ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפול בטריכוטילומניה ✔TRICHOTILLOMANIA = TTM מיוונית: טריקס=שיער טיל=משיכה - מריטה= מאניה= שיגעון ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 טיפול בטריכוטילומניה

TRICHOTILLOMANIA = TTM

מיוונית: טריקס=שיער טיל=משיכה - מריטה= מאניה= שיגעון

מודל לטיפול קוגניטיבי התנהגותי + ביופידבק

מאת: ד"ר יגאל גליקסמן

מילות מפתח:

* טריכוטילומניה.

* דחף בלתי רצוני.

* OCD התנהגות טורדנית כפייתית.

* CBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי.

* ביופידבק.

* שליטה רצונית.

תקציר:

הטריכוטילומניה ידועה כהפרעה נפשית טורדנית כפייתית של תלישת שיער במיוחד באיזור הראש

(קרקפת, גבות, שפם, זקן. היא קשורה ליכולת השליטה בדחפים ומלווה בדרך כלל בטקס של עיסוק בשיער שנתלש (שזירה, או לעיסה). המאפיין העיקרי הוא הדחף הבלתי נשלט לתלוש שיער.

בדרך כלל קודם לאקט של התלישה מתח מצטבר וגובר.

הטיפול התרופתי המקובל הוא מקבוצת ה: SSRI.

עשרות מחקרים הוכיחו כי שילוב של טיפול תרופתי עם טיפול קוגניטיבי התנהגותי גורם להעלאת האפקטיביות התפקודית ויכולת ההתמודדות של המטופל עם הדחף לתלוש שיער.

להפרעה הנפשית זו ישנם היבטים ביולוגיים והתנהגותיים.

לדעתי מדובר בתפקוד לא מאוזן של המנגנון האמור לווסת את רמות הגירויים במערכת העצבים המרכזית במאמר זה ברצוני לשתף אתכם ברציונאל ובמודל הטיפולי שבחרתי המבוסס על ניסוני ועל עקרונות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי בשילוב שיטת הביופידבק.


מאז שנת 1963 אני מטפל בהפרעות נוירוביולוגיות שונות ביניהן גם בטריכוטילומניה בחו"ל ובארץ.

אני יכול לומר בכנות כי אחת האינדיקציות הטיפוליות שגרמה לי כפסיכותרפיסט לעבור הרבה שינויים היא הטריכוטילומניה.

היו פעמים שהטיפול בהפרעה היה מעיין מסע מרתק מלא מסתורין. מבחינה קלינית ראיתי בטיפול בהפרעה זו אתגר גדול ומשמעותי ביותר.

לעיתים מצאתי עצמי חושב ומהרהר על הסיבות הגורמות לאנשים בגלאים שונים מתחומים שונים למרוט את שערותיהם. בחלקם עשו זאת מבלי לשים לב ולייחס לכך תשומת לב והיו כאלה שמצאו בפעולה זו פורקן עם היבט מרגיע ולא מכאיב.

מדובר באנשים שבחלקם הגדול תפקדו בצורה אפקטיבית למדי בבית, בחברה ובעבודה.

ובכל זאת הם עשו זאת לעצמם. בתחילה התייחסו אנשי המקצוע לטט"מ כאל סוג של הרס עצמי קומפולסיבי, חלק מהמאמרים המוקדמים בנושא ראו בפעולת המריטה תוצאה של תהליך לא מודע של קונפליקטים מיניים, אחרים ראו בזאת מעיין ביטוי של כעס, תסכול ושנאה עצמית.

לעניות דעתי מכל ההפרעות השייכות למשפחת ה OCD:טריכוטילומניה היא אחת ההפרעות הפחות מובנות לסובלים ממנה ולאנשי המקצוע המטפלים בה כאחד.

במשך שנים רבות נחשבה הפרעת ה: טריכוטילומניה TTM כאחת ההפרעות המורכבות, המתסכלות והקשות לטיפול.

