ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליקויי למידה ✔דחיינות - מבוא ✔דחיינות היא התנהגות המתאפיינת בדחייה או הימנעות של אדם מביצוע פעולה או מטלה ... - ידע להצליח, התפתחות אישית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 דחיינות - מבוא

דחיינות היא התנהגות המתאפיינת בדחייה או הימנעות של אדם מביצוע פעולה או מטלה שהוא מעוניין או צריך לבצע.

דחיינות מקושרת לרוב לפרפקציוניזם, לדיכאון, להפרעת קשב וריכוז ובעיקר לחרדה חברתית.

תוכן עניינים:

1 הגורמים לדחיינות 1.1 גורמים פיזיולוגים

1.2 גורמים פסיכולוגים 1.2.1 פרפקציוניזם

2 השלכות 2.1 דחיינות קיצונית

3 דחיינות באקדמיה

4 סוגי דחיינים 4.1 דחיין רגוע

4.2 דחיין מתוח - מפוחד

5 דחיינות בלשון

הגורמים לדחיינות:

דחיינות כרונית עלולה להיות תסמין להפרעה פסיכולוגית או פיזיולוגית.

גורמים פיזיולוגים:

מחקרים בנוגע לשורשים הפיזיולוגים של דחיינות נוגעים לרוב בתפקידו של הקורטקס הפרה - פרונטלי. אזור זה במוח אחראי על תפקודים ניהוליים כגון תכנון, שליטה בדחפים וקשב, והוא מתפקד כמסנן על ידי הקטנת גירויים מפריעים באזורי מוח אחרים. פגיעה או נזק באזור זה עלולה לפגוע ביכולת האדם לסנן גירויים מפריעים, דבר הפוגע ביכולת ההתארגנות ובקשב וגורר התגברות הדחיינות. כך הדבר גם לגבי תפקוד האונה הפרה - פרונטלית בהפרעת קשב, שתת - עוררות נפוצה בה.

גורמים פסיכולוגים:

דחיינות - מחר תעשה את מה שרצית לעשות היום. האמנם?

קיים מגוון רב של גורמים פסיכולוגים לדחיינות, אך ככלל מדובר בסוגיות של חרדה, הערכה עצמית נמוכה, ומנטליות של תבוסתנות. במקרים אלו הדחיינות מאפשרת לתרץ את הסיבה לכישלון בחוסר השקעה במקום ביכולת נמוכה. מצבים אלו אופייניים כהשלכות משניות של מצבים כמו לקות למידה והפרעת קשב, אשר עלולים להפגיש את האדם עם חוויות שליליות באופן חוזר ונשנה. ההשפעה שלהם גוברת במיוחד במקרים בהם לא מתקבלת הבנה או תמיכה מתאימה מהסביבה.

גורם אחר לדחיינות עשוי להיות מרדנות - למשל ישנם ילדים אשר מפתחים התנהגות דחיינית (בנושאים כגון סידור חדרם או הכנת שיעורי בית), אל מול נוקשות ההורים, כחלק ממאבקי כוחות ושליטה, כאשר הדחיינות מקבלת משמעות של התרסה כלפי ההורים.

דייוויד אלן מתאר שתי קבוצות גורמים משמעותיים לדחיינות בעבודה ובחיים ככלל, הקשורים לחרדה ולא לעצלות. הקבוצה הראשונה היא דברים הקטנים מכדי לדאוג בגללם, מטלות שהן הפרעה מעצבנת של שטף העניינים ושניתן לעקפן בקלות; דוגמה לכך היא סידור חדר מבולגן. הקבוצה השנייה היא דברים הגדולים מדי לשליטה, מטלות מפחידות או כאלו שהשלכותיהן על החיים עלולות להיות רבות השפעה; דוגמה לכך היא הצורך של בן בוגר להחליט על סידורי המגורים המתאימים להורה קשיש שמצבו הדרדר.

מי שדחיינות הפכה עבורו לטבע, עלול להעריך בהערכת יתר או חסר את היקף המטלה.

פרפקציוניזם:

דחיינים נחשבים לבעלי מודעות עצמית גבוהה מהממוצע, המבוססת על שאיפות לשלמות והישגיות יותר מאשר על הערכה מציאותית של מחויבויותיהם וכישוריהם. בהתאם לכך, נהוג לקשר דחיינות עם פרפקציוניזם - נטייה של אנשים להעריך באופן שלילי את ביצועיהם ותוצאות מעשיהם, אנשים החווים פחד עז עד כדי הימנעות מהערכת הכישורים על ידי הזולת, מודעותם העצמית מוגברת והם סובלים מחרדה, מצב רוח רע החוזר ונשנה, ווורקהוליזם. לפי ממצאי סלייני (Slaney) (מ - 1966) פרפקציוניסטים סתגלתנים נטו פחות לדחיינות לעומת לא - פרפקציוניסטים. לעומת זאת לפרפקציוניסטים שראו בפרפקציוניזם שלהם בעיה, היו רמות גבוהות של דחיינות (וכן של חרדה).

