוא כזה שמסוגל מצד אחד לעודד כל בן אדם ולגרום לכל אחד להאמין בעצמו אך מצד שני מסוגל להראות לכל אחד שעדיין יש לו להיכן להתקדם ולהתפתח. מצד אחד לעולם להאמין בעצמך ולקבל את עצמך כפי שאתה ומצד שני תמיד לצד החשיבה החיובית תמיד להיות עם ביקורת עצמית כדי להתקדם.

אותו הדבר בדיוק בחינוך, ילד צריך שהתפיסה שלו את הלימודים שלו תהיה מאוזנת. מצד אחד הילד חייב להאמין ביכולת שלו לבצע את המשימה שלפניו וביכולת שלו להצליח אבל מצד שני הוא חייב שיהיו לו אתגרים וקשיים להתמודד איתם ורק אז הוא יוכל להצליח. הוא חייב להיות בדיוק בנקודת האמצע, בנקודה שבה הלימודים לא קלים לו מידי כך שהם לא ישעממו אותו ומצד שני שהלימודים לא יהיו לו קשים מידי ברמה כזאת שבה הוא יתייאש מהיכולת שלו להצליח.

בכל אחד משני המקרים הנ"ל הילד לא ילמד ולא יעשה גם את מה שהוא כן יכול לעשות, כי תמיד בכל מקרה שילד נושר מהלימודים תמיד מתקיים אחד מהשניים, או שהילד חושב שהלימודים קלים לו מידי ולכן הוא משתעמם ולא משקיע בלימודים כי אין בהם אתגר עבורו, אין בהם יכולת התבטאות אישית כי הם הרי קלים מידי בשבילו, או שהוא חושב שהלימודים קשים מידי ושבכל מקרה הוא יכשל ולכן הוא מרים ידיים לגמרי.

בשני המקרים האלו הילד לא ילמד ולא ישקיע בלימודים, ככה שהוא בכל מקרה לא יגיע לפוטנציאל של עצמו. אם הוא יכול היה להיות הילד החכם ביותר בפוטנציאל שלו הוא לא יגיע לזה כי הכל קל לו מידי וגם אם הוא יכול היה להיות בינוני הוא גם לזה לא יגיע אלא יהיה בציון נכשל כי הוא יודע מראש שהוא לא יכול להיות בין הטובים ביותר וכידוע האויב של הטוב הוא הטוב ביותר, ככה שאותו ילד לא יעשה גם לא את מה שהוא כן יכול לעשות כי הוא שואף למשהו שמעל לכוחותיו שגורם לו להתייאש גם ממה שהוא כן יכול לעשות.

כדי שהילד שלך יצליח בלימודים שלו בפרט ובחיים שלו בכלל, עליו ללמוד להיות טוב ביחס למה שהוא יכול להיות מול הפוטנציאל של עצמו. עליך כהורה להיות המאמן האישי של הילד שלך (למי שזה לא ברור מאליו). עליך להשריש בילד שלך את דפוס החשיבה שבודק כל הזמן האם הדשא שלי ירוק כפי שהוא יכול להיות? לא הדשא של אחרים אלא הדשא שלי ביחס לפוטנציאל של עצמו. על הילד שלך לדעת שעליו להיות הכי טוב ביחס לפוטנציאל של עצמו בלבד. אם הילד שלך יחשוב בצורה הזאת (ואולי גם לך כדאי להתחיל לחשוב כך) הוא בוודאות יצליח ליישם את הפוטנציאל של עצמו בלימודים בכל מקרה. אך איך זה יעזור בפועל, למה אם הילד יחשוב בצורה הזאת הוא יצליח בלימודים?