לשם טט"מ שהוכנס לרשימת ההפרעות בשנת 1889 על ידי Francios Henri Hallopeau היתה קונוטציה לא ברורה ומטעה כמו: לקלפטומניה, פירומניה, נימפומניה וכד'. מכאן ניתן היה להבין כי המבצע פעולת המריטה ישנה משיכה והנאה. הסובלים מההפרעה ורוב המטפלים בה לא הסכימו עם הנחת היסוד הזו מה גם שלמושג מאניה ישנה פירוש כי מדובר במחלה נפשית חמורה.

מה שברור כיום יותר מתמיד הוא כי להפרעת ה טט"מ ישנם שני היבטים:

1.ביולוגי.

2.התנהגותי.

מדובר בהפרעה הנובעת מפעילות לא מאוזנת של המנגנון האמור לאזן ולווסת רמות של תגובות לגרויים בתוך מערכת העצבים המרכזית. אנשים מורטים שערות במצבים גרויי יתר של אי שקט, מתח, לחצים והתרגשות או במצבים של העדר גרויים כגון שיעמום וחוסר פעילות.

העובדה כי תרופות נוגדות דיכאון ממשפחת ה: SSRI כמו:, Paxil, Celexa, Zoloft, Luvox, Paxil, Anafranil Prozac וכד' גרמו במקרים רבים להקלה משמעותית בדחף למרוט וגם לשלוט בו.

אולם בל נשכח כי לתרופות נוגדות דכאון רבות ישנן גם תופעות לוואי שונות שאינן מקילות על תהליך ההתמודדות עם הדחף למרוט.

מנסיוני הקליני אני משוכנע ומאמין כי טיפול אפקטיבי בהפרעת הטט"מ צריך להיות מבוסס על שילוב של טיפול תרופתי וטיפול קוגניטיבי התנהגותי. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי יכול לגשר בין הפער של מה שהתרופות יכולות או לא יכולות לעשות וללמד את המטופל טכניקות להתמודדות טובה יותר עם הדחף למרוט.

זה ברור לחלוטין כי ישנם הרבה מצבים היכולים להשפיע על רמות הגירוי השונות של הסובל. זאת לכן הסיבה כי אין זה נכון לומר כי קיימת שיטה או גישה טיפולית אחת לטט"מ. ההפרעה מגיבה טוב יותר לגישה המשלבת מספר מגוון של שיטות המותאמות באופן אישי למטופל.

יש הרבה אירוניה בעובדה שטט"מ יכולה לגרום בו זמנית לסיפוק צרכים ביולוגיים מחד ושל הרס ונזק עצמי מאידך.

גישות טיפוליות שהוכחו כאפקטיביות.

1.Habit Reversal Trainung (HRT) = אימון להפיכה ושינוי הרגלים.

2.Sitimulus Control (SC) = שליטה על גירויים.

הגישה הטיפולית של HRT פותחה על ידי ד"ר נתן עזרין Dr.Natahn Azrin בשנת 1973 לצורך טיפול באי שקט מוטורי, טיקים וטורט. משנת 1973 החלו מטפלים שונים ליישם את גישתו של ד"ר עזרין ומחקרים שבוצעו על ידו וחבריו Nunn &Frantz בשנת 1980 הראו תוצאות טובות ביותר של הפחתת מריטת שערות ביותר מ 90% של המטופלים.

שיטת הHRT מבוססת על 4 שלבים המחייבים לימוד ותרגול נפרד של כל אחד מהם ולאחר מכן לבצע אינטגרציה של כל 4 השלבים לרצף אחד.

1.אימון לפיתוח רגישות ומודעות לאפיזודות המריטה - התלישה תוך רישום ותיעוד מובנה וציון

הסביבה בה היתה אפיזודת התלישה.

2.למידה ואימון של טכניקות הרפייה במגמה להרגיע את מערכת העצבים המרכזית ומיקוד תשומת הלב

במתרחש בגוף. תהליך זה נעשה בשילוב שיטת הביופידבק.

3.למידה ואימון של טכניקות נשימה סרעפתית על מנת להגביר את תחושת ההרפייה והמיקוד הפנימי

למתרחש בגוף. גם כאן יש שילוב של מכשור שיטת הביופידבק.

4.לימוד ואימון של טכניקות כיווץ והרפייה של שרירים (ג'יקובסון) כשהדגש הוא על כיווץ

דיפרנציאלי והרפייה אופטימאלית. גם כאן נעשה שימוש במכשור שיטת הביופידבק.

