ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הומאניות ✔מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ? ✔בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?

בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה?

על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד.

כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיסיקה ; חום מול קור, כימיה;התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה; הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארה"ב, בג"ג; לוחות טקטוניים).

התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדעים תאור וציור מדוייק של מה שהתרחש במעבדה. במקצועות הומאניים התלמיד יתאר וישחזר בבהירות רצף אירועים או טבע אנושי של דמות מבלי ללכת לאיבוד ולהתבלבל בפרטים. המטרה היא לאמן את כוחות התלמיד בהתבוננות מדוייק ורפלקציה כך שהם יחושו יציבים בתוך הסערה של התופעות סביבם וההתפרצות הגדולה של מחשבתם שלהם, שכאמור הופכת אבסטרקטית.

רכישת כוחות חזקים, ערים ומעניקי צורה מהווים בסיס לשנים הבאות של הלימוד, גם מעבר לשנות התיכון.

השאלה שיש לשאול בהקשר לקוריקולום היא - מה? ; מה קרה? מה התרחש כאן? מה ראית? מה שמעת? מה מיששת? מה הרחת?

בניגוד לקוריקולומים של שיטות חינוך אחרות, הקוריקולום של ולדורף בכתה ט מתחיל בעולם המודרני - המאה ה - 19 וה - 20 בהיסטוריה. סיפורים קצרים מודרניים או עכשוויים בספרות, התפתחויות וגילויים עכשוויים במדע ועוד.

בכתה ט יש רעב גדול לחוויות של "כאן ועכשיו" - כמיהה אצל הילד לגלות את העידנים העתיקים יותר תגיע בהמשך התיכון.

בכתה י' מתרכזים בשאלה "איך?"

בכתה י' התלמידים מגלים מעט יותר יציבות מתוך המיקום שלהם של ניגודים המתנגשים (ראו סעיף על כתה ט' לגבי מהם הניגודים).

הגוף עצמו הופך מאוזן יותר, הידיים והרגליים מתחילים להיות פרופורציונאליים יותר אצל בנים. אצל בנות היציבה משתפרת והבטחון העצמי גדל.

הילדים מתחילים לחפש סדר בבלבול, נקודת ראיה של אמצע.

הקוריקולום מגיב לחיפוש הנ"ל דרך נושאים שמשלבים איזון: בכימיה; לימוד בסיס וחומצה, בפיסיקה; העקרונות של המכניקה, בג"ג; המים, באסטרונומיה; כוח צנטריפוגלי, באמבריולוגיה; היחסים בין השפעות וכוחות הנשיים והגבריים.

דרך מחקר של איזון בתופעות טבע ותופעות אנושיות התלמידים יכולים למצוא את נקודת המשען האישית שלהם. הם חוקרים תופעות מנוגדות וקובעים את הערך, המשמעות והמקור שלהם. תלמידים מגלים באיזון זה של הניגודים צורות חדשות (בעננים, צמחים, מערכת השמש, מיניות הגבר והאשה). גילויים אלה מקדמים את תשוקת התלמיד לחקור את המקור והצורה של היקום, ההיסטוריה או של השפה האנושית. כאן הם חוקרים את הזמנים העתיקים לעומק.

השאלה שיש לשאול בקשר לקוריקולום היא "איך?" איך X מתיחס ל - Y ?איך תופעות שונות מתקשרות ביניהן ואיך תופעות אלה נוצרו בכלל?

בכתה י"א מתרכזים בשאלה "למה?"

התלמידים אינם מסתפקים במחקר באופן כללי של הנושאים המעניינים אותם. הם נכנסים לעומקים של החיים הפנימיים של המחשבה, רגש ועשיה. אין כאן העמקה בלבד אלה אינדבדואליזציה. נולדות מתך התלמיד שאלות. בגיל זה יש לתלמידים מסויימים דחף לעזוב או לנשור מביה"ס. הם שומעים קול פנימי שאומר: "הנח מאחור כל מה שניתן לך, והמשך במסע האישי שלך!" סגנון אישי יותר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו: לבוש, שער, עבודה חלקית, רשיון נהיגה.

הקוריקולום מאפשר בגיל זה חופש גדול יותר מבחינת המקום של כל תלמיד מול חבריו (בקשות של אינדוודואלים נכון יהיה אם יענו - לעבודה שונה משל חבריו, דרך שונה לעשות את הדברים ועוד). התלמידים מעוניינים לערוך מחקרים אישיים בנושאים שונים.

הקוריקולום מאופיין ב"בלתי - נראות"; כלומר התלמיד נמשך לחקור נושאים שמושכים אותו אל מחוץ לאיזור בו הוא יכול לחוות אותו בחושיו. מסע כזה דורש סוג חשיבה חדש, חשיבה שאינה נשענת על העושר שהחושים שלנו מעניקים. בספרות למשל מסע זה למקור בלתי נראה ניתן לביצוע דרך עבודה על טקסט כמו האגדות הקשורות בגביע הקדוש או הקומדיה האלוהית של דאנטה. בכימיה; התלמידים נכנסים לממלכה בלתי נראת של האטום. בפיסיקה; חשמל, בהיסטוריה; ימי הביניים והרנסאנס בהם בני האדם יצאו למסע אינדוודואלי לתחומי ידע חדשים ובלתי ידועים, במתמטיקה; גאומטריה פרויקטיבית בה מגיעים קווים עד האינסוף - מקום עליו אפשר לחשוב למרות שלא ניתן לראותו.