נניח לדוגמא שהילד שלך שייך לילדים החכמים יותר, המוכשרים יותר, אלו שבכל מקרה מקבלים מאה אם הם רק רוצים בלי להתאמץ במיוחד. מה שקורה לילד כזה בדרך כלל, זה שבגלל שהוא רואה שהוא מקבל ציונים מאוד טובים יותר מאחרים בלי להתאמץ בכלל זה גורם לו דווקא לזלזול בלימודים, כי הוא עושה השוואה בינו לבין ילדים אחרים. ילד כזה אמור במקום זאת לעשות השוואה בינו לבין עצמו, ילד כזה צריך להמשיך לקבל מאיות בלימודים, אבל את הפוטנציאל שלו מעבר לשאר התלמידים לתעל אותו למקומות חיוביים, כגון העשרה בתחומים ובדברים אחרים, התמודדות עם לימודים גבוהים יותר, התפתחות ואתגרים שיהיו קשים יותר עבורו.

על הילד המוכשר מחבריו להתמודד עם דברים שהם קשים ומהווים אתגר עבורו אך לא ביחס לתלמידים אחרים. ילד כזה תמיד יהיה באיזון, כי מצד אחד הוא מאמין ביכולת שלו להיות טוב ומצד שני תמיד יש לו עדיין אתגר שהוא יכול להתאמץ עבורו ביחס למה שהוא יכול להשיג בפוטנציאל האישי שלו. אם האידיאל שמציבים לילד הוא רק להיות הטוב ביותר בכיתה אז אין לו את האתגר להשיג כלום, כי הוא לא צריך להתאמץ בשביל זה, לכן הוא לא ילמד. אם הוא חי ע"פ קנה המידה של עצמו, אז תמיד יהיה לו אתגר להיכן להתקדם ועל ידי האיזון הזה הוא כמובן יצליח, כי הוא תמיד יוכל להציב לעצמו אתגר ביחס לעצמו.

וגם הפוך, אם הילד שלך מתקשה בלימודים מסיבות של קשיי תפיסה כאלו ואחרים אסור בשום פנים ואופן שהוא יגיע למצב שבו הוא ייאש את עצמו ויפסיק להאמין ביכולת של עצמו להצליח. אם אתה כמובן כהורה של הילד גורם לו להרגיש שאתה מקבל אותו רק אם הוא יהיה הטוב ביותר בכיתה, אם אתה כהורה במקום לעודד אותו לעשות מה שהוא יכול אתה מעודד אותו לעשות מה שאחרים יכולים, אתה הורס את הילד שלך במו ידיך. אם אתה אישית כהורה תנסה להרים ביד אחת משקל של מאה קילו אתה תגרום נזק עצום לגוף שלך וזה למרות שיש כאלו שמרימים משקל כזה בלי להזיע. למה?

כי הכוח שלך זה לא הכוח שלהם. אם הילד שלך קשה לו בלימודים ואתה מעמיס עליו שיהיה טוב כמו אחרים, אתה גורם לו לנזק בדיוק כמו שהיה נגרם לך אילו הרמת משקל מעבר ליכולת שלך. אם תרים משקל מעבר ליכולת שלך זה יגרום לכך שלא תוכל להרים אח"כ גם לא משקל קטן. אותו הדבר גם הילד שלך, אם אתה מעמיס עליו בתפיסה שלו את עצמו מול הדברים שאותם הוא צריך להשיג, אם הוא רואה מול עצמו הר גבוה והוא לא מצליח לדמיין את עצמו מטפס עליו, אתה גורם לו לכך שהוא גם לא יגיע לאמצע של ההר, אתה גורם לו לכך שהוא לא יעשה גם אתה מה שהוא כן יכול לעשות. למה?

כי אתה מעמיס עליו בדימוי שלו העצמי מול הדברים שהוא צריך להשיג.