שיטת הביופידבק:

ביופידבק זו שיטה לימודית - טיפולית, ידידותית, נעימה, מרתקת וחוויתית. זו שיטה בלתי חודרנית וללא תופעות לוואי. מטרתה לעזור למטופל לרכוש תוך זמן קצר ידע, כלים ומיומנויות לצורך פיתוח והעמקת מודעותו האישית לתחושות הגוף ולהשגת שליטה רצונית על תגובות בלתי רצוניות.

השיטה מבוססת על 4 תחומים:

1.הרפואה

2.הביולוגיה.

3.הפסיכולוגיה.

4.הטכנולוגיה.

כמו כן על תחומים כמו: הרפואה ההתנהגותית ליפה נלמדות טכניקות התמודדות לצורך מניעת מחלות ובעיות בריאותיות, שינוי הרגלי התנהגות מזיקים ובכך לגרום ליכולת תפקודית אישית טובה יותר במצבי חיים שונים.

בניגוד לשיטות אחרות הבן לרוב המטופל פסיבי, בשיטת הביופידבק המטופל אקטיבי.

בשיטה נעשה שימוש במכשור אלקטרוני מתוחכם אליו מחברים את המטופל (בדרך כלל בקצות האצבעות של הידיים או על המצח). המכשור מודד באופן מדוייק ואמין, מעבד ומזין למטופל ולמטפל על צג המחשב נתונים אוביקטיביים על תהליכים ושינויים פיזיולוגיים המתרחשים בגוף כמו: רמות המתח הרגשי והפיזיולוגי, קצב פעימות הלב, קצב ואופי הנשימה, הפעילות המוחית, זרימת הדם בגוף וכד'.

שיטת הביופידבק מאפשרת לגלות סודות המוסתרים על ידי הנפש ומתגלים על ידי הגוף.

שיטת ה: HRT אימון להפיכה ושינוי הרגלים

ייחודית השיטה היא בעובדה שהיא מאד דיסקרטית, ניתנת לתרגול ברוב מצבי החיים מבלי למשוך תשומת לב מהסביבה. מעבר לכך ניתן להתייחס לשיטה כבולמת הרגלים.

השלב הראשון:

המיקוד הוא על לימוד טכניקות שונות לצורך פיתוח מודעות ורגישות אישית להרגל המריטה. ישנם מורטי שיער המדווחים על דחף או מתח קודם למריטה ויש המדווחים כי המריטה מתרחשת בצורה ספונטנית, לא מודעת כשהם מרוכזים בפעילויות כגון: צפייה בטלוויזיה, משחקי מחשב, שיחה בטלפון, קריאה, נהיגה במכונית וכד'. רובם המכריע של מורטי השיער אינם מודעים לפעילות בה היו מעורבים בעת המריטה עד שה"קריזה "של מריטת חופן שערות הסתיים.

אלה שאינם מודעים לכך נוטים לשכוח בצורה מהירה את אותם אירועי מריטה הלא נעימים. לגרום לסובלי הטט"מ למקד תשומת ליבם לאקט של המריטה עצמו אינו דבר פשוט. קל יותר לפתח יכולת שליטה על הרגל כשקיימת מודעות לגורמים ולמצבים המקיפים אותו כטבעת.

על פי עקרונות הגישה הקוגניטיבית התנהגותית. יש להנחות את המטופל לצורך פיתוח יכולת לניטור עצמי ולקיחת אחריות על הטיפול לפתח כלי - טבלה לצורך תיעוד, רישום וניהול (מעיין יומן מעקב יומי של נתונים בצורה מובנית וברורה בין טיפול אחד לשני). לגבי תהליך המריטה. הטבלה אמורה לשקף בצורה של גרף את שהתרחש במהלך כל יום במשך השבוע.

נתונים כגון: באילו מצבים התרחשה המריטה? כמה זמן התהליך נמשך? עד כמה חזק היה הדחף למרוט

מ1-10?מה הייתה כמות השערות שנמרטו ומהיכן? מה הייתה הפעילות בה היה המטופל מעורב בעת המריטה? מה הייתה רמת העוררות הרגשית מ1-10?וכד'.

