ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תיאולוגיה ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5 ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4. באחד הדיונים על נושא האמונה ... - ידע להצליח ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4.

באחד הדיונים על נושא האמונה, עלתה השאלה: "נניח שחצי האנשים מאמינים שיש חיים על הירח וחצי אנשים מאמינים שלא; באיזה אופן אפשר לקבוע מי משני החצאים צודק? "

לדעתי, עניתי, שני החצאים אינם צריכים להוכיח את "אמונתם" כל עוד ומצהירים בפה מלא שזוהי הסברה שלהם, הדעה שלהם... כל אחד יכול לסבור מה שהוא רוצה, אין כאן כללים מחייבים.

הדבר שונה כאשר בא מישהו ומנסח את ה - ''אני מאמין'' שלו בלשון: "אני בטוח שיש חיים על הירח" - או אז הוא כן יידרש להביא ראייה לאמונתו, ואפילו אם הוא נמצא בחצי השני השולל קיום חיים על הירח; גם אז הוא יידרש להמציא הוכחה לגירסתו.

אם כן ישנן שתי משמעויות למונח ''אמונה":

1. סברה, השקפה, דעה... ("אמונה" כזו מותרת ללא הוכחה לכל ''מאמין'' אשר יהיה).

2. בטחון, החלטיות... מלשון מאמין אני / אין בלבי ספק... (נדרשת הוכחה לצד ''אמונה'' מהסוג הזה, כל עוד ואיכפת למאמין הזה להתרחק מרשימת התמהונים) - כלומר גם המאמין שיש חיים על הירח ואף המאמין שאין חיים - שניהם נדרשים לנמק ולהוכיח את ''אמונתם'' באופן חד משמעי ומספק, היינו באופן מוחשי הנתפס בחושים, שההיגיון האנושי הממוצע יכול ללעוס.

באופן טבעי עלתה לבמה שאלת המשך: הבה ניקח איפוא את אחת האמונות "הבטוחות" ביותר... אני מאמין בכל כולי במשוואה (1 + 1= 2), האם "אמונה" כזו ניתנת להוכחה?

ושוב תליתי את תשובתי בשני מצבים. תלוי לדעתי למי אני צריך להוכיח:

1. אם אני מתבקש להוכיח לך את זאת, אזי התשובה היא שלילית: אני לא יכול להוכיח לך שאחד + אחד = שניים, כי האחד ''שלי'' שאני מבחין בו אינו בהכרח שווה לאחד שלך, לכן לא ניתנת המשוואה הזאת להוכחה. תוכיח לי למשל שצבע האדום שאני רואה הוא אותו האדום שאתה רואה! יכול להיות שחמשה מליארד אנשים בתבל יצביעו על אותו הצבע ויזהו אותו כאדום; אבל האם ניתן להוכיח שכל אחד מחמשת המליארדים רואה את אותו הצבע? יכול להיות שהאדום שקולטות עיני הוא הכחול (שלי) בעיניך והירוק (שלי) בעיני ראובן... האם ניתן לסתור או להוכיח את זאת? מכאן גם עצם השאלה אינה תקנית.

2. כשלעצמי, אני יכול להוכיח שאחד ועוד אחד שווה שניים, ומנגד אני יכול להסתפק באמונה (סברה) שהמשוואה הזאת נכונה. השאלה אם אני כאדם חי נוטה להתפתח ומודע לקשר בין התפתחותי לבין המידע שמקנה לי התפתחות זו. השאלה אם חשוב לי להרחיב את המרחב שלי ע''י הרחבת המידע שלי אודותיו, או שמתיר לעצמי להיות עצלן שלא רוצה לשבור את הראש עם משוואות והוכחות...

השאלה אם אני איש תמהוני (מת ונושם) או אדם חושב (חי ונושם).

