ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ? בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?

בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה?

על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד.

כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיסיקה ; חום מול קור, כימיה;התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה; הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארה"ב, בג"ג; לוחות טקטוניים).

התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדעים תאור וציור מדוייק של מה שהתרחש במעבדה. במקצועות הומאניים התלמיד יתאר וישחזר בבהירות רצף אירועים או טבע אנושי של דמות מבלי ללכת לאיבוד ולהתבלבל בפרטים. המטרה היא לאמן את כוחות התלמיד בהתבוננות מדוייק ורפלקציה כך שהם יחושו יציבים בתוך הסערה של התופעות סביבם וההתפרצות הגדולה של מחשבתם שלהם, שכאמור הופכת אבסטרקטית.

רכישת כוחות חזקים, ערים ומעניקי צורה מהווים בסיס לשנים הבאות של הלימוד, גם מעבר לשנות התיכון.

השאלה שיש לשאול בהקשר לקוריקולום היא - מה? ; מה קרה? מה התרחש כאן? מה ראית? מה שמעת? מה מיששת? מה הרחת?

בניגוד לקוריקולומים של שיטות חינוך אחרות, הקוריקולום של ולדורף בכתה ט מתחיל בעולם המודרני - המאה ה - 19 וה - 20 בהיסטוריה. סיפורים קצרים מודרניים או עכשוויים בספרות, התפתחויות וגילויים עכשוויים במדע ועוד.

בכתה ט יש רעב גדול לחוויות של "כאן ועכשיו" - כמיהה אצל הילד לגלות את העידנים העתיקים יותר תגיע בהמשך התיכון.

בכתה י' מתרכזים בשאלה "איך?"

בכתה י' התלמידים מגלים מעט יותר יציבות מתוך המיקום שלהם של ניגודים המתנגשים (ראו סעיף על כתה ט' לגבי מהם הניגודים).

הגוף עצמו הופך מאוזן יותר, הידיים והרגליים מתחילים להיות פרופורציונאליים יותר אצל בנים. אצל בנות היציבה משתפרת והבטחון העצמי גדל.

הילדים מתחילים לחפש סדר בבלבול, נקודת ראיה של אמצע.

הקוריקולום מגיב לחיפוש הנ"ל דרך נושאים שמשלבים איזון: בכימיה; לימוד בסיס וחומצה, בפיסיקה; העקרונות של המכניקה, בג"ג; המים, באסטרונומיה; כוח צנטריפוגלי, באמבריולוגיה; היחסים בין השפעות וכוחות הנשיים והגבריים.

דרך מחקר של איזון בתופעות טבע ותופעות אנושיות התלמידים יכולים למצוא את נקודת המשען האישית שלהם. הם חוקרים תופעות מנוגדות וקובעים את הערך, המשמעות והמקור שלהם. תלמידים מגלים באיזון זה של הניגודים צורות חדשות (בעננים, צמחים, מערכת השמש, מיניות הגבר והאשה). גילויים אלה מקדמים את תשוקת התלמיד לחקור את המקור והצורה של היקום, ההיסטוריה או של השפה האנושית. כאן הם חוקרים את הזמנים העתיקים לעומק.

השאלה שיש לשאול בקשר לקוריקולום היא "איך?" איך X מתיחס ל - Y ?איך תופעות שונות מתקשרות ביניהן ואיך תופעות אלה נוצרו בכלל?

בכתה י"א מתרכזים בשאלה "למה?"

התלמידים אינם מסתפקים במחקר באופן כללי של הנושאים המעניינים אותם. הם נכנסים לעומקים של החיים הפנימיים של המחשבה, רגש ועשיה. אין כאן העמקה בלבד אלה אינדבדואליזציה. נולדות מתך התלמיד שאלות. בגיל זה יש לתלמידים מסויימים דחף לעזוב או לנשור מביה"ס. הם שומעים קול פנימי שאומר: "הנח מאחור כל מה שניתן לך, והמשך במסע האישי שלך!" סגנון אישי יותר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו: לבוש, שער, עבודה חלקית, רשיון נהיגה.

הקוריקולום מאפשר בגיל זה חופש גדול יותר מבחינת המקום של כל תלמיד מול חבריו (בקשות של אינדוודואלים נכון יהיה אם יענו - לעבודה שונה משל חבריו, דרך שונה לעשות את הדברים ועוד). התלמידים מעוניינים לערוך מחקרים אישיים בנושאים שונים.