המעניין הוא כי אפילו מטופלי טט"מ עם רמת מודעות גבוהה לתהליך המריטה הופתעו מאד לראות את תוצאות התיעוד היומי של הרגל המריטה שלהם.

תרגול כזה הנעשה בצורה עקבית מניב תוצאות מרשימות בזמן קצר. המטופל מקבל מידע משמעותי לגבי הרגלי המריטה שלו והמטפל מקבל מידע העוזר לו להכין ולנתח את פרופיל המטופל בתהליך המריטה ולבצע התערבויות טיפוליות בהתאם.

השלב השני:

שלב זה מתחיל בדרך כלל בשבוע השני לאחר שבאמצעות תיעוד ורישום המטופל פיתח לעצמו רמת מודעות למצבים בהם מתרחשת תלישת השיער. רשם ותיעד בצורה יומית כפי שהודרך לעשות בשלב הראשון.

המטופל לומד טכניקות של כיווץ והרפיית שרירים בצורה הדרגתית ומבניית (ג'קובסון). יש לשאוף להגיע למצב של כיווץ דיפרנציאלי (רק שרירים אותם מכווצים אכן פועלים) והרפיה אופטימאלית

(כל שאר שרירי הגוף נמצאים במצב של הרפיה).

על המטופל לתרגל טכניקה זו לפחות פעם ביום במשך 15-20 דקות.

השלב השלישי:

שבועיים לאחר למידת השלב השני מתחיל השלב השלישי:

בשלב זה לומד המטופל טכניקות נשימה סרעפתית לצורך העמקת יכולת ההרפיה. את טכניקות הנשימה ניתן ליישם בכל מקום עם או בלי אנשים נוכחים ובמצבים של ישיבה, שכיבה ועמידה

בסיטואציות שונות (עבודה, נהיגה, צפייה בטלוויזיה וכד')

שלב רביעי:

בשלב זה לומד המטופל ליישם את שלמד בשלב ב' (טכניקת כיווץ והרפיית שרירים) ורואה את הקשר בין מצבי הכיווץ וההרפיה לבין תלישת השיער. ניתן להתייחס לשלב זה כמו אל תגובה תחרותית לתלישת השיער. לדוגמה: כיווץ מודרג של האגרופים, או כיפוף והרמה מודרגים של כפות הידיים - בדרך כלל אילו הם האיברים המופעלים בעת תלישת השיער.

יש לתרגל טכניקה זו לפחות 3-5 פעמים ביום.

בסיום:

לאחר למידת 4 השלבים יש ליישם את טכניקות מס' 2, 3, ו 4, לתוך מיקשה אחת לצורך התמודדות עם הרגל תלישת השערות.

ההנחיות למטופל הן: ברגע שישנה התחושה או דחף התלישה, יש לייחס לתרגול עדיפות ראשונה!!!

1.הרפיה כללית ומיקוד תשומת הלב לתחושות הגוף.

2.תרגול נשימות סרעפתיות לפחות 2-3 דקות.

3.כיווץ והרפיית האגרופים (לחזור על זה 5 פעמים). כיפוף והרמת כפות הידיים לאחור (5 פעמים)

במידה והמטופל נמצא בעיצומו של תהליך התלישה רצוי להפעיל את מנגנון ה HRT על מנת להתערב ולהפריע לתהליך התלישה.

שיטת ה: Stimulus Control שליטה על גרויים

מדובר בשיטה המבוססת על טיפול התנהגותי שמטרתה לעזור למטופל הסובל מטט"מ לאתר להתמודד ולהתגבר על פעילות ספציפית (טט"מ), פקטורים סביבתיים, רמות של עוררות רגשית, או סיבות אחרות הגורמים לתלישת השיער.

שיטה זו עוזרת לשלוט בצורה מודעת באותם "טריגרים " וליצור כישורים חדשים להבנה בין הדחפים לתלוש לבין התנהגויות אחרות שאינן הרסניות.

שימוש בנתוני רשימת התיעוד של תהליך הHRT עוזר בצורה משמעותית להבנת הקשר בין גרוי לתגובה ובכך להגיע למצבים של שליטה רצונית בדחפים.

