ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו ✔אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש ... - ידע להצליח, התפתחות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 האתיקה של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו

אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה.

נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על סמך השקפת עולמה ועקרונותיה וישנם דעות רבות ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה.

לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול.

נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית והשקפת עולם פרטית לנושא. לעיתים, השקפת עולמינו או דרכו האישית של הקליינט, יכולים להיות בסתירה או בניגוד לנורמה החברתית. כך, שישנו גם האלמנט של הערכת הסיטואציה המסוימת כעוברת, או לא, על הגבולות האתיים.

מכל הסיבות האלו, לפני שאנו מגדירים את גבולות המגע שבטיפול השיאצו, או לצורך העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו הטבעיים והמעצורים, הם אלו התרבותיים.

יחד עם זאת, מצד שני, לרוב ההבניה החברתית חזקה מהפרט והאידיאולוגיה האישית יכולה להעלם בקלות שאינה נתפסת על הדעת, אל תוך המוסכמה הכללית. יתרה מזאת, לעולם אין אנו יכולים לדעת באופן מדויק ומלא את הפרשנות הפנימית הערכית והמוסרית של הקליינטים עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry.

כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות.

במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות.

ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו מחזיקים בהשקפת עולם הוליסטית. הרי שהשקפה זו מסכימה על כך שישנה הדדיות בלתי נמנעת בין כל חלקי שלם ובין כל מימדיו ומכך מחייבת התייחסות לכל ביטוייו. למעשה, כל התנסות אותה אנו חווים במפגש הטיפולי קשורה מעצם השייכות שבין כל הדברים ומכך חייבת להיות בה הכרה כנוכחת וכמשפיעה על מערכת היחסים, על המשתתפים בה ועל האופן בו מצבם מתבטא.

יש להבהיר שההכרה בהתנסויות הרגשיות השונות כנוכחות אינה מהווה רמיזה או מאשרת לגיטימציה לפעולה ולמימוש פנטזיות אלו אל תוך מערכת היחסים. להיפך, היא מדגישה את החשיבות שבזיהוי ההתנסות, זיהוי הדבר אותו היא מעוררת ותיעולו באופן מועיל ולא רק כזה שנמנע מפעולה חוצת גבולות אתיים. כמובן, שבין אם כך או כך, תמיד ישנה הסכנה שבמקום תיעול ההתנסויות הרגשיות בכדי להבין טוב יותר את אופני הקשר, או במקום השהיית התגובה לנוכח ההתנסויות הפנימיות, תאבד השליטה על מערכת היחסים הטיפולית ותתפתח אחרת שהיא הרסנית ושישנה בה הצדקה של פעולות, שלוודאי אינן אתיות, על ידי תהליכי רציונליזציה של המעשים.

אולם, אז שוב נושא הדיון האתי הופך להיות לגבי חומרת המעשה ולא לגבי הגבולות, שברור שנפרצו. ההדגש כאן הוא על כך שבמידה והמטפל או המטפלת לא התמודדו בכנות אמיתית ואמיצה עם רגשותיהם, במידה ולא יקבלו, לדוגמא את הדרך הארוטית מעצם הימצאותה כנוכחת, כאחת מדרכי ההתקשרות אותם מבטאים היחסים, הם יאבדו את היכולת להאזין באופן מלא וימנעו מעצמם להיות קשובים לקליינט. אז, ישנה האפשרות שמלבד לכך שהדבר שהוא בעל ערך להבנה יתפספס, המפגש עצמו יהפוך לזירה בה התמקדותם של המטפלים מופנית כלפי עצמם, לפריקת צרכיהם בדמיונם עם הקליינטים.

