ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כאבים ✔גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 4 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 4

* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים.

שאלה: למה רבי נחמן?

אליעד: אני קראתי הרבה ספרים וכו', ואז אתה מגיע לעניין של אלוהים, ויש את שאלת המפתח בקבלה, שנקראת שאלת הצמצום, מהי שאלת הצמצום? האר"י ז"ל, ספר שמונה שערים, רבי חיים ויטל, כל חוכמת הקבלה כולה מתחילה בדבר הבסיסי שלפני הבריאה הכל היה אין סוף וכאשר רצה לברוא את הבריאה צמצם את עצמו, עשה חלל פנוי, ועשה ספירות וכו', ככה מתחילה כל תורת הקבלה, היה אינסוף רק אינסוף, אחדות, אין גבול ואז איכשהו צמצם ועשה עולם וחלל פנוי וכו'. כמובן שהדבר הזה לא ברור, איך אינסוף יכול לצמצם את עצמו? אם מהותו היא אינסופית ללא אפשרות של גבולות אז איך נהיה גבול? אין אפשרות, וכמובן שכולם כתבו על זה ספרים, איך יכול להיות צמצום, וכולם מתרצים תירוצים ולמדתי את התירוצים, וכמובן שלא הבנתי אותם, ולא הבנתי אם אני טיפש או שהספר טיפש, עד שבא רבי נחמן בתורה המפורסמת בליקוטי מוהר"ן בחלק א' בתורה ס"ד, ואמר לי תקשיב אתה לא טיפש, הסביר לי את השאלה שלי, כאילו הסביר את השכל של השאלה, ואמר אין לזה תשובה, שלא יעבדו עליך, מי שאמר שיש תשובה או שהוא לא מבין את השאלה או שהוא מטעה אותך או שהוא לא מבין את עצמו, עבדו עליך, אין לזה תשובה.

איך שלא נסובב את זה יש כאן פרדוקס, בסיפור של אלוהים יש פרדוקס, כל הקונספט של אלוהים שיש ישות שהיא מחוץ לזמן ולמקום, שהיא אחראית על הזמן והמקום.

כאשר אתה מתבונן על הנושא של אלוהים, יש בעיקרון שתי שיטות, השיטה של העולם המחודש מול השיטה שאומרת שהעולם קדמון, מה זאת אומרת, יש את הדעה שאומרת שאלוהים ברא את העולם יש מאין, ויש את הדעה שאומרת שהכל קיים כל הזמן, עזוב אותי מאלוהים, זה תמיד קיים זה תמיד היה קיים, כשהרב שואל מי ברא את העולם התשובה אף אחד לא ברא אותו זה תמיד היה קיים. קודם כל תוכיח לי שהוא לא תמיד היה קיים ואחר כך תשאל אותי מי ברא אותו, כי הוא תמיד היה קיים, ולא צריך לערבב את אלוהים בסיפור. כאשר אומרים ברא יש מאין, אבל זה לא הגיוני, איך זה שברא את העולם יש מאיין, בלי מקום ובלי זמן זה כלום, אז איך מכלום נהיו משהו, כי אם אתה אומר שמכלום נהיה משהו, אז הוא לא באמת כלום, כי היה בתוכו פוטנציאל של המשהו, ולא יכול להיות שהכלום יעשה משהו