לצורך קבלת גרויים סנסוריים, ישנה נטיה של רבים מהסובלים מטט"מ להגיע לאיזורים בהם נמצאים קצות העצבים - כמו השיער.

משיכת שיער, קריעת חלקי עור, נשיכת לחיים וצפורניים, צביטות, חיטוט באף וכד' מהווים מעט מקבוצת ההתנהגויות של בני האדם.


* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=90245

לטפל בחולי נפש לפתח יכולת טכנולוגיות טורדנית תחרות הפרעה נפשית לטפל בהפרעות נפשיות חוויות שינויים בצורה מהירה קצות אצבעות טיפול טיפול ב טיפול בטריכוטילומניה טיפולים טריכוטילומניה מטופל מטפל
כל כמה ימים להתאמן? כמה זמן לנוח בין אימון לאימון? האם אפשר להתאמן כל יום?
...כמה זמן לנוח בין אימון לאימון? האם אפשר להתאמן כל יום? אז מה בטוח נכון? בטוח נכון, שאתה לא רוצה להיפצע. אז אם שריר מסוים וספציפי, עייף, אז אסור לך לעייף אותו שוב, במאמץ ברמה שהוא יפצע. האם מותר לך לאמן אותו שוב באימון בעצימות נמוכה? יש שיאמרו שלא, כי עדיף לתת לשריר לנוח. ויש שיאמרו שכן, כי דווקא המאמץ העדין, מזרים את הדם, וגורם לשריר להתאושש. מה האמת? תבדוק על עצמך. אבל בטוח, שאתה לא יכול "להרוג" שוב את השריר שלך, אם הוא כבר עומד למות. יחד עם זאת...
אחדות המהות והצורה - היש איננו והאין ישנו - למה מוכרח שאין שום דבר, ושהיש איננו? ומהו סוד האחדות?
...שאין שום דבר, ושהיש איננו? ומהו סוד האחדות? והעניין הוא, כי ה"יש" ישנו בתוך זמן ומקום. כי מה שלא נמצא בשום מקום ובשום זמן, הוא איננו, שזאת הגדרת ה"אין", שאינו נמצא בשום מקום ובשום זמן, אלא הוא כלום ממש. והנה, הצורה ישנה ומהותה איננה. כי הצורה היא הזמן והמקום, שהם צורות, של האין, שהוא מהות המציאות והוא איננו, משום שהוא ללא צורת הזמן והמקום. ומהות המציאות, שהיא המצוי האמיתי המחוייב הראשון, היא ממלאת את כל הצורות כולן, ובלעדיה אין שום חיות לשום דבר...
מירוץ העכברים / אושר / כסף - מהו מירוץ העכברים? איך לצאת ממנו?
...בתוך גלגל שמסתובב ומנסה להגיע אל הסוף שלו. אך לגלגל אין סוף וכך העכבר רץ אך לעולם לא מגיע אל הסוף. הנמשל הוא המרוץ התמידי של האדם להשיג מטרות כלשהן, כאשר המטרות כמובן לא מסתיימות לעולם. והשאלה הנשאלת היא, איך יוצאים ממרוץ העכברים? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כדי לרדת מגלגל שמסתובב לו, יש שתי דרכים לעשות זאת. הדרך הראשונה והפשוטה היא, לנסות להאט את קצב המהירות של הריצה בתוך הגלגל, עד שהאדם עובר ממצב של ריצה למצב של הליכה בתוך הגלגל, ואח"כ עובר למצב...
שינה / נדודי שינה / קושי להירדם - מה עושים עם נדודי שינה? איך להירדם בקלות?
...שינה. קושי להירדם. נדודי שינה. איך להירדם מהר? מה עושים? מהי בעצם שינה? שינה = מנוחה של הגוף + מנוחה של התודעה של האדם. כאשר הקושי להירדם נובע מהקושי של התודעה להירגע, על האדם לדעת כי מאבק איתה לא יועיל. להירדם = מנוחה של התודעה. מאבק של התודעה בעצמה = להעיר את התודעה = לא להירדם. ככל שהאדם מתעקש יותר להירדם, כך הוא יירדם פחות מהר. חשוב על התכלית הסופית של השינה. התכלית הסופית היא מנוחת התודעה / מחשבה. כדי להירדם על האדם לא להילחם בשום דבר אלא להירגע...
