ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התפתחות ✔התפתחות באמצעות הכנת מאכלים ✔פעילות הבישול והאפייה בבית או בגן עם ילדים צעירים הוא נושא רחב והכרחי לשם לימוד ... - ידע להצליח, ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התפתחות באמצעות הכנת מאכלים

פעילות הבישול והאפייה בבית או בגן עם ילדים צעירים הוא נושא רחב והכרחי לשם לימוד, תרומתו וחשיבותו רבה להתפתחות תקינה של הילד בכל התחומים, זוהי פעילות חשובה שמעשירה את הילדים בכל תחומי ההתפתחות ולכן מומלץ לתכנן יחידת זמן קבועה לפעילות זו בבית או בגן, מומלץ לקיים לפחות יום אחד בשבוע פעילות של הכנת מאכלים כמובן שנתאים את המתכון לגיל וליכולת של הילד.. יתכן שרק כאשר נתעסק בכך נוכל לחוות ולדעת באמת מה השפעתם; למה חשוב לאפשר לילדים לבשל ולאפות ; איך ילד חושב ומה התועלת שהילד מפיק מפעילות זו. בעקבות זאת נוכל לעזור לילדם להפיק תועלת מרבית גם מארוחות אישיות כשבבסיס תהיה הידיעה שהפעילות היא חיונית והכרחית להתפתחותו הכוללת: הקוגניטיבית (הכרתית), לשונית, רגשית, חברתית ומוטורית.

קימת הסכמה רחבה שההתנסות הוא אמצעי תואם התפתחות חשוב עבור הילדים לגבי שחרור מתחים בחייהם. פעילות זו משפרת את יכולת ההתרכזות של ילדים וכן מפחיתה חוסר מנוחה.

חייבת להיות התאמה בין סוג הפעילות לגיל הילד. כאמור כל סוג פעילות מתאים לקבוצת גיל מסוימת ואין לצפות מילד שיתעסק בהכנת מאכלים שהם מתחת או מעל ליכולותיו או שאינם מתאימים לרמה ההתפתחותית שלו משום שדרישות גבוהות מידי עלולות ליצור תחושת כישלון, כמו שאי אפשר לצפות מילד שיתעסק בהכנת מאכלים הנמוכים מיכולותיו משום שהעדר האתגר ישעמם אותו. בשני המקרים הילד יחוש תסכול כיוון שאינו ממצה את הפוטנציאל שלו.

לכן נכין עם הילדים רק מאכלים שהילדים יכולים להשתתף באופן פעיל בהכנתם.

בשלב הראשון נכין מאכלים שזמן הכנתם קצר יחסית, ובהמשך נכין גם מאכלים שדורשים בישול או אפייה ולכן אין אפשרות לאכול אותם מיד על מנת ללמד אותם גם דחיית סיפוק.

פעילויות הבישול מהווה מעין מעבדה חווייתית להבנת חוקים ותהליכים.

כאשר אנו מערבבים שני חומרים והפיכתם לדבר אחד, הילדים לומדים את החוקיות הקשורה בצירוף.

כמו כן הילדים לומדים מושגים הקשורים, לגודל, כמות, צבע, מצבי צבירה, יחסי סיבה ותוצאה, שקילה ועוד. כל זאת מתוך הנאה ומגעים תחושתיים.

הילדים מכירים ומעשירים את חוויותיהם החושיות באופן משמעותי. הם נוגעים, מריחים, טועמים, רואים שומעים (שבירת ביצה) התנסויות אילו מעשירים את יכולתם המילולית שפתו של הילד מתפתחת הוא לומד מושגים הקשורים להכנת מאכלים. (לאפות, לבשל, להדיח לערבב, לבחוש, נוזל, מוצק, קר, חם, ללוש, מחוספס)..

לפעילות הכנת המאכלים תרומה להתפתחות הגופנית של הילד, לפיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות וגסות ולפיתוח קואורדינציה בין אברי הגוף השונים. הילדים משכללים את מיומנויות הידיים שלהם, תוך שהם מבצעים פעילויות כמו: קילוף, מריחה, סחיטה, הקצפה, קליעה, חיתוך, ערבוב, לישה ועוד.

