תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה ויגש אליו יהודה: אומר הזהר "ויגש אליו יהודה דא תקרובתא מלכא במלכא". אומר ר' ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

ויגש אליו יהודה

אומר הזהר "ויגש אליו יהודה דא תקרובתא מלכא במלכא".

אומר ר' נחמן, ויגש אליו יהודה "וזה בחינת ויגש אליו יהודה, שעיקר התיקון על ידי שנתקבץ יהודה ויוסף שהם העיקר".

ויגש אליו, יהודה ניגש, לא בא אל יוסף ואף לא הלך אל יוסף, יהודה ניגש.

גישה הינה הליכה ברורה אל מקום ברור. יהודה ויוסף שניהם בחינת מלכות, יהודה ניגש, כמלך אל יוסף המלך.

יהודה ידע שהשראת שכינה, אינה אלא במקום נמוך, כמו שאמרו חז"ל "לא השרה הקב"ה שכינתו על הר סיני אלא מפני שהוא הנמוך מכל ההרים". שכינה אין לה מהות אמיתית לבדה, שכינה צריך שתהיה מחוברת אל קוב"ה. חיבור אל קוב"ה הינו ממקום של ענוה והכנעה. יהודה יודע שהקב"ה מלא כל הארץ כבודו, על כן לחבר קוב"ה ושכינתיה יש להיכנע בפני כל, ודאי בפני יוסף המושל על כל הארץ, יוסף המשביר לכל עם הארץ, ודאי שמעמדו של יוסף וכוחו הינם הופעה וביטוי של קוב"ה על כן ניגש יהודה והכניע עצמו בפני יוסף. יהודה לא הכניע עצמו בפני יוסף, שכן יהודה לא ניגש אל יוסף, יהודה ניגש אליו. (הדבר יבואר לקמן).

יהודה ויוסף שניהם הינם שורש מלוכה. יהודה הינו משיח בן דוד, יוסף הינו משיח בן יוסף.

שניהם הינם חלק מתהליך גאולת עם ישראל, האחד, משיח בן יוסף, הינו המכין למשיח בן דוד. כדי להתחיל התהליך ישנו הצורך בהכרת המציאות, המציאות מחייבת הכנה ושיתוף.

יהודה מתחייב כלפי אביו יעקב להחזיר את בנימין, או' יהודה "אם לא הביאתיו אליך וחטאתי לך כל הימים" מסביר רש"י כל הימים: לעולם הבא. ראובן, הבכור, ביקש אף הוא לשכנע את אביו לשלוח עימו את בנימין, אומר לאביו "את שני בני תמית אם לא אביאנו אליך" או' הגמ' אמר יעקב בכור שוטה הוא זה, הוא אומר להמית את בניו, וכי בניו הם לא בני.

יהודה, מאמין שיוכל לשמור על בנימין. יהודה זיהה בדברי ומעשי יוסף את מידת החסד שבו. יהודה זיהה את קוב"ה גם ב"איש", (בהתיחס האחים אל יוסף, שמו ה"איש" או "אליו" או "אדוני").

כאשר נמצא הגביע באמתחת בנימין, הובאו כולם בית יוסף, אמר יהודה, "ויאמר יהודה מה נאמר לאדני מה נדבר ומה נצטדק האלקים מצא את עון עבדיך הננו עבדים לאדוני גם אנחנו גם אשר נמצא הגביע בידו" יוסף עונה ליהודה "חלילה לי מעשות זאת האיש אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי עבד ואתם עלו לשלום אל אביכם" כאשר רואה יהודה שיוסף הינו איש חסד, איש אשר צלם אלקים בו, איש אמת, שכן מבקש רק את "אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי עבד". מיד ויגש אליו יהודה, יהודה מזהה שהאיש העומד לפניו הינו איש של חסד, ניתן לגשת אליו.

יהודה אינו ניגש אל יוסף, יהודה ניגש אליו, גישה אל המהות של האדם היינו גישה

אל "יו". גישה אל נעשה אדם בצלמנו כדמותנו, מה הוא רחמן אף אתה היה רחמן וכו'.

יהודה מחבר את מהותו שלו שהינה "יה" אל"יו". יהודה אל יוסף.

חיבור של קודשא בריך ושכינתיה. לצורך חיבור זה יהודה ניגש, היינו מידת הענוה. ניגש יהודה, שהינו המלכות העתידית, מלכות בית דוד, אל יוסף שהינו המלכות העכשווית הזמנית. כל זאת ע"מ להביא לייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה. רק בדרך זו יוכל לשמור על בנימין. למעשה חיבור זה, של קודשא בריך הוא ושכינתיה, הביא את יוסף לידי "ולא יכול יוסף להתאפק".

