הודפס מהאתר Yeda.EIP.co.il/?key=22228229
איך להתגונן נגד אנשים שליליים

האם נתקלתם פעמים רבות מדי באנשים שליליים הנמצאים בקירבתך? האם בעבודה את\ה מוקף\ת בלקוחות, עובדים, שותפים או מנהלים המרעילים את האווירה בחשיבה פסימית?

אחד הקשיים המאפיינים את החיים בצמרת, הוא שאנשים קטני - אמונה עלולים לנסות לגרום לך להרגיש כמו אידיוט אם את\ה אופטימי\ת ומצפה לטוב.

הנה כמה דרכים להגן על עצמך בפני מרעילי אווירה כאלה:

החלפת ערוץ: פשוט לא להקשיב לדיברי הבל שליליים.

לאטום את האוזניים; לזמזם לעצמך מנגינה נעימה; לחשוב על נושאים אחרים ולא להיות מרוכז\ת במה שהם אומרים לך.

"חבל על הזמן": לא לבזבז את זמנך בחברתם.

לדאוג שמזכירתך תחסום אותם מכניסה למשרדך; לקבוע מראש ארוחות צהריים עם אנשים אחרים; להיות עסוק עד למעל הראש בשבילם.

שינוי נושא השיחה: כשאנשים שליליים מתחילים את הדיבור השלילי שלהם, כדאי להחליף את נושא השיחה.

אפשר להתחיל לדבר על מזג האוויר, על כדורגל, על הבורסה, ועדיף ביותר - על חמותך.

מענה לשון חיובי: אחת הדרכים הטובות לנטרל מסרים שליליים היא להגדיר אותם מחדש באופן חיובי, אבל בהומור.

אם אדם שלילי מתלונן על תנאי העבודה, אפשר להגיד לו: "בוודאי, זה לא מושלם כאן, אבל לפחות יש הרבה עבודה קשה".

כשאדם שלילי מבטיח לך שהפרוייקט האחרון שאישרת יוביל את החברה לאבדון, כדאי לנסות להסביר לו: "נכון, אין ביטוח על הצלחת הפרוייקט, אבל לומדים רק מטעויות, ולא מהצלחות".

טכניקה טובה היא "להשמיט את השטיח" מתחת לרגליהם של אנשים שליליים, בכך שלא מתנגדים למה שהם אומרים, אלא משתמשים בטיעוניהם - שלהם כדי להפריך אותם.

זכרו! אין התנצלות על גישה החיובית לחיים.

ייתכן שהאדם השלילי יאחז בתחילה ביתר שאת במסר השלילי שלו.

אבל, אל ייאוש, המשיכו להחזיק בדעתכם, כי בסופו של דבר, אתם הבוס!

© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן