ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהה, משה רבנו, ישו ומוחמד
בודהה, משה רבנו, ישו ומוחמד בודהה משה ישו ומוחמד מחייכים זה לזה בשלווה. הם מודים שלמדו לעשות שלום טיפה מאוחר מדי - אולי אך עכשיו האנושות מוכנה. בוועידה האחרונה הם ציוו לפרק את הצבא. להסיר את מדי החיילים ...
טומאה מאמץ להשקיע לחייך משה רבנו לחנך אהבת ה תורות
בודהיזם - הבודהה
... - הבודהה הבודהה Buddhavagga 179 ניצחונו של הבודהה בלתי הפיך אף אחד בעולם לא מסוגל להשתוות לו. באיזה נתיב תוכל להדריך את 'חסר הנתיב' בעל הטווח הבלתי מוגבל? 180 לבודהה לא קיימת עוד ההשתוקקות הסבוכה והמסבכת אשר מנציחה את ההתהוות. באיזה נתיב תוכל ... אינו מחסה נעלה. אדם אינו משוחרר מכל הסבל במקומות מחסה כאלו. 190 אדם שמוצא מחסה בבודהה, בדהמה ובסנגהה רואה בתבונה נכונה את ארבעת אמיתות האציליים: 191 סבל, מקור הסבל ...
תרגול מדיטציה בודהיזם זכויות בודד השתוות אמת הפחד תשוקה
בודהיזם - בודהה ובודהיסטה - מושגי יסוד בדהמה
... - בודהה ובודהיסטה - מושגי יסוד בדהמה בודהה הוא תואר או כינוי שמשמעותו 'זה שהתעורר'. ההתעוררות היא ... או הבורות בה אדם או כל יצור חי שקוע מבלי להבין את טבעה האמיתי של המציאות. הבודהה ההיסטורי היה נסיך בשם סידהרתא גוטמה אשר נולד בהודו למשפחת שליטים (קשטרייה) לפני כ - 2500 שנה וידוע בשם בודהה שקיאמוני, על שם שהגיע משבט השקיאן, שבט של שליטים שהיה ... לקץ הסבל. לאחר שמצא את קץ הסבל בכוחות עצמו מתוך התנסות ותובנה עמוקה הוא נקרא 'בודהה'. בודהה הנו יצור מיוחד במינו המופיע בעולם ... היצורים החיים את הדרך המובילה לשחרור מסבל. הוא אינו אלוהים או אל מכל סוג שהוא. הבודהה היה אדם שהפך לבודהה וכאשר נשאל אם הוא בן - אדם שלל זאת ואמר שאין הוא אדם אלא 'בודהה'. הכינוי בו הבודהה משתמש כאשר הוא מתייחס אל עצמו הוא טטהאגטה (tathgata). ... הנראה המשמעות המקורית היתה 'זה שטבעו ככה (tath) ', כלומר זה שאי אפשר להגדירו. הבודהה הוא מורה האדם והאלים, היצורים השמיימיים, הדוות, הברהמות ... כדי לשמוע את דבריו ורבים מהם הפכו משוחררים לאחר שהלכו בדרך שלימד. תיאור השבחים לבודהה חוזר בכתבים בנוסח הבא: כך הוא הבהגווה, הארהנט, המואר ... המציג את החיים הרוחניים על מאפיינם ומהותם, שלם לחלוטין, טהור מעבר לכל ספק. הבודהה מצהיר על עצמו כבעל עשר ידיעות מובחנות וייחודיות לו, ... המלאה. חלקן ברות השגה לתלמידיו ואף לפרושים מזרמים אחרים וחלקם בלעדיות לו. הבודהה בעל יכולת לדעת מה אפשרי ומה לא אפשרי, לדעת את התוצאות והשלכות של מעשים שנעשו בעבר, הבודהה מכיר את הדרכים לכל היעדים, את הנטיות והיכולות המנטליות ... את כל העולמות, יודע את החיים הקודמים שלו כמו גם של אחרים, ויודע את הניבאנה. הבודהה אינו כל - יודע, ומה שהוא יודע נתון לו על דרך החקירה, כלומר, הידיעה מושגת באמצעות התבוננות וחקירה פעילה של המציאות. הבודהה הקים את קהילת הנזירים המכונה סנגהה, אשר הלכו בעקבותיו, ... אלו הפיצו את התורה ולימדו אותה ברחבי הודו ולאחר מכן ברחבי העולם. לאחר מות הבודהה, קהילת הנזירים קיימה את תורתו והדרך לשחרור בדרך לימוד, ... נזירים אלו שביניהם נמצאים יצורים מוארים המלמדים את הדרך לשחרור כפי שעשה זאת הבודהה בזמנו. קיימים שני סוגים של בודהה, האחד הוא 'בודהה עצמאי' - פצ'קה בודהה (pacceka buddha) והשני הוא 'בודהה מושלם' - סמסמבודהה (sammsambuddha). הבודהה העצמאי מגיע להארה בזכות עצמו אך אין לו את היכולת ללמד את הדרך ולכן אינו מסוגל להניע את 'גלגל הדהמה'. בודהה מושלם, לעומת זאת, מגיע להארה שלמה בזכות עצמו ובעל ... נדירים במערכת הקיום - יתכן קיום של מספר בודהות עצמאיים במקביל אך יכול להיות רק