בקיצור רבי נחמן אומר זה פרדוקס, אין לזה תשובה, משה רבנו לא ידע את התשובה, אי אפשר למצוא לזה תשובה וכו', ואז הוא מוסיף ואומר, אבל צריך להאמין בשכל שזה ככה, למרות שזה לא יכול להיות צריך להאמין שזה ככה. זה היה הדבר שרבי נחמן קנה אותי, היו הרבה דברים שהוא קנה אותי, אחד הדברים שהוא קנה אותי זה השחצנות שלו, רבי נחמן היה שחצן, זה משהו שאני מאמץ אותו קצת, אולי מספיק ואולי לא מספיק, השחצנות שהוא התגר, הוא אמר אני הכי חכם, אני פקח, אני זה ואני זה, רבי נחמן התגר, הוא לא פחד, הוא אמר או שאני ממש צודק ואני חכם או שאני ממש טיפש, אבל אין ביניים, הוא כאילו אמר בא נלך עד הסוף, בא נקצין את הכל, זה כמו שיש בטעמים, יש כמה טעמים ויש את התבלין החמישי שנקרא סודיום גלוקאמאט, מה הדבר הזה עושה. הוא מקצין את הטעמים, לוקח את הטעמים ועושה אותם יותר חזק, זה לא טעם, רק יותר חזק, רבי נחמן היה בקטע של הקצנה, כל דבר לקח עד הסוף, עד סוף האמת, תבטל את כל הבריאה, עד סוף השכל, כל דבר הוא לקח לקצה, גם מבחינת החוויה, הוא כל הזמן אמר אני חווה כל הזמן התחדשות, מה שאין לאף אחד בעולם, הוא אמר אני כל רגע חי חיים חדשים, ותמיד סיפר על החוויות וכמה שזה טוב. זה התגר אותי, אבל במה הוא קנה אותי, בזה שהוא לא שיקר, כולם שיקרו וניסו לתרץ תירוצים ולהסביר לך כל מיני דברים, אבל הוא לא שיקר, הוא אמר תקשיב אין לזה תשובה, לפחות לא שיקר וזה לעצמו דבר גדול, אם אחד לא משקר זה דבר מאוד גדול, כי כולם מקמבנים אותך, והוא לא שיקר ובזה הוא קנה אותי, ולכן החזקתי ממנו, אבל אמרתי הוא אומר שצריך להאמין, אני לא מאמין, אבל לפחות הוא איש אמת, והמשכתי לחיות את החיים שלי כרגיל, כמו כולם, ותמיד התבוננתי על השכל שלו, אמרתי לעצמי בן אדם חכם יש לו שכל, בא נראה מה הוא אומר, ובסוף התהליך הבנתי למה שהוא התכוון אז, מה שבעצם רבי נחמו אמר אז, תקשיב אין לך תשובה ולא תוכל למצוא תשובה, אבל הוא התכוון להגיד שאין לזה תשובה בשכל שאתה מנסה למצוא תשובה, אבל מצד האמת זה ככה ואין אפילו שאלה, רבי נחמן אמר מהו שכר העולם הבא? מה יש בעולם הבא? רבי נחמן אמר שתבין שהכל אחד, זה השכר, שתבין שהיש והאין הם אחד, זה השכר, זוהי חווית האלוהים, למה אלוהים? כי אלוהים פירושו לפני הבריאה, ולפני הבריאה היש והאין היו אחד, להבין שהיש והאין הם אחד זה נקרא חווית האלוהים. עכשיו מה זה נקרא לחזור בתשובה, רבי נחמן אומר שאתה משיב את הדבר למקום שממנו נלקח, למשל יש לך רצון לאכול או להיות בריא או שלא יכאב לך הראש, ואתה משיב אותו להתחלה שלו, אתה מבין שזה בכלל ביטוי של מקום שאין שם רצון, זה נקרא לחזור בתשובה, אתה אומר אני ומבין שזה ביטוי של משהו אחר, זה נקרא לחזור בתשובה.

שאלה: בספר שיחות עם אלוהים הוא אומר שאם אתה רוצה להבין את אלוהים עליך לצאת מדעתך.

אליעד: יש רק שתי אפשרויות או שהוא חשב כמוני והוא צדק, או שהוא חשב לא כמוני והוא טעה. עכשיו אולי אתה מבין אותו כמוני, ואולי לא, למרות שאיני חושב שאתה מבין אותי עד הסוף.

שאלה: אני מבין אותך טוב מאוד.

אליעד: כמוני, אתה יכול להחליף אותי ואני ישאל אותך את השאלות?

שאלה: בסדר

אליעד: תסביר לי מה הסיבה הראשונה של כל הסיבות?

שאלה: למה אתה מתכוון לסיבה הראשונה?

אליעד: למה המציאות היא כרגע כמו שהיא?

שאלה: מפני שהוויה מסוימת

אליעד: למה הוויה זו ככה?

שאלה: היא בחרה

אליעד: למה היא בחרה?

שאלה: אני לא עשיתי הכנה

אליעד: לא צריך הכנה אם תעיר אותי באמצע הלילה אני אתן לך את אותן התשובות.

שאלה: טוב, אז תשאל

אליעד: אני מנסה להבין למה כרגע יש פה מצלמה, למה?

שאלה: אתה בחרת בזה כדי שזה ישרת אותך

אליעד: ולמה בחרתי בזה

שאלה: זה אחד מהכלים שיכולים לעלות את החומר לאתר

אליעד: ולמה אני רוצה את זה, מה מניע את הרצון שלי?

שאלה: אתה רוצה לתרום.

אליעד: ולמה אני רוצה לתרום?

שאלה: רוצה להרחיב

אליעד: ולמה אני רוצה להרחיב?

שאלה: אתה חווה את עצמך בתור אדם שנותן.

אליעד: ולמה אני חווה את עצמי ככה?

שאלה: זאת הבחירה שלך.

אליעד: למה?

שאלה: באותה מידה אתה יכול לבחור גם דברים אחרים.

אליעד: זאת בדיוק השאלה שלי, אם אני יכול לבחור דברים אחרים מדוע אני בוחר בזה?

שאלה: זה הרצון שלך.

אליעד: למה זה הרצון שלי?

יש דבר אחד בעולם שאתה מבין למה הוא קורה?

מה לדוגמא?

שאלה: למה באתי לכאן.

אליעד: למה באת לפה?

שאלה: כדי ללמוד ממך דברים שאני לא יודע.

אליעד: למה אתה רוצה ללמוד?

שאלה: כי אני רוצה להתפתח.

אליעד: למה?

שאלה: כי המקום שאני נמצא בו, אני מרגיש שחסרים לי דברים.

אליעד: למה אתה מרגיש שחסרים לך דברים?

שאלה: זאת התחושה.

אליעד: למה זאת התחושה?

שאלה: כי זה הרצון שלי.

אליעד: למה זה הרצון שלך?

