ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מנהיגות ✔תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 1 ✔* לחץ ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 1

* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח''א יח (ברסלב) 1.

שאלה: כאשר חשבתי על הסיבה הראשונה, הבנתי שלא יכולה להיות סיבה כל עוד אין מצב שיש תוצאה.

אליעד: אתה צריך לחשוב על זה שאם אין שתי ישויות, ויש רק ישות אחת אז אי אפשר להגיד שיש תוצאה, כי אין שינוי.

אם בהתחלה הכל אחד, אז לא שייך להגיד שיהיה ככה, אין ככה, אין תכליתיות. זה לא אומר רק שאין סיבה זה גם אומר שיש העדר סיבה. הכוונה שאין סיבה, זה לא אומר שזה קרה בגלל שאין סיבה, אנשים חושבים שהכל קורה בלי סיבה אבל זה לא נכון, בנקודת ההתחלה עוד אין הבדל בין יש סיבה לאין סיבה, להגיד שהכל קורה בלי סיבה ולהגיד שהכל קורה עם סיבה זה אותו הדבר. אבל אתה חווה את החיים שקורים בשיא הסיבה, מה זה אומר? ברגע שמשהו קורה לך, למה זה קורה? מה התכלית של הדבר? זאת התכלית של הדבר. עכשיו אתה יכול להגיד שזה בלי סיבה כי אין תכלית, אבל זאת הסיבה שזה יהיה.

למשל עכשיו יירקו עלי, מה הסיבה? לאן זה מוביל? כדי שיירקו עלי.

שאלה: זה לא משנה אם יש סיבה או אין סיבה?

אליעד: זה לא כך, את אומרת מה אכפת לי אם יש סיבה או אין, אך זאת גישה שמכילה את המציאות, הכל בסדר, אבל אתה לא נהנה מהמציאות. שאתה אומר זה מה שיש אולי אתה לא סובל או סובל פחות, אבל אתה לא נהנה. אתה לא באמת שמח, איזה כיף שזה קרה, כי אתה לא חווה סיבה.

בסוף כדי שיהיה לך טוב את צריכה לרצות את הדבר, זה לא מספיק שאת לא מתנגדת, את גם צריכה לרצות אותו. למשל קרה לך עכשיו משהו רע, יש אדם שיגיד אני לא רוצה את זה, אחר יגיד לא אכפת לי ואחד יגיד אני רוצה את זה, עכשיו מי אומר אני רוצה את זה? רק זה שמבין למה זה קרה, ולכן הוא רוצה את זה.

תחשבי שכול החיים שלך את רוצה משהו וזה קורה, כמה היית שמחה? היית הכי שמחה, נכון? אבל צריך לחוות את זה בכל רגע.

שאלה: אני אתן דוגמא, למשל באתי לכאן בגלל שאני באה, אני נהנית בגלל שאני מגיעה, אין לי סיבה.

אליעד: אני לא חושב שאת נמצאת היכן שאני מדבר, האם את חווה את התגשמות כל חלומותיך בזה שאת יושבת על הכסא? לא, את באה כי זה נותן לך משהו, את נהנית מהאינטראקציה, את נהנית ממה שזה נותן לך בסוף. את לא נהנית מזה שאת פה, את נהנית מזה שזה נותן לך משהו. התוצאה רחוקה מהרגע הזה. התכלית של מעשיך לא נמצאת ברגע הזה, את מקווה להשיג תועלת באמצעות מה שאת עושה. נכון? כן.

זה תמיד נכון, כל אדם עושה את מעשיו למען תכלית, מי הישות שלא עושה בשביל תכלית רחוקה יותר? רק הישות הראשונה, למה? כי אם הוא היה רוצה איזה תכלית רחוקה יותר הוא היה עושה אותה כבר עכשיו, זאת אומרת שאם הוא עושה משהו, מה שהוא רוצה לעשות עכשיו, זה לעשות את המשהו הזה. אין לו שום רצון אחר, הוא לא רוצה את העולם הבא, לא רוצה לתקן לך את הנשמה מלפני, ואם הוא רוצה לעשות את השואה, הוא עושה אותה, ואין לזה שום קשר למה שהיה אתמול או שלשום.

אם תצליח לחוות את המציאות כמו שאלוהים חווה את המציאות, אז תצליח לחוות כל רגע את התגשמות כל רצונותיך. זה דבר גדול. למשל אדם שעבד והתאמץ 14 מיליון שנה ובסוף מגיע הרגע שהוא משלים את משימתו, אז הוא חווה את התגשמות כל רצונו, ואלוהים כל הזמן חווה את המצב הזה והאדם גם צריך לחוות כך את המציאות. זה דבר שאף אחד לא יכול להביא את האדם למצב הזה, זה לא עניין של אמונה, זה גם לא העניין לקבל את מה שיש, אף אחד לא יכול לגרום לך לחוות הנאה ממה שקורה, אלא אם אתה רוצה את זה כמו שאלוהים רוצה את זה.

שאלה: אם אתה מגיע לזה, האם אתה אף פעם לא כועס?

אליעד: אתה כועס, למה לא? מה רע בלכעוס?

שאלה: אני שואלת כי אני רוצה לדעת מה החוויה?

אליעד: אתה עושה הכל אותו הדבר, אבל חווה את זה אחרת. זה אבל פחות טוב מפרספקטיבה מסוימת, למה? כי אתה לא מתרגש יותר, כי יש לך תמיד את כל מה שאתה רוצה, אז איך אתה יכול להתלהב ממשהו. אבל עדיף הדבר הזה מאשר להיות באגף השני. רגע, למה הוספתי את זה? כי אם זה קורה לך בפעם הראשונה, אז אתה בהיי גדול, אבל אחר כך אתה מפסיק להתלהב, זה כמו אלוהים שלא מתלהב מיום ראשון יותר מיום שני, למרות שבכל רגע הוא חווה את כל התגשמות רצונו.

בספר ליקוטי מוהרן פרק יח, נאמר, בכל דרכיך דעהו, מה זה אומר? תמיד תדע את אלוהים, תמיד תזכור אותו, שתוכל להשיג את התכלית, שכולם רוצים להגיע אליה, בכל דבר.

המשך בספר ליקוטי מוהרן, פעם אחת נסענו בספינה וראינו את המטמון של היהלומים וכו', דע, שלכל דבר יש תכלית, ולתכלית יש עוד תכלית אחרת גבוה מעל גבוה, למשל תכלית בניין הבית, כדי שיהיה לאדם מקום לנוח, תכלית המנוחה שיהיה כוח לעבוד את השם, ותכלית העבודה וכו'. כשרבי נחמן אומר, דע, זהו סוג של אמת מוחלטת, זה לא דמוקרטיה, זה לא תלוי בך, דע לך שזה ככה זה. כי הוא מדבר מהמקום של המוחלטות. דע, זה ידיעה, זה לא הבנה, לא אמונה ולא תיאוריה, זה ידיעה אתה יודע שזה כך.