אסטרטגיות בטיפול בהתנגדויות לקוח, האם לענות מראש להתנגדויות של הלקוח? האם להקדים תשובה לשאלה בשיחת מכירה? האם להקדים תרופה למכה בשיחת מכירה? האם לתת מראש מענה להתנגדות לקוח בשיחת מכירה? איך לבנות תסריט שיחה?
אסטרטגיות בטיפול בהתנגדויות לקוח, האם לענות מראש להתנגדויות של הלקוח? האם להקדים תשובה לשאלה בשיחת מכירה? האם להקדים תרופה למכה בשיחת מכירה? האם לתת מראש מענה להתנגדות לקוח בשיחת מכירה? איך לבנות תסריט שיחה?
...מכירה? האם להקדים תרופה למכה בשיחת מכירה? האם לתת מראש מענה להתנגדות לקוח בשיחת מכירה? איך לבנות תסריט שיחה? הרצאה על אסטרטגיות בטיפול בהתנגדויות לקוח, האם לענות מראש להתנגדויות של הלקוח? האם להקדים תשובה לשאלה בשיחת מכירה? האם להקדים תרופה למכה בשיחת מכירה? האם לתת מראש מענה להתנגדות לקוח בשיחת מכירה? איך לבנות תסריט שיחה? ועוד איך לעשות פרזנטציה בצורה נכונה? למה לדעת מראש את התנגדויות הלקוח? איך להתמודד עם התנגדויות מכירה? איך לבנות תסריט מכירה...
שכנים מהגיהנום, רעש מהשכנים, התמודדות רגשית עם שכן שעושה רעש, שכן מרעיש ואין מה לעשות, שכן מהגיהנום, בעיות עם השכנים, צרות עם השכנים, בעיות עם השכן, איך לא לסבול מהשכנים? איך להתמודד רגשית עם סכסוכי שכנים? שכנים מציקים
שכנים מהגיהנום, רעש מהשכנים, התמודדות רגשית עם שכן שעושה רעש, שכן מרעיש ואין מה לעשות, שכן מהגיהנום, בעיות עם השכנים, צרות עם השכנים, בעיות עם השכן, איך לא לסבול מהשכנים? איך להתמודד רגשית עם סכסוכי שכנים? שכנים מציקים
...ואין מה לעשות, שכן מהגיהנום, בעיות עם השכנים, צרות עם השכנים, בעיות עם השכן, איך לא לסבול מהשכנים? איך להתמודד רגשית עם סכסוכי שכנים? שכנים מציקים הרצאה על שכנים מהגיהנום, רעש מהשכנים, התמודדות רגשית עם שכן שעושה רעש, שכן מרעיש ואין מה לעשות, שכן מהגיהנום, בעיות עם השכנים, צרות עם השכנים, בעיות עם השכן, איך לא לסבול מהשכנים? איך להתמודד רגשית עם סכסוכי שכנים? שכנים מציקים ועוד שכנים כמראה, פירושים שליליים, אסוציאציות רגשיות, שכן מרעיש מלמעלה, שכן...
חצי הכוס המלאה והריקה - מה טוב / רע בחצי הכוס המלאה והריקה? ומה הטוב ביותר?
...ומה הטוב ביותר? ישנם בני אדם שמשתדלים תמיד לראות את חצי הכוס המלאה, וישנם בני אדם שרגילים לראות את חצי הכוס הריקה. כאשר האדם רוצה שיקרה משהו, וקורה משהו שונה ממה שהוא רצה, זה שרואה את חצי הכוס המלאה, יסתכל בעיקר על הדברים שהתרחשו כפי מה שהוא כן רצה, וזה שרואה את חצי הכוס הריקה, יסתכל בעיקר על הדברים שקרו אחרת ממה שהוא רצה. ולכאורה, זה שרואה רק את חצי הכוס המלאה, טוב יותר. מדוע? משום שנראה שטוב לו יותר. כי הוא מרוצה יותר, ממה שכן קרה, כפי מה שהוא...
דיאטה - שוב נשברת ויצאת ממסגרת של אכילה נכונה?
...להיות נכון אבל יש בי חוסר סבלנות ומרדנות, אני עושה מה שצריך, ואז כאילו משתלחת ועושה הכל ההיפך. חוזר על עצמו - אוכלת מסודר, כמו שצריך, עד שפתאום אוכלת מכל הבא ליד" כך אמרה לי נ. התיסכול הזה מוכר ושכיח. הפער בין הרצון להתנהל לפי מסגרת כללים שיש לי רצון לדבוק בה, לבין המציאות, בה אני פוגשת פתאום איזה רצון אחר בתוכי, לא מודע, שמוביל אותי במציאות להתנהג באופן אחר לחלוטין. למה זה קורה לי??????????? שאלה ראשונה שנתעכב עליה היא מה זה מה שאמור להיות נכון...