שאלה: העצמי הגבוה שלי מכוון אותי.

אליעד: למה הוא מכוון אותך?

שאלה: באמצעותי הוא חווה את עצמו.

אליעד: למה הוא רוצה לחוות את עצמו? למה אלוהים רוצה שכרגע תהיה פה?

שאלה: כי הוא חושב

אליעד: למה הוא חושב את זה?

שאלה: הגענו לשורש הראשוני, כי הוא רוצה לחוות את עצמו

אליעד: אבל למה

שאלה: כי הוא ידע דברים מסוימים והידיעה לא הספיקה לו

אליעד: למה לא הספיקה לו?

שאלה: כי לדעת דבר ולחוות אותו זה לא אותו הדבר.

אליעד: למה זה לא אותו דבר, מי החליט? הרי הוא אלוהים והוא יכול להחליט אחרת, למה הוא החליט את זה ולא אחרת?

שאלה: זה לא עניין של החלטה, זה עניין של המהות הבסיסית שהייתה כשהוא היה לבד, הוא היה בידיעה בלבד, הידיעה הזאת פשוט שעממה אותו

אליעד: זה לא נכון

שאלה: מאיפה אתה יודע?

אליעד: אני אסביר לך. בשביל הפרוטוקול יש הרצאה באתר שנקראת השעמום של אלוהים, אם אומרים שהוא ברא את העולם כי הוא השתעמם, הסברתי למה זה לא נכון ואסביר עכשיו שוב.

שאלה: אבל עכשיו אתה עושה סטייה, התחלנו בשרשרת של השאלות והפסקנו שאמרתי שהוא ידע דבר מה, והידיעה הזאת לא סיפקה אותו והוא רצה לחוות את עצמו לא רק ברמת ידיעה אלא ברמת חוויה. הוא התפשר כי באמצעותי הוא חווה דבר מה, באמצעותה דבר מה, באמצעות החומר הוא חווה דבר מה, הוא הגדיל את מרחב החוויות שלו.

אליעד: למה הוא רצה להרחיב את מרחב החוויות שלו?

שאלה: כי שעמם לו.

אליעד: למה שעמם לו.

שאלה: כי דרך הניגוד של דבר מה, ניתן להבין את הדבר.

אליעד: למה, מי חוקק את החוק הזה?

שאלה: זוהי תפיסה.

אליעד: מי החליט שכדי להכיר את הדבר צריך את הניגוד שלו?

הוא החליט? מי החליט? הרי הוא כאלוהים יכול להחליט שלא יהיה לו משעמם, הוא יכול להחליט אני אמלא את כל החוויות שלי

שאלה: אם הוא לא היה בורא העולם היה נשאר סטטי

אליעד: שיישאר סטטי למי זה מפריע.

שאלה: זה לא סיפק אותו.

אליעד: למה לא סיפק אותו?

שאלה: זה מה שאמרתי שהידיעה שלו לא הספיקה.

שאלה: אולי תתחלפו ואתה תשאל למה.

אליעד: לא, לא, לא, כדי שהוא יבין אותי

שאלה: הידיעה שלו את עצמו, זה עדיין איני יודע

אליעד: זה מה שאני שואל, מה אתה עדיין לא יודע?

שאלה: את זה עדיין איני יודע

אליעד: אז אתה לא יכול להחליף אותי

שאלה: בהיבט מסויים אולי כן.

אליעד: אני מאוד ישמח שמישהו יחליף אותי.

שאלה: כל הזמן אנו עושים דבר מה ומפסיקים וככה דברים מתפספסים.

אליעד: טוב, בא נמשיך איתך

שאלה: אתה אמרת שאתה כן יודע למה הוא ידע, ואני אומר שאני לא יודע למה הוא ידע, אז בא תסביר למה הוא ידע?

אליעד: אני אסביר את העניין, למה שאלתי אותו את השאלות? כדי שהוא יבין את התשובה, כדי שהוא יחווה אותה הוא חייב לשאול אותה, השאלה היא ככלי קיבול למידע, מי שרוצה לחזור בתשובה צריך לשאול שאלה, אתה רוצה לחיות יותר טוב אתה צריך לחזור בתשובה, מה זה נקרא לחזור בתשובה? שיהיה לך עוד שכל, שיהיו לך עוד תשובות, תשאל יותר שאלות אז תוכל לחזור בתשובה כי יהיה לך שכל וחוויה חדשה, לכן הוא צריך לחוות את השאלה מתוכו.

