תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה ויגש אליו יהודה: אומר הזהר "ויגש אליו יהודה דא תקרובתא מלכא במלכא". אומר ר' ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

ויגש אליו יהודה

אומר הזהר "ויגש אליו יהודה דא תקרובתא מלכא במלכא".

אומר ר' נחמן, ויגש אליו יהודה "וזה בחינת ויגש אליו יהודה, שעיקר התיקון על ידי שנתקבץ יהודה ויוסף שהם העיקר".

ויגש אליו, יהודה ניגש, לא בא אל יוסף ואף לא הלך אל יוסף, יהודה ניגש.

גישה הינה הליכה ברורה אל מקום ברור. יהודה ויוסף שניהם בחינת מלכות, יהודה ניגש, כמלך אל יוסף המלך.

יהודה ידע שהשראת שכינה, אינה אלא במקום נמוך, כמו שאמרו חז"ל "לא השרה הקב"ה שכינתו על הר סיני אלא מפני שהוא הנמוך מכל ההרים". שכינה אין לה מהות אמיתית לבדה, שכינה צריך שתהיה מחוברת אל קוב"ה. חיבור אל קוב"ה הינו ממקום של ענוה והכנעה. יהודה יודע שהקב"ה מלא כל הארץ כבודו, על כן לחבר קוב"ה ושכינתיה יש להיכנע בפני כל, ודאי בפני יוסף המושל על כל הארץ, יוסף המשביר לכל עם הארץ, ודאי שמעמדו של יוסף וכוחו הינם הופעה וביטוי של קוב"ה על כן ניגש יהודה והכניע עצמו בפני יוסף. יהודה לא הכניע עצמו בפני יוסף, שכן יהודה לא ניגש אל יוסף, יהודה ניגש אליו. (הדבר יבואר לקמן).

יהודה ויוסף שניהם הינם שורש מלוכה. יהודה הינו משיח בן דוד, יוסף הינו משיח בן יוסף.

שניהם הינם חלק מתהליך גאולת עם ישראל, האחד, משיח בן יוסף, הינו המכין למשיח בן דוד. כדי להתחיל התהליך ישנו הצורך בהכרת המציאות, המציאות מחייבת הכנה ושיתוף.

יהודה מתחייב כלפי אביו יעקב להחזיר את בנימין, או' יהודה "אם לא הביאתיו אליך וחטאתי לך כל הימים" מסביר רש"י כל הימים: לעולם הבא. ראובן, הבכור, ביקש אף הוא לשכנע את אביו לשלוח עימו את בנימין, אומר לאביו "את שני בני תמית אם לא אביאנו אליך" או' הגמ' אמר יעקב בכור שוטה הוא זה, הוא אומר להמית את בניו, וכי בניו הם לא בני.

יהודה, מאמין שיוכל לשמור על בנימין. יהודה זיהה בדברי ומעשי יוסף את מידת החסד שבו. יהודה זיהה את קוב"ה גם ב"איש", (בהתיחס האחים אל יוסף, שמו ה"איש" או "אליו" או "אדוני").

כאשר נמצא הגביע באמתחת בנימין, הובאו כולם בית יוסף, אמר יהודה, "ויאמר יהודה מה נאמר לאדני מה נדבר ומה נצטדק האלקים מצא את עון עבדיך הננו עבדים לאדוני גם אנחנו גם אשר נמצא הגביע בידו" יוסף עונה ליהודה "חלילה לי מעשות זאת האיש אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי עבד ואתם עלו לשלום אל אביכם" כאשר רואה יהודה שיוסף הינו איש חסד, איש אשר צלם אלקים בו, איש אמת, שכן מבקש רק את "אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי עבד". מיד ויגש אליו יהודה, יהודה מזהה שהאיש העומד לפניו הינו איש של חסד, ניתן לגשת אליו.

יהודה אינו ניגש אל יוסף, יהודה ניגש אליו, גישה אל המהות של האדם היינו גישה

אל "יו". גישה אל נעשה אדם בצלמנו כדמותנו, מה הוא רחמן אף אתה היה רחמן וכו'.

יהודה מחבר את מהותו שלו שהינה "יה" אל"יו". יהודה אל יוסף.

חיבור של קודשא בריך ושכינתיה. לצורך חיבור זה יהודה ניגש, היינו מידת הענוה. ניגש יהודה, שהינו המלכות העתידית, מלכות בית דוד, אל יוסף שהינו המלכות העכשווית הזמנית. כל זאת ע"מ להביא לייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה. רק בדרך זו יוכל לשמור על בנימין. למעשה חיבור זה, של קודשא בריך הוא ושכינתיה, הביא את יוסף לידי "ולא יכול יוסף להתאפק".