עליך כהורה להסביר לילד שלך שהקנה מידה של ההצלחה שלו ושל הדרישה שלך ממנו הוא שהוא יעשה את מירב המאמצים שהוא יכול לעשות ולהשיג. עליך לאהוב אותו בכל מקרה ולעודד אותו בכל מקרה. אם בטעות אתה לא מעודד אותו גם כשהוא לא מצליח, אתה גורם לו לנזק שגם במה שהוא יוכל להצליח שגם שם הוא לא יצליח. אתה חייב לעודד את הילד שלך על המאמץ ולא על ההישג. הילד שלך חייב להבין שהכי חשוב זה שהוא לא יתייאש ושתמיד הוא יתרגל לעשות מה שהוא כן יכול לעשות.

רק כשיהיה לילד שלך את האיזון לדעת לקבל את עצמו בכל מקרה גם אם הוא בסוף הרשימה ובכל זאת לנסות להתקדם תמיד כמה שהוא יכול גם אם זה יהיה רק מקום אחד קדימה, רק ככה הוא יצליח להתקדם אל סף היכולת והגשמת הפוטנציאל של עצמו.

בדיוק כפי שאתה אישית אמור להתנהג בכל תחום בחיים כדי להצליח, בדיוק כך אתה גם אמור להשריש את דפוסי ההתנהגות הנכונים האלו גם אצל הילד שלך. אימון לא נועד רק למבוגרים, אימון נועד גם לצעירים, גם עבור ילדים שרק מתחילים את החיים. דפוסי התנהגות נכונים אמורים להיות מושרשים אצל הילד כמה שיותר מוקדם וכמה שהוא יותר צעיר כך זה טוב יותר. כפי שהתבאר כבר במספר מקומות, תפיסות חיים נכונות הן כאלו שניתן להסביר אותן גם לילד בן 5. למה?

כי זה מעיד על הפשטות שלהן ועל הנכונות שלהן. זה לא בהכרח אומר שלך אישית יש את ההבנה הנדרשת כדי להסביר לילד בן 5 את תפיסת החיים הנכונה, אבל תפיסת חיים נכונה אמורה להיות דרך להסביר אותה לכל אחד באשר הוא. לכן עליך להשריש את האיזון ואת דפוסי החשיבה הנכונים לילד שלך כבר בגיל צעיר, כך החיים שלו יהיו טובים יותר גם בהמשך חייו.

לסיכום כדי שהילד שלך יצליח להביא לידי ביטוי את מלא הפוטנציאל של עצמו בלימודים בפרט ובחיים בכלל, עליך כהורה לגרום לילד שלך להיות באיזון מול הדברים שאיתם הוא מתמודד. מצד אחד לקבל את עצמו כפי שהוא גם אם הוא לא בין הטובים ביותר ולדעת שבכל מקרה הוא צריך לעשות את מה שהוא כן יכול גם אם הוא בוודאות לא יהיה בין הטובים ביותר בכיתה, עליו לראות מול עיניו אתגר שהוא מאמין שהוא יכול לעמוד בו, אך מצד שני עליו גם לדעת שגם אם הכל בא לו בקלות ושגם אם הוא מאוד מוכשר, שעדיין יש לו אתגרים לעמוד בהם. וכל זה על ידי זה שהילד יהיה טוב כפי שהוא יכול להיות ולא ביחס לתלמידים אחרים. ככל שתשריש את דפוסי החשיבה הנכונים לילד שלך מוקדם יותר כך ייטב לו ולסביבתו. בהצלחה.