השלכות:

רמה מסוימת של דחיינות היא נורמלית, אך היא הופכת לבעיה כאשר היא מסכלת את התפקוד הנורמלי. דחיינים עלולים לסבול מדחק, רגשי אשמה, גרימת משבר וגרימת אכזבה לזולת בשל אי עמידתם בהתחייבויותיהם. כמו כן, ככל שסטודנטים דוחים את המטלות האקדמאיות שלהם, אך פחות סביר שיצליחו להגיע למצב זרימה במהלך הלמידה.

דחיינות קיצונית:

דחיינות עלולה להיות הפרעה מתמשכת ומתישה ולגרום למוגבלות. היא עשויה לנבוע מבעיה נפשית כגון דיכאון או ADD. לעומת דחיינות שהיא מצב התנהגותי, בהפרעות אלו ניתן לטפל באופן תרופתי או באמצעות שיחות טיפוליות. תרופות עשויות לשפר את טווח הקשב (ב - ADHD) או לשפר את מצב הרוח הכללי (בדיכאון). טיפול בשיחות עשוי להוות כלי למידה למטופל לדרכי התנהגות חדשות, להתגברות על פחדים וחרדות, ולהשגת איכות חיים טובה יותר.

דחיינות באקדמיה:

דחיינות נחשבת לתופעה נפוצה במיוחד בסביבה אקדמית. הסביבה האקדמית דורשת מחד עמידה בלוחות זמנים של מבחנים והגשת עבודות, ומאידך מציעה שפע אירועים ופעילויות המתחרים על זמנם ותשומת לבם של הסטודנטים. הדחיינות קשורה לבעיות שבהם נתקלים סטודנטים רבים. במחקר שפורסם בשנת 1992, 52% מהסטודנטים שהשתתפו בסקר הצהירו כי הם זקוקים לרמה מתונה עד גבוהה של עזרה בשל דחיינות. המצב גרוע במיוחד בעת כתיבת עבודת גמר, אז התנאים מושלמים לדחיינות - עבודה מנטלית מופשטת בשילוב לוח זמנים גמיש ויעד עמום. לסטודנטים רבים מוכר המצב בו יעשו כל דבר אפשרי, מלבד לגשת לכתיבת העבודה.

סטודנטים חסרי מוטיבציה החשים חוסר שליטה על תהליך הלמידה שלהם נוטים יותר לדחיינות.

יש סטודנטים הסובלים מדחיינות בשל אי ניהול נכון של הזמן או חוסר כישורי למידה, מצב של דחק או כריעה תחת העומס. אחרים סובלים מבעיה רפואית (כמו ADD/ADHD) או מליקוי למידה כמו דיסלקסיה.

ישנן סיבות לדחיינות המוכרות על ידי מערכת החינוך, כמו ליקויי למידה, אשר מטופלות בתוך המערכת על ידי הוראה מתקנת ומתן התאמות לתלמידים (כמו הארכת זמן בחינה, בחינה בעל פה וכדומה).

סוגי דחיינים:

דחיין רגוע:

לדחיין רגוע תפישה שלילית של חובותיו והוא מפנה את האנרגיות שלו למטלות אחרות. דוגמה לכך הם תלמידים דחיינים, שמתעלמים משיעורי הבית אך ממשיכים לנהל חיי חברה מלאים. דחיינות כזו היא סוג של הכחשה. הדחיין נמנע ממצבים שאינם מהנים ומחליפם במעשים מהנים יותר. במונחים פרוידיאנים, אנשים אלו מסרבים לוותר על עקרון העונג ובמקום זאת מקריבים את עקרונותיהם המציאותיים. ייתכן שאינם נראים כמודאגים מהעבודה הממתינה ומלוח הזמנים הדוחק, אך זו רק התחמקות.

דחיין מתוח - מפוחד:

דחיין מתוח - מפוחד חש לרוב כורע תחת הלחץ, אינו מציאותי בהערכת הזמן, חסר ביטחון בהערכת המטרות וחווה רגשות שליליים רבים נוספים. כשדחיינים אלו חשים כי אין להם יכולת להתמקד או להשלים את מטלותיהם בהצלחה, הם אומרים לעצמם כי הם חייבים לסגת ולהרגע, כי מוטב להרפות לזמן מה, ולהתחיל מחדש למחרת, למשל, בכוחות מחודשים. ה"מנוחה" שלהם זמנית ואינה מועילה, ורק מובילה ללחץ נוסף ככל שהזמן אוזל ורגשי האשמה גוברים בעוד תחושת הכשירות פוחתת. התוכניות והמטלות מועברות ביומן ליום הבא ולשבוע הבא והתנהגות זו הופכת למעגל של כישלון ודחייה, שקשה לפרוץ אותו. זו התנהגות מתישה, בעלת השלכה על החיים ועל מערכות היחסים. כיוון שהם חסרי ביטחון לגבי מטרותיהם, אנשים אלו חשים פעמים רבות שלא בנוח בחברת אנשים הנראים בטוחים ומכווני - מטרה, עד כדי כך שתחושה זו עלולה להוביל לדיכאון. דחיינים מתוחים - מפוחדים נמנעים לעתים מחיי חברה, אפילו מקשר עם חברים קרובים.