זוהי מהותו של יהודה, מהותו של מלך ישראל, מהותו של עם ישראל. האמונה בחיבור אל קודשא בריך הוא, היא המביאה לידי יצירת המציאות.

ההסתכלות, המביאה לידי הבנה, אמונה וידיעה במציאות הבורא יתברך, ההכנעה כלפי קודשא בריך הוא, ה"ויגש" אליו היא המביאה לידי המציאות הרצויה.

אומר רבי נחמן "ודע, שההסתכלות עושה כלי, דהיינו גבול וזמן".



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...




תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

האם אנו חיים בעולם נחות?
...באכזבות, נפרדים מחברים יקרים שוודאי ימותו באיזשהו שלב בחיים, צריכים להתייצב מול מכשולים, מול אתגרי ודרישות החברה ועוד הרבה. וגם אם נרצה לסיים את החיים לא נוכל - כיוון שיש בנו את יצר ההישרדות והוא מונע מאיתנו לעשות כך. כלומר אנו כבולים בעולם די נחות שכובל אותנו אליו. אכן כן עולם זה הוא עולם רוחני פחות משאר העולמות מהם הגענו ואליהם נגיע לאחר המוות. אך רק בעולם הזה יש לנו את האפשרות לתקן ולשנות את שורש נשמתנו. רק בעולם הזה יש לנו את זכות הבחירה כיצד להתייחס לחיים. האם לקבל אותם כפי שהציג חברי או האם לשמוח מכך שיש לנו יכולת לשנות, שכן בשאר העולמות אין אפשרות לתקן. ייתכן שהנפטרים הם נעלים יותר מאיתנו ורוחניים יותר מאיתנו אך להם אין את היכולת לשנותד דבר. הם נמצאים בקיבעון ובעצם דרגת נשמתם תלויה רק בנו החיים. לכן אנו מבצעים פעולות לעילוי נשמתם - הלוויה, שבעה, הדלקת נר נשמה, ועוד. העולם הזה הוא העולם החומרי ביותר והוא האחרון בהשתלשלות העולמות. ישנם על פי המדע עשרה מימדים לבריאה שזה האחרון שבהם,... לחץ להמשך...

בודהיזם - ההצגה הארוכה על קמָה
...איתו. מדוע זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת. כך, אננדה, באשר לאדם כאן שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום: או שקודם לכן הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שאחר כך הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה שגויה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום. ומאחר והוא הרג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי. כך, אננדה, באשר לאדם כאן שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי: או שקודם לכן הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שאחר כך הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה נכונה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ומאחר והוא הרג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, הוא יחווה... לחץ להמשך...

מה הקשר שבין אושר, ישוב הדעת וחשיבה חיובית?
...מהי המטרה שבשבילה אני עובד כ"כ קשה? האם המטרות שלי בחיים אכן יסבו לי אושר? האם זה הגיוני שתוך כדי שאני מנסה להשיג משהו כדי להיות מאושר, שתוך כדי זה אני לא אהיה מאושר? האם אני באמת בודק את הפעולות היומיומיות שלי לראות כיצד הן גורמות לי לאושר? האם טוב לי עם כל מה שאני עושה? כיצד אני יכול להתנהג בצורה כזו שתעשה אותי למאושר יותר? האם המצב שלי אכן באמת כ"כ גרוע? מה טוב במה שיש לי? למה אני לא שמח מספיק ממה שיש לי? מי שיש לו ישוב הדעת יבין שהתכלית של הכל זה להיות מאושר ובשלמות עם עצמך כאדם. התכלית הזאת היא ברת השגה. גם אם לא בשלמות, ניתן להשיג חלק ממנה וככל שאתה כאדם תשיג ממנה יותר כך מצבך יהיה טוב יותר. צריך להיות בישוב הדעת ולהתבונן על כל הרגעים שבהם אתה נגרר למחלוקות ולמריבות מיותרות, על כל הפעמים שבהם אתה כועס ומתנהג בצורה חסרת היגיון, צריך לחשוב על איך לחשוב בצורה חיובית יותר שתקדם אותך יותר בחיים. בקיצור ישוב הדעת וחשבון נפש יביאו אותך לאושר שלך. הסיבה העיקרית לכך שאין לאדם ישוב הדעת היא... לחץ להמשך...

האם אפשר להיות מאושר מידי?
...אפשר להיות מאושר מידי? יש השואלים האם ניתן להיות מאושר מידי? האם להיות מאושר מידי יכול ליצור אצלך בעיה? התשובה על כך היא לחלוטין לא, אין שום בעיה בלהיות מאושר מידי, אין דבר כזה מאושר מידי. זה כמו לומר שלא כדאי להיות יותר מידי בריא. אין דבר כזה. אם מטרתך בחיים היא להיות מאושר, תהיה מאושר כמה שיותר. אם האושר שלך בצורה כלשהיא גורם לך לחוסר אושר זה אומר שאתה לא מאושר מספיק בצורה נכונה. האושר האמיתי הוא השלמות. האושר האמיתי הוא לדעת להיות דבר והיפוכו באיזון מושלם, מצד אחד ליהנות מכל דבר ומצד שני להמשיך לרצות להשתפר בכל דבר. אם אתה יודע גם ליהנות ממה שיש לך וגם יודע בצורה מאוזנת ליהנות מהדרך להשיג עוד רק אז אתה מאושר באמת. אתה שמח גם ממה שיש לך כפי שהוא, גם רוצה עוד ולהתקדם ולהשתנות וגם נהנה תוך כדי. ככה שאתה כל הזמן במצב שבו אתה מגשים את הרצונות שלך. האושר בשלמות הוא הדבר שאותו כדאי לך להשיג, הוא יעשה את חייך מושלמים. אין דבר כזה להיות מאושר יותר מידי. תהיה מאושר כמה רק שאתה יכול בשביל זה אתה... לחץ להמשך...

הנשמה שלך קוראת לך!
..... ויום אחד מתעוררים ושואלים את עצמנו, אז מה יש בחיים האלה? זהו? אין עוד משהו? ויש את אלה שלא שואלים את עצמם את השאלות הללו וממשיכים בשגרת חייהם בלי לדעת בכלל שיש עולמות קסומים ממש פה מעבר לפינה (מעבר לפינת ההסתכלות הרגילה). ואלה ששואלים, מחליטים לבדוק וכשעושים את הצעד הראשון, מגלים עולם חדש. עולם של תובנות, אנרגיות וחוקים חדשים של היקום שהם בכלל לא מכירים. ואז מגלים עוד ועוד ומתפתחים ועולים בדרגות המודעות ולומדים עוד משהו על עצמנו ולומדים עוד דרך לשחרר כעסים, ועוד דרך להיות יותר אוהבים ולומדים איך להיות יותר מאושרים. הבחירה תמיד שלנו. מאיזה צד אנו מסתכלים וכמה אנו רוצים לעשות שינוי בחיינו ולהיות מאושרים! באמת מאושרים! וזה כל - כך פשוט, ממש בהישג יד - זה כבר נמצא בתוכנו יש סיפור מקסים על כך שאחריי שאלוהים ברא את העולם הוא רצה להחביא את סודות היקום, התייעץ עם המלאכים - איפה כדאי להחביא - אמרו לו אולי תחביא עמוק בים? אלוהים ענה: "לא, האדם יבנה אוניות וצוללות וימצא אותם". הציעו לו: "אולי תחביא... לחץ להמשך...

חודש טבת - הכוח לשלוט במציאות הגשמית
...הלוואי שנדע להיעזר בכוחו של חודש זה כדי לגלות מי אנו באמת ומי אנו רוצים להיות. זהו המפתח לגאולה אישית, שבבוא העת יהפוך למפתח לגאולה. במקום בו אני מוכן \ נה להבין, להתבונן, לקחת אחריות - משם מגיעה הצמיחה. זו האמירה כאן. את\ה יכול\ה ליצור את הברכה או הקללה. זו אינה הבטחה שבחיים לא יהיו עוד ימים חשוכים וקרים ורק פריחות ואביב, אלא תהיה לך היכולת להדליק את האור. נעלה את הרצון שלנו מעל המציאות, מעל ה"ככה זה בחיים", למקום שבו קיים אותו האור האלוקי והשפע האינסופי, למלא אותו ולהוריד אותו לכאן לחיים. למעשה: לומר לעצמכם אמירות חיוביות שינוי השפה לחיובית ובונה יותר. התבוננות. דמיון מודרך של המציאות הרצויה. להרשות לעצמכם לחלום, להאמין, לקוות. תרגיל קטן לסיום: לבחור נושא לשבוע או שבועיים, שבו אנו רוצים לפעול. בלילה לפני השינה לבקש את אותו הדבר. (מביאה כאן את הנוסח שלי, כל אחד יבחר את הנוסח שלו) אני מבקשת מהקב"ה... ושיבוא הדבר בקלות ולטובת כל הנוגעים בדבר. השנה לאחר השרפה הגדולה, שהפכה ירוק לשחור, הגשם... לחץ להמשך...

