תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה ויגש אליו יהודה: אומר הזהר "ויגש אליו יהודה דא תקרובתא מלכא במלכא". אומר ר' ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

ויגש אליו יהודה

אומר הזהר "ויגש אליו יהודה דא תקרובתא מלכא במלכא".

אומר ר' נחמן, ויגש אליו יהודה "וזה בחינת ויגש אליו יהודה, שעיקר התיקון על ידי שנתקבץ יהודה ויוסף שהם העיקר".

ויגש אליו, יהודה ניגש, לא בא אל יוסף ואף לא הלך אל יוסף, יהודה ניגש.

גישה הינה הליכה ברורה אל מקום ברור. יהודה ויוסף שניהם בחינת מלכות, יהודה ניגש, כמלך אל יוסף המלך.

יהודה ידע שהשראת שכינה, אינה אלא במקום נמוך, כמו שאמרו חז"ל "לא השרה הקב"ה שכינתו על הר סיני אלא מפני שהוא הנמוך מכל ההרים". שכינה אין לה מהות אמיתית לבדה, שכינה צריך שתהיה מחוברת אל קוב"ה. חיבור אל קוב"ה הינו ממקום של ענוה והכנעה. יהודה יודע שהקב"ה מלא כל הארץ כבודו, על כן לחבר קוב"ה ושכינתיה יש להיכנע בפני כל, ודאי בפני יוסף המושל על כל הארץ, יוסף המשביר לכל עם הארץ, ודאי שמעמדו של יוסף וכוחו הינם הופעה וביטוי של קוב"ה על כן ניגש יהודה והכניע עצמו בפני יוסף. יהודה לא הכניע עצמו בפני יוסף, שכן יהודה לא ניגש אל יוסף, יהודה ניגש אליו. (הדבר יבואר לקמן).

יהודה ויוסף שניהם הינם שורש מלוכה. יהודה הינו משיח בן דוד, יוסף הינו משיח בן יוסף.

שניהם הינם חלק מתהליך גאולת עם ישראל, האחד, משיח בן יוסף, הינו המכין למשיח בן דוד. כדי להתחיל התהליך ישנו הצורך בהכרת המציאות, המציאות מחייבת הכנה ושיתוף.

יהודה מתחייב כלפי אביו יעקב להחזיר את בנימין, או' יהודה "אם לא הביאתיו אליך וחטאתי לך כל הימים" מסביר רש"י כל הימים: לעולם הבא. ראובן, הבכור, ביקש אף הוא לשכנע את אביו לשלוח עימו את בנימין, אומר לאביו "את שני בני תמית אם לא אביאנו אליך" או' הגמ' אמר יעקב בכור שוטה הוא זה, הוא אומר להמית את בניו, וכי בניו הם לא בני.

יהודה, מאמין שיוכל לשמור על בנימין. יהודה זיהה בדברי ומעשי יוסף את מידת החסד שבו. יהודה זיהה את קוב"ה גם ב"איש", (בהתיחס האחים אל יוסף, שמו ה"איש" או "אליו" או "אדוני").

כאשר נמצא הגביע באמתחת בנימין, הובאו כולם בית יוסף, אמר יהודה, "ויאמר יהודה מה נאמר לאדני מה נדבר ומה נצטדק האלקים מצא את עון עבדיך הננו עבדים לאדוני גם אנחנו גם אשר נמצא הגביע בידו" יוסף עונה ליהודה "חלילה לי מעשות זאת האיש אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי עבד ואתם עלו לשלום אל אביכם" כאשר רואה יהודה שיוסף הינו איש חסד, איש אשר צלם אלקים בו, איש אמת, שכן מבקש רק את "אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי עבד". מיד ויגש אליו יהודה, יהודה מזהה שהאיש העומד לפניו הינו איש של חסד, ניתן לגשת אליו.

יהודה אינו ניגש אל יוסף, יהודה ניגש אליו, גישה אל המהות של האדם היינו גישה

אל "יו". גישה אל נעשה אדם בצלמנו כדמותנו, מה הוא רחמן אף אתה היה רחמן וכו'.

יהודה מחבר את מהותו שלו שהינה "יה" אל"יו". יהודה אל יוסף.

חיבור של קודשא בריך ושכינתיה. לצורך חיבור זה יהודה ניגש, היינו מידת הענוה. ניגש יהודה, שהינו המלכות העתידית, מלכות בית דוד, אל יוסף שהינו המלכות העכשווית הזמנית. כל זאת ע"מ להביא לייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה. רק בדרך זו יוכל לשמור על בנימין. למעשה חיבור זה, של קודשא בריך הוא ושכינתיה, הביא את יוסף לידי "ולא יכול יוסף להתאפק".