אז אני אסביר יותר טוב את השאלה, ואז אסביר את התשובה. אני אסביר את מהות השאלה, יש פה פרדוקס, אני בעצם מה שאלתי אותו מה הסיבה, למה? ולמה? ולמה לכל דבר, מה הלוגיקה פה? הלוגיקה פה מאוד פשוטה, שום דבר הוא לא מחויב, הכל זה אפשרי, אפשרי ככה ואפשרי ככה, אבל גם רצונו של אלוהים הוא לא מחויב המציאות וגם קיומו של אלוהים לא מחויב המציאות, למה זה באמת לא מחויב כי מאחר שיש עולם ויש אלוהים ואלו שתי ישויות נפרדות, אז זה אומר שקיומו של אלוהים כישות עצמאית הוא לא מחויב, כי יכול להיות אלוהים עם עולם ואלוהים בלי עולם. זאת אומרת שגם המצב לפני בריאת העולם ולפני המפץ הגדול גם הוא לא מחויב המציאות, ולכן אנחנו תמיד נשאל למה, גם אם נאמר שאין מקום ואין זמן, גם אז נשאל למה אין מקום ואין זמן, כי גם אין מקום וזמן זה גם רק אפשרות אחת משתי אפשרויות, כי יש אפשרות של יש מקום וזמן, ויש אפשרות של אין מקום וזמן, זה כמו נגיד שאומרים שלפני הבריאה לא היה מקום וזמן ולכן אי אפשר לשאול למה ברא את זה, לא, גם אין מקום וזמן אתה יכול לשאול מה ברא את זה, מה ברא את האין מקום וזמן, יכול להיות כן מקום וזמן, בכל מקרה שום דבר בעולם הוא לא מחויב, ולכן תמיד אפשר לשאול למה. עכשיו אם נתבונן על העניין בסוף התהליך נגיע לשתי מסקנות הפוכות, וכנ"ל לגבי כל תהליך בעולם, אם נתבונן עליו נגיע לשתי מסקנות הפוכות, מה זאת אומרת שתי מסקנות הפוכות, מצד אחד נבין שיש, ובו זמנית נבין שאין, כל תחום, מה זה אומר לגבינו לגבי השאלה הספציפית הזאת, אם נחקור למה הוא רצה, למה בכלל יש לו רצון, למה בכלל הוא יודע שהוא קיים

שאלה: איך הוא ידע?

אליעד: אתה בכלל צריך לשאול איך נוצרה ידיעה. איך נוצר הפיצול הראשון, להגיד שאלוהים ידע, זה לא אומר כלום, איך הוא ידע?

שאלה: אתה אמור לענות על זה.

אליעד: אני מסביר את השאלה.

שאלה: השאלה ברורה.

אליעד: אז לי היא לא ברורה.

אני רוצה להסביר את השאלה יותר טוב, שתבין בדיוק את העניין. תבין משהו גם אם אין תשובה להבין את השאלה זה דבר גדול. בא נבין את השאלה שוב.

הנושא פשוט, נגיד שאלוהים יודע משהו ואין עולם, גם אז יש לנו שאלה רצינית, למה? כי אלוהים והידיעה שלו עשויים ממהות אחת, ואז השאלה הנשאלת מה הפריד בין אלוהים לבין הידיעה שלו, איך נוצר הפיצול הראשון, בין אלוהים לבין ידיעתו. איך נוצר הפיצול בין אלוהים לבין רצונו, איך נוצר הפיצול הראשון. ופה יש דבר והיפוכו, מצד אחד אתה יכול להבין במאה אחוז שיש סיבה, כי יש פה תהליך של סיבה ותוצאה, ומצד שני אתה מבין שאין פה סיבה, כי כל סיבה שלא תיתן יש לפניה, זה דבר והיפוכו, מה אנחנו שואלים? אנחנו שואלים מה הסיבה שמהאחדות נוצרה נפרדות, נכון? זאת בעצם השאלה.

האם הבנתם את השאלה טוב טוב?

שאלה: לא

אליעד: אנחנו מדברים עכשיו על מה היה לפני בריאת העולם בקשר לאלוהים. אנחנו מנסים להבין את הכוח שמניע את העולם, זה נושא השיחה. אנחנו מנסים להבין את התודעה, הישות, הלוגיקה החוקיות שמפעילה את העולם, אנו קוראים לזה אלוהים.

שאלה: האכסיומה הראשונה היא שהיה דבר אחד שמהותו אנרגיה טהורה ללא מקום וזמן מוגדרים שהתפשטה וכו'. לפי מה שקראתי, עדיין לא חוויתי, ואני מצטט, כמו שאתה מצטט את רבי נחמן.

אליעד: אני לא מצטט

שאלה: אני מצטט את הספר שיחות עם אלוהים, את העובדה הזאת שהייתה אנרגיה גדולה והתפשטה וכו' והוא היה אחד ויחיד, את זה הוא ידע

אליעד: לא ידע

שאלה: זאת נקודת החיבור ביני ובינך, שהוא אומר שהוא ידע אבל לא הסתפק בידיעה ורצה לחוות את גדולתו. ועכשיו אני שאלתי את עצמי, איך הוא ידע?

אליעד: שזה בדיוק מה שאמרתי קודם, שאני ניסיתי להבין איך אלוהים צמצם את עצמו, וכולם כתבו לי תשובות ולא הבנתי אותם, זאת אותה שאלה.

אני שוב רוצה להסביר את מהות השאלה שלך

שף: עדיין לא להשיב עליה?

