... אז למה מלאת אותו? בתוכך בפנים את יודע שהכל בסדר, אבל בתוכך בעומק מסוים, אתה מרגיש שמשהו חסר. והוא זה שמניע אותך לעשות פעולות.
בשכל אתה חווה שאין בעיה, כי אתה אומר שהכל אחד. אבל תכלס בתוכך בלב, אתה לא חווה שאין בעיות. יש לך הפרדה בין
השכל לרגש. שאלה: חלק ממני מבין שאין בעיה, נכון? אליעד: אבל יש אצלך חלק שלא מבין. ... וחווה שכול השאלות מחוברות לשאלה הזאת, וחווה את האחד שמתרץ את התשובה, אז הוא היה חווה את זה ביום יום. אם הוא היה מבין בדיוק, מה
השכל אומר, מה ההפך
מהשכל אומר, מה האמת, מה השקר, איך זה קשור, אם הוא היה רואה את כל התמונה מסודר, הוא ... לכן אולי התשובות שלכם נכונות, אבל אם זה היה יושב לך בדיוק, שכמו שאתה רואה קיר, היית רואה בעין שזה אחד, אז לא הייתה לך שאלה.
השכל אומר שזה שולחן וזה קיר, וגם
השכל אומר, שמה שנמצא פה לא נמצא שם.
השכל אומר שמה שקורה היום לא קרה אתמול, ומה שקרה אתמול, לא קורה היום. אבל אם
השכל והרגש היו מצליחים להבין, שמה שקרה לפני אלף שנה, קורה עכשיו, וכל מה שקרה אתמול ושלשום קורה עכשיו בו זמנית, ומבין שמה שנמצא שם, נמצא פה בו זמנית. אם היית מבינה את זה
בשכל, ומבינה שזה אחד
בשכל, אז את תחווי
בשכל שאם את אוכלת או לא אוכלת אין שאלה, כי הכל אחד בו זמנית. ככול שיש יותר דברים בחיים,
שבשכל אתה מבין שזה אחד, אז אתה חווה יותר טוב שזה אחד. אבל ככול שיש לך יותר דברים בחיים ... לא מחפשת את אלוהים, כי היא קרובה אליו. היא לא חופרת ושואלת שאלות. שאלה: אבל אתה אומר לנו כן לשאול שאלות. אליעד: כדי שתשתמשי
בשכל שלך והוא ישמיד את עצמו. ואל תשכחו, שכול מה שאני אומר, יש לו גם ההפך, אל תשכחו את ... אבל שתדעו לכם שאת הדבר האחרון שצריך להבין, אותו אפשר להבין, גם בלי להבין שום דבר בדרך. כי כדי להבין את הדבר האחרון, לא צריך
שכל. את כל שאר הדברים את צריכה להבין
בשכל, ובסוף צריך להבין, שאין מה להבין. אם לא היית מבינה שום דבר, אז לא הייתה לך שום שאלה. ... שלה, אפילו אם אין לה גוף. אם אתה מודע לכך שרע לך, אתה תמיד יכול לשאול, למה רע לך? ולהבין שלא רע לך. שאלה: האם אחרי שמתים
השכל ממשיך? אליעד: השאלה שלך צריכה להיות כזאת, האם בחוקיות של העולם שלנו, האם אחרי ...