זוהי מהותו של יהודה, מהותו של מלך ישראל, מהותו של עם ישראל. האמונה בחיבור אל קודשא בריך הוא, היא המביאה לידי יצירת המציאות.

ההסתכלות, המביאה לידי הבנה, אמונה וידיעה במציאות הבורא יתברך, ההכנעה כלפי קודשא בריך הוא, ה"ויגש" אליו היא המביאה לידי המציאות הרצויה.

אומר רבי נחמן "ודע, שההסתכלות עושה כלי, דהיינו גבול וזמן".



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...




תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

איך לנטרל את הקנאה?
...מרגיש טוב, אם ייבדוק, הוא יווכח שכרגע האדם חווה שהמציאות מתרחשת כפי רצונו וכל פעם שהאדם ירגיש רע, אם ייבדוק הוא ייווכח שהמציאות מתרחשת שלא כפי רצונו. וקנאה, שהיא תחושה של רצון שיהיה לאדם משהו כפי שיש לאדם אחר מבטאת תחושת חוסר ומנגד כשההרגשה היא טובה, אז האדם חש בתחושת מלאות וממילא אין לו סיבה לקנא. והאדם מרגיש טוב בתחושת מלאות ומרגיש רע בתחושת חוסר, כי האדם אינו רוצה להיות מצוי בחוסר, כי האדם רוצה ושואף תמיד להיות בתחושת מלאות. ותחושת מלאות, היא כאמור מתרחשת כאשר המציאות מתקיימת ממש כפי רצונו של האדם. ותחושת קנאה, שהיא כאמור תחושה של חוסר ולא סתם חוסר כי אם חוסר שמלווה במחשבה שהדבר שחסר לו לאדם, נמצא אצל מישהו אחר, למשל קנאה של כסף: האדם מרגיש שחסר לו כסף ושהוא מצוי אצל האדם בו הוא מקנא. ולא רק הכסף קיים אצל האחר, אלא גם כל האפשרויות שהאדם חושב שהיה יכול לרכוש ולתת לעצמו, לו היה לו את הכסף שיש לאדם האחר. והאדם מרגיש שיש לו חוסר בכסף ובחוויות שיכל להשיג עם הכסף. ולמשל, בקנאה של בחורה ואהבה:... לחץ להמשך...

ישויות האור ואהבה - ישויות אסטראליות הנמצאות במיימד גבוה מיימד רוחני
...נמצאות לשם התפתחות והארה משתפות אותנו במסרים ובהדרכה עבור כל אדם אותן ישויות נמצאות בהאהבה טהורה ונקיה הן מדריכות את האדם למקום הנכון לו בעזרת ההדרכה הן ממריצות את ההחלטות שלנו למקום נבון יותר ושם אפשר להגיע למקום מוצל הרבה יותר כל אדם נמצא עם מדריך רוחני וישוית אור המלווה את התפתחותו בהדרגה על פי יכולתו להיות במוכנות עם הקשר איתן אפשר להגיע לקידום מהיר והחלטי יותר אותן ישויות מלוות ומאמנות אותנו להתקדמות ישות אור אינה מחליטה עבורנו אך היא יכולה לשתף אותנו בהדרכה גבוה יותר וחכמה הרבה יותר מכ ידע ארצי ישנם ישויות אנרגיות שליליות והן מלוות אנשים במצב שלילי אך אין אנו נמצאים בתיקשורת עם אותן אנרגיות אלו ההדרכה יכולה להוביל להתפתחות והתמרה רצינית ומוגברת על פי סדר ודרך אפשרית מאותו מצב קיים אהבה זאת דרכם מדריך מקטגורית הישויות יכול להתפתח ולהרחיב לנו את הידע על פי רמת הבנתנו ויכולתנו לקבל את המידע מאותו תדר יכולת של ריפוי על ידי הכוונת הישויות יכול לתרום לנו שקט מחשבתי וקבלת החלטות נבונות האנרגיה... לחץ להמשך...

השמנה / ירידה במשקל - מדוע כדאי לך להישאר שמנה?
...שעוררה "אני לא מבינה אותך", "אין דבר כזה", "מה יכול להיות טוב בלהיות שמנה? " נמצאה לבסוף הכוונה הטובה. התהליך היה מרתק, והגילוי הפתיע את נירית עד מאוד. "אני שמנה בגללו, זוהי הדרך שלי להתחמק מאינטימיות... ולגרום לו להבין כמה אני כועסת... ". הסיבה שעלתה קשורה לחיי הזוגיות שלה. נירית, הנשואה כבר שנים רבות, מצאה דרך "לנקום" בבן - זוגה. "כל מטלות הבית, הטיפול בילדים, כל הסידורים האפשריים תמיד מוטלים עליי. " לכאורה, עד כאן מתואר מצב המוכר לנשים רבות מחיי היום - יום שלהן. אך במקרה הזה, נירית מעלה מצב של חוסר שביעות רצון מהקיים. זהו נתון המביע את מצוקתה האישית, ואת חוסר הסכמתה הביעה בדרך עוקפת. "אני מרגישה כבולה לבית, לילדים... נמאס לי". דמעות עלו בעיניה של נירית, והן הביעו תסכול רב, שהוסתר מסביבתה הקרובה, והחשוב מכל - הוסתר מעצמה. ברצוני לציין כי הכוונה החיובית של רינת היא לחלוטין אישית, ואין היא מתארת מצב כללי, הקיים בכל זוגיות. החשיבות בגילוי, הצץ מתוך עולם הלא - מודע, הוא פריצת הדרך שהוא יצר... לחץ להמשך...