אליעד: נכון, כי אם תבין את השורש של השאלה תבין את התשובה. השאלה שלך היא ביטוי של שאלה כללית יותר, השאלה הכללית יותר היא איך התהווה השינוי הראשון? איך התהווה הפיצול הראשון? יש ישות אחת איך ממנה התהווה ישות שמודעת לעצמה? גם זאת שאלה, כי היא יכולה להיות מודעת וגם לא מודעת. אז למה היא מודעת? איך נוצר בכלל הבדל בין הישות לבין התודעה העצמית שלה? זאת אומרת ששאלת כל השאלות היא איך נוצר הפיצול הראשון. ופה התשובה הפשוטה ביותר שהמתחמקים אומרים שזה לא נוצר אלא תמיד היה קיים, ומה שאני בעצם אומר שאם תחקור באמת פנימה אתה תגלה ששני ההפכים נכונים, מה זאת אומרת, השאלה שלך היא שאלה של סיבה ותוצאה, של זמן, לפני אנחנו יודעים שהיה אחד, עכשיו יש שתיים, איך? זוהי סיבה ותוצאה.

השורש של השאלה שלך, הסיבה שבגללה אתה שואל את השאלה, היא בגלל שאתה לא מסוגל להבין שדבר והיפוכו זה אחד, אם הייתי מסוגל להבין שיש ואין זה אחד, שנפרדות ואחדות זה אחד, לא הייתה לך שאלה. האם אתה מסכים על כך?

שאלה: כן.

אליעד: יש לך שאלה והשאלה נובעת מכך שאתה לא מסוגל להבין שדבר והיפוכו זה אחד, אם היית מסוגל להבין שיש ואין זה אחד, לא הייתה לך שאלה, מה שאני טוען, שאתה צריך לנסות להבין מה האמת, האם הוא באמת רצה? או אולי לא רצה? וכו' ואז תבין שדבר והיפוכו זה אחד, שנפרדות ואחדות זה אחד, שלפני ואחרי זה אחד וכו'. וכאשר תבין שזה אחד ממילא לא תהיה לך שאלה. עוד פעם השאלה שלך נובעת מכך שאתה מסוגל להבין שדבר והיפוכו הם אחד. בתוך השכל שלא מבין שדבר והיפוכו זה אחד אין תשובה לשאלה.

שאלה: האם תוכל לעזור לנו איך נדע שהכל זה אחד?

אליעד: על ידי שתשאל מה הסיבה שלו, לדוגמא, למה אני רוצה את מה שאני רוצה, מה הסיבה שזה קורה, שאלה בנאלית למה זה קורה, למה דברים קורים לי?

שאלה: תן לי שיעורי בית.

אליעד: אני אומר לך אם אתה תשאל את עצמך מה הסיבה של כל דבר בסוף התהליך אתה תגיע לכך שיש סיבה ואין סיבה זה אותו הדבר.

שאלה: תן לי דוגמא לתהליך.

אליעד: אבל זה תהליך ארוך, זה מה שניסינו לעשות

שאלה: אבל זה לא הלך.

אליעד: גם אם לא הלך לא משנה, זה תהליך ארוך, תהליך לוגי ארוך, צריך להבין אותו, מה הסיבה, יש סיבה וכו' ואז בסוף בסוף בסוף שבכל השכל שלך אתה מנסה להבין מה הסיבה, אתה בסוף מגיע להבנה שיש ואין זה אחד, וכשאתה מבין את זה אין לך שאלה, כל זמן שאינך מבין את זה תשאל שאלות, ומה הסיבה? ואיך זה נוצר? בסוף התהליך אתה מגיע להבנה שיש ואין זה אחד, וכאשר יש ואין זה אחד אין שאלה, וכך התחלנו את ההמשך של הפעם הבאה.