דחיינות בלשון:

בתרבויות רבות מושג המחר עלול לשמש להבעת דחיינות. הדוגמה הידועה ביותר היא התרבות הספרדית, בה המילה "Maana" (מחר בספרדית, מבוטא "מַנֲיַאנָה") מציינת דחייה שעשויה להיות אינסופית.

בעברית ישראלית משמש הביטוי "אחרי החגים" לדחיית כל התחייבות למועד בלתי ידוע, שכן בכל עת מצוי באופק הקרוב חג כלשהו מחגי ישראל המרובים.

בערבית, קיים הביטוי "בוקרה פיל מישמיש" שתרגומו "מחר בעונת המישמיש" ככינוי למועד בלתי אפשרי.

עזרה להירגע רגשי אשמה תירוץ חוסר ערך עצמי קבוצה בלוחות זמנים הישג נצחנות לפגוע בהצלחה דחיינות דחיינים
הרפוי הקוונטי והספונטני
... וספונטני ממחלות, קשיים רגשיים, חרדות, מחלות נפש, התמכרויות, הפרעות אכילה, ליקויי למידה, קשב וריכוז, דלקות ועוד, שמטפלת גם במבוגרים, בילדים, תינוקות, בעוברים, בבעלי חיים וצמחים במספר ...
לקות למידה - המשגה - על לקויות למידה
... של חשיבה התקינה. כושר העיבוד של חוויות העבר והשימוש בו לגבי ההווה הוא אחד התיפקודים העלולים להשתבש בעקבות ליקויי למידה. לכן כדי לקדם את יצירת המושגים של הילד הלקוי והכללתם נבליט בהרבה אופנים, בדוגמאות וניסוחים, את הצד המשותף שבין שני ...
הפרעות קשב וריכוז - מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז
... אצל ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, גירויים חיצוניים משפיעים מהר יותר על התנהגותו, ואלה מפריעים לו לבצע את המוטל עליו. חלק גדול מהילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז סובלים מליקויי למידה, וכן ליקויים בביצוע פעולות יומיומיות. אחת מדרכי האבחון של הפרעות קשב וריכוז היא, ...
מה ניתן לעשות כדי לצאת מהמעגל של דלקות אוזניים חוזרות ולמנוע ניתוח הכפתורים?
... ידועות וכאלה שעדין לא ידועות. מחקר חדש מצא קשר בין הרדמה כללית בילדים קטנים לבין התפתחות ליקויי למידה ובעיות התפתחות והתנהגות בהמשך. ילדים שעברו הרדמה יותר מפעם אחת עד גיל 3 שנים נמצאים בסיכון גבוה פי שניים להתפתחות ליקויי למידה בהמשך. מוחם של ילדים נמצא בתהליך התפתחות אינטנסיבית בשנות חייהם ...
דימוי גוף - תרגילים לפיתוח דימוי הגוף
... גוף - תרגילים לפיתוח דימוי הגוף ילדים הסובלים מליקויי למידה, לוקים פעמים רבות בדימוי גוף פגום. הליקוי מפריע לילד לזהות את עצמו בראי ובתמונות, להכיר ...
פסיכולוגיה - מבוא
... דרכים נוספות לבחינת התאוריה הם מילוי שאלונים וראיונות, סיפור חיים של האדם ואף סקירה ספרותית. תחומי המחקר בפסיכולוגיה הם רבים, החל ממחקרים בבחינת יכולות מנטליות, הפרעות התפתחויות, ליקויי למידה, דרך קבלת החלטות, זיכרון ובקרה, וכלה בהפרעות ...
דימוי עצמי - תרגילים לפיתוח דימוי הגוף
... עצמי - תרגילים לפיתוח דימוי הגוף תרגילים לפיתוח דימוי הגוף ילדים הסובלים מליקויי למידה, לוקים פעמים רבות בדימוי גוף פגום. הליקוי מפריע לילד לזהות את עצמו בראי ובתמונות, להכיר את אברי גופו ותפקידם וחוסר תחושה ...
ההומיאופתיה - על ההומיאופתיה
... שבוי במלכודת המעגל החוזר על עצמו של מחלה אקוטית - אנטיביוטיקה - מחלה חוזרת - אנטיביוטיקה חזקה יותר - עד שכוח החיות של הילד נהייה ירוד והמחלות יותר תכופות וקשות. מטפלת בילדים עם בעיות קשב ריכוז וליקויי למידה, בילדים עם בעיות התפתחות שונות. כאן חשיבות קריטית באבחנה מבדלת פרטנית בין הגורמים השונים להפרעה ובהתאמת תרופה אישית שתשא בתוכה מידע מדויק על המאפיינים ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליקויי למידה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ליקויי למידה, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ליקויי למידה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, קואצ'ר אישי, מגשר בתחום ליקויי למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 12:47:20 - wesi4