להיות הכי טוב פוטנציאל להסביר לילד ייאוש אמונה עצמית הרמת דברים בצורה נכונה הרמה לא נכונה קושי ילדים להרים משקל דפוסי ההתנהגות איזון בלימודים הדרכה להורים הדרכת הורים הצלחה הצלחה בלימוד הצלחה בלימודים חינוך ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לגרום לילד לגרום לילדים להצליח להצליח ב להצליח בלימוד להצליח בלימודים לחנך ילדים לימוד לימודים למידה לשכנע ילד לשכנע ילדים
טיימינג של שכנוע עקיף - איך לגרום למישהו לא להסכים עם עצמו, באמצעות שימוש במשחק מילים? איך לגרום למישהו לשנות את דעתו, באמצעות זה שמוציאים את דבריו מהקשרם? איך לגרום למישהו לחשוב מחשבה שהוא לא רוצה לחשוב? איך לגרום למישהו לחשוב שהוא טועה? האם זה משנה מתי ובאיזה רגע, האדם השני יתחיל לחשוב את מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב? איזה נזק יכול להיגרם, אם מישהו יסכים איתנו מוקדם מידי?
...לגרום למישהו לשנות את דעתו, באמצעות זה שמוציאים את דבריו מהקשרם? איך לגרום למישהו לחשוב מחשבה שהוא לא רוצה לחשוב? איך לגרום למישהו לחשוב שהוא טועה? האם זה משנה מתי ובאיזה רגע, האדם השני יתחיל לחשוב את מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב? איזה נזק יכול להיגרם, אם מישהו יסכים איתנו מוקדם מידי? וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של שכנוע, איך לגרום למישהו לשנות את דעתו, באמצעות זה שתגרום לו לחשוב שהוא טועה, בצורה זמנית, באמצעות מניפולציות כלשהן. ואסביר, כיצד לגרום למישהו...
חוסר שליטה ובחירה חופשית - מה לעשות?
חוסר שליטה ובחירה חופשית - מה לעשות?
...לעשות כשהוא מרגיש חוסר שליטה על החיים שלו, האדם רוצה לעשות כך וכך, ועושה בדיוק הפוך, וחושב שאין לו שליטה וחסר אונים. ועל האדם לברר למה הוא עושה את המעשים שלו, ועליו לדעת שאין דבר או פעולה שהוא עושה אותה, בלי שהוא בפועל רוצה לעשות אותה, בסופו של דבר הוא עושה רק מה שהוא רוצה. הדם זורם בתוך גופו של האדם, וזה ללא בחירתו של הבן אדם, אבל כל דבר אחר זהו לפי בחירתו של האדם. ואדם חושב שהוא לא בוחר, כי הוא אומר אני לא שולט. ועליו כדי להבין שהוא כן שולט במעשיו...
פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה?
פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה?
...האם יש תועלת בפילוסופיה? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה שאני נשאל בנוגע פרקטיקה. מה זאת אומרת? נניח שחקרתי והבנתי שהכל אחד, שימינה ושמאלה זה הכל אחד מה תכלס בשטח, ברמה הפרקטית מה עושים עם זה, אז הכל אחד, ואין נפרדות, ויש נפרדות למרות האחדות, והכל טוב למרות שיש רע, וכו' וכו', מה עושים עם זה ביום יום? ויש להבין, שיש הבדל גדול בין פילוסופיה לבין הבנת המציאות. ויש להבין שלאדם רצונות שונים, אינסוף לרצונות, וכבר נסביר. פילוסופיה, לא תעזור לך בשום דבר בחיים...
טנטרה כדרך להילינג ובגרות רוחנית