הצמצום יכולת נפרדות ואחדות חווית האלוהות שתי ישויות מי ברא את הרגשה נחמן תמיד קיים שאלה השורש של אושר אלוהים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות בריאות בעיות נפשיות בעיית בריאות בריא בריאות ברסלב גוף ונפש גוף נפש הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות התמודדות התמודדות עם התמודדות עם כאב התמודדות עם כאבים חולה נפש חולי נפש טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח כאב כאב גופני כאבים כאבים בגוף להתמודד עם כאב להתמודד עם כאבים לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח נחמן נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן - פרומו שאלה: איך הולכים עד הסוף? אליעד: את תלכי עד הסוף עם מה שנראה לך אמיתי. את לא ... בטוחה. אם היית בטוחה, אז לא הייתה לך שאלה. ודבר שני, כל דבר שאת יכולה לחשוב על ההפך שלו, זה אומר שאת לא בטוחה בו עד בסוף. למשל, יש לך כאבי גב, ואת חושבת שזה רע, האם את יכולה לחשוב שאולי זה טוב? כן, זאת אומרת שאת לא בטוחה שזה רע. אז כאשר את אומרת שרע לך בגלל שכואב לך הגב, את למעשה משקרת. אולי הכאב גב טוב? אם את מרגישה שכאב גב זה דבר רע במיוחד, כאן את נאחזת. תשאלי, למה אני חושבת שכאבי גב זה רע? אני לא אומר שזה רע, ואני לא אומר שזה טוב, את רק צריכה לבדוק, למה אני חושבת שזה רע? האם זה באמת רע, אולי זה טוב, אולי זה הכי טוב, אולי זה גם טוב וגם רע? וכל תשובה שקופצת לך, תשאלי, האם אני בטוחה בזה, אולי זה לא נכון? זה עובדה שיש לך כאב גב, אבל למה את לא רוצה את הכאב גב? כי את חושבת שזה רע, כי את לא רוצה את הרע הזה. אני חושבת שאם לא יכאב לי הגב יהיה לי טוב, ואם יכאב לי יהיה לי רע - כך אומר ההיגיון האנושי. אבל אם תצליחי להטיל ספק, שאולי אם יכאב לי הגב זה טוב, ואם לא יכאב לי הגב זה רע? אולי הפוך, אולי שניהם רעים, אולי שניהם טובים, השאלות האלה כאילו מזעזעות את תפיסת הטוב והרע. את ... רע? תסכימי איתה שזה רע, אבל תשאלי למה זה רע? אל תאמיני שזה רע, תשאלי, למה זה רע? לעצמך תגידי שאת רוצה להבין, למה זה רע? מה בדיוק רע? האם הכאב רע? מאיזה סיבה את חושבת שזה רע? למה זה רע? כי אני לא רוצה את זה. זאת הסיבה. לא רע לך בגלל הכאב גב, אלא בגלל שאת לא רוצה את הכאבי גב. ואיך תביני זאת? בעזרת השאלות, האם זה באמת רע, אולי זה לא רע? יכול להיות שלא יכאב לך הגב ובכל זאת יהיה לך רע. אז קודם כל את מבינה שרע לך, לא בגלל כאב הגב, אלא בגלל שאת לא רוצה את הכאב גב. ואז השאלה הבאה המתבקשת, ולמה אני לא רוצה את כאב הגב? האם בכלל אני צריכה לרצות את הכאב? האם הרצון שלי בשליטתי? שאלה: שאלתי את השאלות האלה, והבנתי שאני לא יודעת. אליעד: עכשיו למשל כואב לך הגב ורע לך, למה? כי את לא רוצה את הכאב, ולמה את לא רוצה את הכאב? את לא יודעת. אבל את יודעת שרע לך לא בגלל ה
רע / כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם?
... / כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם? ובו יתבאר, כי האדם יכול בפחות מרגע אחד לבטל מעצמו את כל תחושת הרע, על ידי זה שהוא ירכז את כל המחשבה שלו, לחשוב על המהות של כל הדברים כולם, ששם אין שום רע כלל. כגון לדוגמא, אדם שסובל מכאבים ומרגיש מכך רע, שאם הוא ירצה, הוא יכול בפחות מרגע אחד, לבטל מעצמו את כל תחושת הרע שיש לו מהכאבים שלו. עד כדי כך, שהאדם יכול לבטל גם את הכאבים עצמם, אם הוא רק ירצה בכך. ואיך? על ידי התבוננות על מהות הכאבים עצמם. ז"א, שכאשר יש לאדם כאבים והאדם מרגיש מהם רע, אם האדם יבחר לשאול את עצמו, למה אני לא רוצה להרגיש את הכאבים האלו? ולמה אני שונא את הכאבים האלו? ולמה אני רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע? ולמה אני רוצה להרגיש טוב, דווקא בלי כאבים? אם האדם ישאל את השאלות האלו באמת, הוא יגלה את האחדות של המציאות. וממילא כל תחושת הרע תתבטל. ולא רק שתחושת הרע תתבטל, אלא שאפילו הקיום העצמי ... כי מי שיכריח את עצמו למצוא תשובה לשאלה, של "למה יש נפרדות", שהיא בעצם מלובשת בשאלה, למה אני רוצה להרגיש טוב? ולמה אני לא רוצה להרגיש כאבים? ולמה אני חושב שכאבים זה רע? וכיו"ב, מי שיכריח את עצמו להתבונן על השאלה הזאת עד סופה, השאלה עצמה תעביר את האדם, אל עולם שכולו אחד, שבו, אין