הפריסה מיועדת לבחינת מצב בו נמצא השואל, וכוללת בתוכה עיצה כיצד מומלץ לשואל לנהוג בנושא וכן תוצאה אפשרית המסתברת ביותר אליה חותר השואל בנושא הפריסה. את הפריסה נהוג לערוך על השואל עצמו ולא על אדם אחר, מטעמים אתיים ושמירה על חופש הפרט.
בשל אופיה הפשוט של הפריסה, יש לבחור נושא בחייו של השואל טרם הפריסה, על מנת למקד את תשובת הקלפים בצורה המדוייקת ביותר. כמו כן, מכיוון שעיצת הקלפים מכוונת כלפי השואל, מומלץ לנסח שאלה בה מוטלת אחריותו של השואל על הפעולה אותה ממליצים הקלפים לנקוט בפריסה (למשל, יש לשאול: "מה כדאי ל X לעשות בנושא", במקום לשאול "מה יקרה ל X בנושא זה"). בנוסף, נהוג לתחום את השאלה בזמן, כאשר תחום הזמן המומלץ בפריסה זו הוא מספר חודשים. לא נהוג לפרוס שוב באותו נושא טרם עבר הזמן שנתחם בפריסה, שכן הפריסה תקפה לאורך כל תקופת הזמן שנקבעה מראש.
הפריסה מורכבת משלושה קלפים, אותם נהוג לסדר בשורה מימין לשמאל:
הקלף הראשון מימין - קלף ההווה, מצביע על מצבו של השואל בנושא עליו שאל: גישתו של השואל לנושא, שכוללת בתוכה את ההשפעות מן העבר שהביאוהו אל מצבו כיום בנושא השאלה.
הקלף האמצעי - העיצה, מצביע על המלצת הקלפים בנושא זה: מה מומלץ לשואל לעשות, מהי הפעולה הטובה ביותר שתוביל את השואל להתמודד בצורה האופטימלית עם התוצאה אותה הוא עתיד לקבל בקלף הבא.
הקלף השמאלי - קלף התוצאה, מצביע על התוצאה המסתברת ביותר בנושא השאלה אליה השואל עתיד להגיע בתחום הזמן שנקבע מראש. כאשר התוצאה אינה חיובית, היא יכולה להצביע על שיעור קשה אותו עובר השואל בנושא. במיוחד במקרים מעין אלו יש להקפיד לפעול על פי עצת הקלפים, על מנת לעבור את השיעור בצורה הטובה ביותר.
לדוגמה:
הפריסה נערכה לנטע, בת 45. נטע כותבת מזה מספר שנים סיפורים קצרים, וחלומה הוא לפרסמם בספר משלה. נטע שאלה: מהי הדרך הטובה ביותר לפרסם את הסיפורים שלי במהלך מחצית השנה הקרובה?
ערבבתי את הקלפים ונתתי לנטע לערבבם ולחתוך את החבילה. לקחתי את המחצית התחתונה והוצאתי שלושה קלפים:
הווה - שישה מטות: הקלף מצביע על עמדת נצחון אליה מגיעה נטע להחלטה לפרסם את סיפוריה. היא בטוחה בעצמה ובכשרונה, מתוך ביקורת חיובית שהיא מקבלת על הסיפורים מהסביבה. עם זאת, הקלף מתריע שיש להלום בברזל בעודנו חם: על נטע להשתמש בדחיפה החיובית אותה היא מקבלת מן הסביבה לטובתה, ולא להישאר בחיבוק ידיים. יש צורך בנקיטת פעולה, משום שזהו הזמן המתאים ביותר לפעול ולא לשקוע בשאננות יתר.
עיצה - מלך הגביעים: הקלפים מייעצים לנטע להשתמש בכישוריו של אדם סביבה בעל אופי של מלך הגביעים - אבא או דמות סמכותית אחרת שידע להפעיל את כישוריו החברתיים במקומות החלשים של נטע, שהם הקשרים הנכונים בעולם העסקים. הקלפים ממליצים לנטע לפעול בעסקים בשיקול דעת ולשמור את מרבית הקלפים בידייה בבואה לבצע פעולות מן הסוג הזה, דבר שלעיתים מנוגד לאופיה של נטע המתבטא בקלף 6 מטות - עודף ביטוי בסביבה, וחוסר ביכולת לשמור סוד. יש כאן רמז ברור על הצורך בשמירת זכויות היוצרים על כתביה.
תוצאה - השוטה: לנטע צפויה התחלה חדשה - פתיחת מעגל בכל הנוגע לפרסום כתב ידה ולהכרה של העולם בכישוריה. על מנת לנצל נכונה עמדת התחלה זו לצד החיוב שמצביע על אופטימיות והתפתחות חיובית, יש לפעול על פי עצות הקלפים. שכן, צידו האחר של השוטה המדבר על פזיזות וקלות דעת, יכול להפעיל את תמימותה הטבעית של נטע כנגדה ולכן יש צורך להקפיד ולפעול בצורה דיסקרטית.
נטע קיבלה את עצותי ואיחלתי לה הצלחה בהמשך דרכה.
לפי הדוגמה, ניתן לראות שגם באמצעות מספר קלפים מצומצם ניתן לעלות על דפוסי התנהגות בעייתיים והדרך לתקן אותם כאשר מתייחסים למכלול הפריסה בשלמותו: הקלפים שיצאו בפריסה, מיקומם היחסי והשילוב ביניהם.