כול דבר שקורה בעולם יש לו תכלית. ולתכלית יש עוד תכלית, למעשה הוא לא אומר שום דבר, אומר ולא אומר. תדע לך שכול סיבתיות היא אמצעי להשיג סיבתיות גבוהה יותר, וכך הלאה, למשל למה אדם בונה בית? כדי שיהיה לו מקום לנוח, ולמה רוצה לנוח? כדי שיוכל לעבוד את השם, ותכלית העבודה? וכו'. שימו לב, שרבי נחמן לא מסביר מה זה וכו'.

יש כאן דבר והיפוכו, מצד אחד הוא מסביר שלכל דבר יש תכלית, אבל הוא גם אומר שלתכלית יש תכלית אחרת, זה ללא סוף, אז למעשה לא הגעת לשום פואנטה, אין תכלית מוגדרת. אבל שימו לב הוא נעצר, הוא לא אומר מה התכלית של העבודה למען אלוהים, הוא היה יכול לכתוב כדי שיתמלא הרצון של אלוהים, אבל כאן הוא נתקע, מדוע צריך למלא את הרצון של אלוהים? מה לאלוהים רע? הוא לא רצה להסתבך. הפיקח מבין. למעשה באי אמירה יש סוג של אמירה. כי למעשה זה הדבר הכי מעניין, הוא מנסה להסביר מה התכלית, ונעצר באמצע, למעשה זה סוג של תנסה להבין.

רבי נחמן מביא משהו מעניין שאתה קודם דברת עליו, בנושא התוצאה, אתה אמרת בלי תוצאה לא יכולה להיות סיבה. כאן רבי נחמן מסביר שהתכלית של כל דבר נמצאת בנקודה הראשונה של כל דבר, למשל כאשר אתה קם בבוקר לעבוד, אז אתה הרבה יותר רוצה את המטרה הסופית שלך, מאשר שאתה רוצה את העבודה. למשל אתה רוצה את המטרה הסופית להיות שמח, ומזה אתה גוזר הרבה תכליתיות, הסיבות שאתה עובד ומרוויח כסף, אבל למעשה האמצעים יותר מוחשיים, כי אתה כרגע עובד, המטרה שלך שאתה מדבר עם לקוח היא כדי שהוא יקנה את המוצר, זה מוחשי, אבל הוא אומר תדע לך שבמחשבה אתה לא מחובר לתכלית של הפעולה אלא מחובר לתכלית הסופית.

למשל אדם סובל, מדוע הוא רוצה שיהיה לו טוב, מדוע הוא לא רוצה את המציאות, הוא יכול להגיד טוב לי ולפתור את הבעיה, מהיכן בא לך הרצון הראשון לחשוב שבכלל אתה רוצה שיהיה לך טוב? מהיכן באה לך המחשבה לא לרצות את המציאות כמו שהיא? אדם שלא מבין מדוע הוא רוצה בכלל לשנות משהו במציאות, למה הוא לא מקבל אותה כמו שהיא, אז הוא לא יודע מה התכלית של הרצון שלו. כל מה שאתה עושה זה בגלל שאתה רוצה, אבל אם אתה לא יודע למה אתה רוצה, אז איך תדע למה אתה עושה?

קודם כל נכנס לך ג'וק שזה טוב וזה רע, ואז אתה רוצה לשנות את המציאות, כדי לא לסבול, אבל למה מההתחלה אתה רוצה לשנות? מה רע במציאות? אני רוצה להראות כאן, שיהיה לכם ברור, שאף אחד לא יודע מה הוא עושה כאן, אף אחד לא יודע שום דבר.

נחזור לרבי נחמן, הוא אומר שהתכלית מחוברת למחשבה יותר מהדבר, שתדע לך שלפני שאתה מתחיל את התהליך, היה לך בראש את הדבר הסופי. ונמשיך, שתדע שהתכלית של הבריאה היא השעשוע של העולם הבא, אבל לא מסביר מה זה השעשוע של העולם הבא, למה? כי לא צריך לדעת תמיד מה התכלית, כשטוב לך אתה לא צריך לדעת מה התכלית. אם אתה חווה את שעשוע העולם הבא, אז מה אכפת לך מהתכלית. לכן על שעשוע העולם הבא, לא אכפת לך מהתכלית, כי אתה כל הזמן טוב לך, אם יש תכלית וגם אם אין תכלית. למעשה בסוף התכלית היא ליהנות, שיהיה לך טוב.

שאלה: למעשה מה שהבנתי שלאלוהים אין תכלית.

אליעד: יש תכלית, אבל התכלית שלו לא רחוקה יותר ממה שהוא עושה, הוא לא עושה משהו כדי להשיג דבר אחר, זאת הכוונה שאין לו תכלית. ואם הייתי אומר לך שהוא עושה עכשיו כדי שעוד שלוש מאות שנה יקרה משהו, האם זה היה עונה לך? וגם אז היית שואלת ולמה הוא רוצה את זה? אפשר להגיד שעוד שלוש מאות שנה יגיעו ימות המשיח, אבל תשאלי מדוע הוא רוצה את ימות המשיח? השאלה מדוע הוא עושה? זה לא רק בשביל מטרה רחוקה.

שאלה: זאת שאלה שאין לה תשובה?

אליעד: יש כמה תשובות, אולי הוא עושה בלי לרצות, אולי הוא בכלל לא עושה, אולי שום דבר לא נעשה, אבל מהפרספקטיבה שהוא עושה, הוא עושה למען העשייה. הוא עושה בגלל שעכשיו הוא רוצה לעשות את זה.

שאלה: למעשה התפיסה שלנו היא שהאדם תמיד עושה פעולה למען משהו?

אליעד: ולכן האדם תמיד סובל, הוא עושה למען משהו אחר.

שאלה: צריך להיות מאוד נקיים.

אליעד: לא, איזה מילה אני לא אוהב? מאוד, אין בזה מאוד, או שאתה נקי או לא.

נמשיך עם רבי נחמן, הוא אומר שיש תכלית, אבל אי אפשר לקרב את התכלית הזאת למחשבות בני האדם. לא רק שאי אפשר להבין אותה אפילו אי אפשר לקרב אותה אליך. המחשבה של האדם כל כך רחוקה מההבנה של הדבר הזה, שאפילו לקרב אותו לזה אי אפשר. ולמה זה רחוק? אני אסביר לכם בפשיטות, ממה האדם הכי רחוק? מהחיבור של דבר והיפוכו. המהות של האדם שאומר אני, היא מתוך התפיסה שאומרת שיש שניים, התכלית של השעשוע של העולם הבא זה החיבור של היש תכלית ואין תכלית לדבר אחד. במקום אחר רבי נחמן אומר, אתה יודע מה השעשוע של העולם הבא? שבסוף תבין שיש ואין זה אחד, זה השכר. זה התגשמות כל החלומות והרצונות של האדם.

שאלה: מה זה החלל הפנוי?

אליעד: החלל הפנוי זה העולם של, המקום שבו אתה לא חווה אחדות. החלל שנפרד מהאחדות.

נחזור לתכלית, כאשר אני אומר שיש תכלית ואין תכלית זה אחד, שיש סיבה ואין סיבה זה אחד, זה לא הכוונה שכאשר קורה לך משהו עם סיבה הכוונה שזה בלי סיבה, זאת לא הכוונה, זה אומר שכשאין לך משמעות דע לך שיש לזה הרבה משמעות. אין תכלית ויש תכלית זה אמור להביא אותך לחוויה שלא תהיה מסוגל להבדיל בין סיבה לבין אין סיבה. זה לא מצב שבו אתה חווה העדר סיבה, זה מצב שבו אתה חווה שבאמת אין סיבה, אבל זה לא אומר שאין סיבה, ואפילו שתהיה סיבה אתה לא תדע לזהות אותה. זה מצב פנימי.

תמציאי איזה מילה, בלסם, בעולם הזה יש בלסם או אין בלסם? אין לזה משמעות לגביך, ככה החוויה לגבי סיבה. שיגידו לך סיבה, לא תבין מה רוצים ממך. זאת הכוונה שיש סיבה ואין סיבה זה אחד. זה לא שמהיום אין סיבה, הכוונה היא שאין משמעות לזה. זה לא שאתה חווה שהכל אקראי, אתה לא מבדיל ביניהם, אין לזה משמעות בעיניך. אתה לא יודע מה זה אקראי, אתה לא יודע מה זה סיבתי, אתה כל כך נמצא באחדות, כשאתה אומר לזה יש סיבה ולזה אין סיבה ואתה לא מבדיל ביניהם.

אתה כל כך לא מבדיל בין אין סיבה ליש סיבה שאתה אפילו לא מבדיל בין להבדיל ללא להבדיל, אתה בנפרדות לגמרי, אבל בתוכך אתה לא מבדיל ביניהם. זה כמו את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה אבל בתוכך אתה רוצה את שניהם. אבל תבין, איך אתה יכול לרצות את זה שאתה לא רוצה את זה? יש כאן דבר והיפוכו, אתה ממש לא רוצה את זה, אבל אתה רוצה את הרצון שיהיה לך לא לרצות את זה. כל אדם שיש לו רצון בתוכו, הוא לא רוצה את הרצון הזה, כי הרצון מגביל אותו, והוא גם מאוד רוצה להיפתר מהרצון, למשל אדם חולה, אז הרצון שלו זה לא לסבול, אבל הוא היה רוצה גם להיפתר מהרצון שרוצה לא לסבול.

אבל פה יש דבר אחר, אם אתה חולה, אתה לא רוצה לסבול, אבל אתה רוצה את הרצון שלא רוצה לסבול. טוב לך עם זה שאתה סובל. אתה חווה שאתה רוצה את הרצון שלך, אתה בוחר את הרע, כמו אלוהים שבוחר את רצונו. הוא בוחר את הנפרדות מתוך מקום של אחדות מוחלטת. אם הורגים לך את המשפחה בשואה, ממש רע לך עם זה שהורגים אותם, אבל אתה שמח מזה שרע לך שהורגים אותם. כי אתה רוצה להיות מצומצם ולא לרצות שיהרגו אותם. ממש רע לך אבל טוב לך עם זה שרע לך.

נמשיך עם רבי נחמן, הוא אומר, שרק אלוהים, ומי שמבין כמו אלוהים, רק הוא יכול לדעת מה זה שעשוע העולם הבא. מה שאני אומר, שנקודת המבט של אלוהים היא עצמה שעשוע העולם הבא. זה לא אומר שאם תהיה אלוהים תבין מה התכלית, זה אומר שאם תהיה אלוהים זה עצמו התכלית. מה זה אומר? שתצליח לחוות את האירועים מנקודת המבט של האלוהים, שתרצה משהו תבין למה אתה רוצה את זה, שיקרה לך משהו תצליח להבין למה זה קורה לך מנקודת המבט שלפני הכל.

עכשיו כאשר אתה אומר אני, תחווה את האני מנקודת מבט של לפני כל הדברים.

לקח לי הרבה זמן עד שהבנתי מה אני בכלל מחפש, האדם קם בבוקר והחיים שלו הם מהאני והחוצה, הדבר שהכי עמוק שהוא יכול לדמיין זה את עצמו, הוא אומר אני, ואני רוצה את זה, לא רוצה את זה, חושב, עושה, מאמין וכו', יש אני וכל הדברים מחוצה לי. אבל מה יש בפנים? פה מדובר על משהו שנמצא לפני האני, כי אלוהים נמצא לפני האני, אתה צריך להסתכל פנימה, אבל מה אני אמצא בפנים? כי כל העולם נמצא מחוצה לך, כל החושים בחוץ, כל המחשבות בחוץ, כל מה שאת יודעת נמצא מחוצה לך.

אבל אף אחד לא יודע מה היה לפני, מי אני? איך אני נוצרתי? איך אני הגעתי לכאן? ורבי נחמן בסיפור על הקבצנים אמר, אני זוכר את מה שהייתי לפני שהייתי. הכוונה לא לפני שהיית בגוף, כי אין לזה משמעות, הכוונה מה היית לפני שהיית תודעתי, מה היה לפני התודעה, שזאת הכוונה לחוויית האלוהים. תסתכל על עצמך דרך העיניים של אלוהים.

מה זה אומר פרקטי, שהאדם צריך להסתכל אל תוכו, להבין שהתשובה נמצאת בפנים לא בחוץ, בתוכך פירושו להבין מי אתה, מה אתה? זה הכל. תנסה להבין מי אתה? מי אני? מה זה אומר? זה כמו שאדם חולם חלום, אבל הוא לא יודע שהוא חולם, הוא לא מצליח להסתכל על זה מבחוץ.