ידע יישומי - החשיבות של הידע המעשי
...ע"מ לוודא את הידע. וזו למעשה התשובה לשאלה איך זה שחושבים שידע מעשי הוא טוב ומי שאומר שידע מעשי הוא חשוב נחשב לומר אמרה נדושה, אבל במציאות אין לוקחים את האימרה ברצינות. כי לא מתעמקים בהשלכות הידע המעשי וחשיבותו בכובד ראש. דבר נוסף, לעתים משיקעים כ"כ הרבה זמן בנושא מסויים או לא משקיעים בו מספיק די צרכו. לעתים הדבר נובע מחוסר התעמקות כפי שצויין להלן, כלומר חוסר התבוננות. מצד אחר, יש מצבים שבהם משקיעים בנושא מסויים ומזניחים נושאים אחרים לגמרי, ממש משקיעים זמן ולא רואים תוצאות אשר משקפות את הפוטנציאל האמיתי, כאילו הרצון לעשות את הדבר "נשאב" ונשאר רק ביקורתיות וחוסר חשק להשקיע. הדבר נובע מכך שהאדם משקיע בדבר אחד ומזניח דברים אחרים, נובע מכך, חוסר חשק להשקיע באמת בנושא שעליו הוחלט, כי המוח מבין שזה הדבר היחיד שיש והחיים משודרים אליו כשעמום טוטאלי. לעומת זאת, כאשר האדם מתעסק בנושא שהוא אוהב וחוקר אותו אבל, לא מוותר על הבילויים, לא מוותר על תחומים נוספים שהוא אוהב, לא מוותר על דברים שהוא יכול לשפר... לחץ להמשך...

ואת הטחול כבר הצחקתם?!
...האמת דרך תחפושת השקר. לכן פורים הוא החג הכי רציני והכי לא רציני גם יחד. החג הגדול של כפרת העוונות מתוך בדיחות הדעת. חודש אדר מאופיין בחוש הצחוק, בחוש ההומור, שבלעדיו אין לאדם כל יכולת להבין את סודות הקיום. כי העולם מצחיק - אז צוחקים מצווה לערוך סעודה ביום הפורים ולאכל בה בשר ולשתות יין... לסעודת פורים יש מעלה נפלאה יותר מכל הסעודות האחרות, כיון שבפורים אנו מתעלים ע"י הנאת הגוף ודבר זה הוא מיוחד מאוד! בד"כ כאשר רוצים להעלות את הנפש, את הנשמה ולטהר אותה אנחנו צריכים להתענות, להיות בלא אוכל ושתייה, ועל ידי צומות אנחנו מכפרים על מה שהיה בעבר. בפורים התיקון הוא ע"י הנאת הגוף, משתה, שמחה וריקודים. רוברט הולדן, מחבר הספר "הצחוק התרופה הטובה ביותר" מספר ששבטים החיים ביערות הגשם שבדרום אמריקה נוהגים, בכל פעם שמישהו חולה במחלה אנושה, לערוך פסטיבל צחוק, שנועד לעודד את החולה ולזרז את הריפוי עד להבראה מלאה. לכל אחד מאתנו, סיבות שונות ומשונות הגורמות לנו לצחוק. ישנם אנשים הצוחקים מבדיחות קרש, יש האוהבים... לחץ להמשך...

סגירת מעגל
...עד שמצליחים לראייה הבעיה שתוקנה היום במקום לחשוב עליה חודשים שלמים. האדם לפעמים מניח הנחות יסוד שגויות וכאן השאלה הנשאלת למה זה פועל כך ולא אחרת נכנסת לתמונה. למה האדם כאשר הוא מניח הנחת יסוד שגויה מפספס דברים? לשם כך יש להבין למה התהליך מתרחש כפי שהוא מתרחש. העניין כאן שהאדם חושב לדוגמא "אני עלול להיכשל" ובעצם מכשיל את עצמו עם המחשבה הזו. ולמה הוא מכשיל את עצמו עם המחשבה הזו? כי הוא מניח שיכול להיות שהוא לא יצליח. הוא אינו מתמודד עם המחשבה ולכן, מדחיק ואז ממציא דרכים לא לעשות את הטוב ביותר שלו כדי לא לאבד את ביטחונו העצמי וזוהי ההכשלה העצמית שלא עוזרת בשום דבר. ואז האדם מתוך האפשרות בין יכול ללא יכול בעצם מכניס את עצמו למילכוד ובוחר באפשרות שהוא אינו יכול. והכל נעשה מכיוון מגמתי בכדי להצדיק את הדעה שהוא אינו יכול ולא מתוך מאמץ לשנות את הדברים. והאדם יכול גם לחשוב שהוא עלול לחזור למצב שהוא שוב יבקש עזרה באותו נושא או הבעיה עלולה לא להיפתר וכו'. והעניין כאן ככל שהאדם מנסה יותר כך גדלים הסיכויים... לחץ להמשך...