בודהה מושלם אחד ביקום בזמן מסויים, הוא נדיר יותר ותרומתו ... (bodhisattaסנסקריט: בודהיסטווה) הוא יצור הלוקח על עצמו יעוד או נדר להפוך לבודהה בעתיד. מטרתו של הבודהיסטה היא להגיע להארה שלמה (סמסמבודהה) כדי ללמד את הדהמה, תורת השחרור, ולהוביל כמה שיותר יצורים חיים אל קץ הסבל. סידהרתא גוטמה היה מיועד לההפך לבודהה, כלומר הוא היה בודהיסטה במשך תקופה ארוכה מאוד של שרשרת ... הללו לכלל שלמות הוא היה מוכן להיוולד את לידתו האחרונה ולהשיג את ההארה השלמה. הבודהה סיפר על הזמן בו הוא היה פרוש בשם סומדהה שנפגש עם
תלמיד התבוננות וודאות עצמאות האמת להפיץ הגיע להארה חיים רוחניים
בודהיזם - מבוא
... - מבוא בודהיזם (או "תורת הבודהה") הוא אורח חיים המושתת על הדרכותיו של גאוטמה סידהרתה שאקיימוני, שחי ולימד בהודו במאה החמישית או השישית לפני הספירה. ... על - פי השיטות שמציע הבודהיזם, אדם החפץ להכחיד את הסבל או להשתחרר יפעל על פי הנחיותיו של בודהה כפי שהן באות לידי ביטוי בדרך המתומנת, ואין הוא תלוי בחסדיו של אל או כוח חיצוני מיטיב. מקור הבודהיזם בהודו, אולם רוב ... שונות של ההשקפה הבודהיסטית משקפות את תרבותן של המדינות שאליהן הגיע. יש לציין כי המושג בודהה (סנסקריט: "זה שהתעורר") אינו כינויו של אדם מסוים אלא כינוי למי שהגשים את הדרך הבודהיסטית והשתחרר. גואטמה מייסד הבודהיזם, היה הבודהה הראשון, שהראה את הדרך. "בודהיזם" הוא הכנוי הנפוץ לכל הזרמים השונים. הבודהיסטים עצמם משתמשים לרוב במונחים אחרים. למשל ... המאוכלסים על ידי פליטים טיבטיים קוראים ללימודי בודהיזם בשם "צ'ו". תולדות הבודהיזם גאוטמה בודהה ותקופתו אין כמעט תיעוד היסטורי על גאוטמה בודהה, מקור המידע הקיים בכתבים ומסורות בודהיסטיות. לכן, סיפור חייו של הבודהה, כמו של כמה קדושים בדתות אחרות, הוא הגיוגרפיה (סוגה המוקדשת לסיפור חיי קדושים). הכרת חיי בודהה אמורה לעזור להבין את תורתו. גאוטמה סידהארתה (המכונה גם שאקיימוני, "החכם [משבט] השאקיה") (ככל הנראה 563 לפנה"ס - 479 ... לא הגיע לדעתו לתשובה משביעת רצון. לבסוף הוא עזב את דרך הסיגוף ופרש ללימוד לבדו. ע"פ המסורת בודהה התיישב תחת עץ (שלימים נקרא על שמו - עץ הבודהי) בעיר שהיום נקראית בודגאיה. הוא נשבע שלא יזוז ממקומו עד אשר תתגלה לו התשובה אשר הוא מחפש. ישנן מסורות שונות סביב השאלה כמה זמן ישב הבודהה תחת העץ עד שהפך לבודהה - מילולית: "זה שהתעורר". יש אומרים לילה אחד ויש אומרים שלוש שנים. בישיבת המדיטציה שלו תחת העץ נגלו בפניו העקרונות ... התודעה שלנו בדבר שהוא בלתי אפשרי, ועל כן הדרך לשחרור מסבל היא אימון ותרגול התודעה. בודהה גילה דרך חדשה שאינה סיגוף ואינה התענגות חושים ועל כן כינה אותה "דרך האמצע". בעזרת מדיטציה הוא גילה כיצד ניתן למגר את ... הדהרמה" נשא בפני אותה חבורה של פרושים אשר נטש לא מכבר, בפני 5 אנשים בסה"כ. בתקופה בה חי הבודהה תושבי הודו דיברו בניבים של סנסקריט הקרובים זה לזה ולכן היו יכולים להבין האחד את השני ודרשן נודד כמו בודהה היה יכול לעבור ממקום למקום ולדרוש בשפה המוכרת לו ומובנת על ידי האחרים. לצפון הודו הגיעו באותה תקופה כוחותיו של ... אנו. ואחרות נעלמו עם השנים, כמו האג'יווקא (Ajivaka) שנעלמה במהלך המאה ה - 14. תורתו של הבודהה שרדה אולי כיוון שהיתה כה מהפכנית, למול הלך הרוח ההינדואיסטי שהיה מקובל באותם זמנים. כמו כן העיסוק הישיר והנקי שלה בסבל הקיומי של החיים היה דבר שודאי הדהד בליבם של רבים ואט אט סחף אחריו הבודהה קהל מאמינים גדול. את ארבעים וחמש השנים לאחר "שהתעורר" הקדיש להוראה של תורת הדהרמה, הדרך הבודהיסטית, עד שמת בגיל 84. התפשטות הבודהיזם בתקופה בה פעל בודהה, דיברו רוב תושבי מרכז וצפון