ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קונצנזוס ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש . ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו

אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמא את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.

הפסיכולוג לימוד חרדה להשתגע פחד לאבד שליטה בעיות מיניות יצר המין יחסים פסיכולוג מהו הדבר להגדיר שייכות דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית הרגשה התרגשות מינית חוויה חוויות חרמנות חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מימד מימדים מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש רגש מיני רגשות רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תחושה תחושות תשוקה מינית
מעריצים וקונצנזוס, איך להשיג מעריצים? איך להתפרסם ולהיות מפורסם? לשמור על הסטטוס קוו, לשמור על הקונצנזוס, לא להביע דעות פוליטיות, איך להיות פוליטיקאי? אל תהיה גורו, אל תעריץ גורואים, הערצה לגורואים, מניפולציות של מנטורים
מעריצים וקונצנזוס, איך להשיג מעריצים? איך להתפרסם ולהיות מפורסם? לשמור על הסטטוס קוו, לשמור על הקונצנזוס, לא להביע דעות פוליטיות, איך להיות פוליטיקאי? אל תהיה גורו, אל תעריץ גורואים, הערצה לגורואים, מניפולציות של מנטורים
... וקונצנזוס, איך להשיג מעריצים? איך להתפרסם ולהיות מפורסם? לשמור על הסטטוס קוו, לשמור על הקונצנזוס, לא להביע דעות פוליטיות, איך להיות פוליטיקאי? אל תהיה גורו, אל תעריץ גורואים, הערצה לגורואים, מניפולציות של מנטורים הרצאה על מעריצים וקונצנזוס, איך להשיג מעריצים? איך להתפרסם ולהיות מפורסם? לשמור על הסטטוס קוו, לשמור על הקונצנזוס, לא להביע דעות פוליטיות, איך להיות פוליטיקאי? אל תהיה גורו, אל תעריץ גורואים, הערצה לגורואים, מניפולציות של מנטורים ... כהן, הבעת דעות פוליטיות, הבעת דעות שלא בקונצנזוס, הבעת דעות שאין עליהן הסכמה כללית, הבעת דעות שאינן בקונצנזוס, לברוח מהפוליטיקה, לא להביע דעה פוליטית, עמדות פוליטיות, חופש הביטוי, שמירה על הקונצנזוס, למה מעריצים מפורסמים? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? למה אני רוצה להיות מפורסם? רצון להיות מפורסם, רצון להתפרסם, פחד ...
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
... כי באופן יחסי הוא עוד רוצה לקנות יש לו עוד רצון לקנות, את מנסה להתאים בין רצונות. פה זה מישהו שאומר "בשום פנים ואופן לא, דווקא הפוך". כל הדעות שיש עליהן קונצנזוס להפוך אותם ולא משנה מה הדעות. אם הם בעד משהו הפוך, כולם נגד משהו הפוך, לא משנה מה הדעה בכלל ואתה מול עצמך. עכשיו, אם אתה עושה את זה, זה בעצם גורם לך לראות שהכל זה רק משחק. ... את אומרת לו "מותר ככה וככה כי ככה וככה" רק את ההפך. תני דוגמא נגיד לדבר, נגיד לטענה של מישהו נגיד. ש - 1: אני יודעת. ש - 2: אה הנה יש לי דוגמא, נגיד איזה קונצנזוס "די להשתמטות של חרדים נגיד מהצבא". אליעד: כי? ש: כי כולם צריכים לשרת באופן שווה נגיד. אליעד: יפה. אתה אומר ההפך, "טוב מאוד שהחרדים משתמטים מהצבא כי לא כולם צריכים לשרת באופן ... אני לא טובה בזה. אליעד: תמציאי טענה. ש: נגיד למישהו שרוצה להביא הרבה ילדים כי הוא רוצה שהרבה אנשים יחיו על חשבונו, סתם. אליעד: לא בוא תביא לי איזה טענה עם קונצנזוס "בFacebook" נגיד. ש: טענה עם קונצנזוס "בFacebook". אליעד: כן. ש: אז אולי "תעזור לזה, תציל את הילד הזה מפני אסון". אליעד: זה קודם כל סתם בלוף הפוסטים האלה הם סתם קישקוש את יודעת את זה. מי שעושה את זה עושה את זה ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 9
... אם תציין עובדות / טענות / רעיונות, שהשומע יסכים איתך עליהן, אז גם כאן, אם תציין דעות שרק השומע חושב שהן נכונות, כגון לדוגמא דעות שהן לא בקונצנזוס וכיו"ב, אלא שהן דעות אישיות של השומע, אז במקרה ...