סוד האושר
...ושל אחרים, מוסיקה מענגת, סרט או ספר מרגש, אמנות שנוגעת בלב, רגע של תקשורת עמוקה, של חברות, נתינה, הכרת תודה, אהבה. הבעיה היא שכאשר איננו מבחינים באותם דברים קטנים, אנו למעשה מאבדים את היכולת לחוות ריגושים ולחוות את מה שאנו מכנים "אושר". הסיפור הבא שהתפרסם בוושינגטון פוסט לאחרונה מדגים את טענתו של רובינס. על העיוורון אדם נעמד בתחנת הרכבת בוושינגטון הבירה, והחל לנגן בכינור; היה זה בוקר קר בינואר. הוא ניגן שש יצירות של באך במשך 45 דקות. במשך הזמן הזה, כיוון שהייתה זו שעת השיא, נאמד שאלפי אנשים חלפו בתחנה, רובם בדרכם לעבודה. שלוש דקות חלפו, ואדם בגיל העמידה הבחין במוזיקאי המנגן. הוא האט את הילוכו ונעצר לכמה שניות ואז מיהר לדרכו. כמה דקות אחר - כך הכנר קיבל את הדולר הראשון שלו: אישה השליכה את הכסף לקופה מבלי לעצור, והמשיכה ללכת. כמה דקות אחר - כך מישהו נשען אל הקיר והאזין, אבל האיש הציץ בשעונו והחל לצעוד. ברור היה שהוא מאחר לעבודה. מי שהעניק את תשומת הלב הרבה ביותר, היה ילד בן שלוש. אימא משכה... לחץ להמשך...

חופש - מהותו של החופש
...השאלה, מהיכן הדבר נובע? כל הזמן שהאדם מבצע מטרה הוא מרגיש כבול בה, והאדם מחפש את החופש, וכאשר האדם משתחרר מהמטרה הוא מרגיש כבול שוב שהוא לא יכול לבצע את המטרה. מעין מעגל סגור, כאשר הוא יוצא מהמטרה הוא מרגיש כבול כי הוא נמצא מחוץ למטרה שלו וכבול למטרה אחרת. וכך הדברים לא זורמים ונתקעים לו בדרך. אבל אם הוא מתעמק במהות של הדברים שהאמת הבלתי תלויה מהווה את כל המציאות, אז הוא מחליט שכל דרך טובה עבורו כל עוד אינה מזיקה לו ולא לאחרים היא דרך טובה, אז הוא חי את עצמו האמיתי. והאדם יכול לחיות את עצמו האמיתי רק אם הוא מסתכל על הדברים כפי שהם. ואז יש כאן סגירת מעגל מהותית מתוך הבנה מהותית של הדברים. ואז האדם חופשי להיות הוא עצמו ממש. ואז הוא לא מחפש להגדיר את הדרך, אם היא מספיק טובה כי הכל טוב באותה המידה, ולכן, הוא גם מרגיש יותר טבעי עם עצמו. כי עצם זה שהאדם מוציא את האמת מפרופורציות נכונות זה מקשה עליו והאמת הופכת לשקר והשקר לאמת. ובמקום להיות הוא עצמו הוא כובל את עצמו לדרכים של אחרים ואז האמת הופכת... לחץ להמשך...