מסיבה זו ומכיוון שההתנסויות הרגשיות בטיפול הן בלתי נמנעות וזאת ללא קשר לתכנים המקצועיים, חלה חובה על כל מטפל ומטפלת להיות מוכנים גם ברמה האישית וגם ברמת הכשרה למודעות ערה ובחינה של רגשותיהם כלפי הקליינט. חשוב להבין שהאחריות אינה בלעדית של המטפלים, אלא גם של מערכות ההכשרה. ישנו צורך בתוכניות לימוד רחבות הכוללות בתוכם הנחיה והדרכה דינאמית והכשרה מקיפה המשקפת מודעות, שיקוף פנימי ורגשי עמוק ודרכי התמודדות עם השפעתו הבלתי נמנעת של המפגש, או בשמה המקצועי - עם תהליכי ההעברה וההעברה הנגדית.

מלבד לכך, ישנו גם צורך להשתתף בהדרכה פרטנית או קבוצתית קבועה מחוץ למסגרות הלימודים. באופן זה, מצד אחד מתאפשר למטפלים מקום לפרוק מתחים שונים ולקבל תמיכה ומצד שני להעמיק ולהבין את עצמם ובכך לשפר את יכולתם הטיפולית. חשוב לציין, שהכוונה בקבוצת הנחייה אינה לקבוצה בה מציגים המטפלים מקרה ומקרה זה, נדון באופן תיאורטי ורפואי הבוחן מהו הסימפטום, מהו שורש הפתולוגיה ומה הדבר הנכון לעשות בכדי להתייחס אליה מבחינה אבחונית או טיפולית. הכוונה הינה לבחון את האופן בו ננגעים המטפלים על ידי הקליינט ולהבין את האופן בו תגובתם מחבלת בטיפול ופוגעת בקליינט.

אין הדבר אומר שכעת הטיפול הופך להיות לפסיכולוגי. אין הכוונה כאן שהטיפול יהפוך לורבאלי ושבוחן את רגשותיו של הקליינט. הכוונה היא ליצור היענות לאותו הצורך שהוא בלתי נמנע ועולה מהשטח. המפגש האנושי, תמיד מערב בתוכו איכות רגשית, אנו תמיד משפיעים ותמיד מושפעים בין אם נרצה בכך או לא. לכן, הדבר מצריך התייחסות ומתן כלים להכלה והתמודדות. ההתעלמות מכך, יכולה גם היא לעלות על לשולחן הדיונים ולהיבחן ברמת האתיות שבדבר, מהסיבה הפשוטה שהשפעתם הלא מעובדת של היחסים יכולה להשפיע על איכות הטיפול.

כמובן, שישנו צורך לבחון את כל מגוון הרגשות המתעוררים, גם את אלו שהם לא ארוטיים. קיימת האפשרות שכמטפלים נרגיש דחייה, כעס, פחד, תסכול או רגשות אחרים אשר יכולים להתעורר בעקבות התנהלותו של הקליינט, בעקבות תכונותיו האישיות ותגובותינו אליהם, או בעקבות חסכים פנימיים שלנו כמטפלים. כוחם של רגשות אלו, להפנות את תשומת הלב שלנו הלאה מהקליינט ואל התעסקותנו הפנימית עם עצמנו. בכך, לצמצם את החוויה, לערפל את הדבר המתרחש בכאן ועכשיו של המפגש ולפגוע באבחון ובמהלך הטיפול.

מלבד לכך שרגשות אלו יכולות להסית את הערנות מהקליינט, לצמצם את יכולת הקשב ולגרום לטעויות באבחון, בהערכה ואף לפגוע בתהליך הטיפולי, בכוחן לפגוע גם במטפלים. אני מניח שרוב המטפלים ובמיוחד אלו שעובדים במסגרות הרפואיות בהן אין שליטה על הכמות והאיכות של הקליינטים, מזהים מחשבות כגון, "הוא דוחה אותי, לא בה לי לטפל בו", "איזה טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע.

המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית.

האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון לנגיעה מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא!

בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל בבחינתם של רמות מערכות ההכשרה, מכיוון שזהו המקום הראשון אליו מגיע סטודנט השיאצו החדש. במסגרות אלו, ישנו צורך לחנך למתן לגיטימציה להתנסות הרגשית על כל גווניה להכרה בבלתי הנמנעות שבהשפעה הרגשית. ישנו צורך לבחינת יכולתם של המטפלים להתמודדות עם התכנים הרגשיים היכולים להתעורר במפגש הטיפולי ולנתינת מענה בהתאם ובאופן המשקף את המציאות הקלינית. כמובן שישנה גם אחריותם של כל מטפל ומטפלת לשייך עצמם למסגרת הדרכה קבועה לאחר סיום לימודיהם.

אדגיש שוב, שבמידה ומקצוע זה רואה עצמו כהוליסטי, במידה וטיפול השיאצו כולל בתוכו גם את המימד הרגשי, הרי שמין הראוי שמימד זה יבחן על כל חלקיו ובשלמותו ולא רק בהקשר לבעייתו של הקליינט. בחינתם של המימדים הרגשיים בחייו של הקליינט נעשית במימד השכלי ולרוב אינה משקפת את המציאות הרגשית של הכאן ועכשיו של הטיפול. אי ההתייחסות למימד זה, מצד אחד משמעותה בביטול ההוליזם, מעצם ההתעלמות לאותו המימד. לחלופין, משמעותה נראית בהשתקפותם הנסיבתית של סוגיות אתיות אלו ואחרות, ביישומו של הטיפול בפרקטיקה המקצועית. לבטח, המשמעות היא גם ברמה האתית של המקצוע כפרופסיה, מכיוון שלדבר השלכות על רמת האיכות של הטיפול.