חרדה חברתית, מפחד לדבר, מפחד להתבטא, פחד קהל, פחד מאנשים, חוסר ביטחון עצמי, ערך עצמי נמוך, ערך עצמי גבוה, שותק ליד אנשים, לא מדבר ליד אנשים, אהבה עצמית, ערך עצמי
חרדה חברתית, מפחד לדבר, מפחד להתבטא, פחד קהל, פחד מאנשים, חוסר ביטחון עצמי, ערך עצמי נמוך, ערך עצמי גבוה, שותק ליד אנשים, לא מדבר ליד אנשים, אהבה עצמית, ערך עצמי
... רוצה להגיד. אליעד: סבבה אבל בהנחה שזה לא המקרה בהנחה שהסיבה היא שהוא לא מדבר זה כי הוא לא רוצה להגיד משהו שהוא לא בקונצנזוס כדי לא לריב איתם. ש: השאלה אם לא לריב איתם הוא מפחד שיאהבו אותו או לא יאהבו אותו האם זה חוסר ביטחון האם זה שווה חוסר ביטחון לפי ...
איך להתחיל עם בחורה? רוצה אותה אבל יש לה חבר, מאוהב בה אבל יש לה חבר, אוהב אותה אבל יש לה חבר, יש לה מישהו אחר, יש לה מישהו חדש, יש לו מישהי, להחזיר אקסית, להשיג בחורה, זוגיות מערכות יחסים
איך להתחיל עם בחורה? רוצה אותה אבל יש לה חבר, מאוהב בה אבל יש לה חבר, אוהב אותה אבל יש לה חבר, יש לה מישהו אחר, יש לה מישהו חדש, יש לו מישהי, להחזיר אקסית, להשיג בחורה, זוגיות מערכות יחסים
... בחברה שלנו יש "טאבו" נגד בגידות, אנשים לא בוגדים, יש יותר סיכוי שתתחיל עם בחורה פנויה מאשר עם מישהי בזוגיות, וכיום הקונצנזוס הוא לא להתחיל עם מישהי שבזוגיות, לכן "הקלף" הכי חזק של בחורה שלא רוצה מישהו שמתחיל איתה הוא המשפט" יש לי חבר" שהוא לא פוגע באופן אישי ולכן אתה ...
כמה אהבה לתת? האם להציע חתונה? כמה מתנות לתת? קנאה בזוגיות, קנאה בין בני זוג, האם להביע אהבה? האם לומר שאתה אוהב? להציע נישואים, האם להציע חברות? להציע לה לצאת, להציע לצאת, כמה להחמיא? איך להחמיא?
כמה אהבה לתת? האם להציע חתונה? כמה מתנות לתת? קנאה בזוגיות, קנאה בין בני זוג, האם להביע אהבה? האם לומר שאתה אוהב? להציע נישואים, האם להציע חברות? להציע לה לצאת, להציע לצאת, כמה להחמיא? איך להחמיא?
... הבן אדם השני אוהב. אליעד: ומה אתה חושב שהוא אוהב אם אתה לא יודע מה הוא אוהב אז מה עדיף, אנשים אוהבים שאומרים להם שאוהבים אותם או לא מה אתה אוהב שמישהו בא ואומר אני אוהב אותך או לא? ש: תראה יש את הקונצנזוס המקרה הממוצע. אליעד: תאר לעצמך שאתה בא הביתה ופורסים לך שטיח אדום וכולם אוהבים אותך ומשתחווים לך ומעריכים אותך זה יותר כיף או לא כיף מה אתה חושב? ש: ...
מעריצים של אליעד כהן, למה לא להעריץ את אליעד כהן? להעריץ רק את עצמך, ביקורת על אליעד כהן, מעריצים מתוסבכים, אליעד כהן ופוליטיקה, בעיות של מעריצים, למה מעריצים את אליעד כהן? למה מעריצים מישהו? איך נוצרת הערצה למישהו?
מעריצים של אליעד כהן, למה לא להעריץ את אליעד כהן? להעריץ רק את עצמך, ביקורת על אליעד כהן, מעריצים מתוסבכים, אליעד כהן ופוליטיקה, בעיות של מעריצים, למה מעריצים את אליעד כהן? למה מעריצים מישהו? איך נוצרת הערצה למישהו?
... כהן, הבעת דעה פוליטית, קושיות על אליעד כהן, דעה שלא בקונצנזוס, דעות שנויות במחלוקת, מעריצים של אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? שאלות על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, מעריצים וקונצנזוס, הבעת דעות שלא בקונצנזוס, הבעת דעות שאין עליהן הסכמה כללית, הבעת דעות שאינן בקונצנזוס, אליעד כהן דתי, אליעד כהן חילוני, אליעד כהן מאמין באלוהים, אליעד כהן צמחוני, אליעד כהן אוכל בשר, אליעד כהן קרניבור, כל אחד והמחוייב שלו ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קונצנזוס
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: קונצנזוס, האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: קונצנזוס, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ספרים על אימון אישי, מאמן אישי ועסקי, מאמן אישי רוחני בנושא קונצנזוס - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0957 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 08:48:43 - wesi4