אימון אישי - בשביל מי? ובשביל מה?
...הוא לראות אותך כפי שאינך רואה את עצמך. קרה שחבר טוב אמר לכם, אתם תהיו קריינים טובים, מנחים טובים, מנהלם טובים וכו', אך אתם אמרתם לעצמם: "ננננהההה, מה הוא יודע, אני מפחד/ת מזה פחד מוות, איך אוכל להיות בטלוויזיה עם פחד במה כזה" אבל בסתר ליבכם ידעתם שאילולא כל הפחדים והמעצורים הללו, הייתם באמת יכולים להיות מדהימים. אותו חבר ראה את מה שאתם לא רואים, לא רוצים לראות, מפחדים לראות בעצמכם. את הפוטנציאל הגלום, את החלום המבקש להתפרץ החוצה. לחבר שלכם אולי אין את הכלים והמחויבות שאתם זקוקים לו, ופה נכנס המאמן. מאמן אישי טוב, הוא אדם אשר מחוייב לפריצות הדרך שלכם. הוא מסוגל לראות את הנשר שבכם, כשאתם באים כביצה שטרם פקעה, והוא מצויד בכלים, במיומנות, במחויבות, בהקשבה ובהבחנות שיביאו אתכם ליעד שהצבתם לעצמכם. אין לטעות, מאמן אינו החבר שלכם, הוא אדם אשר תומך בכם לאורך כל הדרך בלי לוותר. האם כולם צריכים מאמן אישי? לא! האם כולם ירוויחו ויגדלו אם יהיה להם מאמן אישי? כן! זו אולי גם הסיבה לכך שיש הרבה מאמנים. כולנו... לחץ להמשך...

תורת ההכרה - מבוא
...(אפיסטמולוגיה; מיוונית עתיקה אפיסטמה: ידע, לוגוס: לימוד, דיבור) הוא ענף של הפילוסופיה המתרכז במהות וגבולות הידיעה. שאלות מרכזיות הן: מהי ידיעה, כיצד היא נרכשת ומהו היחס בין המציאות לידיעה. נושא מרכזי הוא ניתוח היחסים שבין טבע הידיעה לבין המושגים אמת, האמנה והצדקה. נושא נוסף הוא השאלה האם בכלל ניתן לדעת משהו - כלומר, האם הספקנות היא נכונה ובאיזו מידה. בעברית נחשבות לעתים הכרה וידיעה כמילים נרדפות ועל כן אפיסטמולוגיה נקראת גם תורת הידיעה. המושג אפיסטמולוגיה נטבע על ידי הפילוסוף הסקוטי ג'יימס פרדריק פרייר אשר פעל במאה ה - 19. אולם העיסוק בה החל כבר אצל הפילוסופים קדם - סוקרטים. ידיעה הדיון העכשווי באפיסטמולוגיה עוסק בידיעה טענתית ("ידיעה ש"). ידיעה זו נבדלת מידיעה איך ומהיכרות ישירה. לדוגמה, במתמטיקה ידוע ש: 44 = 22 + 22, אבל גם ישנה ידיעה כיצד לחבר מספרים ולבצע פעולות חשבון. בנוסף, ישנה ידיעה של היכרות ישירה עם אנשים, צבעים וצלילים. ברטרנד ראסל הבחין לראשונה בספרו "בעיות הפילוסופיה" בין ידיעה... לחץ להמשך...

מאניה דיפרסיה - הפרעה דו קוטבית - מבוא
...ברגע שלאחר מכן. התנהגותו של החולה בזמן ההתקף מתאפיינת במעשים נמהרים, שהוא עלול להתחרט עליהם לאחר מכן (בזבוז ראוותני של כספים, רכישת חפצים יקרים ומיותרים, עזיבת מקום עבודה ואף בן זוג, או קשירת מערכת יחסים עם זר). שלב המאניה מאופיין על פי רוב בחוסר סבלנות עד כדי רוגזנות, ובמקרים קיצוניים עלולה התנהגות זו להוביל אף לביטויי אלימות. היעדר צורך בשינה ותשוקה מינית מוגברת עלולים להוביל לקיום יחסי מין עם בני זוג מזדמנים. כל אלה משקפים שיפוט לקוי של המציאות. יש חולים מאניים המאבדים את העכבות בדיבור על נושאי מיניות, ומתבדחים על נושאים הנכללים בטאבו חברתי. הנטייה למופקרות מינית עלולה לסכן מערכות יחסים זוגיות. מאפיין מפתח של התקף מאני הוא ההבדל שבין ההתנהגות המאנית לבין אישיותו הרגילה של החולה. הופעת ההתקף (אפיזודה) יכולה להיות הדרגתית מאוד ולהימשך שבועות או חודשים אחדים לפני פריצת התסמונת במלואה. בהיעדר טיפול יכול התקף מאני להימשך חודשים או שנים. לאחר חלוף ההתקף חוזר החולה בדרך כלל למצבו הקודם. די בהתקף... לחץ להמשך...