הקוריקולום מאופיין ב"בלתי - נראות"; כלומר התלמיד נמשך לחקור נושאים שמושכים אותו אל מחוץ לאיזור בו הוא יכול לחוות אותו בחושיו. מסע כזה דורש סוג חשיבה חדש, חשיבה שאינה נשענת על העושר שהחושים שלנו מעניקים. בספרות למשל מסע זה למקור בלתי נראה ניתן לביצוע דרך עבודה על טקסט כמו האגדות הקשורות בגביע הקדוש או הקומדיה האלוהית של דאנטה. בכימיה; התלמידים נכנסים לממלכה בלתי נראת של האטום. בפיסיקה; חשמל, בהיסטוריה; ימי הביניים והרנסאנס בהם בני האדם יצאו למסע אינדוודואלי לתחומי ידע חדשים ובלתי ידועים, במתמטיקה; גאומטריה פרויקטיבית בה מגיעים קווים עד האינסוף - מקום עליו אפשר לחשוב למרות שלא ניתן לראותו.

בכתה י"א מתרחבים המימדים של הכתה לכיוונים שונים, על פי זמיונו והתעניינותו של התלמיד הספציפי. לכן בגיל זה טוב לתלמידים לעבוד גם דרך פרוייקטים אישיים ופרוייקטים של מחקר אישי. בנוסף על כל תלמיד לקחת על עצמו לבצע פרוייקט מדעי (ביצוע = עבודת שטח ולא עבודה מחקרית בלבד).

השאלה "למה" - למה הדברים כפי שהם, מדוע אירועי היסטוריה פנו לכיוון זה או אחר? ושאלות מדוע גדולות יותר - שאלות הנוגעות בגורל, משמעות החיים, אחריות חברתית. שאלות מתחומים אלה מגיעות דרך התלמידים לכתה.

כתה י"ב מתרכזים בשאלה "מי?"

התמונה דרכה נוהגים לתאר את כתה י"ב היא תמונה של מגדל גבוה שבקומת הקרקע שלו כתה א' ובקומה אחרונה כתה י"ב. בכל כתה יש חלון דרכו רואים רק חלק מהנוף הנשקף מן המגדל. בכתה י"ב מגיעים התלמידים לצוהר בראשו של המגדל ויוצאים דרכו אל הגג. משם הם רואים בפעם הראשונה את פנורמת הנוף כולה.

בכתה י"ב התלמיד רואה בפעם הראשונה את הדרך שעשה עד כה בכל שנות הלימוד ובה בעת הוא שם את עצמו באופן מודע במרכז הנוף הפנורמי. הקוריקולום משרת מצב זה ע"י כך שהוא מציע נושאים המסנתזים נושאים רבים - היסטורית עולם, ארכיטקטורה, פאוסט, זאולוגיה, פילוסופיה טרנסצדנטלית, סופרים וספרות רוסית (המתמודדים עם שאלת מקום האדם בעולם). המשימות שניתנות לתלמידים מבקשות מהם לאגד, לסנתז דיסציפלינות שונות בכדי שיוכלו להגיע לשאלה המרכזית של הקוריקולום בשנה זו - שאלת ה - "מי?": מי זה היצור הזה שנקרא אדם? מי עומד ברקע האירועים בעולם ותופעות הטבע - ומושך את כל אלה לסינתזה של שלם? מכאן שבכתה י"ב הקוריקולם לא רק חוזר על נושאים שנלמדו בשנים קודמות בתיכון אלא גם מחזיר את התלמידים למקום בו החלו בכתה א' - לתמונה של השלם. בכתה י"ב אנו מקווים שהתלמיד יגע במקום של השלם בפעם הראשונה.


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...




תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
גן עדן - מהו תנאי הכניסה היחיד?
...לגן עדן, הוא המילה אמת, והוא התנאי היחיד. גן עדן מייצג את החיים הטובים, והחיים הטובים תלויים במילה אמת. ואדם אמור להיות אמיתי וכנה עם עצמו כחוט השערה, אין זיופים, ואם יש שקר הכי קטן בעולם, אין כניסה. ויש שני סוגי אושר בעולם, אושר אמיתי, ואושר שאינו אמיתי. והאדם בעולם שאפילו תיאורטית אינו יכול להשיג שביעות רצון מלאה, גם אם ילך למורים הטובים ביותר, ולפסיכולוגים המומחים, או כל סדנא, או כל דבר שאמור להשיג עבורו את גן עדן, לא יהיה שבע רצון במאת האחוזים לעולם. אפילו לרגע אחד, אין הצלחה של שביעות רצון מלאה. ומה נקרא שביעות רצון מלאה. העדר רצון שיהיה יותר טוב, והעדר רצון שיהיה פחות טוב, וזהו אושר אינו אמיתי. וגן עדן זה אושר אמיתי, מה זה אמיתי, כל כך טוב לו לאדם, שאינו מחפש משהו נוסף שיגרום לו ליותר אושר, וכדי להשיג את זה, רק האמת תביא את ההשגה הזו, וזה זה אומר להיות אמיתי. תשאל את עצמך, למה אני מרגיש כך וכך? מה מניע אותי? מה מידת האמת שלי? אולי זה שאני חושב לא נכון וזו תפישה שגויה ועוד ועוד. ומבחן... לחץ להמשך...
התמכרות למזון - מבוא
...ולבסוף אינו חש בטוב. אכילה מתוך שעמום אכילה רגשית כפיצוי למתח נפשי, כעס, דיכאון וכדומה. הבעיה העיקרית הנובעת מהתמכרות למזון היא השמנת - יתר. כמו כן אכילה שאיננה מתוך סיפוק תחושת רעב פיזי לעתים קרובות מלווה ברגשי אשם, בתסכול ובושה. התמכרות לסוכרים, לשומנים ולמזונות מתועשים עלולה לפגוע במקרים קיצוניים בפעילות המוח. באמצע שנות ה - 90 נערך ניסוי בחולדות שמטרתו הייתה לבדוק את השפעת המזון וההתמכרות אליו. הניסוי כלל שלוש קבוצות של חולדות, וכל אחת מהקבוצות קיבלה מזון בהרכב אחר: קבוצה אחת קיבלה דגנים, ירקות ופירות. הקבוצה השנייה קיבלה מזון בריא ומדי פעם גם מזון תעשייתי ומזון ממותק, ואילו הקבוצה השלישית קיבלה מזונות ממותקים בלבד. לאחר שהחולדות הואכלו באופן קבוע, החלו לתת להם מכות חשמל תוך כדי אכילה. החולדות שניזונו ממזון ממותק בלבד לא ברחו כתוצאה ממכות החשמל, בעוד שהחלודות שניזונו מאוכל בריא ברחו מיד באופן אינסטינקטיבי. לפי תוצאות הניסוי, מרכיבי מזון מסוימים, כמו מזון ממותק ותעשייתי, שהחולדות התמכרו... לחץ להמשך...
מודעות - מבוא
...גלם לקווליה או למושג של חוויה סובייקטיבית. בשפה העברית המילה מציינת גם את הנוכחות של מידע בזיכרון וברגש, ואף כעניין מחייב. היבטים פסיכולוגיים - קוגניטיביים מודעות היא מושג מפתח בפסיכוביולוגיה, פסיכואנליזה ופסיכולוגיית הגשטלט. בפסיכוביולוגיה מודעות מוגדרת כתפיסה ותגובה קוגניטיבית למצב או אירוע. בפסיכולוגיה מודעות מוגדרת כמרכיב קוגניטיבי המאפשר קליטת גירויים מהסביבה וגירויים פנימיים, כמו מחשבות, רגשות ותחושות פיזיות. מתוך שלושת המאגרים בהם עובר המידע במהלך קידודו בזיכרון, רק הזיכרון לטווח קצר יכול להיות מושפע מהמודעות. זאת משום שהוא היחיד אשר נשלט על ידי התודעה. באופן זה הוא מאפשר להאיר את אופיים של תהליכים כמו למידה והתפתחות. לדוגמה, שינון הוא אסטרטגיית למידה המאפשרת לשמר מידע בזיכרון לטווח הקצר לאורך זמן רב יותר. המודעות מאפשרת גם הפעלה יעילה של מיומנויות חשיבה גבוהות על ידי שימוש במטא - קוגניציה. היא חיונית גם לצורך פיתוח יכולת שליטה עצמית. היבט חברתי - תרבותי במדעי החברה המילה מודעות מייצגת... לחץ להמשך...
בחירת מטרה ראוייה - התקבל בתיקשור
