ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תשוקה מינית ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו

אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמא את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.

תורה תהליך פעילות מינית משיכה ארוטית שליליות אמונות סקס מנהל הגדרה להעלים סיבתיות דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית הרגשה התרגשות מינית חוויה חוויות חרמנות חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מימד מימדים מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש רגש מיני רגשות רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תחושה תחושות תשוקה מינית
סקס, מיניות ורוחניות, אנרגיה מינית, קרי לילה, חלום רטוב, חלום אירוטי, סקס בחלום, שפיכת זרע לבטלה, תשוקה מינית, משיכה מינית, תאווה מינית, שמירת הברית, חלומות רטובים, חלומות אירוטיים
סקס, מיניות ורוחניות, אנרגיה מינית, קרי לילה, חלום רטוב, חלום אירוטי, סקס בחלום, שפיכת זרע לבטלה, תשוקה מינית, משיכה מינית, תאווה מינית, שמירת הברית, חלומות רטובים, חלומות אירוטיים - פרומו ש: יש לי שאלה על האנרגיה. אליעד: דבר. ש: האנרגיה המינית בסדר אז רק מבחינת בשאלה לפי מה שהבנתי מספרים של אחרים, מהחיים, מהתהליך מהדרך זה שהאנרגיה הבסיסית של הבן אדם זאת האנרגיה המינית, סקס הרצון. אליעד: האנרגיה הבסיסית? ש: אנרגיית החיים בסדר, כשאתה פולט את זה החוצה, כשאתה פולט את זה בתוך גוף של אישה אז ובלי אמצעי מניעה כמובן אז היא יוצרת חיים. אליעד: ... בוא נוסיף שבעיקרון גם נגיד באולימפיאדה או כל מיני אנשים אומרים להם "אסור לכם לקיים יחסי מין לפני המשחק" למה כדי שכאילו שהאנרגיה שלך תוציא אותה בדברים אחרים זה לאו דווקא קשור לרוחניות. מסכים? ש: מסכים. אליעד: יפה, זאת אומרת יש לך רצון למשהו מסוים ואז אומרים "בוא ... אחר, אני אסביר מה שאלת אני אסדר לך את השאלה, אתה שאלת שאלה פשוטה אתה אומר שמבחינתך מין תשוקה מינית זה רצון לחיים ואם אתה נהיה רוחני אתה לוקח את התשוקה מינית מנתב אותה לרצון להתפתחות אישית תודעתית מה שזה לא יהיה ומבחינתך חלק מהדרך להתפתח רוחנית זה על ידי ניתוב של האנרגיה המינית למקומות רוחניים ואז אתה אומר שמה שקורה אצלך שבמשך היום אתה מנתב את האנרגיה המינית לרוחנית אבל בלילה כשאתה לא פה איתנו האנרגיה המינית חוזרת ואז מה שלא קרה ביום קורה בלילה. ש: לא תמיד היא חוזרת. אליעד: לא משנה פעם בשלוש שנים לא משנה, כעיקרון אמת? ש: אמת. אליעד: יפה, אתה שואל איך אפשר לעשות שגם כשאתה ישן באמצע חלום לא תופיע לך שום מחשבה מינית נכון? ש: נכון. אליעד: תשובה, מאוד פשוט אם אתה תהיה יותר רוחני, תקשיב טוב מה זה אומר יותר רוחני במובן שאתה לא מרמה את עצמך במשך היום, אם אתה כל יום חי בהכחשה אם אתה מאוד ... על מה שאתה באמת רוצה במשך היום. הבנת מה הכוונה אני אסביר עוד פעם, דוגמא נגיד שיש לך חשק מיני ואז זורקים אותך לאיזה אי בג'ונגל עכשיו על מה אתה חושב על איך להשיג מזון נכון, על מה אתה חושב כל היום על כמה אתה רעב, על מה אתה חולם בלילה על כמה אתה רעב. זאת אומרת, ... לעשות איתה. עכשיו אבל מה שאני בא להגיד אז במשך היום בעצם אתה כל כך רעב למזון שכבר המשיכה מינית ירדה לך כי היא לא הישרדותית כמו מזון ההישרדות יותר חשוב מהמין לצורך העניין נניח אבל אם אתה באמת רעב והלכת לישון רעב גם בלילה הבחורה לא תפריע לך למרות שבמשך היום ראית ... לשני. ש: אבל לפעמים זה מופיע גם בלי חלום, לפעמים אתה קם בבוקר. אליעד: אם זה לא עניין מיני אז מה אכפת לך. ש: לפעמים זה בא בלי חלום. אליעד: יש ברבי נחמן הרי אצל הדתיים הרי יש ביזנס שלם סביב הנושא הזה, רבי נחמן אמר להם מה שנקרא ביהדות קרי לילה הוא אמר אם זה בגלל ... ואם לא אין לזה שום משמעות. ש: מה באמת? אליעד: כן זאת אומרת מהבחינה שבזבזת אנרגיה מינית לא בזבזת שום אנרגיה מינית אם לא היה לזה שום קשר מיני. ש: כאילו אם זה לא היה מלווה בחלום אז בסדר. אליעד: בהנחה שמין זה דבר גרוע כי זה הכל בהנחה ש..., בהנחה