אני חושב, משמע אני קיים - רנה דקארט - מבוא
...את אלמנט הטלת הספק. הרחבה במסגרת עיסוקו של דקארט בספקנות מתודולוגית, הוא ביקש למצוא נקודת מוצא ודאית שלא ניתן להטיל בה ספק. את תוצאות חקירתו הוא סיכם במשפט אני חושב - משמע אני קיים. בלטינית: cogito ergo sum, לכן מכנים משפט זה בקיצור הקוגיטו. משפט זה מבטא את טענתו של דקארט שמכיוון שהחושים יכולים לתעתע את האדם, העדות האמינה היחידה לקיומו של האדם היא העובדה שהוא חושב, שכן אם אדם חושב, חייבת להיות ישות שהיא "אני שחושב את המחשבה". לטענתו, זה התחום היחיד בו ל"שד המתעתע" אין השפעה - שכן אינו יכול לגרום לנו להאמין כי אנו חושבים, בעוד איננו. לדברי דקארט, ברגע שתודעת האדם מטילה ספק בעצם קיומה, היא מטילה ספק בעצם הטלת הספק (שכן הספק מוטל על ידי התודעה) וטענה זו היא בגדר פרדוקס. למעשה, גם אם אדם מטיל ספק בהטלת הספק, הוא מטיל ספק ועל כן בין כך ובין כך הוא חושב. בכך, למעשה, מוכיחה התודעה את קיומה. ביקורות על הקוגיטו אחת הביקורות החשובות על הקוגיטו שאף נכתבה בזמנו של דקארט, טענה כי דקארט לא הטיל ספק בלוגיקה... לחץ להמשך...

כוח המח וצפירת יום כיפור?
...שנספו מתו, נלחמו למען... קשה מידי עבורי עצוב מידי והעיקר מדכא מאוד את הנפש. זה לא רק הרעש המחריש שמעביר לי צמרמורות של גועל בכל הגוף זה כל הקונספט של הסבל והזיכרון שלו כאן ועכשיו בכזו עוצמה. והנפש הנפש רוצה להיות חופשיה או מאושרת הלא כן? לפני כשנה ביום השואה עמדתי וחיכיתי לצפירה בלחץ כמובן וכבר בחרדה מהבאות כתמיד ביום עצוב זה ואז זה הכה בי אני הולכת לעמוד בצפירה בגאווה ובמקום לחשוב על מלחמות ולכבד את האלימות בין אנשים ולחשוב על המוות האופף. אני יעשה הפעם משהו מועיל אני אחשוב על מה שאני כן רוצה! כי הרי הכל תדרים ואני לא רוצה שיהיה אלימות ומלחמות אלה שלום, הבנה, חמלה ושמחה והרבה כיף! שבויים שיחזרו לביתם, אני אדמיין את גלעד שליט יושב בים עם החברים שלו ונהנה אני אדמיין איך אני נופשת לי בסוריה במסעדה. אני אדמיין דברים כאלה ואקווה לשלום ושלווה לכל בני האדם והיצורים החיים סביבנו ואיתנו. וכך אני עושה מאז! ואני יכולה להעיד שזה מרגיש הרבה יותר נכון כל כך נכון וכל כך נעים! תחשבו כמה כוח יש לאומה שלמה... לחץ להמשך...

לקחת את הכדור לידיים, הכדור עובר לידיים שלך
...להמשיל תכונה מסויימת לאדם שלומד חומר מסויים, ולא רק מתוך הבנה בלבד, הוא ממש לוקח את הדברים ברצינות, עושה את עבודות הבית על הנושא, עושה מבחנים, מפתח מיומנות בנושא עד שזה הופך להיות חלק ממנו וככה הוא ממשיך ומתקדם בנושא. כך אותו הדבר בתכונה מסויימת, צריך לעבוד על התכונה שיש איתה בעיה, והאדם כשהוא עובד על התכונה ומתקן אז יש התקדמות. וההמלצה היא להתחיל בדבר שקשה לאדם. יש תכונה טובה שאפשר לקרוא לה "ווינריות" ויש תכונה שלילית שאפשר לכנות אותה בשם "לוזריות". לדוגמא: הלוזר רואה הזדמנות ונותן לה לחלוף לידו, או בועט בה, או בכלל לא שם לב שיש מולו הזדמנות. לעומת זאת, הווינר רואה את ההזדמנות ולא נותן לה לחלוף לידו, לא בועט בהזדמנות, לא מזלזל, שם לב להזדמנות ולוקח אותה לידיים. כלומר, לוקח את עצמו בידיים בזמן הנכון. ויש לשים לב לכלל חשוב: האדם צריך להחליט לאן הוא שייך, אין שלבי ביניים, אפשר לקרוא לזה כלל הדיפרנציאל: או שאתה פה או שאתה שם או תחום עלייה או תחום ירידה, אין אמצע. ואיך עושים סלקציה? האדם בודק... לחץ להמשך...

שלומי יכול להיות בכל רגע - מדהים, בסדר, או על הפנים
...מי שמגדירים את החיים כקשיים, לא פשוטים, מלאי פשרות והתמודדויות, חווים גם הם זמנים טובים, אבל הם פחות מתייחסים אליהם, הם רק אנקדוטות בדרך למטה. הם הזמנים הפחות נחשבים בהגדרה הכוללת של מצב החיים שלהם. אין אמת. אף אחד מהמצבים הוא לא מוחלט. העובדות הן אותן עובדות, האירועים הם אותם אירועים, ההבדל הוא בפרשנות אליהם, בנקודת ההתייחסות ממנה מתבוננים על החיים, ואליה שואפים לחזור. כששואלים אנשים מה שלומם, אם התשובה היא: נפלא / נהדר / מצוין / פיצוץ, הם עלולים לשמוע תגובות בסגנון - מה כל כך נפלא לכם? הגדרת המצב כנפלא היא לא מוכרת, מוזרה לרוב האנשים, צריך סיבות ממש טובות כדי להגדיר כך את החיים. התשובות השכיחות יותר הן: בסדר / לא רע / לא נורא, והן משטחות את החיים, הופכות את חוויות היום יום לרדודות. מילים עוצמתיות ומרגשות כדי להגדיר את המצב, משנות מיידית את התחושה. מרתק לראות את עצמנו מול מראה כשאנחנו שאומרים - בסדר / לא רע, וכשאומרים - נפלא / נהדר / מקסים / מרגש. החיוך מתפשט מבפנים, מהבטן, המילים הופכות... לחץ להמשך...

בחירת מטרה מתאימה מבטיחה הצלחה בדרך למימושה - פרשת ויצא
...בני שמע בקולי וקום ברח לך אל לבן אחי חרנה... עד שוב אף אחיך ממך ושכח את אשר עשית לו ושלחתי ולקחתיך... " (כ"ז 43 - 44) ואביו בקש ממנו ללכת לבית לבן אחי רבקה אמו למצוא לו אישה "קום לך פדנה ארם ביתה בתואל אבי אמך וקח לך משם אשה מבנות לבן אחי אמך... " (כ"ח 2 - 3). "וישמע יעקב אל אביו ואל אמו וילך פדנה ארם" (כ"ח 7) שני מניעים היו ליציאת יעקב מבית הוריו: בריחה מ... וגם הליכה אל... (הביטויים המקצועיים לתאור מניעי שינוי - away from. (toward... בריחה מ... עשיו והליכה אל... חרן למצוא אישה. ישנה תחושה כי הפחד מעשיו והרצון להמלט ולהציל את חייו ממנו הוא המניע החזק לעזיבתו של יעקב את המקום המוכר והבטוח ויציאתו לעבר הלא נודע. כדאי לציין כי להבדיל ממנו - עשיו נישא לשתי נשים מבנות חת מבלי שעזב את בית הוריו. כיצד היציאה מהבית הפכה את יעקב מאדם רוחני ופסיבי "איש תם יושב אהלים" (כ"ה 27) המוכתב על ידי הוריו לאדם אקטיבי, ממוקד מטרה? מה חולל את השינוי ביעקב? כבר בתחילת דרכו, התגלה אליו אלוהים בחלום והציב בפניו... לחץ להמשך...

עולם הבא, תורה, גהינום גן עדן
...רואה את המציאות כהתגלות של רצונו העצמי והאדם בקונפליקט ואומר פעם טוב לי ופעם רע לי. יודע הכוונה ידיעה אין הכוונה לאמונה כי המאמינים הם הכופרים הכי גדולים. כי מי מאמין במשהו מי שלא יודע כי מי שיודע מה אתה מאמין. האתאיסטים שלא יודעים שהכל טוב ולכן הם כופרים כי אם היו יודעים שהכל טוב היו אומרים אנחנו יודעים. כאשר אדם אומר אני מאמין אומר אני כופר. אדם שמאמין הוא כופר. כאשר אדם יודע שכל מאורעותיו הן לטובתו. 3000 שנה מאמינים שאלוהים מושיע אותם, מי שרוצה להישאר בגהינום יכול להישאר בגהינום. רבי נחמן לא היה נוכל יודע הכוונה ידיעה שלמה בלב שלם, רבי נחמן הסביר את הדבר הזה שכל מה שקורה לו לטובה זה לא בשביל לעשות טוב אחר זה בשביל לעשות לך טוב. מה יהיה השכר בעולם הבא? אתה יודע מה השכר? לעתיד לבוא תתבטל לך הבחירה ותקבל תשובות לשאלות שתקבל על החלל הפנוי. זה עצמו ישנה לך את כל החוויה של המציאות. היש והאין הן יישות אחת. וזה עצמו קבלת השכר. ורבי נחמן שאומר שאדם יודע שכל מאורעותיו הן לטובתו. דעת שלמה הכוונה... לחץ להמשך...