...להתאמץ ולבקוע את הרגבים המכסים עליו, על מנת להגיע לחשיפה אל אור השמש המבורך. וכל זאת, לשם מה? כל מאמצינו לשם מה הם? הרי כבר ביהדות נאמר: "סוף מעשה - במחשבה תחילה". את הדרך, אין בכוחנו להקל עליכם, ואין באפשרותינו להקל את משא חייכם. החלטות אלו, נקבעו על ידיכם, כבר מקדמת דנא, עוד בטרם ירדה נשמתכם אל העולם. אולם - יכולים אנו להדריך אתכם לגבי בחירת הדרך - והרי ידוע שישנן דרכים קלות יותר מהאחרות. יכולים אנו להציע דרכים חלופיות, שבהן ישנם פחות מכשולים. כמובן שהבחירה הסופית לגבי איזו דרך בה לצעוד - הינה הבחירה שלכם, ואין אנו מתערבים בחופש הבחירה. וזוהי הנקודה אותה רוצים אנו להדגיש חזור והדגש - כוח הבחירה הינו בידיכם - ולכן כדאי לבחור נכונה. כדאי לשקול את כל האפשרויות ולדעת לבחור את הבחירה הטובה ביותר עבור מסלול התפתחות נשמתכם. למה הדבר דומה? לאדם אשר בוחר לרכב על סוס. בתחילה עולה הוא על הסוס בחששות מרובים, שהרי הסוס כה גבוה וגדול. אוחז הוא במושכות, ומתחיל במשיכה מהוססת במושכות כדי לגרום לסוס לצעוד... לחץ להמשך...
זן בודהיזם / זאזן - אודות החשיבות שבמציאת מורה
...לשפוט האם שהייה במחיצתם עוזרת לנו לכוון את מעשינו כלפי בודהה או לא. אף אחד לא מבקש מאיתנו להיות בוחן לב וכליות אבל מורה שלא חי על - פי הציוויים הבודהיסטים פשוט לא מגשים את הדרך. חשוב להבין שהציוויים הבודהיסטים הם בראש ובראשונה תיאור של המציאות ורק אחר כך ציוויי עשה ואל תעשה. עלינו לזכור שהתרגול הבודהיסטי הוא הגשמת תורת - הבודהה. ופעולה לאור הציוויים הבודהיסטים היא מציאות מוגשמת של הציוויים הבודהיסטיים. לא מדובר במשחקי מילים. ובכל זאת שמירה על הציוויים הבודהיסטים תוך ביקורת גלויה או מוסווית על מי שמפר את הציוויים הבודהיסטים היא עדות להפרה של הציוויים הבודהיסטיים. במילים אחרות - אם הוא נראה כמו (אידאל של) מורה, מתנהג כמו (אידאל של) מורה, מדבר כמו (אידאל של) מורה, דורש מאחרים להתנהג על - פי אילו מן אידאלים של טוהר אבל אז מבקש מכם להתפשט הוא כנראה לא מורה. כל מי שמתעסק בעיקר באחר ופחות בעצמו כנראה לא מורה אמת. אל תלכו שולל אחרי שושלות מפוארות, תארים, שמות אקזוטיים או סיפורי נסים. רק מי שמלמד... לחץ להמשך...
בחירת שם לתינוק - בעזרת השם - נומרולוגיה קבלית
...גדולה ומחייבת, השם חשוב ביותר לחייו של הילוד אותיות הם תדרים, ותדרים אלו ישלחו אליו מסביבתו במשך כל היום ומשום כך הוא מאד משפיע עלינו, איך שיקראו לנו - כך נהיה. בקבלה נאמר שהתינוק מביא איתו את השם, וההורים רק צריכים להיות קשובים. השכינה לוחשת לאם את השם. בעצם אין בחירה אמיתית של השם, אם אנחנו קשובים לנשמה של ילדנו השם יורד איתו. ואנחנו רק מכריזים עליו. ולכן ההמלצה הכי גדולה מבחינתי לשמות היא זו - אמא יקרה - הניקי את תינוקך במיטה בתנוחת שכיבה בחדר מנותק מגירויים חיצוניים, נתקי טלפונים ודאגי שלא יפריעו לך במהלך ההנקה בקשי תשובות מהיקום אם יש שם שחשבת / ם עליו תבקשי לדעת אם זה אכן השם אם אין לך שם בכלל תבקשי הכוונה לשם אם יש כמה אופציות תשאלי מה השם הנכון עבור תינוקך. נסי לנמנם תוך כדי ההנקה, אפילו הרדמו יחד היקום יענה לך ואת תקומי עם התשובה אם בפעם הראשונה את עוד מתלבטת עשי זאת שוב לקראת רדת היום. את תקבלי תשובה. זה עובד. טיפים לשם טוב - משמעות השם - מאד מומלץ לבחור שם עם משמעות, ועם פן חיובי... לחץ להמשך...
זוגיות בגיל המבוגר - לא רק אבל גם מין 2