הודו ניבים שונים הקרובים לסנסקריט, ולכן היה קל להפיץ את רעיונותיו מבלי צורך לתרגמם לשפה ... מאוחר יותר. במאה ה - 3 לפנה"ס. הקיסר ההודי אשוקה, שדגל בבודהיזם בנה מונומנטים לזכרו של בודהה ברחבי הודו והפיץ את הבודהיזם בין היתר במערב אסיה, דרום - מזרח אסיה, מרכז אסיה וסרי לנקה. ברוב מדינות מזרח ומרכז אסיה ... ותרגומים לתכנים בודהיסטים אותנטיים רבים, כמו גם מרכזי מדיטציה, קורסים וספרים. מה לימד הבודהה בדרשתו המפורסמת בפארק הצבאים, לימד את תפיסת העולם הבודהיסטית - הדהרמה - המבוססת על ארבע אמיתות יסוד. גאוטמה בודהה, כפי שהוא מוצג על פי המסורת, ניסח את מהות תורתו במילים "הדרך לשחרור מסבל". הוא נמנע מלעסוק בשאלות מטאפיזיות וכאלו ... ישירה עם הדברים כפי שהם. מהסיבה הזו הבודהיזם אינו נופל תחת אחת הקטגוריות פילוסופיה או דת. בודהה לימד דרך תרגול מעשית להתמודדות והתגברות על הסבל. תכליתה של דרך זו היא להביא את המתרגל, בסופו של דבר, להתעוררות ... והאפשרויות הגלומות באדם. התעוררות פרושה חירות מוחלטת מכל סבל שמקורו בזמני ובחולף. על - פי הבודהה, התעוררות זו איננה ניתנת לתיאור על דרך החיוב. הוא הורה שלכל יש אמת בסיסית ומוחלטת: היא תמיד הייתה ותמיד תהיה, כי היא ...
דרך לשחרור מסבל אפשרי תכלית אמונות עקרונות רצון קיום דרך להשתחרר
בודהיזם - החיפוש האצילי
... - החיפוש האצילי החיפוש האצילי Ariyapariyesan Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת ג'טה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: "החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. " - "אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע שיחה על הדהמה מפיו של הבודהה. " - "כן, חבר, " הם השיבו. לאחר שהבודהה שוטט בחיפוש אחר נדבות מזון ... אל המכובד אננדה: "אננדה, הבה נלך אל הפארק המזרחי, לארמונה של אימו של מיגארה, לשהות שם את המשך היום. " - "כן, אדון נכבד, " המכובד אננדה השיב. כך הבודהה הלך יחד עם המכובד אננדה אל הפארק המזרחי, לארמונה של אמו של מיגארה, כדי לשהות שם את היום. כאשר הגיע הערב, קם הבודהה ממדיטציה ופנה אל המכובד אננדה: "אננדה, הבה נלך להתרחץ במקום הרחצה המזרחי. " - "כן, אדון נכבד, " השיב המכובד אננדה. כך הבודהה הלך עם המכובד אננדה להתרחץ במקום ... אז אמר המכובד אננדה לנעלה: "אדון נכבד, מעונו של הברהמין רמקה קרוב לכאן. מעון זה נחמד ונעים. אדון נכבד, יהיה טוב אם המכובד ילך לשם מתוך חמלה. " הבודהה הסכים בשתיקה. כך הלך הבודהה אל מעונו של הברהמין רמקה. באותה העת ישבו יחד במעון מספר נזירים ושוחחו בענייני הדהמה. הבודהה עמד בחוץ ליד הדלת והמתין עד ששיחתם תסתיים. כאשר ידע ששיחתם הסתיימה, הוא השתעל ונקש על הדלת, והנזירים פתחו את הדלת בפניו. הבודהה נכנס, התיישב על מושב שהוכן ... בדברים הבאים: "לשם איזו מין שיחה אתם יושבים כאן יחד? ובעניין מה היתה שיחתכם שהופרעה? " "אדון נכבד, שיחתנו בעניין הדהמה שהופרעה הייתה אודות הבודהה עצמו ואז הגיע הבודהה. " "טוב, נזירים. יאה לכם, בעלי - ... הישרה, הברהמה שהמפטי נעלם בעולם הברהמה והופיע מולי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחד, ובשולחו את ידיו בברכה כלפי, דיבר כך: 'אדון נכבד, אנא מהבודהה שילמד את הדהמה, שהבודהה ילמד את הדהמה. ישנם אלו עם מעט ... אנא, שחסר - הצער יסקור את מין בני האנוש הטבוע בצער, המוכרע על ידי לידה והזדקנות. התרומם, גיבור מנצח, מנהיג השיירה חסר - חובות, ונדוד בעולם. אנא מהבודהה שילמד את הדהמה יהיו אלו אשר יבינו. ' "הקשבתי להפצרת הברהמה, ומתוך חמלה ליצורים החיים סקרתי את העולם בעין הבודהה [xi]. תוך שסקרתי את העולם בעין הבודהה, ראיתי יצורים עם