פרשת "שְׁלַח לְךָ": הנתון הוא רק נקודת מוצא, לא יעד
...בו, רצים, משייטים במים ומעופפים וגם הצמחים צומחים על פניו. והאדם רואה בעיניו, מתרגש בליבו, ומגיב, הוא פועל בעולם. והנה נצטווינו לא לפעול, לא להגיב בהתאם למראה עיניים וריגוש הלב: "ולא תתרו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" [1]. משונה, לא? "הלב", מרכז הרצונות והרגשות מעורר התנהגות ופעילות בהתאם [2] ; מכאן, האם יש אופן אחר לפעול בעולם, להגיב לקורה ולתור בו? אם לא נגיב, אם לא נפעל בהתאם למה שהעין רואה ומה שהלב משתוקק אליו, בעקבות מה נתור? ובכל זאת, בהנחיה למצ...
מאמן אישי - האם אתה מפחד מהרוח?
...נראה כאילו האדם בונה בניינים, חומות, מגדלים, ועוד שלל של מבנים נוספים, הכל כדי להגן על עצמו מפני הרוח. האם זה אומר שהוא מפחד מהרוח? האם זה אומר שהוא מרגיש צורך להיאחז בכל דבר חומרי או מוחשי שיש רק בשביל לא להרגיש ריק. האם אלה הדברים שבאמת יגרמו לו להרגיש מלא? רוחניות - האם זו מילה שמפחידה אתכם? מתוקף היותי מאמן אישי, אני נתקל שוב ושוב באימונים ברוחניות, היא בדרך כלל נכנסת לחדר כשהתנאים מאפשרים. וכאשר לא מפחדים ממנה ונותנים לה להיות כמו שהיא, היא...
אימון עסקי - מעולם הפשע לזירה של אימון עסקי
...בין פושעים ומאפיות לבין אימון עסקי? מסתבר שאפשר ללמוד המון עקרונות מעולם הפשע וליישמם בעולם העסקים. לאחרונה ראיתי את הסרט "אמריקן גנגסטר" בפעם השלישית (אני אוהב לראות סרטים טובים שוב ושוב, כדי להעמיק את הלמידה שלי מהם). הסרט הזה בהחלט הצליח לאושש את טענתי, שאפשר ללמוד המון מהפשע על "איך לעשות עסקים". אני לא מתכוון להצדיק כאן את הפשע חס וחלילה, ממש לא! אני רק אומר שיש עקרונות מסוימים שאם לוקחים אותם ומיישמים אותם בצורה מותאמת בעולם העסקים, ניתן להפיק...
לאיפה השמש נעלמת בלילה? למה חשוך לאדם בחיים? איך נוצר צל? חלק 2
...לאדם בחיים? איך נוצר צל? חלק 2 המשך כאן: לאיפה השמש נעלמת בלילה ? למה חשוך לאדם בחיים ? איך נוצר צל ? חלק 1. ברגע שהאדם קולט שה"אני" שלו זאת המחשבה שלו, וכל מה שיש לו כולל הכל זה לא הוא, זה רק משהו שניתן לו לשימוש באופן זמני, באותו הרגע האדם מתחיל להעביר את הפוקוס ואת המיקוד שלו בחיים ל"אני" האמיתי שלו דהיינו הנשמה. האדם מתחיל לחשוב, מה אני באמת רוצה, דהיינו מה הנשמה רוצה. כמובן שזה לא אומר לא לתת לגוף אוכל וכולי, בדיוק כמו שצריך לתת לרכב דלק לנסיעה...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9
...- עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי אמר שאלהים כתב את התורה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן... תנו לי שתי דקות ואני כבר חוזר אל השאלה הזאת; פתחתי בה בשביל לוודא שלא אשכחנה, זהו הנושא שלנו להיום, אבל לפני כן הייתי רוצה להשלים רעיון קטן שהתחלתי בו בפרק הקודם אודות חוק הטבע; המסר... כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר הזה ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. המסר וכאמור פשוט הוא מאין כמוהו: לך - תגיע; הטבע...