הפלא הקסום באדם - מהו?
...לא שמים את דעתינו על המהות ביכולת הדיבור. זהו אם כן המנגנון המנגנון הקסום השייך אך ורק למין האנושי היכולת לדבר במילים. שאלת פעם את עצמך הכיצד נשיפת אוויר הופכת למילים ולמשפטים שתוכן רעיוני יצוק בהם? זה מדהים לחשוב איך וכיצד התהליך הזה מתקיים {לא מההבט המדעי רפואי שגם להם אין הסבר ממשי} אלא תחשבו על החידה הקסומה על הפלא לייצר הברה, מילה, בטכניקה מיוחדת היוצרת מהאויר ומוציאה מקנה הנשימה את כל הצלילים הנדרשים להגיית אותיות הדיבור, מחברת אותן למילים ומשפטים שיש בהם תוכן רעיוני, מחשבתי, ומשגרת אותן לאוזן הזולת. יכולת מרשימה זו דורשת ביאור והבנה, ידוע כי יכולת הדיבור במילים אינה שייכת לעולם הטבע החומרי של הגוף, אלא למערכת הרוחנית של הנשמה כך ברא הבורא יתברך באדם "נזר הבריאה" את היכולת הפלאית שאינה קיימת בעולמם הרדוד של שאר בעלי החיים, לפי שבעלי החיים שייכים לעולם הטבע בלבד ואילו המחשבה והדיבור אינם שייכים לעןלם הטבע אלא לעולם הרוחני עולם הנשמה. "ויהי האדם לנפש חיה" "רוח ממללה" כלומר נשמת החיים... לחץ להמשך...

התמודדות עם אובדן חלק א'
...המאמר אובדן מהווה חלק בלתי נפרד מהקיום שלנו כבני אדם. אנחנו מתנסים בחוויות של אובדן לאורך כל החיים, חלקן מודעות לנו וחלקן אינן מודעות. יש חוויות של אובדן אשר שזורות בתהליך ההתפתחותי הנורמאלי שכל אחד עובר במהלך חייו, והן ממלאות תפקיד חשוב בהתפתחות הפסיכולוגית. יש חוויות של אובדן אשר מתפתחות בעקבות אירועים בלתי צפויים שאנחנו נחשפים אליהם במהלך החיים. האירוע המוכר ביותר שמוליד חוויה של אובדן הוא מוות של אדם קרוב, ואכן חוויה כזאת נחשבת לאחת המצוקות הפסיכולוגיות הקשות ביותר. אולם חוויה של אובדן מתפתחת גם בעקבות קשת רחבה למדי של אירועים אחרים, כמו הפסקה של קשר משמעותי, גם אם השותף לקשר אינו מת, פגיעה חמורה במצב הבריאותי, כמו נכות כתוצאה מתאונה, פרישה ממקום עבודה אחרי תקופה ממושכת, מעבר ממקום מגורים אחד לשני, שינוי קיצוני בתפיסת עולם, בעקבות התפכחות או אכזבה עמוקה, ועוד. מה משותף לכל האירועים האלה, שמעצב את חווית האובדן? הקשר שלנו עם אנשים קרובים, עם הסביבה שלנו, עם האמונות שלנו, עם הגוף שלנו,... לחץ להמשך...

ריטלין ~: ) צחוק הגורל
...לו האב: "מה אתה רוצה שאעשה? גם אני דיברתי אתו וביקשתי ממנו והענשתי אותו, ולא עזר כלום". אמר המורה: "אולי תקחו אותו לאבחון? " אמרה האם: "אני לא מאמינה בזה, זה לא יעזור כלום, וזה לא מעשי". אמר המורה בזהירות: "אם אין ברירה - אולי כדאי לתת לו ריטלין? " אמר האבא: "אבל מאיפה אשיג ריטלין? " אמר המורה: "אין בעיה, אני אדאג לריטלין. כל בוקר הילד יקח כדור והכל יהיה בסדר". אמרה האמא: "אני בבוקר יוצאת לעבודה מוקדם ובעלי בתפילה. יש לי בלגן בבית בבוקר, מי ידאג כל יום שהוא יקח את הכדור"? ענה המורה: "אני עצמי אדאג כל בוקר לתת לו את הכדור". אמר האבא: "זה לא בא בחשבון. כל התלמידים ידעו שהוא לוקח כדור, יהיה מזה פרסום ובזה אני לא מעוניין! " חשב המורה ואמר: "יש לי רעיון. כל יום בהפסקה אבקש ממנו ללכת לחדר המורים ולהכין לי כוס קפה. בתא שלי יהיה ריטלין והוא יקח כל יום כדור, אף אחד לא ידע מזה והכל יהיה בסדר". היססו ההורים מעט, ואח"כ הסכימו, אבל אמרו שהם מעדיפים שכלפי הילד זה יבוא מהמורה והם 'לא בעסק'. וכך היה!!!... לחץ להמשך...