...יהיה המחיר אשר יהיה. לסכן הכל כדי להיות עצמך, זה פירושה של בגרות. " "התבגרות כרונולוגית אינה דבר שאתה עושה, זה משהו שקורה מבחינה פיסית. כל ילד נולד ובחלוף השנים הוא גדל. בגרות היא דבר שאתה מביא לחיים שלך. היא נובעת מעירנות... " (אושו) אנשים רבים נוהגים לקחת את הרכב שלהם באופן קבוע לבדיקה או לתיקון - פה יש נזילה ופה המנוע משמיע רעשים שמראים שמשהו לא מתפקד כראוי. אנשים נעשים רגישים למשהו "חולה" ברכב שלהם אבל לעצמם, לגופם שלהם הם לא קשובים... הרבה אנשים...
תוספי מזון - למי הם מוסיפים - ד"ר לוסי סלע - מהנדסת מזון ונטורופתית
...סלע - מהנדסת מזון ונטורופתית תרחיש ידוע ומוכר: קונה תמים שולח יד למוצר צבעוני ויפה, לעיתים אפילו מוצר השוכן במדפי מחלקת מזון בריאות, הופך לתומו את המוצר כדי לקרוא פירוט רכיביו - ואז מתגלה לעיניו רשימה ארוכה של שמות, מספרים, אותיות - חומרים המוספים למזון למען מטרות מסוימות, חומרים שאת רובם אינו מכיר ושמותיהם אינם אומרים לו דבר. כ - 3000 (! כן, נכון, 3000) חומרים שונים מוכנסים למוצרי המזון למטרות שונות: 1.שימור והארכת חיי מדף 2.שיפור המרקם - עיבוי...
כיצד להעמיד טיפש על טעותו?
...על קורי עכביש, הדבר האידיאלי ביותר לעשות זה לתת לו להמשיך בתיאוריה שלו עד הסוף איך שקוראים לזה "לזרום איתו" ורק בסוף להראות לו שהשטות שלו נופלת מעצמה. ז"א במקום לנסות להעיר לו כבר בהתחלה כי הבסיס של כל הרעיון שלו בטעות יסודו, בכל זאת לתת לו לנסות לבנות את הבניין ופשוט להעמיס עליו עוד ועוד קומות עד שהוא ייפול מעצמו. ז"א להעמיס המון מקרים על התפיסה שלו על שהיא תיפול, כי היא לא תצליח להחזיק בכל המקרים והמצבים. כפי שכבר התבאר במאמר כיצד תבחן את נכונותן...
מנגנוני הגנה - מבוא
...הגנה - מבוא בפסיכואנליזה מנגנוני הגנה הם קבוצת תהליכים נפשיים שתפקידם להגן על הפרט ממודעות לרגשות שליליים ובייחוד מחרדה. את המונח טבע זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, בעקבות אבחנותיו על ההיסטריה שממנה סבלו רבות ממטופלותיו הראשונות. הוא טען שההיסטריה אינה אלא מנגנון הגנה ששימש אותן להתמודדות עם כאב רגשי שהן לא יכלו לשאת, והסביר כיצד השימוש במנגנוני הגנה לא בוגרים, גוזל מהפרט אנרגיות נפשיות ומפריע לפיכך לאורח החיים השוטף. פרויד ראה בפסיכואנליזה אמצעי...
אדם - אלוהים - אדם
...שנים: / תמיד אחד שמתנועע / והשני שלא נע הוא האלוהים. / אבל כשאבי התפלל הוא עמד במקומו / זקוף ובלי נוע והכריח את האלוהים לנוע כמו סוף ולהתפלל אל אבי" [1]. כשהינך פונה לאלוהים בתפילה עם המחזור ביד, בבית הכנסת ב"ימים הנוראים" הנך בתנועה? שליח הציבור זועק בלחש: "הנני העני ממעש נרעש ונפחד... כי חוטא ופושע אני" [2]. מול האדם נתפס ה"ברוך, שכוחו וגבורתו מלא עולם" [3], שהוא: "אל רחום וחנון, אלוהי ישראל" גם "שדי איום ונורא" [4]. " האדם זעיר מול האין - סופי...
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2
...- 2 הצגת מראת הדהמה (dhammdsadhammapariyy) 2.8 אננדה, אין זה דבר יוצא דופן שמי שנולד כאדם גם ימות. אך אם תבוא אל הטטהאגטה לשאול את יעדם של כל אלו שמתו, זה עלול להתיש אותו. [11] לכן, אננדה, אלמד אותך דרך לדעת את הדהמה, המכונה מראת הדהמה, [12] על פיה התלמיד האצילי אם הוא חפץ בכך יכול להסיק בעצמו: 'השמדתי גיהינום, לידה בממלכת החיות, ממלכת הרוחות, כל האופל, יעדים מרושעים ויעדים מצערים. אני 'נכנס לזרם', חסר יכולת ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת...