זוהי מהותו של יהודה, מהותו של מלך ישראל, מהותו של עם ישראל. האמונה בחיבור אל קודשא בריך הוא, היא המביאה לידי יצירת המציאות.

ההסתכלות, המביאה לידי הבנה, אמונה וידיעה במציאות הבורא יתברך, ההכנעה כלפי קודשא בריך הוא, ה"ויגש" אליו היא המביאה לידי המציאות הרצויה.

אומר רבי נחמן "ודע, שההסתכלות עושה כלי, דהיינו גבול וזמן".



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

איך לתקשר עם התבונה האינסופית? חלק ג'
...לתקשר עם התבונה האינסופית? חלק ג' בכדי לתקשר עם התבונה האינסופית, כפי שנאמר בחלק א' ובחלק ב' של המאמר "איך לתקשר עם התבונה האינסופית?", הצעד הראשון הוא להכיר את חמשת הגורמים העיקריים שלוקחים חלק במערכת התקשורת הזו: המוח המודע, תת ההכרה, הדמיון, כוח הרצון והשכנוע העצמי. בחלקים הקודמים תוארו המוח המודע ותת ההכרה על מאפייניהם ואופן פעילותם. כעת נציג את תפקידו החשוב של הדמיון: הדמיון הדמיון הינו אחד משישה יכולות ("פקולטות") מרכזיות של השכל, ביניהן נמצאים גם: כח הרצון, הזיכרון, התפיסה, ההיגיון והאינטואיציה. רבים טוענים כי יכולת הדמיון היא המדהימה ביותר מבין כל ששת היכולות. אלברט איינשטיין אמר פעם שהדמיון הוא הרבה יותר חשוב מהידע, מאחר וידע הוא מוגבל לכל מה שאנחנו יודעים ומבינים והדמיון חובק את העולם כולו ואת כל מה שאי פעם יהיה ניתן לדעת ולהבין. הדמיון מאפשר לנו חזון ויצירתיות, הוא מאפשר לנו לראות את הבלתי נראה ולחזות את מה שנראה לאחרים בלתי אפשרי. ההיסטוריה נכתבה על ידי אנשים עם דמיון מפותח,... לחץ להמשך...

סיפורים שאנו מספרים לעצמנו
...לבין האירוע האמיתי בדוגמא שניתנה בתחילה: האירוע הוא, שהנהג לא עצר בתחנה. הסיפור הוא: הנהג יודע משהו עלי שסיפר לו מישהו שלא סובל אותי. הסיפור הזה יוצר אצל האדם שהגה אותו, סבל. אדם אחר יכול היה לומר: הנהג שכח, או לא שם לב וכולה, ובזאת הוא למעשה לא יצר שום סיפור ועבר לסדר היום. מהסתכלות באנשים למדתי, שנטייה לחשיבה שלילית מובילה את האנשים לספר לעצמם סיפורים, וחשיבה חיובית אינה מובילה כלל לסיפור. לדוגמא: מרצה מבקש מהתלמידים שלו לשתף, בתוצאות שהשיגו, חברים וקרובים, לספר להם על הסמינר ועל ההחלטה שלהם להשתתף בקורס כדי לעזור לעצמם, ובכך לנסות לעזור גם לחבריהם בהפצת הרעיון שהסמינר מנסה להעביר. האנשים בעלי הנטייה השלילית ייצרו סיפור כזה: המרצה שמעביר את הסמינר רוצה לפרסם את עצמו, להפיץ את עצמו, ולהביא אליו עוד אנשים. הסבל במקרה הזה הוא, תלונה שמובעת בעניין. אין זה משנה אם הסיפור שהם סיפרו נכון או לא נכון. מה שנכון הוא שהם אינם יודעים לבטח אם סיפורם נכון, הם רק מאמינים שהוא נכון. כל סיפור שאנו יוצרים... לחץ להמשך...

קלפי טארוט - פריסת הכהנת הגדולה (פריסה לגילוי מצב בלתי ידוע)
...לחול, בין המציאות הנראית לעין לבין העולם שמעבר. הכוהנת חוסמת את הדרך של מי שרוצה להיכנס לקודש הקודשים ולגלות את סודות המקדש, בכך שהיא מציעה לו את חיי העולם הזה כפי שהם מסומלים על גבי הפרגוד - עושר ופריון, בדמות הרימונים שעל הפרגוד. הכהנת היא סמל לרוחניות וחוכמה נשית, היא האם הרוחנית ומחברת אותנו אל עולמות עליונים. הפרשנות שלה היא פרשנות אינטואיטיבית, ואינה נותנת תשובה ישירה לשאלה, אלא עונה ברמזים בלבד. הכהנת מנסה לחבר אותנו אל האינטואיציה הפנימית החבויה בכל אחד מאיתנו ולשחרר את הסגירות הטבעית הנובעת מחששות ופחדים מעולם הנסתר. הכהנת מסמלת תקשור והעברת ידע בדרכים נסתרות באמצעות המגילה שביידה המסמלת את ספר הגורל הפתוח לעיניה בלבד. פריסת הכהנת מאפשרת לנו להציץ אל תוך המגילה שבידה ולדלות ממנה רמז, סוד שיעזור לנו בדרכנו אל עבר העתיד לבוא. מכיוון שהפריסה מיועדת לגילוי מצב שאינו ברור לשואל, נהוג לערוך אותה על נושא מסויים בחייו של השואל ללא הגדרת שאלה ספציפית. הפריסה מתוזמנת לפי הירחים שעל ראשה של... לחץ להמשך...

