ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מותר או אסור ✔מעברים שונים במהלך חיינו - מהות ומשמעות ✔מאת: ד"ר יגאל גליקסמן המעברים השונים, המגוונים, המורכבים והרבים אותם עובר . ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מעברים שונים במהלך חיינו - מהות ומשמעות

מאת: ד"ר יגאל גליקסמן

המעברים השונים, המגוונים, המורכבים והרבים אותם עובר האדם מיום היוולדו ובמהלך חייו מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך התהוות אישיותו.

זה כבר שנים רבות שהעיסוק והמחקר ב"מעברים" בחיי האדם עבר ועובר עצמו שלבים ומעברים רבים

היה בעבר וממשיך להיות נושא לעניין ולמחקר אצל אנשי רוח, מיסטיקנים, משוררים וכמובן אנשי המדע ברחבי העולם..

רישומים עתיקים של הינדים תושבי הודו מצביעים על 4 שלבים = מעברים נפרדים וברורים בחיי האדם. שקספיר במונולוג שלו " כל העולם במה " ובמחזהו כטוב בעיניכם" טען כי אנו השחקנים הניצבים עליה ומשחקים את התפקיד אותו בחרנו לקבל. כלומר קיים שלב של מעבר בין תפקיד לתפקיד אותו קבלנו ובו בחרנו.

מחקריהם של פסיכולוגים כמו אלזה פרנקל, פרוייד, אריקסון ואחרים מוכיחים שוב ושוב כי אכן התפתחותו של האדם גדושה ואפילו מותנית ביכולתו להתמודד ולעבור בהצלחה מעברים שונים בכל שלב מחייו.

בכל אחד מהמעברים השונים בחיינו יעברו על מחשבותינו לגבי הסגנון ואורח החיים שבחרנו שינויים משמעותיים במיוחד ב4 תחומים:

1.תחום התחושה הפנימית של "אני" שלנו לעומת אחרים.

2.תחום מידת החסינות ויכולת ההתמודדות שלנו לגבי מצבי חיים מלחיצים, קשים ואפילו מסוכנים

אליהם אנו נחשפים.

3.תחום תחושת הזמן שלנו. המשמעות שאנו מייחסים להווה, כיצד אנו מתפקדים בו במהלך היום.

4.תחום תחושת המיצוי והשלמות עם תהליך קבלת ההחלטות לפיהם אנו בוחרים לפעול.

עלינו לזכור כי תהליך ההתפתחות של אישיותנו אינו חדל מלהתפתח. קיימת דינמיקה פעילה וזורמת במעברים שלנו משלב אחד בחיינו לשלב אחר. האדם לא נולד עם כישורים ומיומנויות לצורך פילוס דרכו במבוך המורכב של השלבים השונים בחייו הוא לומד זאת ומפתח חוסן אישי לצורך התמודדות עצמאית עם מצבי החיים השונים.

במה תלויה המסוגלות להתמודד עם מעברים? האם אפשר ללמוד כיצד לשפר ביצועים תפקודיים?

אצל כל אדם קיימים 3 "מצבי אני" עיקריים:

1.הילד - המישור הרגשי (מה אני מרגיש, מה אני רוצה או לא רוצה וכד')...

2.הבוגר - המישור השכלי. (מה אני חושב, האם כדאי לי או לא וכד')

3.ההורה - המישור הערכי מוסרי. (מה מותר או אסור לי)...

במצב" אני" של ההורה יתכנו שתי אפשרויות: א. הורה ביקורתי ב. הורה תומך.

א. הביקורתי תמיד יעביר ביקורת, ישפוט, יעריך, ישווה עם נימה שלילית.

ב. התומך יתמוך ויעודד.

ניתן להסביר את התנהגויותיו ופעולותיו של האדם כתוצר של עיבוד נתוני הדיאלוג בין מצבי האני.