...ומצניעים את אהבתם? האם עד כדי כך העמיקו והשתרשו הסטיגמות המיושנות הללו? מבלי משים ועם חלוף השנים, כולנו מקבלים את הנורמות החברתיות, המחייבות אותנו במעין קוד מוסרי של התנהגות בכל הקשור ביחסים שבינו לבינה. גילויים של אהבה, חיבה וארוטיקה (אפילו תמימה ומרומזת) המתקבלים בחיוך ובהבנה כשמדובר באנשים צעירים, נראים משום מה פתטיים ואפילו נלעגים כשמדובר באנשים קשישים. חייבים אנו לשאול את עצמנו מדוע חברה מתירנית כמו זו שלנו בעולם המערבי, שידעה להסיר כבלים רבים מעל ההתנהגות המינית שלנו, שאפשרה לנשים לבוש מינימאלי וחירות מינית לאחר המצאת הגלולה, נוהגת עדיין בנוקשות רבה כל כך כלפי בני הגיל המבוגר? מדוע אנו מכריזים על טאבו טוטאלי בכל הקשור ביחסי המין בגילים המתקדמים ורואים במשוחח עליהם טרחן זקן ואולי גם נואף, לא עלינו? האם באמת אין מקום לאהבה ארוטית בקרב בני גיל הזהב? האם גם תופעה מרנינה זו צריכה להיעלם כליל, יחד עם הבריאות השופעת, עם משובות הנעורים, עם הבילויים הסוערים של ימי עלומינו הרחוקים? זאת ועוד... לחץ להמשך...
שחרור אמיתי מפחדים - הסוד טמון בראשית - יש טיפול בפחד ויש שחרור בשלמות מפחד
...שהוא השתחרר מהם הוא בעצמו. הרוב המכריע של הפסיכולוגים לא יודעים מהו המקור הראשון של הפחד ולכן לא יכולים להוביל אותך אליו. כנ"ל גם פסיכיאטרים, מתקשרים, מנטורים, מטפלים בהיפנוזה וכיוצ"ב. הם לא יודעים מהו המקור הראשון של הפחד שלך, ולא יכולים לכוון אותך למצוא אותו בעצמך. וכאן המקום להדגיש - שחרור בשלמות מהפחד אין פירושו לא לפחד. גם אין פירושו שלא יהיה פחד ברמה שגורמת לך לשיבוש התפקוד היומיומי. פחדים וחרדות נמצאים תמיד ומדי פעם הם משבשים את התפקוד היומיומי. זה בסדר וכך מחוייב שיהיה. אך יש לכך תרופה. והתרופה היחידה היא לדעת את המקור. ואז כל פחד הוא חבל הצלה. כל פחד מוביל אותך אל עצמך. מי יכול לכוון אותך למצוא את המקור הראשון של הפחד שלך ועל ידי כך להשתחרר ממנו בשלמות? מי שיודע מהו המקור הראשון של הפחד. הוא יכול לכוון אותך, להדריך אותך ולייעץ לך מה צריך לעשות בשביל למצוא את המקור הראשון. אם אתה רוצה להשתחרר בשלמות מהפחדים והחרדות שלך כדאי לך להיעזר במי שהצליח לעשות את זה בשלמות. כמובן שגם אז יש... לחץ להמשך...
ישויות האור ואהבה - ישויות אסטראליות הנמצאות במיימד גבוה מיימד רוחני
...אותנו במסרים ובהדרכה עבור כל אדם אותן ישויות נמצאות בהאהבה טהורה ונקיה הן מדריכות את האדם למקום הנכון לו בעזרת ההדרכה הן ממריצות את ההחלטות שלנו למקום נבון יותר ושם אפשר להגיע למקום מוצל הרבה יותר כל אדם נמצא עם מדריך רוחני וישוית אור המלווה את התפתחותו בהדרגה על פי יכולתו להיות במוכנות עם הקשר איתן אפשר להגיע לקידום מהיר והחלטי יותר אותן ישויות מלוות ומאמנות אותנו להתקדמות ישות אור אינה מחליטה עבורנו אך היא יכולה לשתף אותנו בהדרכה גבוה יותר וחכמה הרבה יותר מכ ידע ארצי ישנם ישויות אנרגיות שליליות והן מלוות אנשים במצב שלילי אך אין אנו נמצאים בתיקשורת עם אותן אנרגיות אלו ההדרכה יכולה להוביל להתפתחות והתמרה רצינית ומוגברת על פי סדר ודרך אפשרית מאותו מצב קיים אהבה זאת דרכם מדריך מקטגורית הישויות יכול להתפתח ולהרחיב לנו את הידע על פי רמת הבנתנו ויכולתנו לקבל את המידע מאותו תדר יכולת של ריפוי על ידי הכוונת הישויות יכול לתרום לנו שקט מחשבתי וקבלת החלטות נבונות האנרגיה מוארת וממריצה לקבלת ידע גב... לחץ להמשך...
האם אתה ישן בהקיץ תוך כדי שאתה ער?