לאיפה השמש נעלמת בלילה? למה חשוך לאדם בחיים? איך נוצר צל? חלק 2
...איך נוצר צל? חלק 2 המשך כאן: לאיפה השמש נעלמת בלילה ? למה חשוך לאדם בחיים ? איך נוצר צל ? חלק 1. ברגע שהאדם קולט שה"אני" שלו זאת המחשבה שלו, וכל מה שיש לו כולל הכל זה לא הוא, זה רק משהו שניתן לו לשימוש באופן זמני, באותו הרגע האדם מתחיל להעביר את הפוקוס ואת המיקוד שלו בחיים ל"אני" האמיתי שלו דהיינו הנשמה. האדם מתחיל לחשוב, מה אני באמת רוצה, דהיינו מה הנשמה רוצה. כמובן שזה לא אומר לא לתת לגוף אוכל וכולי, בדיוק כמו שצריך לתת לרכב דלק לנסיעה. כי כרגע...
רפלקסולוגיה - בכפות הרגלים ניתן לראות כיצד האדם "מהלך בשבילי החיים"
...ניתן לראות כיצד האדם "מהלך בשבילי החיים" בכפות הרגלים ניתן לראות כיצד האדם "מהלך בשבילי החיים", האם הוא "חי בשלום בית" עם סביבתו הפנים גופנית, מה סוחב עימו מהעבר ועל מה כדאי לו לשים לב בהמשך הדרך וכמובן כיצד מתפקד בחיי היום יום בסביבתו. רפלקסולוגיה מחזקת את האדם לקראת "ההליכה קדימה" ע"י תמיכה בהווה ולמידה מעבר. כאשר מנסים לאבחן את אישיותו של האדם או את בעיותיו אין עושים זאת על פי נתון אחד או שניים שנראים בכפות הרגלים אלא ננסה לקבל כמה שיותר נתונים...
קלפי טארוט - פריסת הכהנת הגדולה (פריסה לגילוי מצב בלתי ידוע)
...הפריסה מיועדת לגילוי מצב שאינו ברור לשואל ומבוססת על קלף הכהנת הגדולה, כפי שנכתב בספרם של הויו באנזף ואקרון (סי. פי. פריי) - "הטארוט של קראולי". קלף הכהנת הגדולה מתאר דמות של נזירה המקריבה עצמה לאל, לרוח ולידע נשגב: הכהנת הגדולה יושבת זקופה על כיסא אבן בין 2 עמודים - בועז ויכין שמסמלים את הניגודים: טוב / רע, כן / לא. לראשה של הכהנת שלושה ירחים: חרמש הירח המתרוקן, ירח במלוא עוצמתו וחרמש הירח המתמלא. שלושת הירחים מסמלים את המחזוריות שבטבע ויחד עם רקע...
טיפול בטריכוטילומניה
...= TTM מיוונית: טריקס=שיער טיל=משיכה - מריטה= מאניה= שיגעון מודל לטיפול קוגניטיבי התנהגותי + ביופידבק מאת: ד"ר יגאל גליקסמן מילות מפתח: טריכוטילומניה. דחף בלתי רצוני. OCD התנהגות טורדנית כפייתית. CBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי. ביופידבק. שליטה רצונית. תקציר: הטריכוטילומניה ידועה כהפרעה נפשית טורדנית כפייתית של תלישת שיער במיוחד באיזור הראש (קרקפת, גבות, שפם, זקן. היא קשורה ליכולת השליטה בדחפים ומלווה בדרך כלל בטקס של עיסוק בשיער שנתלש (שזירה, או לעיסה)...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו האיזון הרצוי כדי לגרום לילד להצליח בלימודים?
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ילדים, איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילדים, דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, אימון אישי לזוגיות, מנטור בנושא ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 18:26:57 - wesi4