שאלה: האם זה תהליך?

אליעד: זה לא תהליך, אני אסביר את העניין. כולם רוצים להגיע למצב שיהיו מאושרים בלי להתאמץ. בתורה כא' כתוב שיש שני סוגים של שכל. יש שכל שמתפתח על יד תהליכים, אבל זה לא נותן כלום כי אתה כל הזמן בתהליכים. אבל יש שכל שרבי נחמן אומר שבא לאדם ללא שום הקדמה, שהוא בשיא המהירות ותמיד תופס, ואתה בפחות מרגע מבין אותו, זה לא תהליך. אם היית באמת רוצה, היית מקבלת בפחות מרגע. הפחות מרגע הכוונה שהיא תבין שזה תמיד היה לה. הכוונה שהיא תחווה שתמיד היה לה את זה. אם באמת תרצי את תחווי חוויה שתדעי שתמיד חווית אותה.

עכשיו שאלת אם זה תהליך, זה לא תהליך, אני יכול להגיד לך שתהליך עוזר.

שאלה: למה אנחנו באים לשמוע אותך, האם זה לא תהליך?

אליעד: את בתהליך, אבל אני מסביר לך שבסוף, זה לא אמור להיות של תהליך, זה עניין של החלטה, אם היית מחליטה אני רוצה להבין את עצמי, תיק תק היית מבינה את עצמך.

שאלה: זה עניין של רצון.

אליעד: נכון. למה אני מחייך, כי אני אשמח שתתקעי בתהליך בפרספקטיבה מסוימת, כי יש כאן תהליך, יש הרצאה, יש לעשות דברים מעניינים, אם תיק תק תביני, אז מה נעשה? אמנם נמצא מה לעשות, אבל יש דבר חיובי בכך שזה תהליך. יש תהליך והשאלה באיזה צד אתה בתהליך, אבל מהצד שלך, אם היית מחליטה בהחלטה נחושה, שאת רוצה להבין מי את? מה את? מה הסיבה שאת חיה? ולא היה מעניין אותך שום דבר מלבד זה, היית מבינה את זה. ואז כל המגרש לרשותך.

זה תלוי באמת, או שאתה באמת רוצה ואז אתה מקבל, או שאתה לא באמת רוצה ואז לא מקבל ונתקע בתהליך. זה הכל.

יש שני סוגים של רע, יש רע שהוא עם סיבה, ויש רע שהוא בלי סיבה, שהוא הכי רע, ומעליו יש טוב מוחלט. עכשיו אסביר במה העניין, כל הרע שקורה לאדם בחיים זה רע עם סיבה, רע לך בגלל שרצית או לא רצית ולכן רע לך. אבל זה לא רע באמת, קצת רע, אבל לא קרה כלום. אבל יש רע אחר שהוא הרבה יותר רציני, רע שבו אתה לא רוצה שום דבר. למשל רע לך ואלוהים בא ואומר לך מה אתה רוצה? כל מה שתרצה אני אתן לך, ואתה אומר אלוהים אתה לא יכול לעזור לי, אני לא רוצה שום דבר, זה מצב רציני.

רע לך מאוד כי כל דבר שיש אתה לא רוצה אותו. אבל אם אתה מגיע למצב שרע לך בגלל שאתה קיים, אז אפילו שאתה חולם חלום רע לך, כי תמיד אתה זוכר שאתה קיים, אז אין לך לאן לברוח, כל זמן שאתה מודע לקיומך אתה סובל, זה נקרא סוג של סבל טהור, כי אתה סובל מהשורש של הסבל. כל זמן שהאדם סובל בגלל סיבה כל שהיא הוא אומר שאם ישתנה המצב הוא יסבול פחות, אבל אם הוא רואה את הסיבה שהוא סובל, שהיא עצם זה שהוא קיים, זה הכי רע.

ואז אם אתה ממשיך להתעמק, אתה מקבל את הפוש האחרון, ומבין את המציאות, ואז אתה מבין שהכל שלמות, ואז אתה חווה שהכל טוב. אתה מגיע למצב שבו אתה רואה שכול דבר הוא חוסר שלמות, ואז זה מתהפך לך שבכל דבר אתה רואה שלמות ואז תמיד טוב לך.

ולמה אתה לא רואה את האחדות? כי בחורף אתה רוצה את הקיץ, ובקיץ אתה רוצה את החורף, אבל אם לא תרצה לא את החורף ולא את הקיץ אז תקבל את מה שיש מאחוריהם. האדם לא מקבל את השלמות של המציאות כי הוא לא רוצה אותה, הוא רוצה להחליף בתי כלא, אבל כאשר ימאס לו מהכל, אז הוא יקלוט מה שיש מחוץ לכל הדברים, שזה השלמות ואז הוא יחווה את הכל.

שאלה: אז עד שלא מגיעים לסבל הזה...

אליעד: את לא אמורה להגיע אליו, זה עניין של הבנה, אני נותן לך את המעקף. ואפילו אם תגיעי אליו, זה לא אומר שאת אמורה להיות שם שנה, את יכולה להיות שם שלוש דקות ואז להתקדם קדימה כי את יודעת מה הפתרון. לי לקח זמן עד שעברתי משלב לשלב, זה לא ברור מאליו.

בואו נמשיך עם רבי נחמן, הדבר שהכי קרוב לשעשוע עולם הבא הוא, שממש רע לך ואתה נהנה מזה, אני מדגיש את המילה נהנה, כי כולם אומרים אולי לא אכפת לך, כאן הדגש הוא שאתה רוצה את זה.

בכל המציאות יש מישהו שרוצה שיהיה לך רע, מי? המציאות, אם היא הייתה רוצה אחרת אז זה היה אחרת. ולחוות את זה דרך חווית מבט האלוהי, זה שאתה חווה שזה הכל התגלמות רצונך. וממשיך ואומר ועל ידי זה נעשה עטרה לענווים, הבורחים מהכבוד והשררה, זה קונספט הפוך ממה שקורה בעולם. כי כל המהות של העולם, זה לרדוף אחרי הכבוד, מה זה הכבוד? שיתמלא רצונך, כל המהות של העולם שהאדם רודף אחרי מילוי רצונו. אבל אם אתה זוכה לשכל של הפרת הכעס ברחמים, אז אתה מקבל כתר, מה זה ענווים? מי שיש לו ענווה הוא זה שמקבל את הכתר. תבינו זה הכל הפוך כאן.