ברגע נתון. כמו בלימוד נהיגה כשהנהג החדש לומד להחליף הילוכים בהתאם לתנאי הכביש, ניתן גם ללמד את האדם טכניקות לאיתור ואבחון מצבי האני, שינוי תגובותיו למצבי חיים שונים ובכך שיפור מיומנויות ויכולת ההתמודדות שלו עם קונפליקטים, שיקולי דעת וקבלת החלטות ובכך לגרום לאפקטיביות תפקודית טובה יותר.

התופעה המעניינת היא שככל שהאדם מתקרב בצורה זו או אחרת לשלב חדש בחייו מתחילים השינויים הנובעים מהמעבר להשפיע בצורה משמעותית על תפיסת העולם שלו לגבי עצמו ולגבי העולם סביבו.

אחד השלבים המשמעותיים במסלול חייו של האדם הוא בקבוצת הגיל 18-22.

מדובר כאן בשלב התפתחות בוגרת הדורש יכולת תמרון במעברים בין רגעים של יציבות, שמחה, יצירה ואושר לבין רגעים של חוסר יציבות, עצב ותסכול.

בקבוצת גיל זו מדובר במעבר בו מתחיל תהליך הפרידה והניתוק מהקן המשפחתי שהיה ברוב המקרים בטוח, יציב, חם ואוהב.

השלב הבא הוא קבוצת הגיל 23-27 מתאפיינת בניסיון לגבש זהות אישית, עצמאית במגמה להדגיש הפן הייחודי האישי.

מתחיל המעבר בו בוחנים אפשרויות של קשר זוגי עם ניסיון להגיע לאינטימיות.

המאפיינים המהווים למעשה את אבני היסוד לזוגיות הם: מחויבות ותלות הדדית.

ידוע כי בכל מערכת יחסים זוגית קיים מבנה ארגוני ברור היכול להיות גלוי או סמוי. קיימת בדרך כלל חלוקת תפקידים, האצלת סמכויות וקבלת אחריות על תחומי חיים שונים.

לדעתי משוואת הזוגיות היא 1+1 = 3 כלומר שני בני הזוג יוצרים את הזוגיות שלהם שיש לה ישות נפרדת, מעיין פרוייקט של שותפות בה כל אחד מבני הזוג אמור לסמוך על שיתוף הפעולה של השני.

מתחיל המעבר של החיזור עם כל המשתמע מכך שלצערי הרב הולך ופוחת לאחר מיסוד הקשר הזוגי.

הרצון ליצור זוגיות אינטימית מובילים למעבר המורכב של לידת ילדים והורות.

בדרך כלל גורמת לידת הילדים לשנוי משמעותי באיכות היחסים של בני הזוג. תשומת הלב שהייתה ממוקדת לפני הלידה בכל אחד מבני הזוג מתמקדת בתינוק.

מעבר זה של הורות מכיל בתוכו את נושא הסמכות ההורית כלומר את היכולת לקבוע נהלים, כללים וערכים על מנת למנוע מהילדים עשיית מעשים העלולים להזיק להם.

המעבר הזה מתאפיין במיוחד ברמת השחיקה, העייפות והתסכול של בני הזוג - ההורים.

השלב הבא הוא כולל בתוכו את קבוצת הגיל 28-33.

מעבר זה מתאפיין בהערכה מעצבת וחדשה של כל אחד מבני הזוג, הזוגיות וההורות. יש כאן מצב של שיקולי דעת וקבלת החלטות לגבי תחום המשפחה והקריירה ומתגבשת בדרך כלל ההחלטה לבסס, להרחיב ולשפר את הישן ולפעמים להתנתק ממנו. יש כאן לכן סוג של מלכוד עצמי.

השלב הבא כולל את קבוצת הגיל 33-45

מדובר כאן במעבר המכונה לעיתים " משבר אמצע החיים" בני קבוצת גיל זו נחשפים בצורה אינטנסיבית לשינויים גופניים, סביבתיים וחברתיים הדורשים מהם יכולת הסתגלות והתמודדות ובמיוחד השלמה עצמית.