...שנראה כלפי חוץ שהם עובדים, מבלים, מנהלים חיי משפחה וחיים חיים בצורה רגילה לחלוטין למרות זאת הם ישנים בהקיץ. עיקר החיים של האדם הם המודעות שלו לעצמו לתת מודע שלו לתחושות שלו. כאשר אדם לא מודע לעצמו הוא ישן בהקיץ. אדם יכול להעביר את כל ימיו בלי לעצור ולחשוב לרגע אחד מי אני? מהי מטרתי בחיים? האם אני עושה את הדברים שאני רוצה לעשות או את אלו שהסביבה רוצה שאני אעשה? האם אני חי את חיי כפי שאני רוצה? האם אני מצליח לבטא את עצמי? האם אני מאושר? האם יש משמעות כל שהיא לחיי? האם אני בכלל חי או שאני פועל מתוך אינרציה ומתוך מרוץ החיים? תוודא שאינך ישן בהקיץ. בדוק עם עצמך האם יש לך זמן איכות עם עצמך? האם אתה מקדיש זמן להתבוננות על מהלך חייך? האם אתה עושה מה שאתה רוצה בחיים? מה אתה עושה כדי להיות מאושר? האם אתה באמת אתה או השתקפות של מישהו אחר? האם אתה מנסה להיות הפוטנציאל שלך או להיות מישהו אחר? האם באמת טוב לך בחיים? האם אתה שלם עם עצמך? תוודא שאתה לא ישן תוך כדי שאתה פועל. תוודא שאתה אכן עירני במודעות... לחץ להמשך...
אושר או סבל - הסבל שבאושר - השעבוד לאושר - חלק 7
...באחר. את הציונים לטעם אני חש בפנים, בבלוטות הטעם. מין תחושת פנימית כזו, כמו גם את השובע מין חיוך פנימי שכזה... אני פשוט חש שאני חי, חופשי לחלוטין, משוחרר. זה סוג של מוארות סוג של מדיטציה. מצליח לי להיות לבד וגם ליהנות מזה. להרגיש חופש וזאת כמעט ללא מאמץ. עכשיו אני מבין למה אני בורח לאוכל כל הזמן. רק שם אני מרגיש חופשי כל כך. חסר לי החופש, השחרור הזה, שכדי להיות במצב הרוחני "הזה" של ליהנות מהלבד ומהתחושה הפנימית, מהאושר... אני מאביס את עצמי בלי סוף. הארוחה הזלילה, קונה לי שקט פנימי (ונפשי) לכמה דקות... ם הפאסט פוד נותן לך סיבה לעצור את הריצה המטורפת, ולחוש את "עצמך" לכמה דקות. פה ההתמכרות וזו התובנה. "שאתה אוכל אתה פשוט מרגיש את החופש" ומה שמחייך אותי זה שאני... רץ כדי לעצור. נלחם למען השלום. מתמכר כדי להרגיש חפשי. וסובל כדי לחוש את האושר. לא זה כבר לא בלבול, זהו האושר שמאחורי האוכל... וכן אני מזיק לעצמי עם האוכל, לא כדי להיות שבע, לא בגלל שאני רעב, אלא בגלל תחושת החופש הנלוות לכך. זה דרכו... לחץ להמשך...
שרי אריסון - הסיפור שלי על שרי אריסון.
...תנועת הקבלה שאוספת לחיקה הרבה מאמינים חדשים מובילה דרך של ערבות הדדית "אלטרואיזם" ולא "אגואיזם". כל תוכנית עסקית או חברתית שלא תורמת לכלל או מתחשבת בכלל נידונה לכישלון. לשרי אריסון יש לכאורה הכל: יש לה בנק, יש לה מיליארדים... היא האישה הכי עשירה בישראל והיא עובדת ללא הפסקה, ותורמת ופעילה, ובכל זאת, אריסון מרגישה שחסר לה משהו. חסרה לה האהבה שלנו. היא רוצה שנכיר אותה כמו שהיא באמת, ולא כמו התדמית שמציירת אישה מרוחקת, נוצצת ושבעה. אריסון אומרת כי כבר הרבה מאוד שנים שהיא מקבלת מסרים ותיקשורים. "אני רואה דברים, הרבה דברים, לפני שזה קורה. כנראה שקיבלתי את המתנה הזאת, לראות לפני, לא בשביל לרוץ ולקנות ולמכור ולעשות עוד כסף, אבל כדי שאני אביא את העולם למקום אחר"... "רוב חיי קיבלתי תקשורים - ראיתי תמונות, קיבלתי דימויים ומסרים מילוליים, לפעמים אפילו בשפה עתיקה, שהגיעו אלי מלמעלה"... "דקה למכירת שיכון ובינוי קיבלתי מסר מלמעלה: לא למכור"... "במהלך השנים התנסיתי, למדתי וטופלתי בתורות רבות". "במשך חצי... לחץ להמשך...
לילי בנטב - קושי עם כסף (חלק 1)
לילי בנטב - קושי עם כסף (חלק 1) הרצאה לצפייה: איך מתחברים כסף ורוחניות ובכלל מהי הגישה הנכונה כלפי כסף... לחץ להמשך...
בודהיזם - וויכוח עם ספקן - 1