אנשים הבורחים מכבוד ושררה, האומרים אני לא רוצה שיקרה מה שאני רוצה. וכשלאדם קורה משהו רע והוא מצליח להביא עצמו למצב של אפס, שהוא לא רוצה שום דבר, והוא באמת חווה את זה, אז הוא מקבל את הכבוד בעל כורחו. בעל כורחך קורה את מה שאתה רוצה. בעל כורחך אתה הופך להיות אלוהים. מה הכוונה בעל כורחך,? שאתה לא צריך להתאמץ למלא את רצונך. כל מה שקורה זה רצונך.

שאלה: האם זה עניין של ויתור?

אליעד: זה לא עניין של ויתור, למעשה אתה מקבל את כל הקופה. ההבנה תגרום לך לוותר, אתה לא יכול לוותר, זה פשוט קורה בגלל שהבנת. אתה יכול לנסות לוותר, ולנסות לוותר יביא אותך להתבוננות פנימית שתבין למה אתה לא רוצה את המציאות ובסוף אתה תבין את הכל ותראה שהכל זה כרצונו. לוותר זה לא ויתור פשוט, אתה אמור לוותר ברמה כזאת שאתה רוצה את זה. למשל שקורה לך משהו ממש רע, זה לא שאתה מתפשר ומקבל את הרע אלא אתה אפילו רוצה את הרע. למה? כי אתה אלוהים וזה מה שאתה רוצה.

רבי נחמן אומר אם תצליח לחוות שאתה כלום אז תקבל את הכבוד של המלך. בתורה ו' הוא אומר, ר ק כאשר אתה הופך להיות חיריק, הכי מושפל, הכי חסר יכולת, הכי קטן.

הוא אומר תפסיק לחשוב מה אתה רוצה, תתחיל לחשוב מה המציאות רוצה, תפסיק לקחת את הדברים באופן אישי. אם עכשיו קורה לך משהו רע, זה המציאות שרוצה שזה מה שיקרה לך, מי אתה בכלל? מה בכלל אתה רוצה? אז תמעט בכבוד עצמך ותרבה בכבוד המקום.

אתה נמצא במקום מסוים, המלך רוצה שזה מה שיקרה, מי אתה שתגיד לו מה לעשות? למה, הוא אומר שיש שני סוגים של כבוד, יש כבוד של מלכים וכבוד של אלוהים, מה הכוונה? את המלך כולם מכבדים, אבל מאחורי הגב מדברים עליו, וגם לא תמיד כל מה שהמלך רוצה עושים, זה לא תמיד כרצונו. אבל יש רק ישות אחת שכול מה שקורה זה כרצונה, שהיא אלוהים, כבוד אלוהים. אין שום דבר בעולם שפוגע בכבודו של אלוהים, הוא הבעל הבית, הוא זה שמחליט מה קורה, אתה לא יכול לעשות שום דבר בלעדיו, אם אתה מקלל את אלוהים זה הוא רוצה שתקלל אותו, הכל הוא מחליט.

האדם מנסה להיאחז, הוא שואל מה טוב בי? הוא לא קולט שהוא טוב פי אין סוף ממה שהוא חושב שטוב בו, אז איך יסבירו לו שהוא אין סוף טוב? למשל מלך שנמצא בכלא, ומנסה כל הזמן לשדרג את מצבו, אבל הוא בכלל לא צריך להיות בכלא, אז איך יסבירו לו שהוא לא צריך להיות בכלא? מציקים לו בכלא, עד שנמאס לו בכלא ואז הוא חוזר להיות מלך.

האדם כל הזמן עסוק, איך להרגיש יותר טוב משטויות, הוא לא אומר אני רוצה שתמיד יהיה לי טוב. מה רבי נחמן אומר, שמי שרודף אחר כבוד לפעמים יהיה כרצונו ולפעמים לא, שזה נקרא כבוד מלכים. אבל מי שבורח מהכבוד, זוכה לכבוד אלוהים.

והוא אומר איך אפשר לזכות בכבוד האלוהים? על יד תשובה, מה זה תשובה? אם אתה הולך לסמינר של ערכים יחזירו אותך בתשובה על ידי שולחן ערוך, מצוות וכו'. אבל מה רבי נחמן אומר שעיקר התשובה זה שישמע ביזיונו ידום וישתוק. זה כאשר מבזים אותך אתה שותק וגם דומם בלב. למה לחזור בתשובה? לפני שהאדם חזר בתשובה אין לו הוויה, הוא לא קיים, אין לו זכות קיום.

למשל את מדמיינת פיל, האם הפיל הזה באמת קיים? לא. והפיל אומר על עצמו אני ואני, האם הוא קיים? כל אחד שאומר אני, למעשה הוא כלום באמת. סתם, יש מישהו שחושב אותך ואתה אומר אני ואני. מה אתה? כלום. אבל כאשר אתה חוזר בתשובה, כאשר אתה שותק על ידי ההבנה שהכל אחד, אז אתה הופך להיות אלוהים, ואז אתה קיים. ואז יש לך בחירה, ואז אתה חווה שהכל כרצונך, ואז אתה יכול לריב עם מישהו בגשמיות, אבל זה רצונך לריב איתו. אתה לא סובל יותר, כי טוב לך כאשר רע לך.

שאלה: אני אוכל להגיע לכבוד האלוהים רק אם כולם יגיעו.

אליעד: איך אתה יודע? האם היית שם? נגיד אתה האדם היחיד המדבר, האם אתה יכול לחזור בתשובה ללא תלות באחרים?

שאלה: אבל אני חלק מכולם.

אליעד: אתה צריך לחזור בתשובה על ידי שתבין שאתה לא חלק, להשיב לעצמך את השכל. אתה לא חלק, אתה אלוהים שנמצא בתוך גוף, שכחת שאתה אלוהים, ועכשיו אתה צריך לזכור זאת. מה עניינך מהאחרים? מה העניין עד שכולם ישובו? זה עד שתגיע להבנה שכולם בסדר. אתה אומר שיש שני אני, האני המוגבל והאני הרחב, אז עליך לדאוג לאני הקטן. האני הגדול מבחינתו לא צריך להחזיר אף אחד בתשובה, כי מבחינתו הכל בסדר, אבל האני הקטן יגיע לשלמות כאשר הוא יחווה את האני הגדול שהוא כבר בשלמות. לחזור בתשובה הכוונה לחוות את הדברים כפי שהיו לפני שנפרדו אחד מהשני.