בכתה י"א מתרחבים המימדים של הכתה לכיוונים שונים, על פי זמיונו והתעניינותו של התלמיד הספציפי. לכן בגיל זה טוב לתלמידים לעבוד גם דרך פרוייקטים אישיים ופרוייקטים של מחקר אישי. בנוסף על כל תלמיד לקחת על עצמו לבצע פרוייקט מדעי (ביצוע = עבודת שטח ולא עבודה מחקרית בלבד).

השאלה "למה" - למה הדברים כפי שהם, מדוע אירועי היסטוריה פנו לכיוון זה או אחר? ושאלות מדוע גדולות יותר - שאלות הנוגעות בגורל, משמעות החיים, אחריות חברתית. שאלות מתחומים אלה מגיעות דרך התלמידים לכתה.

כתה י"ב מתרכזים בשאלה "מי?"

התמונה דרכה נוהגים לתאר את כתה י"ב היא תמונה של מגדל גבוה שבקומת הקרקע שלו כתה א' ובקומה אחרונה כתה י"ב. בכל כתה יש חלון דרכו רואים רק חלק מהנוף הנשקף מן המגדל. בכתה י"ב מגיעים התלמידים לצוהר בראשו של המגדל ויוצאים דרכו אל הגג. משם הם רואים בפעם הראשונה את פנורמת הנוף כולה.

בכתה י"ב התלמיד רואה בפעם הראשונה את הדרך שעשה עד כה בכל שנות הלימוד ובה בעת הוא שם את עצמו באופן מודע במרכז הנוף הפנורמי. הקוריקולום משרת מצב זה ע"י כך שהוא מציע נושאים המסנתזים נושאים רבים - היסטורית עולם, ארכיטקטורה, פאוסט, זאולוגיה, פילוסופיה טרנסצדנטלית, סופרים וספרות רוסית (המתמודדים עם שאלת מקום האדם בעולם). המשימות שניתנות לתלמידים מבקשות מהם לאגד, לסנתז דיסציפלינות שונות בכדי שיוכלו להגיע לשאלה המרכזית של הקוריקולום בשנה זו - שאלת ה - "מי?": מי זה היצור הזה שנקרא אדם? מי עומד ברקע האירועים בעולם ותופעות הטבע - ומושך את כל אלה לסינתזה של שלם? מכאן שבכתה י"ב הקוריקולם לא רק חוזר על נושאים שנלמדו בשנים קודמות בתיכון אלא גם מחזיר את התלמידים למקום בו החלו בכתה א' - לתמונה של השלם. בכתה י"ב אנו מקווים שהתלמיד יגע במקום של השלם בפעם הראשונה.