הבחירה אם לחיות כקורבן של החיים או לראות את החיים כאתגר - פרשת ויגש
...הפנימו את חומרת המעשה שעשו לו והפגיעה הקשה שנגרמה כתוצאה מכך לאביהם יעקב ומצטערים על כך מאד. יוסף שהצליח לשמור את זהותו האמיתית מפני אחיו נשבר והודה בפניהם כי הוא יוסף אחיהם, התרגש, פרץ בבכי גדול ואמר: "אני יוסף אשר מכרתם אותי מצרימה ועתה אל תעצבו ואל יחר בעיניהם כי מכרתם אותי הנה כי למחיה שלחני אלהים לפניכם. " (מ"ה 4 - 5) "וישלחני אלהים לפניכם לשום לכם שארית בארץ ולהחיות לכם לפליטה גדולה ועתה לא אתם שלחתם אתי הנה כי האלהים וישימני לאב לפרעה ולאדון לכל ביתו ומשל בכל ארץ מצרים" (מ"ה 7 - 8). כיצד קיבל יוסף את פני אחיו? יוסף שמח והתרגש לחשוף עצמו בפני אחיו. הוא הסביר להם כי אלהים הוא שגרם לו להגיע למצרים ולא הם הגורם העיקרי לכך. למעשה בדבריו הסיר את אחריותם לגורלו והעביר אותה לאלהים. מעניין לציין כי הוא כלל לא הזכיר את זריקתו לבור וסכנת החיים בה היה נתון מתוך אותה גישה להקל על אחיו ולשחרר אותם מתחושת האי נוחות כלפיו. כיצד הצליח יוסף להתעלם מאכזריות אחיו כלפיו? כיצד הצליח לשכוח את הנטישה והסבל... לחץ להמשך...

בודהיזם - זן בודהיסטי. הזן כדרך חיים
...המדיטציה שלי נפלאה! אני מרגיש כל כך מודע לעצמי, כל כך שליו, היא פשוט נפלאה! המורה השיב לו מבט וענה כעובדה, "זה יעבור" אחת מנקודות המפתח בזן היא היכולת לשנות מסגרות מחשבתיות, לא להיות מקובעים! למשל, צפרדע צדה את הזבוב אם הוא במעוף, היא שולחת את הלשון ותופסת אותו. אולם, גם אם תמות מרעב וסביבה יהיו המון זבובים היא לא תשכיל לתפוס אותם. היא פשוט מורגלת בצורה אחרת של ליקוט מזונה. הדרכים לתרגל ולחיות את הזן הם רבות: מדיטציות, הליכת זן, חידות, גני זן, לסדר את מרחב המחיה שלנו כדרך הזן. תרגול המחשבה על ידי חידות "חסר פשר" הנקראות koan, נועד להחזיר לאדם את אופיו על ידי שחרור מחשבתי. דוגמאות ידועות לחידות זן הן כדלקמן: מה הוא קול המחיאה של כף יד אחת? איך נראו פניך טרם נולדת? מה תראה בראי ריק? גני זן נוצרו על ידי כוהני דת והם נועדו למדיטציה. השבילים צרים הכל מגורף, יש חול אבנים ומים. את הליכת הזן תיאר "טיוהר", מורה רוחני: "האדם במשך אלפי שנים נותן משמעות לחיים ומנסה להבין את משמעותם. כשהולכים ברחוב או... לחץ להמשך...

אימון לקריירה
...הכוונה? למשל: אם אחד הערכים המאוד משמעותיים לאדם הוא ערך הנתינה הרי שעבודה בתחומים של טיפול וסיוע לזולת יהוו מקור לסיפוק וצמיחה. אם הערך של שלמות ומצויינות הוא החשוב, והאדם ביקורתי וחייב לעשות את הדבר הנכון ביותר אז, טיפוס כזה ימצא את עצמו בתפקידים של רודף צדק - עו"ד, עיתונאי חוקר, מבקר פנימי של חברה, רואה חשבון או מנהל חשבונות. אם הערך המרכזי של האדם הוא נהנתנות, ריגושים וחוויות אז, הוא יכול להיות יזם נהדר אבל חייב לתת למישהו אחר לנהל. אם הערך המרכזי הוא יצירתיות, תיאטרליות, יצריות אזי, תחום עיסוק שמתאים הוא בתחומי התרבות דהיינו: אומן, משורר שחקן, זמר. האימון לקריירה מהווה הרחבה של גבולות האני, והיכולות שלו כאדם. האימון יצור סקרנות, חקירה וחיפוש, ויהווה הזדמנות לאדם לפגוש את עצמו ושאיפותיו. תהליך כזה בהחלט עשוי לטלטל את המתאמן, שכן הוא עלול לעורר פחדים וחרדות. מדובר בשאיפות כמוסות, אותם אין האדם מעיז לבטא בקול רם, והפחדים המתעוררים הם מסוג: האם אני שווה? האם אני באמת מסוגל? האם אני באמת... לחץ להמשך...

מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...בזירה הארגונית, מנטור טוב הוא אחד הנכסים הגדולים ביותר שיש למנהל או לעובד בקריירה שלו. מנהלים רבים מציינים שהצלחתם בעולם הניהול הייתה העובדה שהיה להם מנטור מוצלח. בימינו משתמשים במנטורינג במסגרות רבות, אם כי המונח עדיין לא מספיק מוכר בישראל. כמו בעולם העסקים, גם בחיים האישיים, כאשר אנשים מסתייעים בשירותו של מנטור, הם מגיעים לתוצאות מדהימות ובתקופת זמן קצרה יחסית. זה מאוד פשוט... אם תעשה את הכל לבד ותלמד מהטעויות של עצמך, ייקח לך המון זמן להגיע לאן שאתה רוצה. אז למה שלא תלמד מהצלחותיו ומטעויותיו של מישהו אחר וכך תקצר את זמן ההגעה? אחת האנלוגיות שאני הכי אוהב לתאר באמצעותה את השפעתו של מנטור על החניך או המתאמן שלו, היא הדוגמא של בול העץ. אם תיקח בול עץ שרק החל לבעור ותשים אותו על יד אחד שכבר בוער בחוזקה, ואחרי זמן מה תפריד ביניהם - בול העץ הראשון יבער בעוצמה רבה יותר. אחרי הכל, זוהי אותה האש... להוות אש כזו, זהו אחד מהתפקידים כמו גם האפקט של מנטור. אני מאוד אוהב את הדוגמא הזו כי היא מבהירה... לחץ להמשך...

ניאופסיכולוגיה - מהו הצד הראשון ביצירת המציאות שלך?
...מקודם, מהבית שלנו ומהסביבה שלנו. אם אבא שלי היה בן אדם שמתעצבן הרבה, מתרחק מאימי ולא הייתה בניהם תקשורת תקינה - אני לא אוכל ליצור תקשורת במערכת זוגית שלי (כיוון שאין מידע כזה במוח שלי) ובמערכת זוגית שלי יהיה ריחוק והרבה עצבים מצידו או מצידי. כמה פעמים אנחנו מביאים את עצמנו לזוגיות שאנו שואלים את השאלה: "איך הגעתי לכאן? " כמה פעמים שאלתם את עצמכם: "למה אני לא מוצאת משהו אחר? למה זה קורה לי? " כמה פעמים שמעתם בחורה אומרת: "למה אני תמיד יוצאת עם בחורים כאלה? " הכי מעניין שאם תשאלו את הבחורה הזאת: איזה בן הזוג את רוצה? התשובה שתתקבל לרוב תהיה: אני לא רוצה נמוך, לא שמן, לא קירח, שלא יעשה כך, ושלא יהיה כך. אין לנו בעצם הגדרה ברורה של מה שאנו רוצים. אז אם יש לי הגדרה של מה שאני לא רוצה - זה מה שאני אביא לעולמי. המוח שלנו לא מזהה בהגדרות את המילה לא. לא נמוך, לא שמן, לא קירח... הוא רואה את התמונה. התמונה שהוא רואה היא של נמוך, קירח, שמן... כך שאם אני רוצה להביא לעולמי בן זוג גבוה, נאה, עם הרבה שיער... לחץ להמשך...

אהבה - טיפים לחיי האהבה שלכם
...לעניות דעתי כל אדם אוהב מתנה ואוהב תשומת לב ממישהו יקר וקרוב לו, קל וחומר מבן הזוג. מידי פעם ניתן לקנות מתנה קטנה לבן / בת הזוג, לא חייבים בסכומי עתק, מספיק משהו קטן וסמלי המראה על התייחסות לבן / בת הזוג... לא לפספס דבר זה - גם לא כשהשנים עוברות. ונהפוך הוא, ככל שהשנים תעבורנה ויהיו ילדים והאישה / או הבעל גם עובדים וגם מגדלים ילדים - יותר קשה בחיים ומתנה קטנה וצנועה יכולה להעיד עד כמה בן / בת הזוג מעריכים את הגבר / האישה שאיתו / ה... ההערכה הזאת מחזקת את האהבה והיא מן חיזוק חיובי לבן / בת הזוג להמשיך ולהיות מי שהוא ואפילו להשתנות יותר, על מנת שבן / בת הזוג יאהבו אותך יותר ואפילו יעריצו אותך יותר... חומר למחשבה... שיר או מכתב - לא יזיק להפתיע אין כמו רומנטיקה בזוגיות, לא יזיק מידי פעם לכתוב שיר לבן / בת הזוג, שיר אישי עבורו, משהו מיוחד רק לו שירגיש שהוא נאהב והוא בראש מעיינינו, זהו דבר נחמד שתמיד גורם לחיוך ואהבה לצד השני. ומי שאין לו כישרון כתיבת שירים, יכול להסתפק במכתב אהבה, מידי פעם ולהפתיע... לחץ להמשך...