של אמונה מטרה יכול לרצות הכל אחד הוא לא רוצה בלי סיבה להסביר פתרון ל סיבה ראשונה מה זה לא יודע ברסלב החיים העולם הבא חיים ליקוטי מוהרן מהות החיים מורה רוחני מורים רוחניים מטרות מטרת החיים מנהיג מנהיגות משמעות החיים סיבה ותוצאה סיבתיות עבודת אלילים עולם הבא רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רוחני רוחניות רצון רצונות תכלית תכלית החיים תכלית חיי תכליתיות
מנהיגות / ניהול / שכנוע / קבלת החלטות - מהי מנהיגות? איך להיות מנהיג משכנע? מהן תכונות של מנהיגות? כיצד להיות מנהיג? מיהו מנהיג? מה ההבדלים בין מנהיג למנהל? מנהל מול מנהיג, איך לפתח כישורי מנהיגות? ועוד
מנהיגות / ניהול / שכנוע / קבלת החלטות - מהי מנהיגות? איך להיות מנהיג משכנע? מהן תכונות של מנהיגות? כיצד להיות מנהיג? מיהו מנהיג? מה ההבדלים בין מנהיג למנהל? מנהל מול מנהיג, איך לפתח כישורי מנהיגות? ועוד וכאן אבאר מה זה להיות מנהיג? ומהי התכונה החשובה ביותר של מי שרוצה להנהיג ולהיות מנהיג? ואבאר מה מאפיין מנהיגים בהשוואה לאנשים שאינם מנהיגים? ואבאר מהן תכונות המנהיג ומהן התכונות המאפיינות מנהיג? מהן תכונות אופי של מנהיג ומהי התכונה החשובה ביותר? ואבאר מה מנהיגים באמת עושים? ואסביר כיצד מפתחים מנהיגות? ואיך להיות מנהיג טוב ומהן תכונות מנהיג טוב? ואבאר איך בוחרים מנהיג? ולמה צריך מנהיג? ואיך נולד מנהיג? ומה זה להיות מנהיג ומהי מנהיגות? ואיך כל זה קשור ליכולות שכנוע ולקבלת החלטות? ואבאר גם את ההבדלים שבין מנהל לעומת מנהיג? ואבאר איך באפשרותך לדעת האם אתה מנהל או מנהיג? ומיהו מנהל מנהיג? ומהי מנהיגות מנהל, שיוצרת מנהל שהוא
מנהיגות / מדריך רוחני - מיהו מנהיג אמיתי? מי ראוי להנהיג ולהיות מורה דרך רוחני?
מנהיגות / מדריך רוחני - מיהו מנהיג אמיתי? מי ראוי להנהיג ולהיות מורה דרך רוחני? מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל אדם הוא מנהיג. יש מי שמנהיג אנשים רבים, יש מי שמנהיג רק את משפחתו ילדיו וכיו"ב, ויש מי שמנהיג רק את עצמו. כל אחד מנהיג מישהו. ואם האדם לא מנהיג את העם, הרי שעל כל פנים הוא מנהיג את עצמו. כך שכל אחד הוא סוג של מנהיג. וגם מי שלא ראוי להיות מנהיג, הרי שאין לו ברירה אלא להמשיך להנהיג לפחות את עצמו, כדי להביא את עצמו אל השלמות האישית של עצמו. ואף על פי שכל אחד הוא סוג של מנהיג, אפ על פי כן נשאלת השאלה, מי ראוי להנהיג? ובשאלה מי ראוי להנהיג, נכללת גם השאלה, לאיזה מנהיג אמור האדם להתקרב? כי הרי ראוי להתקרב אל מנהיג שיודע להנהיג. וכל עניין המנהיגות, ולאיזה מנהיג ראוי להתקרב, הדבר הזה נכון גם כלפי האדם עצמו ביחס לעצמו. כי השאלה לאיזה מנהיג ראוי להתקרב, משמעותה היא כיצד ראוי לאדם להנהיג את עצמו, ואיך ידע האדם האם הוא מנהיג את עצמו בצורה נכונה. כי כל מה שנכון לגבי הנהגת אחרים, נכון גם לגבי הנהגת האדם את עצמו. ועל האדם לדעת לאיזה מנהיג הוא צריך להתקרב, ולהבין מכך איך הוא צריך להנהיג את עצמו. ומיהו מנהיג אמיתי שראוי להתקרב אליו? או במילים אחרות, כיצד ידע האדם האם הוא מנהיג את עצמו בצורה נכונה? והתשובה היא, ש
מנהיגות / אפשר לדעת או אי אפשר לדעת - זאת השאלה!
מנהיגות / אפשר לדעת או אי אפשר לדעת - זאת השאלה! כפי ... להבין את הכל. כי באמת אי אפשר להבין את הכל בצורת מחשבה רגילה. ואם נתבונן עוד על העניין, נראה כי יש מנהיגים ומורי דרך רוחניים, שדוגלים בכך שעל האדם ... הרעיון של אי אפשר לדעת את הכל, הם מוכרים את הרעיון הזה, רק כדי לא לאבד את השלטון שלהם. כי כאשר האדם מנהיג אנשים אחרים, על ידי זה הוא מקבל כבוד וסיפוק רגשי וכיו"ב. והאדם מקבל את ההערכה שלו כמנהיג, רק משום שבני אדם אחרים שהם פחות חכמים ממנו, הם חושבים שהוא חכם מהם, ושהוא יכול להוביל אותם אל האושר ואל השלמות האישית שלהם. והנה, כאשר המנהיג לא ראוי להנהיג, על ידי זה הוא מפחד לאבד את שלטונו. ואז הוא מגן על עצמו עם כל מיני שקרים שונים ומטעה את בני האדם. כי מי שראוי להנהיג, הוא זה שכן מבין את כל המציאות בשלמות. וכל זמן שהאדם לא מבין את הכל בשלמות, הרי שהוא לא באמת ראוי להנהיג, משום שאת עצמו הוא לא יודע להנהיג אל השלמות, אז כיצד הוא ינהיג אחרים?! וגם אם חושב האדם בדעתו שאי אפשר להבין את הכל, הרי שמנהיג אמיתי על כל פנים, אמור להיות זה שהוא כן יודע ... מבין את הכל, ועל ידי זה הם יעריכו אותו פחות והוא יאבד את ההערכה שהוא מקבל מהם. ואז, מה עושה אותו המנהיג שאינו ראוי, כדי להגן על עצמו? אז הוא ממציא ... דברים מסוימים ולשאול אותו שאלות מסוימות, שיגרמו להם להבין שאין לו תשובה, ועל ידי זה הוא יאבד את המנהיגות שלו. ומי שהוא אדם אמיתי, הרי שכל זמן שהוא לא ... או לא. כי הרי הוא עצמו עוד לא הבין בשלמות, את כל הדברים שהוא יודע, שכן אפשר להבין אותם. וכאשר המנהיג שאינו ראוי להנהיג, מפחד מכך שישאלו אותו שאלות שלא תהיה לו עליהן ... ומנסה למכור למאמיניו את הרעיון ואת המחשבה, שלא לכל שאלה יש תשובה. כדי שהם לא יגלו שהוא לא באמת ראוי להנהיג אותם. ומי שהוא מחפש אמת, ומי שהאמת חשובה לו יותר מאשר הרצון שלו להנהיג אחרים, הרי שהוא יודה על האמת שהוא לא יודע את ... שהוא כן יכול להבין ולדעת. עד שבסופו של דבר הוא יגיע לשלמות הידיעה ולידיעה שלמה, ואז הוא יהיה ראוי להנהיג באמת וכולי... ונסכם: אלו שאינם יודעים, ושהם ...
