... העולם. מה שאני עכשיו מייצג זה את התפיסה של קדמות העולם. שקוראים לזה העולם קדמון, רבי נחמן אומר שתפיסה זו היא
השכל הישר, זוהי כפירה בחידוש העולם,. שאלה: מה בקשר לסדר? אליעד: מה ... מקום לא הכוונה שהקוסמוס ריק, הכוונה שאין מרחב מקום. אין מקום זה לא חלל ריק, זה אומר שאין חלל. אנשים חושבים
שכלום זה חלל ריק, זה לא כך, זה מקום ריק. חלל זה מלא נקודות, זה קיים גם ... לא מתכוון למקום ריק, כלום זה כלום שאלה: מה זה כלום? אליעד: הדבר שאתה לא יכול להגיד שזה זה, אם היית יכול להגיד
שכלום זה, זה, אז הזה זה משהו ולא כלום. כלום זה ההיפך ממה שיש, כלום זה ... זמנית. עכשיו מה זה משנה? את תפיסת המציאות כולה, למה זה משנה את כל תפיסת המציאות? כי כל תפיסת המציאות מושתת על
השכל האנושי, והדבר היחידי
ששכל אנושי לא יכול לתפוס זה לחשוב על דבר והיפוכו. ומה הדבר והיפוכו הכי פשוט? זה יש ואין, גם יש וגם אין, וכל
השכל שלנו שמבין הבנות, הוא בכלל משובש, הוא לא משקף את המציאות האמיתית. ואני כבר יגיד את השאלה הפורמאלית, ומה אם
השכל שלנו לא צודק בזה? ואולי מה שאמרתי לא נכון?
בשכל אנו מבינים
שהשכל לא מיצג את האמת, למה? כי הדבר היחיד
שהשכל שלנו לא מסוגל להבין זה את האחד. האדם קם בבוקר ורואה שני ... מבין שזה אותו מקום, שניהם נמצאים בשום מקום, התודעה חווה את שתי המקומות האלו כשתי ישויות נפרדות, את לא מסוגלת
בשכל לחוות שתי מקומות כמקום אחד. יש תודעה שהיא האני של האדם, שחווה כל ... דבר והיפוכו. השאלה היא לא אל המציאות אלא אליך, איך אתה לא מבין שזה ככה, איך בכלל יש לך שאלה, והתשובה היא
שבשכל שלך את לא מסוגלת להבין דבר והיפוכו, ולכן יש לך שאלה שלעולם לא תמצאי לה תשובה, מאחר שמצד המציאות יש דבר והיפוכו בו זמנית,
והשכל שלנו לא מסוגל להבין דבר והיפוכו בו זמנית, זה אומר שאין שום אפשרות שנבין את המציאות
בשכל שלנו שלא מבין שדבר והיפוכו זה אחד. מה שכן אתה יכול להבין שזה ככה, ואז
השכל שלך ישתנה שאלה: איך
השכל ישתנה? אליעד: אם את באמת היית מבינה את מה שאמרתי עכשיו. שאלה: אני מבינה
בשכל. אליעד: לא עד הסוף. אם את מתבוננת בזה ומתבוננת ומתבוננת את תחווי ... איננו בו זמנית, אפשר לעשות זאת לגבי כל דבר. אדם שואל עצמו האם להיות רווק או להיות בזוגיות? אם הוא יפעיל את
השכל הוא יגיע להבנה שזה לא משנה, שזה אחד. וככול שיש לך יותר
שכל כך אתה חווה יותר את האחדות, כך אתה מבין שכול התהליכים בסופם ... ההבנות, ונגיד שכדי להבין את זה אתה צריך מאה אחוז ריכוז ברמת עומק מסוימת, האדם ביום יום לא מפעיל עד כדי כך את
השכל שלו, הוא מתעסק בדברים רגילים, הוא לא חושב על מקום וזמן, הוא לא מתעמק בזה, לכן שלב א' אומר שככול שיש לך יותר
שכל, כך אתה תחווה יותר, בפשטות ככול שתשתמש יותר
בשכל שלך כך
השכל הוא כאילו תופס את ההבנה. שאלה: אבל אמרת
שהשכל לא יכול לתפוס שקיים ולא קיים זה אחד. אליעד: כשהוא רואה את זה הוא תופס את זה ואז הוא חווה את זה. אני אסביר לך,
השכל של האדם לא יכול להבין דבר והיפוכו בו זמנית, אבל זה הקטע של ... הכוונה שאתה לא יכול לשקר? אם אתה רואה משהו ושואל את עצמך, אולי זה לא האמת? אז זה לא האמת. אם אתה מפעיל את כל
השכל שלך, אז במו עיניך אתה רואה שזאת האמת, שזה אחד. אם האדם מפעיל את
השכל שלו עד הקצה הוא בסוף יודע שזה אחד. שאלה: איך הוא מפעיל את
השכל? אליעד: על ידי התבוננות, הוא שואל, למה זה? מדוע? בסיפורים על ... האם אני לא בוחר אותו? וזה יעורר בתוכך את החוויה עד שתגיע לנקודה הראשונה. שאלה: יש עבודה קשה, אולי למי שיש
שכל זה לא קשה. אליעד: גם לך יש
שכל אבל את לא משתמשת בו מספיק, האדם אף פעם לא סובל מעבר ל