מעט אבק בעיניים ... על פני המים, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, כך גם כאשר סקרתי את העולם בעין הבודהה, ראיתי יצורים עם מעט אבק בעיניים ... מארה, ואשר צלח מעבר להיקשרות לעולם. הוא הולך ללא פחד, עומד ללא פחד, יושב ללא פחד, שוכב ללא פחד. מדוע? מפני שהוא מחוץ לתחומו של מארה הרשע. כך אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים ... משום שהם עצמם מזוהמים ומזהמים גורמים מנטליים אחרים בסביבתם. [ii] היקשרות - באנגלית: attachment. [iii] בודהיסטה (bodhisatta), יישות המועדת להארה, בודהה לעתיד. [iv] אלארה קלמה (Alra ... מורה רוחני בהודו של אותה תקופה, תלמידו של המורה הרוחני ראמה. [x] ברהמה שהמפטי (Brahma Shahmpati). הברהמה הגדול אשר חולש על כל עולמות הברהמה. [xi] בודהה - Buddha, המואר בשלמות, זה שעל ...
כאן ועכשיו תורה רוחנית העולם הבא קוסם דרך ארץ חופש ללא פחד תחושה של התעלות
זן בודהיזם / זאזן - אודות החשיבות שבמציאת מורה
... - אחת - כמה - וכמה צריך הדבר להיות נכון עבור לימוד תורת - הבודהה. ובכל זאת לא דומה מורה לתורת - הבודהה למורה למתמטיקה. מורה לתורת - הבודהה הוא מורה לחיים. הוא לא מלמד דבר ובכל זאת אנחנו לומדים. הוא לא מוסר דבר ובכל זאת תורת - הבודהה נמסרת ללא מילים. כיצד זה ייתכן? זהו הפלא של מורה אמת, זהו הפלא של תורת - הבודהה. מורה אמת חי את חייו מבלי ללמד. כיון שהוא מתרגל ומגשים את הדרך בכל מעשיו אנחנו יכולים ללמוד. לא ניתן ללמוד את תורת - הבודהה ממי שמעוניין בפרשנויות ופלפולים על כוונותיהם של פסוקים בכתבים הבודהיסטים. לא ניתן ללמוד את תורת - הבודהה ממי שחושב שאין צורך ללמוד את ארבע האמיתות. לא ניתן ללמוד את תורת - הבודהה ממי שחושב שהוא מלמד מישהו משהו. מורה לתורת - הבודהה לא מטריד עצמו בהבחנות בין בודהה ללא בודהה, בין רגיל למיוחד, בין מצבי תודעה גבוהים לנמוכים, בין התעוררות לאשליה, ... מיוחד כלל וכלל. הוא הכי פשוט שאפשר. ובכל זאת אם נצפה למצוא בודהה נמצא רק גיהינום. אין מורה שיכול להשתוות לבודהה שבדמיוננו. לסוגים שונים של תלמידים יש סוגים שונים של מורים ובכל זאת יש להם תבחינים. בסוטרת אודאי (Anguttara Nikaya AN 5. 159) הבודהה אומר לאנאנדה מה הן חמש המעלות שעל מי שרוצה להורות את תורת - הבודהה להשיג: 1. את הדהרמה יש ללמד במחשבה:, אני אדבר צעד אחר צעד. 2. את הדהרמה ... בזולת פירושו להשפילו או להקטין אותו). אנחנו יכולים לראות שהבודהה מכוון לכך שבשביל להורות את תורתו יש לחשוב בראש ובראשונה על הזולת. ... בוחרים במורה: 1. האם המורה מבקש כסף תמורת הוראת תורת - הבודהה או שלא? האם הוא מבקש תמורה חומרית אחרת או שלא? (יכול להיות כל דבר, החל ... התלמיד והשגת התלמיד או שלא? 3. האם המורה מסביר את תורת - הבודהה מבלי לייחס אותה לעצמו ומבלי להסתיר דבר באגרופו הקמוץ או שלא? האם הוא ... שיש לקבוצה. מורה כזה וקבוצה כזו חסרים אמונה אמיתית בתורת - הבודהה והשגתם חלקית. ללכת בדרך הבודהה זה כמו להשליך את עצמך מצוק בכל נשימה מחדש מבלי לחפש במה להיאחז. מי שחושב שתורת - הבודהה או הוראתה חשובים מספיק בשביל לקחת מכם כסף מכפיש את תורת - הבודהה. היזהרו ממי שמציג את תורת - הבודהה כאילו הייתה מוצר לסחור בו. יש בחוגי הניו - אייג, מעין מחשבה או רעיון ... שנאמין אנשים מסוימים, אין אף - אחד שהוא "מואר" תמיד, גם לא בודהה. הסיבה השלישית היא שבבודהיזם על - כל - פנים, אדם צריך לקחת אחריות ... לשפוט האם שהייה במחיצתם עוזרת לנו לכוון את מעשינו כלפי בודהה או לא. אף אחד לא מבקש מאיתנו להיות בוחן לב וכליות אבל מורה שלא חי על - ... ואל תעשה. עלינו לזכור שהתרגול הבודהיסטי הוא הגשמת תורת - הבודהה. ופעולה לאור הציוויים הבודהיסטים היא מציאות מוגשמת של הציוויים ... המתומנת הוא מורה ראוי. רק מי שמתרגל ומגשים בחייו את דרך - הבודהה הוא מורה ראוי. לסיכום. אני קורא לכל מי שקורא את הטקסט הזה לעשות מעשה ...
