ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לרצות סקס ✔האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו

אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמא את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.

פשוט עקרונות חרדה מפני איבוד שליטה מוסכמות בעיה תשוקה מינית סקס אחריות אישית רציונאליות לשנות חשק מיני דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית הרגשה התרגשות מינית חוויה חוויות חרמנות חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מימד מימדים מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש רגש מיני רגשות רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תחושה תחושות תשוקה מינית
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס - פרומו עכשיו השאלה היא כזאת יש מושג שנקרא א מיניות מישהו מכיר את המושג הזה? ש: כן. אליעד: אוקי מה אתה מכירה? ש: א מיניות? אליעד: כן. ש: המושג? אליעד: כן. ש: מה זה אומר. אליעד: ברור השאלה מה זה אומר. ש: זה אומר אדם שלא מתעניין במין. אליעד: אוקי אז השאלה היא בהנחה שיש בן אדם שהוא א מיני איך אפשר להפוך אותו למיני, זאת השאלה וכמובן שהשאלה היא גם הפוכה איך בן אדם מיני אפשר להפוך אותו לא - מיני. ש: אי אפשר. אליעד: אוקי, עכשיו רבי נחמן דיבר פעם שהוא אמר מי שלא יכול לקחת את הנושא המיני, יש שלוש דרכים להסתכל על המין או כעל דבר טוב או כעל דבר לא משנה שזה בעצם א מיני ואני מניח שבקצה של הא - מיני יש יותר גרוע, יש כאלה שהם נגעלים ממין שמין דוחה אותם מה שזה לא יהיה, בסדר זאת אומרת להסתכל על זה כעל משהו גרוע ורבי נחמן אמר שמי שלא מסוגל לקחת את הנושא של המין ולהתייחס אליו כאל משהו ממש גרוע ומגעיל ודוחה שלא עולה בדעתו שזה מעניין אותו בן אדם כזה אף פעם לא יוכל לראות את ... או שזה לא משנה, עכשיו השאלה היא איך לוקחים מישהו א מיני לצורך העניין והופכים אותו למיני או מישהו מיני והופכים אותו לא - מיני. עכשיו בדת או בהרבה תפיסות רוחניות יש את הנושא של שבירת התאווה המינית התגברות על תאווה מינית, נטרול החשק המיני מה שזה לא יהיה ולכן בעיקרון אם נבין איך עושים את זה נבין איך עושים את זה ולהפך, כאילו יש היגיון בזה ויש היגיון ... אז בא נתחיל מהלבוש הראשון של השאלה איך לקחת מישהו א מיני ולהפוך אותו למיני, מה התשובה? אז התפיסה הטריוויאלית תגיד שאין לזה פתרון הוא א מיני הוא א
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
... פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק הרצאה על לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף ... פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק ועוד לרדוף אחרי הפנימי, לרדוף אחרי החיצוני, לרדוף ...
הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם?
... ושורש כל הרצונות, אחראי גם על כל המעשים של האדם. והנה, כל מי שיתבונן אל שורש הרצון של עצמו ושל המין האנושי בכלל, יראה כי הרצון הפנימי ביותר של כל בני האדם בעולם, הוא הרצון להרגיש טוב ולהיות מאושרים. וכאן יש מספר דברים שדורשים בירור. והדבר הראשון שדורש ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... וגם מים קרים זה כיף אתה לא יכול ליהנות בבת אחת משתי ההנאות, או שאתה במים חמים או במים קרים, אתה לא יכול בשתי ההנאות. אבל שם היה את כל המיני שמחה. מה זאת אומרת כאשר כל בחינות נכללות באחדות יש לך בעצם את כל מיני שמחה, זה העניין. למה. כי שם בשורש יש לך הכל. זה ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים אליעד אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות. אז קודם כל כקו מנחה, זה מין טיפ כזה, אם יש לך כמה אפשרויות שאחת מהן מפרידה בין דברים, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. זאת אומרת האם ... בעצם קבצן, מה הכוונה קבצן מישהו זקן, מה הסיפור בקבצנים, אותו קבצן שהציל את הילדים ביער, היה עיוור, חרש, כבד פה, ללא ידיים, ללא רגליים, צוואר עקום ועם גיבנת, אתה אומר זה תחתית המין האנושי, בא נגאל אותו מיסוריו, והוא גם קבצן שמקבץ נדבות, ובכלל הם גם חשבו שהוא לא מבין אותם, למעשה ...