ככל שהם מרבים בהתנסויות אילו, כך הם משכללים את יכולתם ואת מיומנותם.

הילדים חווים חוויות של הנאה, סיפוק והצלחה ממעשה ידיהם ניתנת להם ההזדמנות לאכול את שהכינו.

מאפשר שיפור מיומנויות חברתיות הילדים לומדים לשתף פעולה עם ילדים ומבוגרים. לומדים לחכות, להתחשב ובעיקר לעשות דברים ביחד.

הילד נחשף למוצרים שונים ולשמותיהם וכדי להעשיר את מיומנותו בזיהוי הסמלים הגראפיים (אוריינות) ניתן להכין חוברת מתכונים מלווה בציורים.

לסיכום חשיפת הילדים לחוויות תחושתיות חזקות, המעוררות סקרנות, יוזמה, פעילות, גירוי חושי ומכאן להתפתחות ולמידה.

- פיתוח עצמאות ואחריות אישית.

- התנסויות באוריינות מגוונות.

- הזדמנויות לחינוך ערכי וחברתי:

חינוך לאיכות סביבה ולאיכות חיים

חינוך לעזרה הדדית, להתחלקות, לשותפות ולכיבוד זכויות הזולת

כן חינוך לערכים אסתטיים - הגשה מיוחדת.

דחיית סיפוק

"ונשמרתם מאד לנפשותיכם" - כללי זהירות

אז למה אתם מחכים להפשיל שרוולים לתכנן ארוחת ערב מקורית כמו פיצה על פיתה לקשט בירקות כמו פרצוף, ומה שבטוח הילדים יהנו לאכול אותה בלי ויכוחים.