עלבון - מבוא
...או מבזים. עלבונות יכולים להיות מכוונים או מקריים. דוגמה לעלבון מקרי יכולה להיות הסבר הנאמר בכוונה טובה, אך בעצם מיותר, וניתן בשל המעטת ערכם של הידע או האינטליגנציה של האחר. פעולה זאת נקראת גם לגלוג או זלזול. הקביעה האם דיבור או התנהגות מעליבים יכולה להיות מובנת מאליה, ולעתים גם מוגדרת כעברה על החוק. עם זאת, הקביעה האם מדובר בעלבון יכולה גם להיות סובייקטיבית עבור האדם שנעלב. לעתים אדם מסוים אינו נפגע מעלבון, אך אותה אמירה משפילה יכולה לפגוע באופן...
במה קריטי להזהר באימון אישי / חינוך ילדים / טיפול באנשים?
...טיפול באנשים? אימון אישי. כיצד אימון וקאוצינג אישי יכול לגרום לנזק למטופל? כיצד חינוך ילדים שגוי יכול לגרום לנזק לילדים? כיצד תדע שאתה לא גורם נזק למטופל שלך? כיצד ביקורת יכולה לגרום לתוצאה ההפוכה מזו הרצויה? כיצד לגרום לילד שלך לרצות להקשיב לך? כיצד תגרום לתת מודע של מישהו לרצות להסכים איתך? מה ההבדל שבין ביקורת בונה לבין ביקורת הרסנית? כיצד להעביר ביקורת בונה? אם אתה עוסק בהוראה ובטיפול באנשים, אם אתה מחנך את ילדיך וגם אם אתה מטפל בעצמך, עליך להיות...
חלומות - על חלום שחלם פרויד לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה - חלק 1
...הרעה על חלום שחלם פרויד לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה מתוך: מדרש בנפש: עיונים בפסיכולוגיה ויהדות לכבוד מרדכי רוטנברג. עורכים: שחר ארזי, מיכל פכלר וברוך כהנא. מועצה מדעית: משה אידל, אבשלום אליצור, הרווי גולדברג, יהודה ליבס, אביעזר רביצקי וזאב קליין. הוצאת "ידיעות אחרונות, " 2003. יהיה בכך משום החמצה אם, ביום חגו של מרדכי רוטנברג, נאמר עליו רק דברי שבח והסכמה. בכתיבתו של חתן השמחה מבצבץ לפרקים גם צד פולמוסי ושוחר מדנים, ודומני שאפילו הוא לא ירווה...
אגורפוביה - מבוא
...DSM IV כהפרעת חרדה. אדם הלוקה בהפרעה סובל מתחושת פחד במקומות בהם הוא חושש שיילכד או לא יוכל לקבל עזרה במקרה חירום. המונח הוטבע לראשונה במאה ה - 19 על ידי הפסיכיאטר הגרמני קארל וסטפאל, כאשר זיהה תופעות חרדה אצל מספר מטופלים כששהו במקומות הומי אדם. תוכן עניינים: 1 תסמינים 2 אפידמיולוגיה 3 גורמים 4 טיפול תסמינים: המונח אגורפוביה הוא שילוב של המילים "אגורה" (שמקורו במילה היוונית agora - כיכר השוק), ו"פוביה" - פחד כרוני מוגזם. בעבר מקובל היה להניח כי...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימון להפיכה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אימון להפיכה, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אימון להפיכה, איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן לזוגיות בתחום אימון להפיכה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2030 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 00:25:50 - wesi4