עם זאת, אני מרגיש שהתשובה המעשית הזו לוקה בחסר... כי ע"פ זאת התפתחותי תלויה בחקירת "האחד" הסגולי שלי ששום ישות ביקום יכולה לחלוק אותו עימי... והרי אני יצור חברתי שזקוק לחברה וצריך לנהל ייחסי גומלין איתה כדי להגדיל את משאבי ההתפתחות שלי, היינו אני אמור לתרום לחברה את המידע שבאמתחתי, ובמקביל לקחת ממנה את המידע שנצבר בסל הענק שלה, והכיצד אעשה זאת אם המידע על "האחד" שלי שייך אך ורק לי ואיני יכול לחלוק אותו עם אף ישות! הכיצד אפקיד בסל החברה את האחד "הסגולי" שלי וכיצד אשאב משם את "האחד" שאין ולא יכול להיות לי חלק בו! שהוא זר ומוזר לי...

אין אדם שלא פתר את הדילמה הסבוכה הזאת, ולכן הצליח להשתלב בחברה ולהתפתח; לכן הצליחה האנושות להתפתח ולשגשג.

אומנם המידע שנצבר על "האחד" הינו "למוטב בלבד" השייך "לי" ולי בלבד, אולם הכלים שעשיתי בהם שימוש בשביל להגיע אליו, יכולים לשמש גם אותך בפיתרון המשוואה הסגולית שלך. כלומר אינני צריך להעביר לך את תוצאת המשוואה (אחד + אחד = שניים) כי לתוצאה כזו אין משמעות אצלך, אבל אני יכול להעביר לך את הכלים ששימשו אותי בעיבוד המידע של המשוואה; באמצעות הכלים הללו גם אתה תפתור את המשוואה הסגולית שלך ותגיע לאחד היחודי שלך ותהנה ממנו.

על העיקרון הזה מושתת אופן העברת המידע בין כל החברה האנושית מאז היווסדה עד היום. מקנים לנו בבית "כלים", וגם בביה"ס אנו קונים "כלים". אנו לומדים את "כלי" השפה ועושים הלכה למעשה בכלי הזה שימוש יחודי, סגולי; אין אדם שמדבר כשני, אין אדם שמתבטא כמו רעיהו, אין אדם שמביע את המילים כחברו, אין אדם שמתכוון למשמעות אותה המילה כשני. בביה"ס מעבירים לנו את "כלי" האותיות בשביל שישמש אותנו באופן סגולי ביותר. אכן אנו קוראים דרך המילים את אותו הטקסט, אך הבנתו והשלכותיו ותוצאותיו הם "אחד" סגולי של כל אחד ואחד מאיתנו.

המדע התפתח דרך העיקרון הזה, כלומר אופן העברת המידע - גם המידע המדויק התבצע על אותו העיקרון: תורת היחסות שהגיע אליה איינשטיין אינה אלה כלי ששימש את המדען שבא אחריו, וגם הוא האחר יצר עוד כלי באמצעותו והפקיד אותו בסל החברה. כך היגענו אל המנורה, אל החשמל, אל הטלפון, התקשורת, אל המנוע... לא העברנו בינינו מידע - כי פעולה כזו אינה תקנית ואין לה משמעות, העברנו בינינו "כלים" ששימשו כל אחד ואחד מאיתנו בשביל לעבד את המידע (האחד) הסגולי שלו ולהתפתח דרכו.

כולנו משתמשים באותם הכלים ורק יחידי סגולה בתוכינו מנסים לפתח עוד כלים חדשים באמצעות הכלים האלה, אולם ושוב: אכן אופן השימוש בכלים הינו אחיד, אך המידע המעובד שאנו מגיעים אליו באמצעות כלים אלה - אינו אחיד ולעולם לא יהיה.

מטבע הדברים, על אותו העיקרון מתבסס אופן העברת המידע בתורה. כלומר המידע הגולמי הכתוב בתורה אומנם הוא אחיד כי הוא בנוי מאותם הכלים - אותם המושגים והמונחים, אולם המידע המעובד המתקבל מהתורה אצל כל אחד ואחד מאיתנו אינו מידע אחיד, הוא שונה אחד מהשני, לכן ישנם הרבה פירושים לתורה, וכבר הטמיעו רבותינו את האימרה: שבעים פנים לתורה...