אובדן שפיות את עצמך פחד מאובדן שליטה שכחה צריך יחודיות קבוצה הנחיה שאלה רציונליות הפסיכולוגים דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית הרגשה התרגשות מינית חוויה חוויות חרמנות חשק מיני טיפול טיפולים יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מטופל מטפל מימד מימדים מין מיניות משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש רגש מיני רגשות רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שיאצו תחושה תחושות תשוקה מינית
גמילה מהתמכרויות, איך להיגמל מהתמכרות? טעויות בטיפול בהתמכרויות, להפסיק לעשן, גמילה מהימורים, גמילה מפורנוגרפיה, דיאטה, להפסיק התמכרות, להיגמל מהימורים, הפסקת עישון, התמכרות אובססיבית לאקסית, התמדה, לופ מחשבתי
גמילה מהתמכרויות, איך להיגמל מהתמכרות? טעויות בטיפול בהתמכרויות, להפסיק לעשן, גמילה מהימורים, גמילה מפורנוגרפיה, דיאטה, להפסיק התמכרות, להיגמל מהימורים, הפסקת עישון, התמכרות אובססיבית לאקסית, התמדה, לופ מחשבתי
...מהתמכרות? טעויות בטיפול בהתמכרויות, להפסיק לעשן, גמילה מהימורים, גמילה מפורנוגרפיה, דיאטה, להפסיק התמכרות, להיגמל מהימורים, הפסקת עישון, התמכרות אובססיבית לאקסית, התמדה, לופ מחשבתי - פרומו עכשיו היו היה איש שרצה להפסיק התמכרות מה ההתמכרות שהוא רצה להפסיק עישון בא נגיד נדבר על עישון, עכשיו הטעות הכי גדולה בגמילה מהתמכרויות עכשיו אנחנו מדברים על מקרים שזה לא מצליח גמילה מהתמכרויות כי אם זה מצליח אז זה מצליח בסדר לא מדברים על המקרים שזה מצליח במקרים...
ניסים - למה ניסים קורים, רק לאנשים *טיפשים*?
...לאנשים טיפשים ? ובו יתבאר, למה מעולם לא קרו ולא קורים ולא יקרו ניסים לאנשים חכמים. ולמה ניסים קורים ואפילו הרבה ניסים יכולים לקרות, לאנשים שהם טועים מחשבתית. וככל שהאדם יותר חסר הבנה וטועה מחשבתית, כך גדול הסיכוי, שיקרו לו ניסים (וגם כמובן אסונות לא הגיוניים). ונס, הוא כל דבר שהוא שלא כדרך הטבע. כי המציאות שלנו פועלת ע"פ חוקיות כלשהי. וכל דבר שקורה לפי החוקיות של המציאות שלנו, הוא לא נקרא נס, אלא הוא נקרא דרך הטבע. אבל כאשר קורה לאדם איזה דבר, שנראה...
יקומים מקבילים - כיצד לראות את מה שאינך רואה? כיצד לעבור ליקום מקביל?
...כיצד לעבור ליקום מקביל? מי שרוצה לראות את מה שהוא אינו רואה, כגון, מי שלדוגמא רוצה לחוות ולהרגיש, את הימצאותם של אין סוף יקומים מקבילים נוספים, עליו לאמת, את מה שהוא רואה שהוא ישנו. כי ההבדל בין היקום שלנו לבין שאר היקומים המקבילים, הוא בצורות של היש והאין, שנמצאות בתוך היקום. כגון לדוגמא, שביקום אחד יש במקום ובזמן אחד, צורה אחת, וביקום אחר, באותו המקום והזמן, יש צורה אחרת ואין את הצורה שיש ביקום שלנו. ומי שרוצה לעבור ליקום אחר, ולהתחבר לכל היקומים...
איך להביע התנגדות נסתרת? איך להתנגד בצורה מתוחכמת? איך לשתול מחשבות? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
איך להביע התנגדות נסתרת? איך להתנגד בצורה מתוחכמת? איך לשתול מחשבות? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
...מתוחכמת? איך לשתול מחשבות? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים? שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע מכירות וכו' והטיפ הולך ככה נניח שמישהו מבקש מכם איזו בקשה כלשהי, בקש את הבקשה ואתה השומע לא מתאים לך הבקשה הזאת לא בא לך לעשות את זה אבל נניח שאתה לא יכול להתנגד אתה לא יכול להגיד לא, לא יכול לא רוצה לא מעוניין לא כדאי לך לא, למה? מאיזו סיבה כזו או אחרת ועכשיו אתה גם לא רוצה להגיד כן...