...הבא... יש פרי למעשים טובים ורעים? באותו אופן נסיך, עליך לקבל שיש עולם הבא..." I."למרות מה שאמרת, קספה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..." "נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?" "יש לי, קספה המכובד." "מהי, נסיך?" "קספה המכובד, יש לי חברים, עמיתים, וקרובי - דם, אשר נמנעים מלקחת חיים... בסופו של דבר הם חולים... וכאשר אני בטוח שהם לא יבריאו, אני אומר להם: 'יש פרושים וברהמינים מסויימים אשר מאמינים ומצהירים, שאלו אשר נמנעים מלקחת חיים... בעלי השקפות נכונות, לאחר המוות עם התפרקות הגוף, יוולדו בעולם שמיימי, בין ישויות השלושים - ושלוש... ' אך למרות שהם הסכימו, הם לא באו לספר לי, ולא שלחו אף שליח. זו הסיבה, קספה המכובד, שאני מאמין ש'אין עולם הבא... '" המשל על ישויות השלושים - ושלוש (tvatisadevaupam) I."בעניין זה, נסיך, אני אתשאל אותך, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה שעבור בני - אדם הוא מאה שנים, עבור ישויות השלושים - ושלוש הוא יממה אחת. שלושים כאלו הם חודש, שנים עשר כאלו הם שנה, ואלף... לחץ להמשך...
רפואה סינית ומערכת החיסון
...זיהומים, בעיות פיזיות. הכבד מושפע מאוד מלחצים, כעסים. לכן פעמים רבות כשאנו במצב של לחץ, מצב רוח רע, נראה שאנו נוטים להיות חולים יותר. על מערכת החיסון השלישית אחראי הטחול. הטחול הוא הקיסר של מערכת העיכול. כשאנו בתקופה של תזונה לא מסודרת, נוכל לראות שגם מערכת החיסון שלנו נפגעת. מערכת זו אחראית בעיקר על בעיות אוטואימוניות, אלרגיות למשל. על מערכת החיסון הרביעית אחראיות הכליות. בעיות בבלוטת האדרנל, גויטר ובלוטת התריס אופיניות למערכת זו. המערכת האחרונה שייכת ללב, הקיסר. אם מחלה הגיעה לרובד זה, יתכן כבר שינוי ב - DNA - סרטן. כמובן שמחלה לא צריכה לעבור את כל השלבים האלה לפי הסדר. סביר מאד להניח שהצטננות לא תגיע לסרטן, אך היא בהחלט יכולה להגיע לדלקת ריאות. זיהום למשל, יגיע ישירות לרובד השני של מערכת החיסון, הוא בכלל לא יעבור דרך הרובד הראשון. בעזרת רפואה סינית ניתן לחזק את כל מימדי מערכות החיסון של הגוף. החל מבעיות שקשורות במזג האויר, דרך זיהומים, דלקות, מחלות אוטואימוניות ועד לסרטן. כמובן שיעילות... לחץ להמשך...
קואצ'ינג ואתיקה - הקוד האתי של ICF
...ארגון ICF, מכירים בכך שתוצאות האימון תלויות בכוונות, בבחירות ובמעשים של הלקוח הנתמכים ע"י מאמציו ויישום תוכנית האימון של המאמן. חלק 3: התקנים וההתנהלות האתית של ICF כמאמן: אני מצהיר שאנהג באופן שישקף בצורה חיובית את מקצוע האימון, ואמנע מלהתעסק בפעולות ובהצהרות העלולות להשפיע באופן שלילי על דעת הציבור באשר למקצוע האימון. אני מצהיר כי אמנע ביודעין מהצהרות פומביות כוזבות או מוליכות שולל, מטענות שקריות כתובות, המיוחסות למקצוע האימון. אני מצהיר שאכבד גישות אימון שונות, אכבד את המאמצים והתרומות של אחרים, ולא אציג אותם כשלי. אני מצהיר שאמנע משימוש שלילי, הנובע מאופי האימון, אשר עשוי להשפיע לרעה על הלקוח. אני מצהיר שאשאף להכיר בסוגיות אישיות העלולות לפגום וליצור סתירה, העלולות להפריע לאימון, וליחסים הבינאישיים בין לקוח לבין מאמן. במקרה שהעובדות והנסיבות ידרשו זאת, אני אפנה מיידית בבקשת סיוע ובהתאם לכך אנקוט בפעולות הנדרשות בין אם זו השעיה או סיום האימון. כמאמן או מפקח למאמנים ולמאמנים עתידיים, אנהג... לחץ להמשך...
אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 3