בראש ובראשונה
...פשוט להיות. להיות. להיות זה אושר. להיות זה להיות הכלי שמכיל כל מה שמגיע בכל רגע. בלי לשפוט, בלי לבקר. בלי להתלונן. להיות זה לדעת שאני לא רק בגוף שלי. אני גם הציפור שמצייצת עכשיו והיונה שהומה כאן מעליי ואני הכל ואני כלום באותו הרגע ממש. אפשר ורצוי לנהל שיח עם הראש ראש יקר, אם לא מתאים לך המצב. תעשה שינוי. אל תהיה קורבן. אל תקבל את המצב כי ככה זה בחיים. אל תיתן לנסיבות חייך לנהל אותך. נהל אתה את החיים שלך איך שמתאים לך. תהיה המאסטר של חייך. אתה לא חייב להיות ביקורתי. אתה יכול להיות מפרגן. סיפור זן מתאר מצב שכשתלמיד מגיע למורה ומבקש ממנו להיות המורה שלו מוזג לו המורה תה לכוס. ממשיך למזוג והכוס מתמלאת והתה מתחיל להישפך. אומר לו התלמיד שהתה נשפך. עונה לו המורה, אני אוכל ללמד אותך כשהכוס שלך תהיה ריקה. אחרת הכל נשפך החוצה. למה הכוונה? הכוונה אולי לזה שאנחנו כל כך מלאים בכל הרעיוניות שלנו על איך ולמה וכמה דברים אמורים להיות, שאנחנו לא פנויים לראות את המציאות כפי שהיא. ואיך נלמד משהו חדש אם אנחנו... לחץ להמשך...

פרשת זאת הברכה "לעיני כל ישראל"
...ותורה שבכתב, אין מקום לחשיבה אנושית, אין מקום לחישובים אנושיים, במקום בו שולטת החשיבה האלוקית. במקום שכזה ישנה רק אמונה. משה רבינו, בהוראת ה' יתברך, מוציא את בנ"י מארץ מצרים, מקהילם תחת הר סיני. מקהיל את בנ"י לקבל התורה. תורה אשר תנחה אותם בחייהם, חיי אמונה וקדושה, חיים השונים במהותם מהנהגת חיי שאר העמים. העמים אינם יכולים לקבל תורה. אין בעמים היכולת להאמין ולקבל חיים של אמונה והנהגה אשר "אינה בשליטתם". עובדי אלילים מאמינים קצת באמונה הכללית, אך לא באמונה הפרטית. עובדי האלילים אינם מאמינים באמונה הפרטית אשר במהות יכולתה בונה ויוצרת עולמות. עם ישראל לעומתם מאמין, יודע ומבין, ההליכה בדרך תורה שבע"פ היינו קיום תורה ומצוות, היא ההנהגה של האדם את העולם. במעשי האדם ייקבע אם לטוב ואם למוטב. מעשיו של עם ישראל, התורה שבע"פ שלו, ייקבעו את מצב העולם כולו. משה יורד מהר סיני, שומע קולות, רואה מחולות, רואה העם עובד לעגל ואומר אלה אלקיך ישראל. מבין משה ציבור כזה אינו יכול לקבל תורה שבכתב, ציבור שכזה אשר... לחץ להמשך...