הסוד, כח המשיכה, דמיון מודרך, תכנות התת מודע, פנטזיה, אימון התת מודע, לתכנת את התת מודע, חוק המשיכה, יצירת מציאות, כח המחשבה
הסוד, כח המשיכה, דמיון מודרך, תכנות התת מודע, פנטזיה, אימון התת מודע, לתכנת את התת מודע, חוק המשיכה, יצירת מציאות, כח המחשבה
הסוד, כח המשיכה, דמיון מודרך, תכנות התת מודע, פנטזיה, אימון התת מודע, לתכנת את התת מודע, חוק המשיכה, יצירת מציאות, כח המחשבה הרצאה על הסוד, כוח המשיכה, דמיון מודרך, תכנות התת מודע, פנטזיה, אימון התת מודע, לתכנת את התת מודע, חוק המשיכה, יצירת מציאות, כוח המחשבה ועוד...
חיזוי העתיד - יש דבר כזה?
...אסטרולוגים, נומרולוגים, קוראים בקפה - תבוא אליהם והם יספרו לכם מה היה איתכם ומה עתיד לכם. השאלה הנפוצה ביותר היא: "מה צופן לי העתיד? ". מי הוא זה שמתיימר לספר לכם מה הולך לקרות איתכם בקרוב מבלי להסביר לכם מה עליכם לעשות למען עצמכם, במה עליכם להתחשב, מה הסיכונים, איך קשור האופי שלכם לכל העניין, ומה אתם באמת רוצים? מה שמכעיס הוא שיש אדם שמוכן לספר לנו כאוות נפשו על העתיד שלנו ויותר מכך - יש אנשים שמחפשים מי שיספר להם מה יהיה איתם. לכו למי שמבטיח לכוון...
פילוסופיה - מבוא
...כמו קיום, מציאות, נפש, הכרה, היגיון, מוסר, סיבתיות, ידע ושפה. גישתה של הפילוסופיה לשאלות אלה היא גישה ביקורתית, שיטתית ומסתמכת על בניית טיעונים רציונליים. הפילוסופיה ושבעת מקצועות הלימודים הכלליים, באיור לכתב היד "גן התענוגות" מאת הראד פון לנדסברג - פילוסופיה ענפי הפילוסופיה באקדמיה, הפילוסופיה מחולקת לענפים העיקריים הבאים: תורת ההיגיון (לוגיקה) - עוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה ולא נכונה. מטאפיזיקה או אונטולוגיה (תורת ההוויה, תורת היש) - עוסקת בסיפוק...
התמודדות עם אובדן חלק ב'
...הכחשה. אנשים שמקבלים הודעות על מות אדם קרוב ויקר להם, מגיבים פעמים רבות במשפטים כמו: ''לא יכול להיות'' ''זאת בודאי טעות'' ''אני לא מאמין''. ההתנהגות שלהם והתגובות הרגשיות, בשעות ובימים הראשונים אחרי האובדן, נראית לעיתים תמוהה לסביבה, המצפה מהם להסתגר ביגונם. פעמים רבות הם ממשיכים לעסוק בעיסוקים יומיומיים, משוחחים בערנות עם הסביבה, אינם בוכים או מפגינים סימנים אחרים של כאב ויגון. תגובות אלה מוסברות על ידי מנגנון ההכחשה שמופעל אצלם לנוכח האובדן. הה...
איך השכל וההגיון יגרמו לך להצליח יותר?
...וההגיון יגרמו לך להצליח יותר? אדם צריך להרגיל את עצמו להסתכל לחשוב בצורה הגיונית על כל הדברים שהוא עושה. על ידי הסתכלות בצורה הגיונית ובישוב הדעת על מעשיך תוכל להבין טוב יותר מה שאתה עושה ולייעץ לעצמך טוב יותר כיצד להתנהג בהווה ובעתיד, תוכל ללמוד טוב יותר מהנסיון של עצמך, תוכל להכניס כל דבר לפרספקטיבה שלו, תוכל להבין טוב יותר את המהות של מעשיך ולראות כיצד מעשיך בהווה מביאים אותך לרצונות שלך על עתידך. השכל הוא כמו אור שמאיר לך בכל דרך שאתה הולך בה...
להרגיש הכי טוב / עזרה לזולת / הזמן להתחיל
...לעזור גם לאחרים, כאשר הוא עוזר לאחרים שמח וטוב לו. אלו יחסי הגומלין בין להרגיש הכי טוב לבין לעזור לאחרים. האדם נמצא בחיפוש טוב יותר כאשר הוא מרחיב את הפרספקטיבה שלו בלעזור גם לאחרים, הוא בוחן את מה שהוא אומר טוב יותר ולא עושה דברים מתוך פזיזות יתרה. כשאדם עוזר לאנשים אחרים בדברים מסויימים הוא מרגיש צורך לדעת את הדברים יותר טוב איך הם פועלים והוא מרגיש יותר אובייקטיבי בלמצוא פתרון הולם. וכך הוא יותר מעורה בדברים ויותר מנוסה וכך גם יותר מכיר את עצמו...