...עצמו למה שהחברה מצפה ממנו (Boss, 1963 מתוך להב ופוך, 1992). הוא מתואר כישות הנזרקת לעולם של אפשרויות אין סופיות מהם הוא יכול לצמוח לכיוונים שונים (להב ופוך, 1992). אחריותו היחידה, היא להבנות את קיומו ולממש את אפשרויותיו על ידי בחירותיו (Jacobsen, 2008). ייחודו של האדם, הוא בכך שהוא יכול להיות מודע להתהוות הגשמתו ולכן, הוא גם אחראי על התהוותו שלו (May, 1958 מתוך להב ופוך, 1992). אין הכוונה בכך שהאדם יוכל להיות כל מה שירצה, אלא שהאדם טועה כשהוא חש שאין לו אפשרויות בחירה אחרות מאלו המוגדרות מראש (להב ופוך, 1992). עם זאת, חופש האדם מתקיים במסגרת מגבלות הקיום ולכן, ישנה חשיבות למודעות האדם למסגרת זו (להב ופוך, 1992). האתגר שלו, הוא לחיות כל רגע בחופש ובאחריות כשהכוונה בכך, היא לחירות הבחירה ועיצוב העתיד, למרות המגבלות הטבועות בקיום (May, 1953, 1999 מתוך Wong, 2006). אפשרויותיו הם לעצום עיניו לתנאים הבסיסיים של הקיום ולחיות בהעמדת פנים או לחלופין, לחיות באופן פתוח ומשוחרר יותר ובדרך שהיא אמיתית... לחץ להמשך...
הצלחה - לחגוג הצלחה, לחגוג את החיים
...לעשות. אבל מה יקרה אם נלמד גם מההצלחות שלנו, ומההצלחות של אחרים. צר לי לבשר לך, אבל אם תלמד רק מטעויות, זה ייקח המון זמן שלא בטוח שהוא עומד לרשותך. לכן, רצוי שתלמד גם מההצלחות שלך, מהמקומות שבהם היית הצלחה, מהדברים שכן עשית טוב, מהרגעים שפעלת נכון, מהרגעים שהיית במיטבך או לפחות הכי קרוב למיטבך. אבל גם זה לא מספיק, כי כדאי שתלמד גם מהצלחות של אחרים. אם אתה רוצה להיות הצלחה בתחום מסוים, אם אתה רוצה להגשים חלום, תבדוק מסביבך, קרוב... וגם רחוק בעולם, אם מישהו כבר עשה את זה. תמצא מודל לחיקוי ותשאל אותו, תדבר איתו, תתייעץ איתו, תלמד את סיפור הצלחה שלו, מה הוא עשה, איך הוא עשה את זה. ואם אתה לא יכול לדבר איתו, תסתכל עליו, תקרא אליו, תקרא את הסיפור שלו, תלמד אותו, תזהה את התכונות והמאפיינים האישיותיים שגרמו לו להצליח, את ההרגלים ודפוסי ההתנהגות והחשיבה שלו. הצלחה, גדולה ומטאורית ככל שתהיה, היא בסה"כ אוסף של הצלחות קטנות. אז אם אתה לא עוצר כדי לאסוף את ההצלחות הקטנות שלך, לא תוכל ליצור, להעריך וליהנות... לחץ להמשך...
איך למצוא תשובות לשאלות?
...עגול או שטוח כל שאלה מבוססת על הנחות יסוד. מניח שיש דבר כזה גשם, מחר ושהוא יהיה מחר. ואז הוא שואל האם ארטב בגשם? הנוסחא המדוייקת למצוא תשובות לכל השאלות ע"י שמבין הנחת יסוד של השאלות. אדם צריך לשאול מה הנחת היסוד של השאלה. שאלה אפשרית כאשר יש כמה אפשרויות. כל שאלה מכל סוג תמיד יוצאת משיש כמה אפשרויות שונות. עליו לחקור את מהות הדברים של השאלה. השאלה היא האם מחר ירד גשם? באה מההנחות שיש גשם ושיש מחר שיש גשם ושיש אין גשם. ינסה להבין מה המאפיינים שעליהם מבוססת השאלה, ידע את הידע האפשרי על מחר על גשם על אין גשם. מה הגורם של כדור הארץ סך מידע אפשרי על כדור הארץ על משטח ישר, ברור שכל אחד יגיד מה חידשת. מה וכי אפשר לדעת את כל המידע על כדור הארץ או הכל על מה זה גשם? אם האדם היה יודע את כל המידע החיים שלו כבר לא היו מעניינים. העניין כאן לגבי הדברים שיאפשרו לך ליהנות מכך שאתה לא יודע. זה נחמד לדעת שאתה לא יודע הכל אחרי שאתה כבר יודע הכל. האם יש סיבה האם אין סיבה. רק אם האדם ידע את הדברים הבסיסיים רק... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן לכלכלת המשפחה, אימון אישי לחיים, טיפול רגשי, מורה רוחני, אימון אישי למנהלים, קואצ'ר מומלץ, אימון אישי למתבגרים, ייעוץ אישי מומלץ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות
עכשיו 15_10_2019 השעה 14:26:13
wesi4