כי תצא - אמת ואמונה
...יהא נכשל באשה זרה, שהוא בחינת כפירות ואמונות כוזביות". אמת, או' ר' נתן, הינה בחינת הדעת. אמונה הוא הדבר שאין בו טעם, אך עיקר האמונה ע"י האמת. אומרת התורה גבר לא ילבש בגדי אשה, הבגד, מורה למהותו של האדם, מהות זו בגין היותה גדולה ורחבה, צריך שתוגבל. מהות שתהיה בכלי המכיל אותה. ללא יכולת ההכלה יש ויבוא האדם לידי טרוף דעתו, (ראה מאמר, הטיפול הנפשי בעיני חז"ל) לכל מהות הבגד הנכון לה. לאמת, אשה, בגד שלה. לאמונה, גבר, הבגד שלו. בספר בראשית אומרת שרה לאברהם גרש האמה הזאת ואת בנה. אברהם מתקשה להענות לבקשתה. הקב"ה או' לאברהם, כל אשר תאמר אליך שרה שמה בקולה. למרות הקושי בגירושו של ישמעאל בנך, עליך לגרש כדברי שרה שכן "כי לא יירש בן האמה הזאת עם בני עם יצחק". כרגע נכונים דברי שרה, אין מקום ליצחק עם בן האמה הזאת. אברהם מתקשה בגרוש ישמעאל, אברהם ראייתו רחוקה, אברהם ראייתו אמונה. קודם לברית בין הבתרים או' הקב"ה לאברהם,... לא יירשך זה כי אם אשר ייצא ממעיך הוא יירשך... והאמין בה' ויחשבה לו צדקה". אברהם הינו... לחץ להמשך...

תובנות על אושר ועל משמעות החיים
...מציאות או מציאה לגבי ההתנהלות במקרי לחץ? האם יכול להיות שתעשה את המקסימום שחשבת ועדיין לא תמצא חן? האם יכול להיות שכלל לא תתאמץ ואפילו תנסה לא לבלט ועדיין המציאות תחליט אחרת? בעולם השכל מחפש היגיון בדברים. החיפוש אחר היגיון, מורה כי היכן שאין היגיון השכל זונח את המקום הזה מוותר וממשיך לחפש. כלומר במקום חסר ההיגיון לשכל אין נגיעה ואין שם הבנה ואם מחצית היקום זה היגיון והחצי השני לא, לפחות חצי מהדברים השכל מפספס. אך עדין ניתן לראות בברור כי למרות חוסר ההיגיון שבדברים המציאות אינה קורסת משמע ישנו היגיון או סדר בחוסר היגיון הבעיתיות היחידה היא ההערכה השיכלית הפוסלת כל מה שחסר היגיון ולכן מפוזיציה שבה נניח אפשר לצאת מחוץ לשכל אפשר לראות את הדברים בשלמותם ללא ההתראה השיכלית "זהירות פה חוסר היגיון". שני שכלים לו לאדם אחד הגיוני והשני לא. בשפת "הדרך הרביעית" ישנם אומרים שכל לוגי והשכל השני שכל פסיכולוגי. הרבי נחמן קורא לשכל הלוגי שכל של כסיל וזקן ואילו לשכל של האדם הער שכל תם שכל של האיש הישראלי... לחץ להמשך...

סיבה ותוצאה - מה הסיבה שהאדם עושה את הדברים?
...ותוצאה, אם אין סיבה לעשות משהו אין תוצאה. כאשר האדם מקשר בין סיבה לתוצאה הוא מבין יותר את התהליך. וכאשר האדם לא מקשר בין סיבה לתוצאה הוא נותר פעור פה ושואל את עצמו איפה הוא טעה, ואף שוכח את התהליך כי הוא לא התבונן בו כראוי. כאשר האדם לא מתבונן בתהליך כראוי, הוא מגלה שאו ששכח את הדבר או שבעצם הוא התנהג באופן אוטומטי בלי להבין את הסיבה של הדברים שהוא עושה. כאשר האדם לא חי בצורה מסודרת הכל מתבלבל והוא יכול לחיות את החיים באופן כזה שלא ישקפו אותו כלל. אם האדם חי באופן מסודר הוא מבין שהוא מקשר בין סיבה לתוצאה, זוהי עבודה עם יגיעה אבל כל טיפת זיעה שווה את זה. בעצם, לעתים יש את הנקודות והחורים שיש לאדם באמצע הדברים שהוא מתכנן שלפעמים מפריעים לו. הוא מסביר לעצמו שהוא היה באותה הבנה של אותו הרגע כך, הוא יכול להסביר לעצמו שהוא הגיע עכשיו להבנה שלא הייתה לו כל החיים והוא לא היה מקבל אותה כל החיים ועכשיו זכה להבנה זו. אבל, משהו חסר כאן. הנקודה היא שהאדם רגיל לעשות את מעשיו באופן אוטומטי ולא מועיל עבור... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של אימון אישי קואצ'ינג, מאמן אישי לחיים, קאוצינג, קואצ'ר מומלץ, אימון אישי קריירה, מאמן אישי לילדים נוער והורים, רטוריקה, מאמן אישי לימודים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות
עכשיו 28_08_2014 השעה 08:21:56
wesi4