עזרה הדדית אחריות אישית הדדי דחיית סיפוקים איכות חיים התפתחות גופנית ליצור סחיטה יוזמה התחשבות פסיכולוגיה קוגניטיבית באמצעות התפתחות
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחוייב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחוייב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
... בהתפתחות אישית, האם מחוייב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך ... אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, ... רגשית - פרומו הרצאה על מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחוייב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך ... אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, ... אין סוף, האם מחוייב שיהיה קשה בהתפתחות אישית? רמת קושי בהתפתחות אישית, רמת דיוק, קושי ...
התפתחות רוחנית - שבאה לידי ביטוי בהתפתחות גשמית. הכיצד?
התפתחות רוחנית - שבאה לידי ביטוי בהתפתחות גשמית. הכיצד? כפי שכבר ביארתי, באפשרותו של האדם להגיע להארה רוחנית, שהיא השלמות העצמית של האדם, גם באמצעות רדיפה אחרי הגשמיות. ובתנאי שהאדם יעשה את ... בשלמות. כי השלמות נמצאת בכל דבר. ומי שמחפש את השלמות שיש בכל דבר, בסופו של דבר הוא יגיע לשלמות עצמית. וכאן נבאר עניין אחר, והוא שיש שני סוגים של התפתחות רוחנית של האדם. והסוג הראשון התפתחות רוחנית, הוא קודם שהאדם הפך להיות רוחני באמת. והסוג השני הוא, אחרי שהאדם הוא כבר רוחני בשלמות. והעניין הוא, שמי שהוא רוצה להיות רוחני, אז דרכו של עולם ... לכיוון ההפוך ולהגיע לאותה הנקודה, הרי שבד"כ מטבע האדם שהוא הולך בדרך הישרה והסלולה אל המקום שאליו הוא רוצה להגיע. וכאשר האדם רוצה להיות רוחני ולהתפתח מבחינה רוחנית, אז ההתפתחות הרוחנית של האדם, באה לידי ביטוי בכך שבתוכו הוא מתנתק רגשית מהדברים שאינם רוחניים. ולצורך הדוגמא, נניח שיש אדם שהוא כעסן. והוא רוצה להתפתח רוחנית, ולהיות יותר סבלן. ההתפתחות הרוחנית שלו תבוא לידי ביטוי, בכך שהוא פחות מרגיש את הצורך לכעוס. ומי שהוא תלוי רגשית בכל מיני דברים, ההתפתחות הרוחנית שלו, תבוא לידי ביטוי בכך שהוא פחות ופחות יהיה תלוי רגשית בכל מיני דברים. והנה, השלמות היא כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים. וכפי שכבר ביארתי את כל ... טוב, ומי שמחובר מבחינה תודעתית לשורש של הדברים, הוא מסוגל להכיל בתוכו גם רע, כצורת ביטוי של טוב. והרעיון הוא, שאחרי שהאדם מגיע אל השלמות, אז ההתפתחות הרוחנית שלו, באה לידי ביטוי בכך שהוא מצליח להתחבר מבחינה רגשית לכמה שיותר דברים שהם לא נתפשים כרוחניים. כי מצד האמת הכל רוחני. אלא שהאדם לא רואה את ... עכשיו הוא מגלה בעצמו יכולת חדשה, והיא להכיל בתוכו את ההפכים. שבה האדם תמיד מחובר לסך כל הדברים בו זמנית, מאחר שהוא מכיל בתוכו את ההפכים. ואז, ההתפתחות הרוחנית של האדם, באה לידי ביטוי בכך שהוא מוצא יותר ויותר רוחניות, בכל דבר ודבר שיש בעולם. ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם מה השאלה? ש: שאלה הראשונה לגבי הדבר מה שדיברנו עכשיו כן, האם המציאות הולכת לכיוון שינוי תודעתי? אליעד: מה אתה חושב? ש: אני לא יודע אני שואל אותך. אליעד: התשובה היא ... אחד נמאס לו להיות דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות. יש מקום שבו אתה הולך רק פנימה אבל גם אז זה נקרא רק פנימה בסדר אבל בכל מקרה וגם כשאתה הולך פנימה בוא אני אתן לך דוגמא ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמא יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד. ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום התפתחות. אליעד: אתה רק מחליף צורה תבין יש את האחד באחד המוחלט אין הבדל להתפתחות לא התפתחות אבל בצמצום זה כבר צורות צורה כזאת וצורה כזאת יש שתי צורות אני אתן לך דוגמא, אם כולנו היינו ככה כמוני נגיד אז היינו מסתכלים עליך ואומרים "אה תראו הוא התפתח הוא שכח את האחדות, הוא הגיע לנפרדות" היינו עושים הפוך. ש: אתה היית המפורסם. אליעד: נכון אצל אלוהים ההתפתחות שלו הוא אומר " אה תראו הנה אחד הצליח להשתחרר מלהיות אלוהים". היו עושים ספר "להיות בן אדם" כן, הבנת מה זה התפתחות מי מחליט זאת רק צורה באחד ההוא הראשון זה אחד אז אין שאלה מי התפתח אין שינוי אבל בנפרדות אחר כך זה כבר צורות אז למה אתה אומר שזה התפתחות אולי זאת התפתחות הפוכה, אולי אלוהים מצליח להתפתח ולהרחיק את עצמו מעצמו. ש: אולי הוא בכלל לא רוצה אולי זה נסיגה זאת לא התפתחות. אליעד: הבנת התפתחות זה ביחס למשהו ומאחר ששום דבר לא מחויב אז אתה לא יכול להתפתח ללכת למחויב. הנושא הספציפי הזה הבנו אותו? ש: יש לי בהקשר הזה של ההתפתחות. אליעד: כן אוקי. ש: אני לא יודעת אם זה שייך אבל אולי כן. אליעד: תכף נחליט אם כן או לא. ש: לגבי מערכת החינוך שבעצם יש טענה שמערכת החינוך צריכה לשנות צורה בעצם היא לא מתפתחת אלא יש התדרדרות. אליעד: התדרדרות לכיוון חיובי, מה חיובי בזה שמערכת החינוך מתדרדרת כי הקונספט של החינוך הוא עצמו רקוב בכלל אז זה שהוא מתדרדר זה סימן טוב כי בסוף יחליפו את ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התפתחות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התפתחות, איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, מטפל אישי, קאוצינג מומלץ בתחום התפתחות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1572 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 01:40:10 - wesi4