למה כל ההתחלות קשות? למה חשוב לעשות כל הזמן התחלה חדשה?
...רגיל אליו. אך דע כי כפי שכבר התבאר המקום והתכונה שבה הכי קשה לך, היא המקום שבו יש לך הכי המון פוטנציאל התקדמות. הדברים שהכי קשה לך להתמודד איתם הם הדברים שאם תתמודד איתם אז שם תוכל ליצור לעצמך פריצות דרך. מכאן ניתן להבין כי אם כל ההתחלות קשות, אז עליך לנסות כל הזמן לעשות התחלות חדשות, עליך לפעול כל הזמן באותה צלילות מחשבתית והתלהבות של נקודת ההתחלה. כשאתה מתחיל לעשות משהו אז יש בך אנרגיה מיוחדת של התחלה, אנרגיה של אמונה עצמית, כוח רצון חזק, ישוב הדעת, שמחה ועוד. התכונות האלו אתה צריך לשמר אותן לאורך כל הביצוע ולא רק בהתחלה ולכן מומלץ מאוד שכל הזמן תעשה התחלות חדשות. פשוט תרגיל את עצמך לחשוב כאילו היום אתה מתחיל הכל מחדש. אל תיתן לעצמך לפעול מתוך הרגל תעשה הכל עם אותה ההתלהבות של נקודת ההתחלה. ואז אם אתה כבר בכל מקרה נמצא עם אותן אנרגיות של ההתחלה, אז בכל מקרה לא הפסדת כלום, אך אם אתה כבר פעלת בגלל ההרגל, אז העוצמה שיש להתחלה החדשה היא תיתן לך אנרגיה נוספת וזריקות עידוד לאורך כל ההתמודדות... לחץ להמשך...

להיות או לא להיות? - זאת השאלה
...קראתי את ספרו של אושו, "מעבר לגבולות השכל". בספר זה הוא טוען כי הפסיכולוגיה הקונבנציונלית דומה לעגבניות שמטפלות בעגבניות. במילים אחרות, לדבריו אין לפסיכולוגים שום יתרון כיוון שגם הם, בדומה לכל בני האדם, בעלי אגו, שבדרך כלל שולט בהם ומכתיב את צעדיהם, ולכן אין באפשרותם לעזור באמת לאנשים אחרים המחפשים מזור לסבלם. הספר השפיע עליי מאוד והרגשתי שהוא אכן צודק. יש לי אגו. אני לא "מוארת" (למרות שמאוד הייתי רוצה להיות). למה אני חושבת שאני יכולה לעזור לאחרים? ממרחק הזמן השפעת הספר נחלשה והיום אני סבורה כי פסיכולוגים כן יכולים לעזור לאנשים, למרות חולשותיהם האנושיות. יש לבדוק כל מקרה לגופו וכל פסיכולוג הוא אינדיבידואל. כל אדם צריך לבדוק איך הוא מרגיש עם הפסיכולוג, האם הוא סומך עליו, האם הוא מרגיש שיש לו למי לפנות, שהפסיכולוג יבין אותו, יכבד אותו ויגלה כלפיו אמפתיה? אלה נקודות משמעותיות מאוד שיש לקחתן בחשבון. כמו כן, בדרך כלל מטרת הטיפול אינה להגיע להארה, אלא לפתור קשיים בהתמודדות היומיומית. ואכן, כשאנשים... לחץ להמשך...