השלב הבא כולל את קבוצת הגיל 45-55

מחקרים רבים שבוצעו ברחבי העולם עם בני קבוצת גיל זו מצביעים בצורה משמעותית כי אלו שאכן הצליחו להתמודד בצורה נכונה עם המעבר הזה והשלימו עם עצמם נכנסו למעבר זה עם תחושה של עוצמה חיוניות והתחדשות.

תוחלת החיים המתארכת בהחלט מהווה גורם משמעותי המשפיע בהחלט על אופיים של המעברים ויכולת האדם המבוגר לעבור אותם תוך שיפור איכות החיים.

הזיקנה כעקרון אינה מחלה או גזירה שלא ניתן להתמודד עימה ומעבר זה יכול להיות מלא שמחת חיים ושחרור מטרדות מציקות.

המעבר של קבוצת גיל ה 70 הבריאים והמאושרים מתאפיין בעצמאות ובתכנון תכניות לעתיד.

המעבר של קבוצת גיל ה 80 הוא מקור של גאוות ההישרדות. במעבר זה חשוב ביותר למצוא את האיזון בין מתן עזרה וקבלתה..

לסיכום: מקובל לומר כי המעבר הבא והאחרון הופך למעשה את "גרגרי שעון החול המוכרים לגרגרי זהב יקרים"... ולכן חשוב למצות וליהנות ככל האפשר מכל גרגר מאותם גרגרי הזהב...


* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=90606

המחיר יקר מידי ליצור יציבות להסביר איכות לשרוד שמח החלטה להתווכח על המחיר פרוייקט שמחה מהות משמעות
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... הנכונה, כאשר הילד שלך שואל אותך "מותר לעשות את הדבר הזה?" במקום להיות כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד שלך נשאר חמור ואתה מצפה שכשהוא יגדל הוא יבין את מה התכוונת לו ואת החוכמה הנפלאה שיש בשיגעון שלך במקום זה כאשר הילד שלך אומר לך "מותר ...
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
... רוצה שאני אבגוד בה" אבל מה האמת כשנשאל אותו "ומה אתה חושב את עצמך חושב שאסור או מותר אתה עצמך חושב שאסור כי אם אתה עצמך היית חושב שמותר ... זה" אז הוא אומר "כי זה אסור, אוקי עכשיו מה אתה חושב אתה עצמך חושב שזה אסור או מותר מה אתה חושב?" עכשיו ואם הוא עצמו היה חושב שזה מותר ...
לא מוצאת זוגיות, לא מצליחה למצוא בן זוג, האביר על הסוס הלבן, סיכוי להכיר בן זוג, סיכוי להכיר בת זוג, רוצה רופא, מה הסיכוי להכיר מישהו? אימון לזוגיות, למה אני לבד? למה אני לא מוצא זוגיות?
לא מוצאת זוגיות, לא מצליחה למצוא בן זוג, האביר על הסוס הלבן, סיכוי להכיר בן זוג, סיכוי להכיר בת זוג, רוצה רופא, מה הסיכוי להכיר מישהו? אימון לזוגיות, למה אני לבד? למה אני לא מוצא זוגיות?
... לומד תורה או לא נכון הרי היא לא מבינה בזה אומרים לה שהוא לומד תורה אין לה מושג אמרו לה אסור לך לפתוח למה לנשים אסור ללמוד תורה כדי שהיא לא תדע אם הוא מבין או לא מבין איך הוא ישלוט בה יגיד לה אם מותר או אסור אם היא מבינה היא תגיד לו רגע אני לא נראה לי, אסור לך ללמוד תורה אז היא לא לומדת תורה והיא מחפשת בן ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מותר או אסור
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מותר או אסור, מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מותר או אסור, איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, מטפל, מאמן אישי לילדים נוער והורים בתחום מותר או אסור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1895 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 06:58:03 - wesi4