שום טוב ורע כלל. כי ... בנקודת ההתחלה, דהיינו, מנקודת מבט שקודמת לרצון של האדם, שלא להרגיש רע, מנקודת המבט הזו, אין שום הבדל בין טוב לבין רע, ואין שום הבדל בין כאב לבין רוגע ובריאות. כי התודעה של האדם, מזדהה עם נקודת מבט, שנמצאת, אחרי ההגדרה הסופית של הרצון של האדם, שהוא לא ירגיש רע מכאבים. כי הרצון הסופי של האדם, הוא רצון מוגדר. שהאדם לא רוצה צורה מסוימת מוגדרת. שעל ידי זה, האדם מרגיש טוב או רע. והאדם מזדהה כולו עם הצורה ... אבל, קיומו של הרצון המוגדר, הוא אינו מחוייב. כי לא מחוייב המציאות, שהאדם ירצה להרגיש רק טוב. ולא מחוייב המציאות, שהאדם לא ירצה להרגיש כאבים. אלא, זו רק אפשרות בלבד. כי מצד הפוטנציאל של המציאות, קיימת האפשרות, שהאדם כן ירצה להרגיש רע, ושהאדם כן יאהב את הכאבים. וכפי שזה אכן בא לידי ביטוי במקרים שונים (סאדו מאזו / מזוכיזם וכיו"ב). והמציאות אצל האדם שמרגיש רע מכאבים, היא בצורה סופית כזו, שבה, האדם לא רוצה להרגיש רע מכאבים. אבל זו רק אפשרות של המציאות בלבד. כי המציאות הייתה יכולה להיות גם אחרת. והמציאות שבה האדם לא רוצה להרגיש כאבים, היא רק אפשרית בלבד, אך היא אינה מחוייבת. וכאשר האדם מתבונן בדבר הזה לעומקו, דהיינו, כאשר האדם שואל את עצמו, למה המציאות היא בצורה כזו, שבה הוא לא רוצה להרגיש רע מכאבים? על ידי זה האדם מתחבר לנקודת המבט, שקיימת לפני הצורה שבה הוא לא רוצה להרגיש רע מכאבים. כי השאלה "למה", היא הופכת את המחוייב, לאפשרי. כי בעיני האדם, נדמה לו שזה מחוייב המציאות שהוא לא ירצה את הכאבים. והשאלה "למה" אני לא רוצה את הכאבים, היא גורמת לאדם להתחבר אל נקודת המבט, שבה, זה שהוא לא רוצה את הכאבים, זה רק אפשרי בלבד, אך לא מחוייב כלל. ובנקודת המבט שבה הרצון של האדם, לא מוגדר לכך שהוא לא ירצה את הכאבים, בנקודת המבט הזו, אין שום הגדרת רצון כלל. כי שום רצון מוגדר של האדם, קיומו הוא אינו מחוייב המציאות. כי כל רצון מוגדר של האדם, קיומו הוא רק ... שהאדם יסבול כלל, מאחר שאין שום רצון מוגדר כלל. וכאשר האדם מתבונן מספיק עמוק, פנימה, אל תוכו, אז גם כל הישות שלו מתבטלת, וממילא, גם כל הכאבים מתבטלים גם הם. כי האדם מרגיש רע מכך שיש לו כאבים, רק משום שהוא יודע שהוא קיים, ושהוא יודע שהגוף שלו כואב, ושהוא יודע שהוא לא רוצה להרגיש את הכאבים וכולי, שעל ידי זה נוצרת תחושת הרע. ומי שרוצה, יכול לבחור ללכת עם האמת עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, ועל כל דבר שהוא יודע ושגורם לו להרגיש רע, ... באופן חזק ביותר, עם התפישה השכלית של האדם, שמבדילה בין יש לבין אין. ושבה, האדם קיים, ויש לו רצון מוגדר שיהיה כך ולא אחרת, ושבה, יש לאדם כאב כזה או אחר וכולי. אבל אם האדם יטיל ספק באמת, בכל הידיעות שלו, דהיינו, שהאדם ישאל את עצמו, במה באמת אני בטוח באופן מוחלט? ומהו הדבר שאותו אני ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים אליעד אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות. אז קודם כל כקו מנחה, זה ... הנחה שאין הבדל. זאת אומרת האם אני יעשה ככה או ככה, אם את רוצה טיפ, תמיד תדעי שזה לא משנה. שמצד האמת יש תמיד מכנה משותף לכל הדברים. בואי נגיד לדוגמא שכאב פיזי זה בעיה מסוג אחד וכאב מנטלי מסוג אחר, בסופו של דבר אם נכנס פנימה אנחנו נגיע לנקודה אחת. זה דבר אחד. לכן כעיקרון אם יש לך התלבטות אם לעשות הפרדה, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. עכשיו השאלה איך אין הבדל, ברמה הפרקטית אני לקחתי למעשה את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי, איך זה יכול להיות, הרי כואב לך פיזי, אז איך אתה מגדיר את זה כנפשי. רבי נחמן אמר בספר שלו, כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ערך חסרון הדעת. זאת אומרת תלוי בכמה שכל חסר לך, והוא ממשיך ואומר שנישלם הדעת ... אם היית יודע לא היה לך כל חסרון. והוא אומר אפילו בנים ופרנסה ובריאות הגוף זה הכל מחמת חסרון הדעת. למשל רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב אני סובל, רבי נחמן היה אומר לו, תקשיב זו לא בעיה בגוף הפיזי זו בעיה בנפש. מה הרעיון. ורבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בזה. למעשה הנושא הוא פשוט, אם אני אקח את הקיר ... אמיתי, בתכלס אנחנו והקיר עשויים מאותם אטומים, מערכת העצבים שלנו והקיר עשויים מאותו דבר, הנושא הוא פשוט, את אמרת קודם שהאדם רוצה ליצור הנאה ולהתרחק מכאב, המכנה המשותף לשני הדברים האלו לשאול למה, למה אני רוצה הנאה. למה אני רוצה להתרחק מכאב והמכנה המשותף של הלמה, נמצא שיש כוח אחד שמניע את הלמה. הלמה בפשיטות כי אתה רוצה למלא את רצונך, בסוף, בסוף, בסוף כי ככה אני רוצה. אני לא רוצה כאב, אני רוצה הנאה, אבל למה אני רוצה הנאה, כדי למלא את רצוני, לא בגלל ההנאה. למשל דוגמא, אדם בדיכאון, אומרים לו בוא תהנה, הוא אומר לא בא לי ליהנות, למה, כי הוא אומר אני לא רוצה הנאה, זאת אומרת שהנאה לא מחויבת המציאות. אותו דבר בכאב, יש מצבים שהאדם רוצה שיכאיבו לו, גם במזוכיזם. שאלה אני אומרת שאני נהנית סתם מקריאת ספר ומישהו אחר יגיד לי מה מעניין בקריאת ספר, אני נהנה לדוגמא מאוכל, לשניהם יש ביטוי שונה של הנאה, ואז הם ילכו אחורה ויבינו אולי למה אחד נהנה מספרים והשני מאוכל, אבל כשכואב לך כאב פיזי, אתה לא צריך ללכת אחורה, כולם, כל האנושות באשר היא, חוץ מהחרדים והמזוכיזם. אליעד אבל זה לא רק הם, אני אתן לך דוגמא, למשל בדת יש את הנושא של כפרת עוונות, מה זה יום כיפור, ועיניתם את נפשותיכם, אתה שמח שכואב לך, בסופו של תהליך השאלה היא מה אתה רוצה, הכאב הוא רק טריגר, אתה מתמודד עם הרצון לא עם הכאב. שאלה אני בכוונה מדברת על כאב פיזי, שמדובר בכאב אף אחד לא רוצה אותו. אליעד זה לא נכון, למשל תיקחי את היוגים בהודו, זה שזה לא מקובל זה לא אומר שזה לא נכון שאלה הם אולי מנסים להתגבר על זה. אליעד מה זה משנה, היוגי שמח שהצליח להתמודד עם הכאב. אני אתן לך דוגמא, למשל את קוראת ספר ויתוש עקץ אותך ואת לא מרגישה את היתוש, האם זה מפריע לך וכואב לך לא, כי את לא מודעת לכאב. שאלה עזוב יתוש, אם ידקרו אותי עכשיו בסכין. אליעד למשל דוגמא, אדם נפצע במלחמה וכואב לו ואפילו מדמם הוא לא שם לב לזה. אתן לך דוגמא נוספת, אימא שמרימה את הילד שלה וזה כבד לה, אבל האהבה שלה לילד מכילה בתוכה את הכאב, היא לא מרגישה את הכאב. למשל יש עכשיו שריפה, האדם מקבל פתאום הרבה כוחות, מאיפה הכוחות האלה, האדם יכול פתאום להתמודד עם כאב, הוא מרים דבר כבד מאוד שכואב לו הגוף, אבל הרצון של האדם להרים את הדלת או הרכב הוא כל כך חזק, שאתה כולך נמצא בו ואתה לא מרגיש את הכאב שהגוף שלך כואב. מה שאני בעצם טוען הוא מאוד פשוט, יש תודעה, את ישות מודעת לעצמה, שאת אומרת אני, על התודעה הזאת, על האני הזה, מולבשים עכשיו רצונות, רצון לחיות, רצון לשרוד, להתפתח, להיות בריא, כל שאר הרצונות, והלוגיקה היא שכאשר הרצונות מתמלאים טוב לך וכאשר הם לא מתמלאים רע לך. זה הרעיון, מצד האמת אין הבדל בין כאב פיזי לכאב מנטלי. אני רוצה להסביר משהו, לאן מוביל התהליך של השאלה למה, למשל אדם
חרדות ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים
חרדות ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים
... ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים לגבי חרדה אם לא תהיה בחרדה מכך שאתה בחרדה אז ממילא לא תהיה בחרדה, עוד פעם יש פה ... הוא שאם אתה תצליח, עכשיו איך אתה יכול ליהנות מחרדה כמו שאתה נהנה מהדבר הכי טוב בעולם בדיוק כמו שדיברנו על הכאב חרדה זה כאב, כאב והוא כואב הרבה יותר מאשר פיזי לכן כשאמרתי לך נגיד לגבי נגיד גלעד שליט בינינו בתכלס הסבל הוא ... יכול להיות על הכבשן אם הוא חושב שהוא עושה את זה למען איזה אידיאל כלשהו, האהבה שלו לאידיאל יותר חזקה מעוצמת הכאב, למרות שתסרוק את בשרו במסרקות של ברזל אבל ההבנה שהוא עושה את זה למען מטרה נעלה היא ממלאת אותו עד כדי כך שהכאב מצטמצם אצלו. הבעיה האמיתית היא כאשר אין לך את האידיאל ואתה סובל זאת הבעיה, זאת אומרת הכאב הנפשי שאין לך בשביל מה זה הסבל הרציני לכן אמרתי שבגן עדן הרבה יותר גרוע כי ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 4
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כאבים, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כאבים, איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, אימון אישי טלפוני, מטפל רב תחומי בנושא כאבים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 21:39:54 - wesi4