כיצד להתגבר על פוביות ופחדים לא הגיוניים?
...שלפעמים רק כשהאדם נקלע לסיטואציה של חיים ומוות, רק אז הוא מגיע לישוב הדעת כזה שבו הכל נכנס לפרספקטיבה הגיונית ורק אז הוא מבין מה חשוב יותר ומה פחות. וכמובן שגם כאן, לעיתים האדם מפספס את כל חייו בחוסר הנאה בגלל שטויות ופחדים שרצים לו בראש, דברים שבהחלט באפשרותו של האדם לשלוט בהם. גם לפעמים יש לו לאדם פוביות חסרות היגיון לחלוטין, כגון שהאדם מפחד וחושש מדברים שהוא יודע בוודאות כי הם לא יכולים לגרום לו שום נזק בשום צורה ואף על פי כן הוא מפחד מהם ביותר. ולמרות שהאדם עצמו יודע שהפחד שלו הוא שטותי, למרות זאת הוא סובל מהפחד של עצמו. אותו הדבר בדיוק הוא גם לגבי הרצונות והתחושות של האדם, כי המון פעמים האדם יודע כי הרצונות שלו אינם חיוביים, האדם יודע כי הרצונות שלו הם שטויות והם לא רק שיגרמו לו לתועלת אדרבה הם יגרמו לו לנזק ובכל זאת קשה לאדם להשתחרר מהרצונות של עצמו. אך באמת הפתרון לכך הוא ישוב הדעת אמיתי והסתכלות בעין האמת של האדם על עצמו ועל חייו, על מה באמת חשוב בחיים ועל מה הוא באמת רוצה מעצמו... לחץ להמשך...

ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...את הבעייתיות בדפוס וכמה הוא מחבל במטרה - איך מנטרלים ועוקרים דפוס זה? ריצוי פתרון כיצד ניתן לעקור דפוס זה? הכינו מחברת "קסם" שתלווה אתכם לאורך כל הקורס. דבר ראשון והכי חשוב, עשו כמה מהפעולות הנ"ל על מנת להכיר את עצמכם ואת צרכיכם: 1. א) מי אני - רשמו מהם התכונות החיוביות שלכם. ב) רשמו את התכונות השליליות אז רשמו ת ההיפך שלהם (ז"א: אם אתם חושבים על עצמכם כעצלנים, אז רשמו אני מאוד אנרגטי וחרוץ וזאת על מנת להעלות את הדימוי העצמי ולתכנת את המוח מחדש למי שאתם). ג) מהם הרצונות שלי - רשמו מה הייתם רוצים לקבל מהאחר (לא איך הוא צריך להשתנות בשבילכם אלא איזה יחס הייתם רוצים לקבל ממנו ואלו דברים נוספים הייתם רוצים ממנו, במידת היכולת שלו) ודעו לבקש את שאתם רוצים. (מזמין נאמנות לעצמכם). ד) מהם הגבולות שלי - רשמו איך הייתם רוצים שיתייחסו אליכם ואיך לא הייתם מוכנים בשום אופן שיתייחסו אליכם. 2. ריצוי הינו נתינה מתוך פחד לעומת נתינה מתוך אהבה (נינה "אגואיסטית"). כשמרצים נותנים כי פוחדים לאבד, כי פוחדים שיחשבו... לחץ להמשך...

חג החנוכה בראי הפילוסופיה הסינית
...הסינית ונגזרתה - הפאנג שואי. אין זה סוד כי בעולמנו המוכר, למחשבה כוח עצום ביצירת מציאות רצויה, וכי פעולה הנעשית מתוך אמונה ערכית בצדקת הדרך, כוחה גדול פי כמה מפעולה הנעשית מתוך שגרה / חובה הנעדרת רוח האמונה. וכל ילד יודע כי החושך מפחיד ומדכא ומה ש"מגרש" אותו זה האור. (השיר: באנו חושך לגרש... / שרה לוי תנאי) כל אחד מאתנו מבין כי ה"אור" במשמעותו הרחבה הוא בין היתר, האנטיתזה של הפחד. אנשים מפוחדים לא מצליחים לראות את "אור היום". (הביטוי "חשך עליו עולמו" מבטא היטב אדם בצרה). ולא בכדי הצלחה אישית, חברתית ולאומית מותנית בראש וראשונה בהתכוננות, באמונה ובשחרור והתגברות על פחדים. הספרה "שמונה" המאפיינת את חג החנוכה (שמונה ימים, שמונה נרות) בתפיסה הקבלית, הספרה 8 מייצגת את האין סוף (עפ"י ספר היצירה המיוחס לאברהם שמות הבורא בגימטריה: שדי = 8, יהוה = 8, קב"ה = 8 ( בפילוסופיה הסינית הספרה שמונה מבטאת את מכלול האנרגיות היוצרות את השלם האולטימטיבי. הפילוסופיה הסינית מתארת באופן ציורי את כל המצבים האנרגטיים... לחץ להמשך...

פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1
...- משמע, הלא הוא הנציב העליון הראשון של המנדט הבריטי בארץ ישראל, סר הרברט סמואל. ב אל הסיפור התוודעתי במהלך קורס לפילוסופיה של המדע שאני מלמד מזה שנים רבות במכון וייצמן. הייתה זו מחמאה עבורי לראות את האיש שהתיישב יום אחד בין הסטודנטים באולם. התאפקתי שלא להפסיק לרגע ולספר להם כי בחברתם יושב לורד אנגלי. פרופ' דוד הרברט סמואל, נכדו של הנציב העליון הראשון של בריטניה בארץ ישראל, שירת כקצין - תותחנים בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה והתמנה למושל האי סומטרה אחרי כיבושו מידי היפנים. את הקריירה המדעית שלו עשה ככימאי ואחר - כך כנוירופיזיולוג במכון וייצמן, וספר פרי - עטו על הזיכרון התפרסם לפני שנים אחדות. אחרי פרישתו שימש שנים אחדות כנשיא מכללת "שנקר" וזכה לאות מסדר האימפריה הבריטית. גם עתה, אחרי גיל שמונים, עם חיוך מצודד ותסרוקת נערית, נשאר דומה יותר לשחקן קולנוע מאשר לפרופסור בגמלאות. אחרי ההרצאה שלי, שעסקה בתורת הקוונטים, ניגש לספר לי על ספר שכתב סבו על הפיזיקה המודרנית. לא הייתי בטוח ששמעתי טוב:... לחץ להמשך...

פרשת מקץ - יוסף ופרעה
...חי פרעה כי מרגלים אתם. ויאסף אתם אל משמר שלשת ימים". שלושה ימים ושלושה לילות, כל האחים בבית הכלא. יוסף אינו מוצא מנוחה, נפשו סוערת. בכל - זאת, שיקול הדעת חוזר אל יוסף, הוא חושש שהוא מגזים. יוסף חוזר בו: "אם כנים אתם אחיכם אחד יאסר בבית משמרכם ואתם לכו הביאו שבר רעבון בתיכם". האחים עדיין חרדים, אבל עוד יותר, הם מבולבלים. אולי כל זה הוא מבחן קשה שהם צריכים לעמוד בו: "ויאמרו איש אל אחיו אבל אשמים אנחנו על אחינו אשר ראינו צרת נפשו בהתחננו אלינו ולא שמענו על כן באה אלינו הצרה הזאת. ויען ראובן אתם לאמר הלוא אמרתי אליכם לאמר אל תחטאו בילד ולא שמעתם וגם דמו הנה נדרש". יוסף, כוחו לא עומד לו: "ויסב מעליהם ויבך". שמעון נשאר במאסר. האחים, אם לא היו להם די סיבות לחרדה, מגלים בדרך לכנען מוקד נוסף: "ויאמר אל אחיו הושב כספי וגם הנה באמתחתי ויצא לבם ויחרדו איש אל אחיו לאמר מה זאת עשה אלהים לנו". ברור שאין זה מקרה, לא טעות גם לא יד הגורל העיוור. יוסף מחפש דרכים ליצור קרבה מחודשת, לכן "ויצו יוסף וימלאו את... לחץ להמשך...

עשייה אמיתית - מהי תכלית העשייה?
...הזמן מנסה להשיג דבר שהוא לא יודע. הוא בעצם לא יודע מה הוא רוצה להשיג. הוא לא יודע בשביל מה הוא עושה את מה שהוא עושה. ולכן, מגיע זמן שהוא מפסיק לעשות מייאוש מסויים ורוצה עדיין שיהיה לו טוב. והוא חי בלי לדעת את המטרה שלו בחיים. וכאשר האדם הזה התבונן הוא ראה שיש דברים שלא ידע עליהם כי לא חקר אלא הקשיב לאנשים שאמרו לו כך וכך, ולא חקר את הדברים בכלל איך הם פועלים. ואז גילה שהוא צריך לעשות כל מיני דברים שחשב שאין צורך לעשות אותם, כי אמרו לו שהם לא תורמים לו, ואז הוא גילה ההיפך. הוא גילה שהוא מסוגל לעשות כל מיני דברים שחשב שלא יכל לעשות אותם, הוא הבין שיש דברים שהוא פחות טוב בהם, אבל הוא יכול להשתפר בהם, אבל לפחות כעת הוא יודע שהוא לא הפסיד שום דבר. הוא יכול להתקדם בחיים, ולגלות את המטרה הסופית של הדברים. ואז האדם יושב וחוקר, לפעמים תועה בדרך ולפעמים מגלה עוד פיסות מידע כמו חמור גרם עדיין, אבל בהמשך מגלה תרמיות וחצאי אמיתות שגרועים יותר משקר. ובסופו של דבר מגלה שהמטרה הסופית היא שהכל טוב באותה... לחץ להמשך...

הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7
...קיים הבנתי, אבל למה אני יודע שאני קיים? למה יש לי רצונות כאלוהים? ואז תגלה שאתה בעצם השטן, למה? כי אתה לא הראשון. אתה הוא ההסתרה של אלוהים. למרות שהיית בטוח שאתה אלוהים, אבל עדיין חווית שיש לך קיום, בגלל ש"יש", אני אלוהים רוצה - אז זה אומר שיש שניים, נכון שזה ממהותי, אבל עדיין יש אלוהים ורצון, ואני עדיין לא מזדהה עם הראשון עצמו. כאשר אתה אומר שאני כאלוהים קיים, אתה בעצם מסתיר את אלוהים האמיתי. כי להגיד אני רוצה, זוהי הסתרה של האחד המוחלט, שאין בו אני רוצה או אני לא רוצה. וכשאתה מבין שאתה השטן, שהכל כרצונך, וכשאתה ממשיך להתבונן פנימה, אתה רואה את מה שהיה לפני שנוצר הכל, שזה האחד האמיתי, שבו אין הבדל בין התודעה, לרצון, למה שחשבתי עליו, אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. וכשאתה חושב על זה, אתה נעלם, מה זה אומר? שאין אפשרות לחשוב על זה וגם להישאר בחוויית הנפרדות. בחוויה זו יש הכל, אבל אין הבדל בין שום דבר. מה זאת אומר, אם הם ישנם, אז איך אין הבדל ביניהם? בראשון, יש שולחן, כסא, תודעה, יש הכל... לחץ להמשך...

תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות?
...תמיד יהיה פחד שיהיה פחות טוב, שמשהו יקרה. ולא מספיק שסובלים כל הזמן כי לא יודעים את תכלית הקיום בנוסף לצרה הזו האדם אפילו לא יודע למה הוא חי ועל אחת כמה וכמה, למה הוא סובל!!!! הסבל הוא לא בגלל שאתה חי, ולא משנה אם אתה בגוף או בתוך חלום כי גם בחלום אתה קיים, אבל ללא גוף. ומעצם הקיום, זה מה שגורם לך להרגיש רע. ומדוע? כי אתה בנפרדות! ולמה אתה בכלל קיים? מי שיסתכל בעין אמיתית, איך יוכל להגיד שהתכלית היא החיים עצמם? כי אתה יודע שיש לו סוף לדבר הזה שנחשב חיים, ואדם מתאמץ ומתאמץ עוד ועוד וסובל, וממלא דלי שיש בו חור, וכך במרדף ומאמץ ללא תכלית. אבל בשביל מה? ויש דרך, שתחיה כל כך טוב, שלא יעניין אותך מה תכלית החיים. וככל שיהיה לך יותר טוב, כך לא יעניין אותך מה התכלית. ואם לא טוב לך באמת, מה יעזור לך מה התכלית. ואומרים לאדם, מחר תקבל שכר "תכלית החיים שאחר כך יהיה לך טוב" אתה יודע למה רע לך...? כי אחר כך יהיה לך טוב... מה זה משנה מה יהיה מאוחר יותר, עכשיו אתה אמור למקד את עצמך בהנאת החיים. התכלית האמיתית... לחץ להמשך...

דימוי עצמי - מי אני? בסימן 'מעבדות לחירות' - אמונות, דפוסים ודימוי עצמי
...העצמי הוא האופן בו אנו תופסים את עצמנו. איך אנחנו בעיניי עצמנו - תחרותיים או עצלנים, נדיבים או קמצניים, אנשי קידמת הבמה או מנהלים מאחורי הקלעים ומסקנות שאנו מסיקים לגבי לאן נגיע עם דימוי עצמי כזה או אחר. הדימוי העצמי מגדיר באופן מדויק את הפעולות שלנו ובכך הוא אחראי גם על התוצאות בחיים שלנו. על מנת להבין את אופן פעולתו של הדימוי העצמי נשתמש בדוגמא שלהלן: תרמוסטט של מזגן: אתם מכוונים את המזגן שלכם ביום חם ל22 מעלות. טמפרטורת החדר כעת הינה עומדת על 28 מעלות, ולפיכך המזגן יפעל ויקרר את החדר, עד שהתרמוסטט של המזגן יקלוט, שטמפרטורת החדר הגיע ל 22 מעלות בדיוק ואז יפסיק את פעולת המזגן באופן מיידי. כאשר טמפרטורת החדר תעלה שוב, התרמוסטט ייתן פקודה למזגן להתחיל לעבוד בשנית ולקרר את החדר וכך חוזר חלילה. התרמוסטט ידאג שטמפרטורת החדר תהיה תמיד 22 מעלות. באותו האופן בדיוק, פועל הדימוי העצמי שלנו. הדימוי העצמי הוא התרמוסטט שלנו אשר מגדיר לנו את התוצאה שנקבל (מספר המעלות בחדר). הדימוי העצמי מכוון לרמת תוצאות... לחץ להמשך...

להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 1
...המכתיבה את היחסים שבין אדם לעצמו ולאחרים. השאלה המעניינת כאן היא כיצד יסייע הפסיכולוג במצב הזה ואיך הבודהיזם יעשה זאת. צירופן של חמש הסקנדההות מהווה את החיבור ביו הווה לעבר, יוצר את תחושת ה"אני" והם אלו שייצרו את העתיד וגרמו ל"אני" להגיד "אני רוצה". האמת הראשונה הציגה בפנינו את חמש הסקנדההות - מבנה התודעה. האמת השנייה מציגה את מושג ההשתוקקות: "האמת הנאצלת על מקור הסבל. זו ההשתוקקות המובילה ללידה מחדש. המלווה בעונג ובתאווה. חיפוש עונג כאן ושם. השתוקקות לתענוגות החושים, השתוקקות להתהוות, השתוקקות לאי התהוות". התשוקה נוכחת בתודעה ללא הרף. למזון, להערכה, לרכוש, לחפצים. אם לא מפסקים להשתוקק, יש קרבה בין עקרון העונג - כאב הפרוידיאני לזה של ההשתוקקות הבודהיסטית. יש לה היבט המביא להתפתחות האנושית, אך מצד שני להרס ומלחמה; תשוקה חמדנית היא היוצרת את הרעב הבלתי ניתן להשבעה. התשוקה להתהוות היא היוצרת את חיפוש העונג; התשוקה לאי התהוות לכדי כיליון. התשוקה לעונג הופכת ל"עוד", עוד משה שחסר. אי ההתהוות עוסקת... לחץ להמשך...

חלומות - הנחש בחלום
...ציור הנחש כרוך סביב מטה שהינו סמל נפוץ בתחום הרפואה (סיכת החובש הצה"לי, לדוגמא) מבוסס על סיפור זה. הנחש יכול לסמל מיניות - לדוגמא, פרויד טען כי נחש המופיע בחלום הוא סמל פאלי, המייצג את איבר המין הזכרי. עם זאת, בל נשכח כי פרויד התמקד בסימבוליזם המיני של החלומות, וקבע כי כל המערכות המורכבות המופיעות בחלומות מייצגות את איברי המין ושאין שום ספק שכל כלי - הנשק ושאר המכשירים משמשים כסמלים לפין. הנחש יכול לסמל ערמומיות - הנחש מופיע לראשונה בספר בראשית בפרק ג', בסיפור על גירוש אדם וחווה מגן עדן: "והנחש היה ערום מכל חית השדה אשר עשה ה' אלוהים" (בראשית ג, 1). הנחש מתואר כיצור ערמומי וחלקלק המפתה את חוה לעבור על הציווי האלוהי ולאכול מעץ הדעת. הנחש יכול לסמל ספקות - המילה נחש לקוחה מתוך השורש העברי נ. ח. ש. שבהטייתו ניתן לקבל את המילים - ניחוש, לנחש. בנוסף, הנחש נראה כמו האות S באנגלית, מזכיר במראהו סימן שאלה. נוכחותו של הנחש בחלום יכולה להצביע על ספקות או חוסר בטחון של החולם בכיוון בו הוא הולך. הנחש... לחץ להמשך...

רפלקסולוגיה - כל התורה על רגל אחת
...אזי יופיעו בקיעים שיזכירו לנו כי השינוי הוא תמידי. העקב מייצג את האגן והחיבור בין מפרקי הירך לרגליים עצמן. לאחר האדמה יופיע יסוד המים שהוא שווה ערך לרגשות, מאווים, דברים מן העבר וכל הנוגע לתחושות בטן אלו ואחרות. יסוד המים יופיע מעל העקב והוא מייצג את הבטן ואיברי הגוף הפנימיים של מערכת העיכול, איברי רבייה פנימיים המצויים בשיפולי הבטן התחתונה כגון רחם שחלות וחצוצרות כשמדובר באשה. היפוך אותיות של המילה בטן הוא נבט. ואכן חיים חדשים יכולים לנבוט ברחם שלפי מקורות היהדות גם מסמל את שער הרחמים והחמלה. המים הינם מקור חיים ובלעדיהם לא נוכל להתקיים. למים יש דינאמיקה של זרימה וברגע שהזרימה נפסקת אז הם הופכים לביצה מעופשת. כך גם אנו או שזורמים או שנתקעים. הרגשות משגרים לנו אותות כל העת שמגשרים בין השכל לרגש בין המודע לתת המודע והם קיימים בעיקר בתחושות הבטן שלנו, באם נדע להיות מספיק קשובים אליהם. במעלה יסוד המים קיימת נקודת חיבור המפרידה מחד ומקשרת מאידך עם יסוד האש. נקודה זו נקראת מקלעת השמש או בלועזית... לחץ להמשך...

אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...- איך להיות מאושר?. הקלדה עיוורת - עד כמה אתה מסוגל להיות מאושר, בעיניים עצומות וללא מאמץ?. הסוד של מהות האושר - מהו הסוד שאותו לא יודעים מורי הדרך אל האושר? חלק 1. הרצאה על אושר - האם אתה מאושר באמת?. מירוץ העכברים / המרדף אחר האושר - מהו מירוץ העכברים? איך לצאת ממירוץ העכברים?. אושר - מהו הדבר היחיד שאותו יכול האדם לעשות כדי להיות מאושר?. חיפוש עצמי - מה עושים כשהולכים לאיבוד? איך למצוא את הדרך אל האושר?. כסף / אושר. מדוע תשוקה לכסף = חוסר אושר? איך להיות מאושר?. איך להיות מאושר / הדרך אל האושר - למה האושר תלוי בידיעת האמת?. הרצאה על פחד להיות מאושר - איך לא לפחד מהאושר?. עקשנות / נחישות / התמדה. מהי מהותם? איך להיות מאושר בלי להתעקש על שום דבר?. אושר מזויף - מהו סוף המרדף אחרי אושר מזויף? איך הוא מוביל אל אושר אמיתי?. הדרך אל האושר - למה בכל דרך שתלך, תגיע לאותו המקום? איך להגיע אל אושר אמיתי?. אושר - תוך כמה זמן אפשר להפוך בן אדם, לאדם מאושר באמת?. שלמות / אושר מושלם - מהו התענוג של... לחץ להמשך...

מועדון ה - 50 פלוס - והאם שווה להתחלף עם מישהו אחר תמורת מיליארד דולר?
...בבן / בת הזוג שחלקו איתך תקופת חיים והביאו איתך לעולם חיים אחרים, אחרי הכל ילדיי הם גם פרי גרושתי. לגבי הזוגיות שלי, למעשה אני חושב שלא הייתה לי, עד לאחרונה, זוגיות בריאה בונה ומפרגנת. הכל היה סביב טיפולים הורמונולים וכשהגיעו הילדים, סביב הילדים. לא זכור לי שאני וגרושתי שוחחנו על המחר, חלמנו על המחר, או חלקנו עם השני את המחר המשותף שלנו, אני מניח שזו גם הטעות שלי. לא חיבקנו הרבה, לא נגענו הרבה ולא נישקנו הרבה ואפילו לפעמים נאלצנו לחפש במילון מהי משמעות המילה סקס? לא יצאנו לבלות יחד שנינו לבד, לעתים קרובות ומעל לכל לא פרגנו ותמכנו האחד בשני. השנים והמעברים הכניסו הרבה גוון וצבע לחיים שלי ואף לפעמים גרמו לנידוי מצידם של קבוצות ילדים בחלק מהמקומות שבהם התגוררנו. רק השרות הצבאי תרם תרומה נכבדת להעלאת המורל והמוטיבציה שלי, יותר נכון, ההליכה לקצונה הייתה גורם מספר אחד בחיזוק הביטחון העצמי שלי. בצורה גורפת בכל שנות ילדותי, בצבא ולאחר מכן באזרחות בכל שלב ושלב בחיי, היה אותו מלאך תקופתי חבר שדחף... לחץ להמשך...

שלום עולמי, ושאלות על המציאות
...שנלחמות, האם הם לקחו את כל הגורמים בחשבון? מדוע הם נלחמים? עם מי הם נלחמים? האם צריך להיות ההיפך? אולי בכלל אין על מה להילחם? אולי צריך לקבל את דעת השונה? אולי יש הסכמה כלשהי שכל הספקות והניגודים והמחלוקות מכוח אותה הסכמה כלשהי יזוזו הצידה? חומר למחשבה. ועכשיו נעבור לשאלות: מהי המציאות והאם התמונה המלאה של המציאות זה דבר אחד? מהי המציאות המוכרת? זה סך כל המרכיבים של המציאות A-Z אוקי, גם נניח 9-0. כל אלה מרכיבים את המציאות. עכשיו, האם התמונה המלאה של המציאות זה דבר אחד? כל דעה היא ניסיון לבטא את המציאות, כך שאין נכון או לא נכון, אמת או שקר, יש רק מוסר שהוא אצל בני האדם שלפיו הכללים אמת ושקר נכון ולא נכון חלים עליו וכך האדם יכול לחיות בצורה נורמלית, בריאה ותקינה. זו דעתי. כי אין שום אינדיקציה להגיד על דעות מנוגדות זה נכון וזה לא נכון, זה אמת וזה שקר, אחד יראה את זה שחור אחד יראה את זה לבן ואי אפשר לדעת כלום. אולי כולם צודקים אולי כולם טועים אולי זה צודק וזה טועה אולי להיפך, במציאות שבה כל... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מאמן קריירה, קואצ'ינג אישי, קאוצינג מומלץ, אימון אישי קריירה, מאמן אישי לזוגיות, מאמן אישי בטלפון, ייעוץ נפשי, מאמן אישי לבני נוער ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות
עכשיו 23_07_2014 השעה 02:52:34
wesi4