הוא הדבר אם אני כותב ספר ומטעין אותו בכל מיני רעיונות ונוסחאות... והינה יצא לאור עוד "כלי" חדש מבריק עובר לסוחר, כל מי שיעשה בו שימוש ויקרא אותו - ישמש לו לדבר משלו... כלומר יעבד דרכו מידע אחר.

אולם אם הייתי רוצה לכתוב ספר מיוחד עד מאוד לארז הבן שלי ולהעביר דרכו מסר ספציפי שיש לי עניין שייקלט אצלו, אזי אצטרך פשוט לכתוב לו ספר מיוחד, ומטבע הדברים הספר יהיה עמוס במשפטים ובמסרים אינטימים שלרוב רק אני וארז מכירים... ואם ארצה להעביר עוד מסר ספציפי לשרה, אזי אצטרך לכתוב עוד ספר לשרה, אינני יכול למסור לה את הספר של ארז ולבטח לא אוכל לתת לשרה את הספר האינטימי שכתבתי לארז.

התורה שבידינו שאנו קוראים היום על שלל פרושיה שנפרשו על פני הדורות, אינה שונה מכל ספר אחר שחל עליו העיקרון שלעיל: מוצע בה מידע המשמש כלי שכל אחד יכול להשתמש בו כדרכו ולעבד באמצעותו את המידע הסגולי שלו.

ובעצם, איפוא, בשביל מה נועדה התורה? והרי היא מציעה עוד כלים וגם סופרים רבים על פני ההסטוריה הציעו כלים טובים וראויים, מה עוד והבחירה בידינו איך להשתמש בכלי של התורה ואיזה מידע נפיק ממנו...

ובעצם, בשביל מה זקוק האדם לכל כך הרבה כלים, סוגים מסוגים שונים, כולל הכלי של התורה... אני פולש קצת לפרק הבא שנושא זה יהיה מרכזו. השאלה היא עקרונית מיסודה: בכלי אחד אתה עושה אין סוף דברים ומגיע לאין - סוף מטרות... כלומר האדם זקוק להתפתחותו לכלים ספורים ומדוייקים אך לא לאין - סוף כלים... בכלים המדויקים שעומדים לרשותו יכול לעבד את המידע ולהתפתח עד אין סוף, אינו זקוק לאין - סוף כלים! אינו זקוק ליותר משפה אחת בשביל לכתוב דרכה אין - סוף ספרים...

אכן, הכלים שזקוק להם האדם אמורים להיות מוגדרים וספורים כי אינו זקוק ליותר... אך הבעיה מתחילה כאשר מתבלבלים הכלים האלה בידי האדם וכתוצאה מזאת עושה בהם שימוש בלתי תקין, ומטבע הדברים אינו מגיע איתם למחוז חפצו, מאבד את הדרך ותועה... או אז הוא מצביע על מקור "הבעיה" ותולה את זאת בחוסר הכלים...

התורה מתעדת לנו את סיפורו של הדור, ממנו התחילה "הבעיה" הזאת.

ויהי כל - הארץ שפה אחת, ודברים אחדים... - היתה להם שפה אחת, כלי אחד, לא זקוקים ליותר... ובנוסף היו להם עוד כלים ספורים ומוגדרים...

בשלב מסויים מתבלבלים להם הכלים וסימני המחלה מתגלעים... מאבדים את הדרך, מחפשים עוד כלים, יוצרים להם כלים חדשים לכאורה ומוסיפים על בילבולם...

וכך מסכמת התורה את סיפורם:

על - כן קרא שמה בבל, כי - שם בלל ה' שפת כל - הארץ, ומשם הפיצם ה' על - פני כל - הארץ - השם לכאורה בילבל אותם ואין זו אלא טעות הסטורית בקריאת השפה, ועל זאת אעמוד בפרק הבא; אבטיח לא להתחמק מזאת.

בכל אופן, מהדור ההוא התחילה "הבעיה" להתפתח ולגדול ולהתעצם... הבילבול שלט באדם, הכלים המלאכותיים נוצרו חדשות לבקרים, מימדי "הבעיה" כה גדלו עד כדי ולא נותר זכר לכלים המקוריים הספורים...