תקשור מיוחד לכבוד חג החירות
...אתם יותר חיים את החיים או נמנעים מהם? האם הגוף שלכם מתפקד כמו שהייתם רוצים? האם המערכות יחסים שלכם מתנהלות כמו שהייתם רוצים? האם המחשבות שלכם "מתחשבות בכם" ומשרתות אותכם? האם אתם יותר מתנהלים או מנהלים? עד כמה אתם מרגישים חופשיים לחיות את הרצונות שלכם? האם אתם יודעים מה מעכב אותכם מלחיות את המציאות שעליה אתם חולמים? האם אתם מרגישים שאתם יותר מרצים את האחר או יותר מרוצים מעצמכם? החיים לא תמיד קוראים בדרך שאנחנו חושבים שהם צריכים לקרות האדם היחיד שאמור...
הצלחה דורשת ממך תקשורת יעילה
...דורשת ממך יכולת לתקשר" (כמו שחשבתי לעשות בהתחלה), פחות אנשים היו קוראים אותו. וזו בדיוק דוגמא לתקשורת יעילה, על ידי שינוי קל בכותרת הגדלתי באופן משמעותי את נפח האנשים שיזכו ליהנות מהערך של המאמר הזה. המילה "לתקשר" עלולה להתפרש לרבים כמילה מיסטית ומיסטיקה לפעמים מבהילה או מרתיעה אנשים. זאת למרות העובדה שהמובן המיסטי של המילה "לתקשר" הוא רק אחד המובנים. הצלחה בחיים האישיים והמקצועיים, למעשה הצלחה בכל דבר, דורשת ממך תקשורת יעילה. כשאני אומר "תקשורת...
מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ד
...לשינוי פרדיגמה. במאמר זה אחשוף בפניך את השלב החשוב ביותר - הטמעת הפרדיגמה החדשה בתוך תת המודע. בלי השלב הזה, לא תצליח באמת לשנות את התוצאות שלך, אז עקוב בקפידה אחר ההנחיות. השלב החמישי - להטמיע את הפרדיגמה החדשה בתוך תת המודע על מנת להטמיע את פרדיגמה חדשה בתוך תת המודע שלנו, עלינו לדבר בשפה שלו, שהיא כמובן שפת הרגש. ההטמעה יכולה לקחת בסביבות 90 יום, בהנחה שפועלים בהתמדה, בעקביות ונצמדים לתוכנית הפעולה של ההטמעה. ההטמעה כוללת שני סוגים של פעולות א...
ראי ראי שעל הקיר - סוד ההערכה העצמית - מה היא הערכה עצמית? האם יש הערכה עצמית מופרזת? מה קורה כשאני מסתכלת בראי, החיצוני, הפנימי? האם אני רואה את מי שאני באמת, או מעריכה את עצמי בצורה מעוותת?
...ההערכה העצמית - מה היא הערכה עצמית? האם יש הערכה עצמית מופרזת? מה קורה כשאני מסתכלת בראי, החיצוני, הפנימי? האם אני רואה את מי שאני באמת, או מעריכה את עצמי בצורה מעוותת? הערכה עצמית נובעת מהאופן שבו אנו רואים את עצמנו, בהתבוננות פנימה. פעמים רבות, אנו נוהגים לראות את עצמנו בצורה לא נכונה ול מדויקת, בצורה שלא תואמת את המציאות ואת האמת. לעתים, יכול לקרות, כי נראה עצמנו במשקפת עם עדשה המקטינה את עצמנו, או עם עדשה המגדילה את עצמנו, בפן של המראה החיצוני...
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - המשקל לא חשוב לבריאות (???)
...או לא, אפשר בהחלט להתווכח. אם זה בריא או לא... אין ויכוח. להיות שמן זה לא בריא, נקודה. חד משמעי, אך לא כל - כך פשטני, כי מיהו שמן? מי שיש לו עודף משקל? כמה? ואיפה?! מסתבר, כי המשקל אינו תמיד מדד מהימן להערכת השומן בגוף. שמן הוא מי שיש לו עודף של שומן בגוף, שבדרך כלל אכן בא לידי ביטוי במשקל עודף, אבל לא תמיד. מכירים את זו שיש לה "עצמות כבדות"? זה נכון! עצמות ושרירים שוקלים הרבה, והם כבדים יותר משומן. גם אנשים שיש להם שרירים מפותחים שוקלים יותר, אבל...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי לחיים, מטפל קוגניטיבי התנהגותי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 29_03_2024 השעה 15:23:23 - wesi4