... מאיר לו בכל דרכיו אל השלמות. המטרה שלשמה אתה קורא ולומד משהו, היא לא כדי שתעשה את מה שאתה קורא כמו שקוף חוזר על הפעולות שהוא רואה, אלא כדי
שתשתמש בשכלך ותבין אתה בעצמך מה טוב יותר לך לעשות. המטרה של כל הלימוד שהאדם ... לעשות קודם לכן. ואם יש לך מחשבות שונות ואינך יודע איזו מן המחשבות האלו היא שכלית יותר ואיזו מהן היא רגשית / דמיונית יותר, גם לשם כך עליך
להשתמש בשכל שלך. רק השכל שלך בשורש שלו יכול לדעת מה באמת נובע ממנו ומה נובע רק ... פונה לפנימיות השכל שבו שהיא טוב מוחלט, על ידי זה הוא יכול לדעת מה השכל שלו באמת אומר שהכי טוב לעשות. כי רק על ידי שימוש בשכל, תדע איך
להשתמש בשכל. בכל מקרה, גם כל הדברים שאתה קורא, כולל השורות האלו ממש, כולן מטרתן אחת, מטרתן היא לתת לך נקודות למחשבה ולעזור לך להבין את עצמך טוב יותר. המטרה היא שתתבונן,
תשתמש בשכל שלך ושתבין מה הכי טוב עבורך לעשות. כאשר אינך מבין משהו, או גם אם ... התחזקו / התחדדו אצלך בעקבות הקריאה, נסה לשפר את השכל שלך. בסופו של דבר השכל שלך מושלם והשכל שלך יודע הכי טוב מה עליו לעשות. עיקר הקושי הוא
להשתמש בשכל ולדעת מה השכל האמיתי חושב באמת, כי גם כל הדמיונות של האדם נראים ... כי גם תוך כדי החלום, עדיין יש בו היגיון כלשהו... ולכן בשורה התחתונה, על ידי שימוש בכשל של האדם, הוא מסוגל להבין מה הכי נכון. העיקר הוא
להשתמש בשכל ולא לתת לשינה התודעתית להתגבר על האדם. בהצלחה. ואפלו נקדה אחת מן ... שני בצע את מה שהבנת בשלב הראשון. כי צריך כל אדם להוציא את עצמו מהמדמה [כוח הדמיון], ולעלות אל השכל... וכל זמן שלא הוציא שכלו אל הפעל שלא
השתמש בשכלו עדין, אז אצלו השכל בכח... ואחר כך כשחוקר בשכלו ומשתמש בו, אזי ...