בצומת הזו נולד הצורך בתורה: להחזיר את הכלים המקוריים אל האדם.

ובכן התורה יכולה להשיג את יעודה אם תציג את הכלים המוגדרים המקוריים שבידה לכל אחד ואחד ממשפחת האדם; כלומר רק אם תכתוב ספר ספציפי עם מסר מאוד מוגדר ואינטימי לארז, לשרה, לשמעון, ליוני, ולחדוה; אחרת, ואם תשלח ספר אחד לכולם, כל מי שיעשה בו שימוש ויקרא אותו - ישמש לו לדבר משלו... כלומר יעבד דרכו מידע אחר... כל אחד מאיתנו מגיע "לאחד" משלו כי לא כולנו משתמשים בכלי שלפנינו באותה המידה, לא כולנו רואים את הכלי מאותה הזווית, וכך עם ספר וכלי אחד לכולם - הברדק יחזור לחגוג וכל אחד יראה וישתמש בכלי כראות עיניו...

יש להבטיח איפוא קודם כל את הצגת הכלי המקורי לאדם שאיבד אותו, ורק לאחר מכאן לתת לו להשתמש בו כראות עיניו, ומשימה מעין זו ניתן לעשותה רק באופן אישי, אינטימי... רק ע"י מכתב או ספר אישי לכל אחד ואחד ממשפחת האדם, מחמשת המליארדים...

מצד שני יש לנו תורה אחת, רק אחת. בפרק הבא נעמיק בדילמה הזאת ולא נרפה.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6.