דמיון רעיונות דחפים מיניים הרגלים באמת רוצה ניהול חשבון להשיג
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 4
... פירושה לאבד את המצב הטבעי. בדרך - כלל אנחנו לא מזהים את המצב הטבעי הזה. בדרך - כלל אנחנו מכסים אותו במשהו אחר, כך ששוב אינו טבעי. תורת - הבודהה פירושה הוא המצב הטבעי. אך בעולם הכל לא - טבעי. שתלטנות; כניעה ודיון בכל עד מוות אינם טבעיים. כל מקום ממלא את כל השמיים והארץ, כל רגע הוא נצחי. לתרגל את דרך הבודהה פירושו לחיות לחלוטין את הרגע הנוכחי - שהוא כל חיינו - כאן ועכשיו. אל תדחק את דרך - הבודהה לשום מסגרת. 23. לך שאומר שלרופאים ונזירים יש חיים קלים קינקאקו - ג, י כמו גם ההיכל המוזהב ב הוריו ...
רוצה להתקדם דואג ייסורים שינויים בתוך חלום לתרגל רגש לשאול שאלות
על יחסים וזוגיות
... וטרנספורמציה בדרך הטאנטרה וקורסים להילינג - איזון והעצמה של הצ'אקרות בעזרת תמציות פרחי - הבודהה אותן יצרה בקומונה הבין - לאומית של אושו בפונה. שנים ...
פעילויות מיניות הנשמה רגש זוגיות ללמד דחפים מיניים מנטליות מאבק
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
... - הניבאנה הסופית - 1 השיחה הארוכה על הניבאנה הסופית שנתו האחרונה של הבודהה Mahparinibna Sutta מהאפריניבאנה סוטה1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בראג'גהה על הר בשם פסגת הנשרים. [1] באותה עת מלך מגדהה, אג'אטסטו ודהיפוטה, [2] רצה לתקוף את הוג'ינים [3] והכריז: "אני אכה את הוג'ינים החזקים ... 1.2 והמלך אג'אטסטו אמר לראש שריו, הברהמין וסקארה: "ברהמין, לך אל הבודהה המכובד, ברך אותו בכבוד בשמי עם ראשך לרגליו, שאל אותו אם הוא חש בטוב ואינו חולה, אם הוא חי בנוחות, בנמרצות וברוגע, ואמור לו כך: "אדוני, מלך מגדהה, ... אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! ' וכל מה שהבודהה ישיב, דווח לי בדיוק, מאחר וטטהאגטות לעולם אינם משקרים". 1.3 "מצויין, אדוני", אמר וסקארה ולאחר שדאג לרתום את הכרכרה המלכותית, יצא ברכיבה מראג'גהה אל ... הנשרים, והגיע רחוק עד כמה שניתן ברכיבה, ואז המשיך ברגל אל המקום בו הבודהה היה נמצא. הוא החליף ברכות עם הבודהה, התיישב במקום ראוי, ואז מסר את הודעת המלך. הגורמים המונעים את דעיכת המלכות (rjparihniyadhamm) 1.4 באותה עת המכובד אננדה עמד מאחורי הבודהה ונופף במניפה. והבודהה אמר: "אננדה, האם שמעת אם הוג'ינים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה?" "אדוני, שמעתי שאכן הם עושים זאת." "אננדה, כל עוד הוג'ינים עורכים אסיפות ... אספקה ראויה מעין זו... יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם." 1.5 לאחר מכן הבודהה אמר לברהמין וסקארה: "ברהמין, פעם, כאשר הייתי במקדש סארנדדה בוסאלי, לימדתי את הוג'ינים את שבע העקרונות האלו למניעת דעיכתם, וכל עוד הם ישמרו על שבע ... רבות." "ברהמין, עשה כראות עיניך." אז וסקארה, כשהוא שמח ומרוצה מדברי הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום. הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים (bhikkhuaparihniyadhamm) 1.6 זמן לא רב לאחר שוסקארה הלך, הבודהה אמר: "אננדה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת ראג'גהה וזמן אותם אל אולם האסיפות." "טוב, אדוני", השיב אננדה ועשה כך. לאחר מכן, הוא הגיע אל המכובד, ... מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון." והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ואמר: "נזירים, כעת אלמד אתכם שבעה דברים שיתרמו לשגשוגכם. [5] הקשיבו, שימו לב, אני ... ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם." 1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בפסגת הנשרים, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז ... כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' 1.13 ולאחר שהבודהה שהה בראג'גהה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: "בוא אננדה, הבה נלך אל אמבלטהיקא." "טוב, אדוני", אמר אננדה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באמבלטהיקא, [8] ושם נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר ... כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' 1.15 ולאחר שהבודהה שהה באמבלטהיקא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: "בוא אננדה, הבה נלך אל נאלנדא", וכך עשו. ובנאלנדא הבודהה התגורר בחורשת המנגו של פאבאריקה. שאגת האריה של סאריפוטה (sriputtashando) 1.16 אז הגיע המכובד סאריפוטה לראות את המכובד, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ... לעולם לא יהיה או כעת נמצא פרוש או ברהמין אחר אשר טוב או ער יותר מהבודהה." "דיברת בעזות מצח בקול של שור, סאריפוטה, שאגת את שאגת האריה של הוודאות! כיצד זאת? האם כל הבודהות הארהנטים של העבר הופיעו בפניך, וכל התודעות שלהם ... אשר יופיעו בעתיד... ?" "לא, אדוני." "אם כך, סאריפוטה, אתה מכיר אותי כבודהה ארהנט, והאם אתה יודע: 'המכובד הוא בעל מוסר כזה, כך היא תורתו, כך היא חוכמתו, כך היא דרכו, כך הוא שחרורו'?" "לא, אדוני." "כך, סאריפוטה, אין לך ידיעה ... הארהנטים של העתיד יעשו בדיוק כך, ואתה, אדוני, אשר עכשיו הארהנט, הבודהה הער בשלמות, עשית בדיוק כך." 1.18 ובעת ששהה בנאלנדא, בחורשת המנגו של פאבאריקה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא ... מוטעות ובורות. '. הסכנות באי - מוסריות (dussladnav) 1.19 ולאחר שהבודהה שהה בנאלנדא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: "בוא אננדה, הבה נלך אל פאטליגאמה", וכך עשו. 1.20 בפאטליגאמה נפוצה השמועה: 'הבודהה הגיע לכאן'. והחסידים מפאטליגאמה הגיעו אל המכובד, ברכו אותו בכבוד, התיישבו במקום ראוי ואמרו: "אנא מהמכובד שיסכים לשהות במקום במשכן המנוחה", והבודהה הסכים בשתיקה. 1.21 משראו את הסכמתו, קמו ממקומם, ברכו אותו בכבוד ומשעברו לימינו הלכו אל משכן המנוחה וכיסו את הרצפה, הכינו מקומות ישיבה, מילאו את קערת המים ואת מנורת השמן. ולאחר מכן הלכו אל הבודהה, ברכו אותו בכבוד, עמדו במקום ראוי ואמרו: "הכל מוכן במשכן המנוחה, אדוני. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון." 1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל משכן המנוחה, שם רחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה והתיישב כשפניו פונות מזרחה וכשגבו מול העמוד ... נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המערבי ופניהם פונות מזרחה, כשהבודהה מולם. והחסידים של פאטליגאמה, לאחר שרחצו את כפות רגליהם נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המזרחי ופניהם מופנות מערבה כשהבודהה מולם. 1.23 אז המכובד פנה אל החסידים של פאטליגאמה: "בעלי - בית, ישנן חמש סכנות לאדם עם מוסר קלוקל, אשר נכשל במוסר. מה הן? (1) ראשית, הוא סובל מהפסד ... שמיימי. אלו חמש ההטבות לאדם עם מוסר טוב, המצליח במוסר." 1.25 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את חסידי פאטליגאמה עם שיחת דהמה אל תוך הלילה. לאחר מכן הוא שחרר אותם אותם באומרו: "בעלי - בית, הלילה קרוב להסתיים. ...