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת!
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת! כפי שכבר ביארתי, זכותו המלאה של האדם לא לדעת את הכל. אך יש כאלו שאינם יודעים את הכל, ובכל זאת הם מנסים להורות את הדרך לאנשים אחרים ולהנהיג אנשים אחרים, כל זמן שהם עצמם עדיין לא הובילו את עצמם אל השלמות האישית של עצמם. וכפי שכבר ביארתי, מי שאין ... בו ולהעריץ אותו, הוא מנסה לקדם ולמכור לעצמו ולסביבתו, את המחשבה שלא לכל השאלות יש תשובות. כדי להרגיש טוב עם עצמו, שהוא מנהיג אחרים למרות שהוא לא באמת ראוי להנהיג וכולי. וכך הוא הדבר לגבי עניין ההנאה. כי המציאות היא טובה. וגן עדן זה כאן. ובכל דבר ודבר בעולם, יש בו ... מכל דבר. ולא כל אחד זוכה לראות את הטוב שיש בכל דבר, ולא כל אחד חייב לראות ולהבין את הטוב שיש בכל דבר. אבל, מי שרוצה להנהיג אחרים, הוא כן חייב להגיע אל השלמות האישית של עצמו. ולהגיע אל השלמות, פירושו כאשר האדם מבין את המציאות ... את ההנאה של השלמות. כי כל דבר בעולם, יש בו שלמות. ומי שרואה את השלמות שיש בכל דבר, הוא יודע ליהנות מכל דבר. ומי שרוצה להנהיג אחרים, הוא חייב קודם לכן להבין את עצמו ואת המציאות בשלמות, ורק לאחר מכן הוא באמת יכול להוביל גם אחרים אל ... את הטוב שיש בכל דבר, הוא לא יכול להראות את הטוב שיש בכל דבר גם לאחרים. מחמת שהוא עצמו עוד לא רואה את הטוב הזה. וכאשר המנהיג לא יודע איך ליהנות מכל דבר, אז הוא ממציא את המחשבה שאומרת שלא בכל דבר יש טוב, ושעל האדם לסגף את עצמו, ... שלא טוב ליהנות, ושהנאה זה רע, ושהאדם צריך לא ליהנות, ושהאדם צריך להתגבר על הרצון שלו ליהנות וכיו"ב. והכל נובע משום שהמנהיג לא יודע כיצד כן אפשר ליהנות מכל דבר, ועדיין להיות מאושר. ומי שאוהב את המציאות בשלמות, הוא אוהב את עצמו ...
מנהיגות / אל יתהלל חוגר כמפתח - מה המשמעות?
מנהיגות / אל יתהלל חוגר כמפתח - מה המשמעות? אל יתהלל חוגר כמפתח, פירושו, שמי שהוא כרגע חוגר על מותניו את הנשק למלחמה, אל לו להתהלל בניצחון שלו, כמו זה שהוא חוזר ... כי יש אנשים שונים שמנהיגים אנשים אחרים. ולמרות שהם עצמם לא יודעים איך להנהיג את עצמם, הם מורי דרך ומנהיגים אנשים אחרים. והדבר דומה לאדם שלא מסוגל למצוא פתרון לאיזו בעיה של עצמו, אבל הוא מנסה לתת עצות לאחרים שנמצאים באותה הבעיה, וזה בלי שהוא בכלל מכיר אותם ... ומצד האמת, כל המנהיגים השונים הם עוזרים לאדם בדבר אחד, בכך שהם מחליפים את הבעיות שלו בבעיות אחרות. וכל העצות שנותן אדם שלא הגיע אל השלמות, הרי שהן מחליפות בעיה אחת בבעיה אחרת. ... מקבל עצה כלשהי של מנהיג כלשהו, הרי שבעצם העצה הזאת אמורה להוביל את האדם אל הצלחה כלשהי. אבל, לא משנה מה יעשה האדם ולאיזה מצב הוא יגיע, הרי שתמיד האדם ירגיש חסרון כלשהו. כך שמצד ... לאדם איזו בעיה, אז המנהיג שאינו ראוי להנהיג, הוא נותן לאדם עצה ללכת בדרך אחרת כלשהי, והדרך הזאת היא לא יותר טובה מהדרך שבה האדם הולך. אבל בגלל שהאדם רגיל ללכת בדרך כלשהי ולחשוב בצורה כלשהי שגורמת לו ... אחרת וכולי. ומי שהוא מנהיג אמיתי, דהיינו, מי שהוא כן הגיע אל השלמות האישית שלו, הוא כן יודע להנהיג. והוא מוביל את האדם בכל דרך ודרך שבה האדם הולך. כאשר הוא מאיר לאדם את דרכו, כדי לראות את השלמות שמסתתרת מאחורי כל הדרכים. כי בכל דבר שיש בעולם יש בו שלמות. ... את המציאות. ומי שהוא מנהיג שראוי להנהיג, הוא מלמד את האדם כיצד להסתכל בצורה שונה ופנימית יותר על הדרך שבה הוא הולך. כי כדי שהאדם יגיע אל השלמות, לשם כך הוא צריך להבין דבר כלשהו. וכדי שהאדם יבין ... חיצונית כלשהי. וכאשר מנהיג שאינו ראוי נותן עצה לאדם, הרי שהעצה שלו היא כדי לגרום לאדם להשיג איזה דבר חיצוני כלשהו. אבל החכם האמיתי שיודע שהאושר תלויה בידיעה ובהבנה של האדם את ... הוא צריך להתמקד בלהנהיג את עצמו, כדי שהוא עצמו יגיע לשלמות של עצמו. וכאשר האדם מממש את הפוטנציאל האישי שלו בשלמות, על ידי זה האדם מגיע אל השלמות האישית שלו באמת, ועל ידי זה הוא ראוי ויכול להנהיג את כל מי שרוצה, אל השלמות האישית של כל אחד ואחד. ...