רגש הוכחה אנושות קיום ייעוד נוסחה מסירות רצון טוב קריאת להתעצל עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
פרדוקס האבן / פרדוקס הכול יכול / טיעון התכונות הסותרות - מהו הפרדוקס? ומהי האמת?
... האבן / פרדוקס הכול יכול / טיעון התכונות הסותרות - מהו הפרדוקס? ומהי האמת? פרדוקס האבן. פרדוקס הכל יכול. טיעון התכונות הסותרות. פרדוקס תאולוגי. לוגיקה. תורת הצמצום. אומניפוטנטיות. אלוהים. פילוסופיה. מהו שורשו של פרדוקס האבן? ומהי התשובה האמיתית? ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... בפועל על ידי מערכת מדידה מוגדרת היטב (בוהר השתמש במונח "מערכת מדידה" במקום המונח "צופה" כדי להימנע מבעיות תאולוגיות בנוגע לתודעה ולנפש). כלומר, גודל פיזיקלי ... של הניסוי ולא בהשפעה מסתורית כלשהי של תודעתו על התוצאות. משמעות פילוסופית אחרת מעבירה את הפרשנות לשדה התאולוגיה. "האם כשאני עוצם את עיני, הירח נעלם?", ... לנו שלא יהיה זה המצב גם אם כולנו נעצום את עינינו. ואולם, כיצד אנו בטוחים שהוא קיים, למרות שאין צופה? התשובה התאולוגית היא שעדיין קיים צופה, והרי הוא אלוהים, ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9 ראה גם: תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי ... זאת משימה משנית, בנתיים לך גלה את החיים. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10. ...
משמעות החיים - מבוא
... החיים - מבוא משמעות החיים הוא מונח המתייחס לתהייה הפילוסופית על סיבתו ומטרתו של הקיום בכלל, והקיום האנושי בפרט. את ההגות הפילוסופית והתאולוגית שעסקה בשאלה זו ניתן לחלק לשני ענפים עיקריים: זו שנטתה לתפישה ... לחיים את משמעותם. ההגות שנטתה לסברה כי לחיים אין משמעות החורגת מעצם קיומו הפיזי של אדם או בעל - חיים כפרה בדרך כלל גם בקיום דבר מה נוסף ובלתי - תלוי כזה. תפישות תאולוגיות ופילוסופיות התפישות התאולוגיות של משמעות הקיום בשלוש הדתות המונותאיסטיות העיקריות הנצרות, ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד. את פרק יד הקודם הקדשנו לשני המונחים: אלהים: ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 2. "התנ"ך עודנו הבסיס לדתם של שני שלישים ... - אגו" (האני האחר) של הידיעה. איך מתמודדת הדת היהודית עם הסברות האלו? על השאלה הזו אנסה לעמוד בחלק הרביעי. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4. ...
פרדוקס הכול יכול - טיעון התכונות הסותרות - מבוא
... (כול - יכולות) מוגדר היטב. ממילא הפרדוקס נוגד את קיומה של ישות המוגדרת ככל - יכולה, ולכן יש לו השלכות בתחום התאולוגיה. לפרדוקס צורות שונות, כגון "האם מי שהוא כל - יכול מסוגל ליצור אבן שאותה הוא לא ... או בעיות של זמנים (אם ב' הוא "להביא לכך שירושלים מעולם לא הייתה קיימת"). כמו כן, הגדרה כזאת עשויה לא לספקת תאולוגים או מאמינים הרואים בהגדרה של האל ככל - יכול מצורה "מופחתת" כזאת פגיעה באל. ...
הארה - מבוא
... לבין ביטול העצמיות או הכנעתה. ביטול האני בהקשר זה מופיע לראשונה כנראה בספרות הזן בודהיסטית החל מהמאה ה - 12 ביפן ולאחר מכן בספרות המיסטית המודרנית. הארה כמונח תאולוגי ההארה היא מונח הקשור בתפיסה הפאנתאיסטית הרואה את הבריאה כחלק מהאל. תפיסה מקובלת מאוד בדתות המזרח, כולל האליליות ... זה ניתן לראות את ההארה כהתעוררות האדם מהאשליה שהינו בריה נפרדת ואינבדואלית והכרתו במציאות קימו כחלק מכלל האלוהות. מכאן ניתן לראות, כי מושג ההארה אינו מתאים לתאולוגיה המערבית המונותיאיסטית המקובלת בעיקר בדתות האברהמיות. השגת ההארה נקדים לציין, כי לא בכל הדתות והפילוסופיות המזרחיות, ... ועיסוק במושג ההארה. מגמה זו התחזקה מאוד לאחר תבוסת יפאן במלחמת העולם השנייה שגררה מעורבות רבה של אזרחים אמריקאים בכלכלת יפאן, מה שהביא לחשיפה גדולה של התאולוגיה הזן בודהיסטית, שעיקר עיניינה בהארה. במערב, המורה פטר דנוב זכה להארה בהיותו בן 33 שנים בבולגריה, בשנת 1897 לאחר שהות ... הכלולה בהארה, כיוון שזו נובעת מהמיסטיקה הפאנתאיסטית ואינה בת התייחסות מדעית. הארה ביהדות מושג ההארה הינו חלק מהתפיסה הפאנתיאסטית ולפיכך הוא רחוק מאוד מהמודל התאולוגי המונתיאיסטי של היהדות המסורתית. האל ביהדות נתפס באידאה מושלמת לעומת האדם הפגום מבריאתו, גם אם הוא צדיק וחשוב. חטאיהם ...
הגיונות על הפילוסופיה הראשונית - מבוא
... דיקרט להראות כי הפילוסופיה שלו מיועדת לכל, וכל אחד יכול לעבור את התהליך שהוא עבר. ייתכן וזו הסיבה שהספר תורגם לצרפתית עוד בימי חייו, ואושר על ידו. הספר נפתח באיגרת אל המחלקה לתאולוגיה בפאריס, אשר בה מנסה דיקרט להסביר כי אין בכתביו כפירה באל, אלא להיפך, ספר זה יוכל להחזיר את האמונה לספקנים. הדעות חלוקות באשר למניעים של ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תיאולוגיה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תיאולוגיה, איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תיאולוגיה, איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, ספרים על אימון אישי, מאמן אישי בסקייפ בתחום תיאולוגיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 29_03_2024 השעה 04:10:27 - wesi4