שמין זה דבר גרוע ושמין זה מייצג את החיים ושכדי להיות רוחני אתה צריך לדכא את התשוקה המינית בהנחה שכל זה נכון שזאת התפיסה הדתית לצורך העניין אז אני מסביר לך שבפרוטוקול בתפיסה הדתית כתוב שאם קרה לך מה שקרה בלילה לא מתוך תשוקה מינית אין לזה משמעות, זה הפרוטוקול לפי הפרוטוקול זה הזה. ש: מה זה אומר לא מתוך תשוקה מינית אז מתוך מה בהגדרה? אליעד: משהו פיזיולוגי נגיד. ש: מה זאת אומרת משהו פיזיולוגי סתם ככה "פק" פתאום נגיד יוצא ממנו משהו? אליעד: כן, הוא צריך להחליט נגיד למה אני צריך ... למה אני צריך להחליט שהוא יחליט מעביר את הכדור אליו, אני אומר לו תבדוק מה האמת בגלל תשוקה מינית פסול, לא תשוקה מינית כשר, שהוא ישכנע את עצמו בגלל מה זה. קיבלת תשובה לשאלה הזאת אוקי, שאלה על זה, אוקי טוב. ...
משיכה מינית חזקה, דחף מיני, תשוקה מינית, אושר מיני, התעלות מינית, ריגוש מיני, אובדן משיכה מינית, העדר משיכה מינית, מה זו משיכה מינית? מיניות, סקס, משיכה בין מינית, התאהבות, אהבה מינית
משיכה מינית חזקה, דחף מיני, תשוקה מינית, אושר מיני, התעלות מינית, ריגוש מיני, אובדן משיכה מינית, העדר משיכה מינית, מה זו משיכה מינית? מיניות, סקס, משיכה בין מינית, התאהבות, אהבה מינית
משיכה מינית חזקה, דחף מיני, תשוקה מינית, אושר מיני, התעלות מינית, ריגוש מיני, אובדן משיכה מינית, העדר משיכה מינית, מה זו משיכה מינית? מיניות, סקס, משיכה בין מינית, התאהבות, אהבה מינית - פרומו זה עושה אצלך איזו משיכה מינית נכון להבין מתי ובמה זה תלוי, במה תלויה עוצמת המשיכה המינית אז דיברנו על זה הרבה מאוד פעמים בא נסביר את זה עוד פעם קודם כל מה זה משיכה מינית בוא נתמלל את זה למשהו נהפוך את זה למה שרבי נחמן קורא אהבה נפולה, מה זה משיכה מינית זה אומר שיש צורה ויש עוד צורה וצורה אחת נמשכת לצורה אחרת על בסיס מיני נכון עכשיו מהות המשיכה היא מינית מין כזה ומין כזה אחד נמשך לשני בגלל שהוא יש לו חיסרון מסוים וכו' ויש בזה איזה שכל למה זה דווקא מיני. עכשיו אבל מה המהות של המשיכה המינית המהות של המשיכה המינית זה בעצם אהבה נפולה יש לך משיכה לצורה ספציפית יותר מאשר לשאר הצורות נכון ובצורה ... יש לו משיכה אבל לא רק ברמה שהוא נמשך לאני גם יש לו משיכה ברמת צורות יש לו משיכה לצורות כלשהן שזאת כבר שאלה איך מהמשיכה מינית תהיה משיכה לצורות אבל בעיקרון לכל בן אדם יש משיכה לצורה כלשהי. עכשיו הצורה הזאת ... גשמית והצורה הזאת יכולה להיות רוחנית להגיד אני מאוד רוצה להבין משהו זה גם כן סוג של משיכה עכשיו וזה גם כן סוג של משיכה מינית למה סוג של משיכה מינית כי אתה בעצם מה זה משיכה מינית בפשט אתה נמשך למישהו שהמין שלו שונה משלך, עכשיו ברגע שאתה נמשך להבין משהו אתה ... משלך אתה כאילו אומר "שמה יש את מה שלי אין אני רוצה את ההבנה להתאחד עם ההבנה שאין לי אותה" כל משיכה בעולם היא סוג של משיכה מינית כי אתה תמיד נמשך לחיסרון שלך או להפך שלך אתה לא נמשך, אתה מבין את הכוונה כל משיכה היא מינית מהיבט מסוים כי אתה תמיד נמשך לדבר שחסר לך אתה לא נמשך ממה שיש לך אתה נמשך למה שחסר לך. עכשיו ועכשיו תסתכל ככה מאחורי כל המשיכות של כל הצורות בין אם בן אדם נמשך לאישה בן אם בן אדם נמשך משיכה מינית לבשר ודם בין אם הוא נמשך משיכה למשהו רוחני מאחורה אתה מנסה להשיג משהו אחר בכלל ... מצליח להשיג את זה או שאתה לא רוצה להשיג את זה אמרתי לא מצליח או לא רוצה להשיג את זה אז לפעמים המשיכה הזאת מתלבשת במשיכה מינית כדי להשיג דרכה את המשיכה הראשונה דרך צורה אחרת. עכשיו אז עוד פעם יש את המשיכה ... של? אליעד: משיכה? ש: משיכה למשהו מוחלט שהוא לא משיג את הדבר הזה. אליעד: כן זה גם סוג של, מה שאני בא להגיד שמאחורי המשיכה המינית יש שמה שכל בדבר כי אתה בעצם נמשך לצורה שדרכה ולפעולה מסוימת שדרכה אתה מנסה להשיג ... של שחרור התחושה של "אני טוב איך שאני" התחושה של "אני אוהב את הדברים איך שהם" והתחושה הזאת מצטמצמת ומתלבשת בפעולה מינית. עכשיו אם אתה יכול להשיג את זה בצורה אחרת / רוצה להשיג את זה בצורה אחרת אתה מנסים ...
