... על כך שהאדם לא באמת רוצה את הדבר. כי
לרצות באמת פירוש הדבר שאתה הופך להיות הרצון עצמו. והסיבה שבגללה האדם לא יכול להפוך להיות אף רצון, דהיינו לא יכול
לרצות שום דבר באמת, היא מכיוון ששום רצון הוא לא מחוייב. כי כמו שהאדם רוצה עכשיו דבר, כך הוא גם יכל לא
לרצות אותו בדיוק באותה מידה. והעניין הזה שיש נפרדות של רצונות ושאף רצון הוא לא מחויב שורשו בכך ששום צורת מציאות לא מחוייבת. כי אם היתה צורת מציאות שהיא מחוייבת אזי האדם לא יכל
לרצות משהו אחר ששונה ממנה. כי היא המחוייבת והיחידה. כי אם היא לא יחידה, ויש לה הפך ודבר ששונה ממנה היא לא מחוייבת כי היא יכולה שלא להיות ע"י קיום הדבר ששונה ממנה. והמסקנה ... כי מצד השכל, אין שום סיבה אמיתית
לרצות משהו אחד יותר מאשר משהו אחר... ...