שאלות להוריד ביטחון עצמי מטריאליזם יחסי מין לחזק ביטחון עצמי יחסים פילוסופיה לבנות ביטחון עצמי הבטחון עצמי דחפים ליצור ביטחון עצמי בבית הספר בית ספר
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 1
... לא מפסיק לדרוך על האדמה ולשעבד אותה תחת כפות רגליו. ואם אתה דורך על האדמה שתחת רגליך, מה זה אומר עליך? "האם אתם באמת חושבים שיש כזה דבר שחיטה הומאנית?" מי אמר שהשחיטה צריכה להיות הומאנית? ואם כן, מי אמר שאין כזאת? אבל האם אתם "באמת" חושבים ככה? או שאולי אתם משקרים את עצמכם? אבל האם באמת לאמיתה אתם חושבים שחייב שהשחיטה תהיה הומאנית? ושאם כן, אז האם באמת לאמיתה אתם חושבים שאין שחיטה כזאת? בקיצור, מניפולציות נוספות באמצעות שימוש במילה "אמת" "מה בדיוק ההגדרה שלכם ל"הומאניות?"" ואם מישהו לא יודע להגדיר מהי הומאניות? או אם מישהו לא יודע להגדיר בדיוק מהי הומאניות, האם זה אומר שהוא עושה משהו לא הומאני? האם זה אומר שמה שהוא עושה זה לא הומאני? "חוץ מהתעללות פיזית ונפשית, עינויים, ביתור ורצח, מה עוד ...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 2
... גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 2 " ואם אתם באמת חושבים שיש כזה דבר שחיטה הומאנית. אני סקרן, האם אתם גם חושבים שיש כזה דבר אונס הומאני? התעללות מינית הומאנית בילדים? עבדות הומאנית? מה עם שואה הומאנית? " ומה האמת? האמת היא ששום דבר לא מושלם, אבל יש את הרע במיעוטו שהוא נקרא "הומאני". אבל זה לא אומר שהוא מושלם. ולכן ממילא, אם אונס וכיו"ב, היה הכרחי / מועיל כמו אכילת בשר... אז בהחלט לעשות אותו בצורה העדינה ביותר, היה הופך אותו להומאני. ושזה שבפועל אין "אונס הומאני", זה לא אומר שאי אפשר לקחת דבר אחר שנראה כרע, ולעשות אותו בצורה הומאנית באופן יחסי. ושוב פעם, מי בכלל אמר שבאכילת בשר צריך להיות הומאני? האריה שטורף את הציד, ומתחיל לאכול אותו לפעמים, גם תוך כדי שהוא חי, האם זה הומאני? והאם לדרוך על האדמה זה הומאני? ומי החליט שחייב בהכל להיות הומאני? אבל כאשר את השאלות שואלים רק בסוף ההרצאה... אז בינתיים אפשר לעשות סוגסטיה ודמיון מודרך לאנשים... ותוך כדי זה לעשות גם אוטוסוגסטיה (שכנוע עצמי), ...
סטודנטית במשבר: חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי?
... לא חשבתי שאהיה מתוסכלת כ"כ. היום אני נחושה. הולכת לעשות הסבה מקצועית! השאלה מה הכי נכון לי?" בבדיקת מפת לידה נומרולוגית קבלית - הסבה מקצועית, מתבקשת! הבה נבחן אותה תחילה בהיבט הנומרולוגי: עפ"י מספר הכוח - ההתחשבות ההומאנית והשרות לאחרים הם בנפשה. היא מאושרת ביותר כאשר משרתת את הקהילה. עפ"י מספר מקצוע - יש לה צורך במגע עם אנשים. שירות לציבור. ...
נומרולוגיה - במסתורי הנומרולוגיה - חלק 2
... רצינות. 8 - ארגון, תכליתיות, צורך בסיפוק חומרי, שאפתנות. 9 - משמעות, אידיאליזם, הומאניות, חשיבה מרוכזת בזולת, עקשנות. ...
דאיזם - מבוא
... להן כשרלטנים אמנם, ייתכנו מקרים של אמונה או אגנוסטיות גם כלפי גילום מסוים של שכר ועונש, שאופיו פרו - הומאני ולא דתי, ואף דעות על תפילה כפעולה מדיטטיבית. המסקנה לגבי קיומו של גורם ראשוני מטאפיזי שבדרך - כלל, אין אינטראקציה בינו לאדם, מציבה את הדאיזם ... כביכול בין הדאיזם לתפיסות אחרות; בין היתר, דובר גם על פולידאיזם, דאיזם תהליכי, דאיזם מדעי, ודאיזם הומאני. דאיזם וקונספירציה הצגת אלוהים כמתכנן האחראי לאפיון לכאורה הצפוי ביקום קשרה את הדאיסטים הקלאסיים עם ארגון הבונים החופשיים, המזוהה עם אליטה ...
הפרעה נפשית - מבוא
... הרעה תסתלק מתוכו. מגרשי השדים היו לרוב רופאי אליל - שמאנים, ובמצרים ויוון העתיקות תפסו את מקומם כוהני דת, שבהדרגה שילבו כישופים עם שיטות טיפול הומאניות יותר, כגון שיכון החולים במקדשים, יחס אוהד ופעילות נעימה כגון משחקים וטיולים. מקדשי הריפוי היוונים קמו בתור הזהב של יוון תחת שלטונו של המנהיג ...
פילוסופיה - הפרה סוקרטיים ויסודות המציאות - חלק 1
... לאנשים מסוימים (שהם, במקרה, אלה שמצליחים בה ולא מקללים אותה אחרי הבחינה). אם כך, צריכה הייתה המתמטיקה להימנות על המקצועות ההומאניים והאמנויות. במציאות, כמובן, ...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 1
... מספר הנחות היכולות להוות הסבר לכך. לדוגמא, ישנה האפשרות שהיבטים אלו נתפסים באופן טריוויאלי כנוכחים. זאת, מעצם עמדתה ההומאנית של הרפואה הלא קונבנציונאלית, כשזו מושרשת היטב בעקרונותיה ואף מהווה ...
ריפוי העצמי - כוחו של הריפוי העצמי
... הנרגשות כמילות עידוד... " לזריס, באחד התיקשורים (המסע המקודש - אתה והאני הגבוה שלך) מיטיב לציין את תרומתה של הגישה ההוליסטית העומדת במרכז העידן החדש: "העידן החדש הוא עידן של הומאניות, עידן של מודעות, עידן שבו כל אדם מקבל על עצמו ברצון ובהתלהבות ...
ניו אייג - עידן חדש, מה זה?
... העידן החדש למקובלים ומובנים על ידי העולם המדעי ובעקבותיו, על האנושות כולה. "העידן החדש הוא עידן של הומאניות, עידן של מודעות, עידן שבו כל אדם מקבל על עצמו ברצון ובהתלהבות אחריות אישית ליצירת המציאות במודע. זה עידן שבו כל פרט מבין ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הומאניות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הומאניות, איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: הומאניות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, ייעוץ אישי, מאמן אישי קואצ'ינג בנושא הומאניות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 11:00:42 - wesi4