עליסה בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה
... בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה - פרומו שאלה: מה המטרה של המין? אליעד: מה המטרה של כל דבר? מה זה שונה מכל דבר אחר? שאלה: למה מין מעניין? אליעד: כל דבר בעולם מעניין, בגלל החוויה שיש בו. מה שבאמת מעניין את האדם, זה ליהנות. במין יש יותר הנאה, מאשר בדברים ... אז הוא מתחיל ליהנות ממין. למה אנשים נהנים ממין? מהרבה סיבות, תנסי לחשוב מה היא אחדות, ותמצאי דברים משיקים בין המין לאחדות. באחדות למשל, השכל והאין שכל שלך מתחברים, כי השכל הרגיל שלנו לא תופס את השכל האלוהי. ובמין למשל, אתה לא משתמש בשכל, וכן יש שם סוג של חיבור, או התמסרות, או שאוהבים אותך. אז האנשים חווים את החוויה הזאת יותר במין, אבל הם לא רוצים את המין, הם רוצים את החוויה שיש במין. המין הוא רק טריגר לעורר אצלך משהו בתודעה, אבל אם תביני את המציאות, אז החוויה תתעורר אצלך בתודעה גם בלי זה. אפילו בעוצמה יותר גדולה כי את בשורש. המין הוא רק אמצעי להשיג מטרה אחרת. אפילו אכילה למשל, אם תביני את האחדות, תוכלי להפיק את ההנאה של האכילה גם בלי לאכול. אחר כך אולי ... אבל זה רק תהליך שמפעיל תהליך מחשבתי אחר. שאלה: איך אחווה זאת? אליעד: תבדקי איך את יכולה לחוש את התחושה הזאת בלי המין. בסופו של דבר, מה שחשוב זה לדעת, מה זה גורם לך להרגיש. תשאלי את עצמך, מה זה גורם לי להרגיש? זה גורם לי להרגיש תחושה מסוימת, ...
אקסים, געגועים לאקסית, לשכוח את האקסית, מתגעגע לאקסית, פרידה מחברה, משבר פרידה זוגית, אקסית מיתולוגית, פרידה מבת זוג, פרידה מבן זוג
אקסים, געגועים לאקסית, לשכוח את האקסית, מתגעגע לאקסית, פרידה מחברה, משבר פרידה זוגית, אקסית מיתולוגית, פרידה מבת זוג, פרידה מבן זוג
... בזה שאתה איתה? ש: שאני מרגיש ממש כיף ואת האהבה שאני מקבל ממנה. אליעד: לא אבל למה מה טוב בה נגיד שיקשיב לך. ש: סקסית. אליעד: אוקי נגיד סקסית, אוקי עכשיו אפשר בשלוש נקודות מבט להסתכל על זה או שזה טוב או שזה רע או שזה לא משנה אז אפשר לקחת את היתרונות אנחנו מנסים ליצור משהו, עכשיו אפשר לקחת את היתרונות ולהסביר מה רע בזה שהיא סקסית לדוגמא לא יודע אפשר לחשוב. ש: מה יכול להיות רע בזה שהיא סקסית? אליעד: אם את מספיק יצירתית תמצאי ואם לא, לא משנה אני מדבר על העיקרון ... עכשיו אני מסביר לך את הכיוונים איך עובד המוח. עכשיו אפשר למצוא מה רע בזה יש מספיק דברים שיסבירו לך מה רע בזה שהיא סקסית, בסדר אפשר למצוא מה רע בזה אפשר למצוא שזה לא משנה ואז זה ינמיך לך את ...
מפחד לאהוב, מפחד מדחייה, חרדה חברתית, לאהוב בלי תנאים, מפחד להיפגע, מפחד להתחיל עם בחורה, חרדת נטישה, אהבה ילדותית, לאהוב בלי להיפגע
מפחד לאהוב, מפחד מדחייה, חרדה חברתית, לאהוב בלי תנאים, מפחד להיפגע, מפחד להתחיל עם בחורה, חרדת נטישה, אהבה ילדותית, לאהוב בלי להיפגע
... קשה לו להתחיל איתה בגלל שהוא יודע שהוא כבר רואה אותה כבר בראש. אליעד: כי הוא רוצה שהיא תאהב אותו בצורה מסוימת. ש: לא "היא נראית טוב בא לי עליה בא לי סקס" אז כבר הוא רוצה משהו לעצמו הוא יודע שהוא עושה משהו לא בסדר הוא איש עסקים. אליעד: כי זה עם תנאים. ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לרצות סקס
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לרצות סקס, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לרצות סקס, איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מאמן משפחתי, מנטורינג בתחום לרצות סקס - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 10:06:47 - wesi4