נישואין - חוק 24 השעות
...בדיוק עזר חוק 24 השעות לסמי. "אתה יודע, ד"ר ויקלר, כשיצאנו מהמשרד שלך אחרי פגישת הייעוץ הראשונה, ידעתי שלא אוכל לעמוד בדבר הזה. וברגע שנכנסנו לאוטו כדי לנסוע הביתה, התנפלתי על נאווה בגלל הביקורת שהעבירה עליי בפניך. אמרתי לה שהיא גרמה לי להישמע כאילו אני מפלצת. אז נאווה עצרה וחזרה בפניי על מה שאמרת - שמותר לי להעיר על הדברים שאמרה במשרדך אחרי תקופת המתנה של 24 שעות. רתחתי מזעם וחשבתי שאתפוצץ, אבל שמרתי על שתיקה עד ליום המחרת. "במשך החודשים הבאים, היה לי קשה מאוד לחכות 24 שעות לפני שאני מגיב למשהו שנאווה אומרת ושאינני מסכים עמו. אבל בכל פעם שאני עושה זאת, אני רואה כמה זה טוב. "קודם כל, החוק עוזר לי להבחין בין עיקר לטפל. לפעמים, לדוגמא, נאווה אומרת משהו שאני מרגיש שאינו נכון. בעבר, הייתי קוטע אותה מיד כדי להבהיר את אי הדיוק. כעת, כעבור זמן מה אני מבין בדרך כלל שזה לא היה חשוב עד כדי כך ושזה לא קשור לנקודה העיקרית שנאווה ניסתה להעביר לי. "שנית, זה מאוד עוזר אפילו בחלק של ההקשבה עצמה. מכיוון... לחץ להמשך...

על המיניות על פי מח אחד
...יותר, חזקות פיסית, מגוננות על האמונה ושומרות על אמונות העבר באמצעות שליטה. רק לגברים יכול להיות תפקיד כזה. וכל גבר שאינו עומד בציפיות אלו של תפקידי המינים / החברה, אינו גבר כלל. 2 גם גברים וגם נשים, מייצרים חסימות ריגשויות בשל טראומות שונות, גדולות או קטנות, בעיקר בילדות, המשפיעות על דפוסי ההתנהגות שלהם, על הכאבים, המחלות, טיב היחסים בינהם לקרובים להם, לעולם ובינם לבין עצמם. המח האחורי, שברובו הוא מח קדום יותר מהקידמי, שולט במח הקידמי ולא מאפשר לנו לחשוב בהיגיון. תפקידי המינים והמיניות קשורים אצל שני המינים במערכות האמונה. מאז מלחמת העולם השניה, חל שינוי במבנה החברתי בעיקר בעולם המערבי, ונשים רבות התחילו לתפקד בעולם החיצוני בדומה לגברים, קרירה וכו'. כיום גם חלק מהגברים תופסים מקום אחר בביתם, בעולם הפנימי של המשפחה. קורה שהגבר נשאר בבית (עקר בית) והאישה מפרנסת. שימו לב למונח - עקר בית - האם הגבר שאינו מתנהג לפי תפקידו המיני המסורתי איננו פורה? עקר? נוצר אצל כל אחד מאיתנו מתח רגשי, כאשר אין... לחץ להמשך...

היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 2
...הפינה השלישית ואחריה אל הרביעית והחמישית וכזכור, סימנתי בכל פעם נקודה בעט, עד שנהייו לי חמש נקודות מסומנות שהמרחק ביניהן הלך והצטמצם. הבטתי בקו (הגרפי) שהתהווה מחמש הנקודות המסומנות, וזיהיתי אגב מבט זה שלוש תכונות: א' - הקו הגרפי הזה של החמש נקודות, הולך ומתקרב אל הקו המקביל השמאלי הראשון. ככל שאני עולה עם החוט שלי למעלה, כך הקו הזה (של החמש נקודות) מתקרב לכיוון הקו השמאלי המקביל "ומאיים" לגעת בו. הוא אמור לגעת בו בשלב מסויים. זוהי התכונה הראשונה שהבחנתי בה. ב' - הקו של החמש נקודות הולך וגודל. הוא רק גודל ובכיוון אחד (לכיוון הקו השמאלי המקביל), הוא לא עוצר כל עוד החוט שלי ממשיך "לנסוע" למעלה. וכמובן, ככל שהחוט "נוסע" במהירות, כך הקו של ה5 נקודות הולך ומתקרב לקו המקביל, או לאין סופי. ג' - כאשר הקו של ה5 נקודות יגיע וייגע בקו המקביל השמאלי (הוא חייב להגיע כי הוא הולך ונמתח, גודל, רק לכיוון אחד: הקו המקביל השני), סימן שהקו המקביל הימני נגע ונדבק באחיו התאום, הקו המקביל השמאלי. התכונה הזאת נוגדת... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מאמן אישי למתבגרים, קואצ'ר לזוגיות, אימון עסקי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, אימון אישי למציאת זוגיות, מומלץ, אימון אישי לילדים נוער והורים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות
עכשיו 24_04_2014 השעה 19:21:29
wesi4