איך להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לעשן? איך לדכא חשק מיני? תשוקה מינית, דחף מיני, תשוקה למתוק, רצון למתוק, חשק למתוק, הפסקת עישון, שיטות מכירה, אומנות השכנוע, NLP
איך להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לעשן? איך לדכא חשק מיני? תשוקה מינית, דחף מיני, תשוקה למתוק, רצון למתוק, חשק למתוק, הפסקת עישון, שיטות מכירה, אומנות השכנוע, NLP
... להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לעשן? איך לדכא חשק מיני? תשוקה מינית, דחף מיני, תשוקה למתוק, רצון למתוק, חשק למתוק, הפסקת עישון, שיטות מכירה, אומנות השכנוע, NLP עכשיו נניח נגיד שמישהו יש לו חשק לסיגריות עכשיו נניח נגיד שרוצים לדכא נגיד חשק מיני חשק לעישון, חשק מתוק חשק למשהו מסוים איך עושים את זה אז כמובן בא נתחיל מהדבר ... מה שהוא רוצה והאם זה שהוא משיג וזה שמה שהוא עושה אם זה ממלא לו את מה שהוא רוצה. ואז אפשרי לגרום לבן אדם לדוגמא לדכא לו נגיד חשק מיני חשק לסיגריות חשק למתוק על ידי ששואלים אותו "אוקי למה אתה רוצה את זה" ואז אפשר ...
מבוא לסקס ומיניות, מה זה חשק מיני? דחף מיני, התמכרות למין, אין חשק מיני, א מיניות, תשוקה מינית, העדפות מיניות, התמכרות לסקס, חוסר חשק מיני, יחסי מין, משיכה מינית, זהות מינית, נטייה מינית, התמכרות לסקס, התמכרות לפורנו
מבוא לסקס ומיניות, מה זה חשק מיני? דחף מיני, התמכרות למין, אין חשק מיני, א מיניות, תשוקה מינית, העדפות מיניות, התמכרות לסקס, חוסר חשק מיני, יחסי מין, משיכה מינית, זהות מינית, נטייה מינית, התמכרות לסקס, התמכרות לפורנו
... לסקס ומיניות, מה זה חשק מיני? דחף מיני, התמכרות למין, אין חשק מיני, א מיניות, תשוקה מינית, העדפות מיניות, התמכרות לסקס, חוסר חשק מיני, יחסי מין, משיכה מינית, זהות מינית, נטייה מינית, התמכרות לסקס, התמכרות לפורנו הרצאה על העומק הפנימי של הרצון לסקס וההנאה המינית. ובה יתבאר בין השאר, מה זה חשק מיני ודחף מיני? מהי תשוקה מינית, עוררות מינית ומשיכה מינית? מהו היצר המיני ומהו הרצון למין? האם / למה יש הבדל בין חשק מיני אצל גברים לבין חשק מיני אצל נשים? האם ואיך באפשרותך לשלוט בדחפים המיניים שלך? האם ניתן לשלוט ברצונות המיניים? מה זה חשק מיני בריא ומהו חשק מיני לא בריא? מה זה משיכה מינית? נטייה מינית - האם ניתן לשנות נטייה מינית? במה תלויה הנטייה המינית של הבן אדם? למה יש גברים הומואים ונשים לסביות? ממה נובעת נטייה מינית הפוכה? והאם בעצם ניתן לעשות טיפולי המרה? מה ההיגיון של ביסקסואליות ושל נטייה דו
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תשוקה מינית
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תשוקה מינית, איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תשוקה מינית, איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן אישי לזוגיות, קואצ'ר בתחום תשוקה מינית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 18:54:39 - wesi4