בודהיזם - בְּרַהְמָא פונה אל הישויות... אני הוא בימביסארה, הוא שכך - הלך! כעת נולדתי בפעם השביעית לתוך פמלייתו של האדון וסבנה. [4] כך לאחר שמתתי כמלך של בני - אדם, כעת הפכתי בין הישויות השמימיות מלך של ישויות לא - אנושיות. שבעה חיים כאן ושבעה שם, ארבע עשר לידות זהו סכום תקופות החיים בהם אני יכול להזכר. זה זמן רב, אדוני, שידעתי ... לשמם הגעתי לראות את המכובד. אסיפת הישויות השמיימיות (devasabh) I.אדוני, בימים עברו, לפני זמן רב, ביום - הצום של החמישה - עשר בתחילת תקופת הגשמים, [8] בליל ירח מלא כל ישויות השלושים - ושלוש ישבו באולם סודהמא [9] - אסיפה גדולה של ישויות שמיימיות, וארבעת המלכים האדירים מארבעת קצוות עולם היו שם. היה שם המלך האדיר דהטרטהה [10] מהמזרח בראש נתיניו, כשפניו פונים ... נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדוות האחרות בבהירות זוהרן והדרן. ומסיבה זו ישויות השלושים - ושלוש היו מרוצות, מאושרות, מלאות הנאה ושמחה, באומרן: 'קהל הדוות גדל, קהל האסורה מצטמטם! ' [11] I.ואז, אדוני, סקה, ... בבהירות זוהרן והדרן תלמידיו של החכם הגדול יוצאי דופן הם. בראותן כל זאת, השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן מהללות את הטטהאגטה, ואת אמת הדהמה. ' ובראותן כל זאת, ישויות השלושים - ושלוש עלזו עוד יותר, ואמרו: 'קהל הדוות גדל, קהל האסורה מצטמצם! '. I.ואז הם נועצו ובחנו יחד את העניין לשמו התכנסו ... הסימן הראשון להתגלמות קרבתו של ברהמא. כאשר הם רואים את הסימנים האלו, ברהמא יופיע בקרוב. זהו האות של ברהמא, זוהר עצום ואדיר. נאומו של סננקומארה (sanakumrakath) I.אז ישויות השלושים - ושלוש התיישבו כל אחד במקומו המתאים, ואמרו: 'הבה נגלה מה יצא מהזוהר הזה, [13] ולאחר שנגלה מה מהותו, נלך אליו. ' וכך גם אמרו ארבעת המלכים האדירים ביושבם במקומם. כך כולם הסכימו. II.אדוני, כאשר הברהמא סננקומארה [14] מופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש, הוא מופיע בדמות גסה יותר, כיוון שדמותו הטבעית אינה כזו שנתפסת בעיניהם. כאשר הוא מופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש, הוא עולה על הדוות האחרות בזוהרן והדרן, בדיוק כפי שדמות עשויה זהב עולה על דמות אנושית. ואדוני, כאשר הברהמא סננקומארה מופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש, אף לא אחת מהן ברכה אותו, או קמה בפניו, או הציעה לו מקום לשבת. כולן ישבו בדממה בכפות ידיים צמודות, [15] ובסיקול רגליים, [16] חושבות שישב על מושב [17] הישות הזו ממנה הוא רוצה דבר מה. והיא אשר על מושבה הברהמא יושב, נרגשת ומאושרת כמלך בן - לוחמים משוח היטב בטקס המלכתו. III.אז, אדוני, הברהמא סננקומארה, לאחר שקיבל דמות גסה יותר, הופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש בדמותו של הצעיר פנצ'סיקהה. [18] ובהתרוממו באוויר, הוא הופיע מרחף בסיקול רגליים, בדיוק כפי שאדם חזק ישב על גבי מושב יציב או על האדמה. וכאשר ראה את הנאתן של ישויות השלושים - ושלוש, הוא יצא בקריאת פיוטים אלו של שימחה: 'ישויות השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן מהללות את הטטהאגטה, ואת ... בסיקול רגליים על כל אחד מהמושבים של השלושים - ושלוש, ואמר: 'מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? מאחר והמכובד, מתוך חמלה לעולם ולמען רווחתם ואושרם של רבים, פעל לתועלתם של ישויות ובני - האדם, יהיו אשר יהיו אלו אשר ישימו את מבטחם בבודהה, בדהמה ובסנגהה וישמרו על כללי המוסר, לאחר מותם והתפרקות הגוף, יופיעו בחברת הישויות פרינימיטה - וסבטי, או הישויות נימאנרטי, או ישויות הטוסיטה, או ישויות היאמה, או בפמלייתן של ישויות השלושים - ושלוש, או של ארבעת המלכים האדירים - או לכל הפחות בחברת הגנדהבות. [19] III.זה היה משא דבריו של הברהמא סננקומארה. ... נושא ושהוא היה מודע למחשבותיו של הבודהה (!) באותו נושא. זה מתאים גם להצהרותיו של הבודהה במקרים שונים שהוא יודע דברים מסויימים הן באמצעות הידע האישי שלו והן באמצעות ישות שמיימית המספרת לו על כך. [8] תקופת הגשמים: וסה, vassa. תקופת ההתבודדות השנתית של שלושה חודשים בעונת הגשמים. [9] סודהמא: ... 24 פסקה 1.7), זה טבעי שהדוות ישמחו בהתחזקות מעמדם מהצטרפות תלמידיו של הבודהה. [12] נראה, כפי שרייס דיוויס מציין, שהם היו ככל הנראה המתעדים של ההתרחשויות באסיפות של ישויות השלושים - ושלוש. היה עליהן לשנן את אשר הוחלט. כך היה נהוג גם באסיפות אחרות בהודו של אותם זמנים. [13] יצא: ויפאקה, vipka. ... pallanka. זו גם הכורסא עליה יושבים בסיקול רגליים. [18] הפרשנות מציינת שברהמא אימץ את דמותו של פנצסיקהה, כיוון שהיה אהוב על כל הדוות. [19] כאן מוזכרות קבוצות שונות של ישויות. גנדהבות לדוגמא הם מוזיקאים שמימיים, כעוזריהם של הדוות מעולם ארבעת המלכים הגדולים, הן הישויות מהדרגה הנמוכה ביותר בעולמות ...