מתנה שבעת חיזוק הביטחון העצמי שתיקה טעות חושים מוסריות אושר
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3
... - המסורת הבודהיסטית מכירה בכך שנמצאים בעולם גם מספר עצום של יישויות בלתי נראות לאדם. כאשר מדקלים את הטקסטים של הלימוד, מאמינים כי יישויות רבות נמשכות לשמוע את דברי הבודהה ולכן רואים בכך פעולה בעלת סגולות רבות. מלבד ... לזיכרון, משמעותם העמוקה מתגלית, והידע שהם מכילים הופך פעיל ושימושי, אחרת יש לאדם רק פיסות מפוזרות של אינפורמציה. רק באמצעות הזיכרון החלקים האלו מתחברים לכדי ידע אמיתי. הבודהה מתאר את שלבי הלימוד המתחילים בכך שהתלמיד ... עושה מאמץ עילאי, אז בעזרת תודעה מכוונת היטב ובאינטנסיביות, הוא מגשים באמצעות הגוף את האמת העליונה ורואה אותה באופן חודר באמצעות חוכמה. (שוורץ, 2006, סוטרת צ'נקי 102) הבודהה רואה בשינון חלק בלתי נפרד מהדרך להבנת הלימוד, על החניך לזכור את ששמע ואז לבחון את הדברים במחשבתו ולאור ניסיונו. יש לזכור שבזמנו של הבודהה, לא היו ספרים או חומרים כתובים בהישג יד ועל כן לימוד מספר לא היה כלל אפשרות. לכן הדרך היחידה להעברת המידע הייתה בעל - פה, וכדי שחניך ילמד היה עליו לזכור את שנאמר ולכן מתוך כורח תלמידיו של הבודהה למדו בעל - פה את הוראותיו. שינון קשור בקשר ... שינון הוא ספיגה אינטימית של טקסט, והיכולת לצטט או לדקלם קטע מהזיכרון הוא משאב רוחני שמתחבר ישירות כפעולה של הגות, אמונה עיון והרהור. " (Graham, 1987, 160) כאשר שאלו את הבודהה מה הדבר שמסייע ביותר להבנת המשמעות, הוא טען ... אזי סביר שהטקסטים יהיו חלקיים, שגויים, או יעלמו בכלל. אם כך כשל באחד הצדדים מפסיק את ההעברה ובכך את התקשורת של הטקסטים. המסורת יצרה מערכת מאורגנת ושיטתית החל מימיו של הבודהה ובהמשך באמצעות תלמידיו. מטרה של המסורת הייתה לימוד של חברי קהילת הנזירים עצמה ולימוד כל ההולכים בדרך והמתעניינים לרבות גם אנשים בעלי אמונות ממסורות אחרות. הלימוד של הבודהה היה תמיד פתוח לכל, ולכן המסורת השתדלה להפיץ ולאפשר את זמינות הלימוד בכל מקום בו הגיעה, כך שהתקשורת מעולם לא ניסתה להיות מוצפנת או חבויה, אלא פתוחה וזמינה. הטקסטים של שיחות הבודהה ותלמידיו ניחנים במאפיינים המוכוונים לקלות ... באמצעות כשרונם ויכולת האנושית של הנזירים כמעט באופן בלעדי. באופן סכמטי נוכן לייצג את ההעברה של הטקסטים כמערכת תקשורת באופן הבא: על רצף הזמן נוכל לראות את התהליך שהחל בבודהה, המשיך בתלמידיו הראשונים שיצרו נוסח אחיד ... ועד היום כמערכת תקשורת אוראלית מאורגנת ומוכוונת בעלת מאפייניה יחודיים תוך פיתוח מערכות בקרה לשימור ודיוק. מערכת זו קיימת כבר למעלה מ - 2500 שנה ומבוססת על דברי הבודהה והמסר שבלימוד שהציג. העברת מסר זה נעשתה ... של ה'בהאנקה' שרובם היו נזירים שהקדישו עצמם למשימת שימור הלימוד במדוייק. בעבודה זו נבחנו שלושת האספקטים של מערכת התקשורת הבודהיסטית - פעילות המסורת הבודהיסטית החל מהבודהה ותמיכתה בלימוד, מאפיינים יחודיים של הטקסטים האוראליים, ומערכת השינון שפועלת בקהילת הנזירים. הבודהה עצמו היה מעוניין בשימור התורה ולשם כך ניסח את הלימוד בפורמולות ותבניות הקלות להבנה ולזכירה בעל - פה מאחר והמדיום האוראלי היה האמצעי העיקרי ללימוד כמו גם להעברת מידע. בנוסף הבודהה יצר מערכת משמעת לקהילת תלמידיו שיכלו לשאת ... ומאפיינים של אנליטיים ופדגוגיים של רשימות ממוספרות, ניתוח הדרגתי, שאלות ותשובות