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת?
מנהיגות / מורה רוחני - אחרי איזה מנהיג / גורו / מדריך רוחני כדאי ללכת? כפי שכבר ביארתי, כל אדם בעולם הוא עצמו סוג של מנהיג. כי כל אדם מנהיג אחריו מישהו כלשהו. וגם אם האדם לא מנהיג אחריו אף אחד, הרי שהאדם מנהיג את עצמו. והאדם יש לו מנהיגות כלפי עצמו. והאדם הוא המלך שמנהל את עצמו וכולי. ואם נתבונן נראה, כי כל אדם הוא גם מונהג. כי לכל אדם יש מנהיג. וכל אדם מושפע מדעות של אחרים. שגם זה סוג של מנהיגות. שהאדם מונהג אחרי דעתם של בני אדם אחרים. וגם מי שהוא חי במקום בודד, גם הוא מונהג על ידי ... שהוא רואה ושומע. כי האדם לומד מכל דבר. והאדם מונהג על ידי הדברים שהוא רואה ושומע. וכל אדם בעולם, הוא מקורב למנהיג כלשהו. כי מאחר שהאדם מנהיג את עצמו, הרי שהוא מקורב למנהיג כלשהו, שזה הוא עצמו. ואף על פי שהאדם מנהיג את עצמו, הרי שבפועל רוב בני האדם בעולם, כן הולכים אחרי מנהיגים כלשהם. וכל אדם בצורה כזו או אחרת, הוא מושפע ממישהו או ממשהו שהוא חיצוני לו. וא"כ הדבר הזה מנהיג אותו. והשאלה הנשאלת היא, אחרי איזה מנהיג מומלץ ללכת? ואיך יכול האדם לדעת האם הוא הולך אחרי מנהיג שהוא ראוי להנהיג, או שהוא הולך אחרי מנהיג שאפילו את עצמו לא יודע להנהיג? כי לפעמים האדם הולך כעיוור באפילה, אחרי עיוור אחר שהולך באפילה. והעיוור הראשון שמוביל את ... אפילו לא יודע להיכן הוא רוצה להגיע. אבל אעפ"כ הוא מוביל אחריו אנשים אחרים. ויש כאלו שהם מובלים אחרי כל מיני מנהיגים שונים, שהם עצמם אין להם מושג איך להוביל את עצמם. אבל מסיבות שונות שלא נכנס אליהן כאן, מסיבות שונות, הם כן חושבים שהם ראויים להנהיג. ובני אדם טועים והולכים אחריהם כעיוורים שהולכים אחרי אדם עיוור משוגע, שהוא חושב שהוא רואה. ... מאוד חכמה, והוא גורם לאנשים להאמין בו, למרות שהוא משקר. כי לפעמים השקר כ"כ גדול, עד שהוא נראה כמו אמת. וכאשר המנהיג שאינו ראוי, כאשר הוא חי בשקר גדול מאוד, על ידי זה הוא נדמה לדבר אמיתי, והוא גורם לאנשים אחרים לטעות בו. ומי שרוצה לדעת את האמת, אחרי איזה מנהיג ללכת ואיך אפשר לדעת איזה מנהיג ראוי להנהיג וללכת אחריו, הרי שהאמת היא, שהאדם לא יכול לדעת, כל זמן שהוא עצמו לא מושלם. ולמרות שכאן נסביר ... הרי שמצד האמת על האדם להבין, שכל זמן שהוא לא מגיע לשלמות האישית של עצמו, הרי שהוא עדיין לא יודע להבדיל בין מנהיג אמיתי למנהיג שקרי. ומי שהוא מגיע לשלמות האישית של עצמו, הוא רואה ויודע כיצד השורש של המציאות, כיצד הוא בא לידי ביטוי בכל דבר. והוא יודע לזהות את המנהיגים הראויים ואת המנהיגים שאינם ראויים
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1 במאמר הזה נבאר, ... כלשהו הוא חכם אמיתי. וכאשר הוא עושה טעויות, אז במקום להבין מהטעויות האלו שהוא לא חכם אמיתי, במקום זה הם מדחיקים את הקושיות שיש להם על המנהיג הגורו והמורה הרוחני שלהם, על ידי זה שהם מתרצים לעצמם, שעל חכם אמיתי מוכרח שיהיו קושיות. והם תולים את השאלות שלהם, בחוסר ההבנה שלהם, במקום להבין שהשאלות שיש להם על המנהיג שלהם, הן לא בגלל שהם לא חכמים מספיק להבין אותו, אלא מפני שהם מספיק טיפשים לחשוב שהוא ... על ידי השאלות ששואלים עליו. ועל ידי השאלות שיש לאדם על המידע, על ידי זה הוא מגלה האם הוא אמת הוא שקר. וכאשר יש לאדם שאלות ותמיהות על המנהיג שלו, עליו לא להיות פתי מאמין לכל דבר, ולחשוב שהוא לא מספיק חכם להבין את המנהיג שלו, אלא עליו להבין שאכן יכול להיות מצד אחד שהמנהיג שלו חכם אמיתי שיש עליו שאלות גדולות, אבל מצד שני יכול גם להיות שהמנהיג שלו הוא שרלטן אמיתי, נוכל אמיתי, טיפש אמיתי, ומסכן אמיתי, שהוא מוליך אחריו אנשים, למרות שהוא עצמו לא מבין אפילו לא את עצמו. כי יש המון מנהיגים של שקר. ומנהיג של שקר, זה לאו דווקא בן אדם ממש. אלא כל רעיון ואידיאל ואידיאולוגיה שהאדם הולך אחריה, היא סוג של מנהיג. ולפעמים יש לאדם קושיות ותמיהות על הדרך שבה הוא הולך. כי האדם מרגיש בתוך תוכו שמשהו ... ביארתי, לפעמים נדמה לאדם שהוא בדרך להגיע לגן עדן, למרות שבאמת הוא בכלל בדרך לגיהנום. ועל האדם להתבונן היטב על הדרך שבה הוא הולך, ועל המנהיג שאחריו הוא הולך, ועל השכל שלפיו הוא חי, ולבדוק היטב שאכן הוא חושב בצורה נכונה, שאין ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 1
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנהיגות, איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: מנהיגות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ספרים על אימון אישי, אימון אישי לקריירה, מאמן אישי לזוגיות בנושאי מנהיגות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 08:03:16 - wesi4