תורת הקבלה - לראות אור (ביאור מהסתר לגילוי) סימן ח: יום השביעי.... יותר. (ליקו"מ ח"א, ס) ועל כן ההעדר קודם להויה. ששת ימי המעשה = תפיסת הנפרדות, = תשובה מיראה. שאין לו ניחא, כי פעם טמא ופעם טהור כשר ופסול, אסור ומתר וזהו בחינות ששת ימי חול. רק לפעמים נופל לו הרהור תשובה [מהרהר בבחינת התכלית, בחינת אחד] ומתחיל קצת בעבודתו יתברך ואחר כך נופל מזה ... ואחר כך הוא חוזר ונתעורר וחוזר ונופל וכן משתנה בכל פעם מטוב לרע ומרע לטוב זאת התשובה היא בחינות ששת ימי החל שהם בחינות כשר ופסול וכו' כנ"ל כי הוא גם כן פעם כשר ... ופעם טהור וכו' כי אין לו ניחא. (ליקו"מ, ח"א, לט) שבת = בחינת תכלית = בחינת אחד = תשובה מאהבה = כשעושה תשובה שלמה, שהיא שבת כמו שכתוב: "ושבת עד ה' אלקיך", תשובה שלמה הוא בחינות שבת, שיש לו ניחא כי 'בא שבת בא מנוחה' שיש לו מנוחה מכל וכל, ונדחה הרע לגמרי ותדע נאמנה, שתשובה שלמה הוא בחינות שבת. כשעושה תשובה שלמה, זהו בחינות שבת, כמו שפרשנו וזהו בחינת משה משיח שהיה בידו להפך מרע לטוב, ... (ליקו"מ, ח"א, לט) שאלה: כיצד ניתן בפועל להתעלות מבחינת ששת ימי המעשה לבחינת שבת? תשובה: על ידי המשכת קדושת השבת אל ששת ימי המעשה, על ידי זה בעצמו נדחה זהמת הנחש ... ח"א, לח). שאלה: כיצד ניתן בפועל להמשיך את בחינת שבת אל בחינת ששת ימי המעשה. תשובה: על ידי אמת. שיהיה דובר אמת בלבבו. כמו שכתוב: "אם תשיב משבת רגלך" הינו כמו ... תוך פנימיותו וגילה את שורש רצונו. שאלה: כיצד ידע האדם שהגיע וגילה את שורש רצונו? תשובה: כאשר האדם ירצה דבר אחד בלבד. = רצון אין סוף. להעמקה: גן עדן - מהו תנאי הכניסה ...