ומאפיינים פואטיים של משקל וחריזה. הפורמולציה של הקאנון מצביעה על לימוד מתודולוגי שיצר הבודהה, אשר לאחר מותו שימש כמורה עצמו. המסורת יצרה ... נזירים אחרים או בין המורה לתלמיד מונעת חוסר דיוקים בהיבטים המילוליים ומונעת חוסר הבנות בהיבטים תוכניים בהתאמה. המסורת יצרה מערכות לשמירת האותנטיות בהתאם להוראותיו של הבודהה, ביניהן ארבעת הסמכויות (maha-padesa) ... כתבניות לימוד מסורתיות ולכן מושג האותנטיות אינו האמת ההיסטורית אלא ההתאמה שלו ללימוד כמכלול אחד ולמציאות הנצפית. על אף שהטקסטים הועלו על כתב כ - 400 שנה לאחר מות הבודהה עדיין המסורת האוראלית המשיכה כמדיום המרכזי ... ההעברה האוראלית, יתרונות אלו מסבירים את העוצמה והחשיבות של המאפיינים האוראלים בייחוד בהיבטים פדגוגיים אשר ממשיכים לתחזק את מפעל ההעברה רב השנים. התרבות האוראלית ראשיתה בבודהה שלימד את תורתו בדיבור ולא המליץ על כתיבה ... וכן למידה של הטקסטים בהיבטים פילוסופיים או של הפרשנות המהווה מודל חיקוי לחניך בדרך החשיבה והשקפת המציאות ומשמשת אותו להעלאת טענות בדיונים שונים. 3. הבנת הלימוד - הבודהה אמר ששינון הוא כלי שמסייע ביותר להבין את ... ניתן לראות כיצד מסר שנוצר לפני כ - 2500 שנה עבר בהצלחה מרובה עד היום תוך שימוש באמצעים שונים לשימור, הפצה, ובקרת דיוק. ההצלחה נובעת הן מהניסוח הפורמלי שנעשה על ידי הבודהה עצמו, ובהמשך ניסוח ועריכה מדוקדקים של ... Oriental Society, Vol. 85, No. 1, pp. 111-115 (American Oriental Society) שוורץ, שי (2008). דהמפדה, פיסות של אמת. הוצאת דהמדאנה, ישראל שוורץ, שי (2006). מה עוד אמר הבודהה, מבוא ללימוד ותרגומים מהכתבים הבודהיסטים, שי שוורץ, ישראל. שוורץ, שי (2004). מה אמר הבודהה, תרגומים מהכתבים הבודהיסטים, שי שוורץ, ישראל. מקורות באינטרנט Mettanet - Lanka (Pali Scripture) <> מה אמר הבודהה, הוצאת דהמדאנה << http://www.buddha.co.il>> ... של חכמה ארצית. [6] סוקטה - מילולית: 'מה שנאמר היטב'. [7] In Heyer, 2003 [8] In Veidlinger, 2006 [9] In McWhirter 1986, 22: Veidlinger, 2006 [10] דהמה - הלימוד של הבודהה. [11] תהרוואדה - מילולית: דברי הזקנים או ... ופחות להעברה אוראלית [13] הזרם הבודהיסטי שהתפתח מאוחר יותר ומכונה 'המרכבה הגדולה' מאחר ומטרת ההולכים בו להגיע להארה בדרך הבודהיסטה (bodhisatta), כיישות המיועדת להיות בודהה בעתיד. [14] מילולית: 'לומר מה הפירוש'. ... 1990: Bizot, F. (1976) Le Figurier a cinq branches, Publications de lecole francaise de lextreme-orient, vol. CVII, Paris. [17] אננדה (Ananda) היה העוזר האישי הידוע של הבודהה במשך שנים ארוכות. [18] 'שומע' הוא אדם שמגיע לדרך כאשר הוא שומע את הלימוד מפי הבודהה או תלמידיו, רק הבודהה גילה את הדרך בזכות עצמו ללא מורה. [19] סנגהה היא קהילת הנזירים והנזירות, תלמידיו של הבודהה. המונח מורחב גם לקהילת כל המתרגלים ההולכים בדרכו של הבודהה [20] תרגום מתוך שוורץ, 2004. ע. 27 - מקור: ...
חוסר הבנה תקשורת קושי מושגים חשוב ביותר חכמה להפיק להתווכח על המחיר
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהה, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהה, איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, מומחה, יועץ טיפולי בנושא בודהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 29_03_2024 השעה 10:22:24 - wesi4