... בשרשרת מידע. להבנת התכונה הזאת אשחזר איתכם תרגיל מוצלח שעזר לי מאוד באחד החיבורים... בואו נקח פוסטר מסויים שמודפסת עליו
תמונה מוכרת לכם כתמונת המונליזה. לא יודע כמה שווה תמונת המונליזה אבל בשביל להבין את המונח שלנו עלינו לקרוע אותה! בואו נאזור אומץ ונקרע אותה בידינו הרועדות וללא מספריים לארבע חתיכות, ונחבר את ארבע היחידות האלה על השולחן בלי דבק; אינני חושב שהדבר ישפיע על זיהוי
התמונה, כולנו נזהה את המונליזה הקרועה על השולחן. עכשיו בואו ניגש לשולחן ונרחיק את ארבע החתיכות - האחת מהשניה כשני ס"מ אך באופן יחסי ושווה, ונסתכל שוב על היצירה שלנו... ואף עכשיו אני ... היחסי אך נשים את ארבע החתיכות במרחק של ק"מ האחת מהשניה; העין האנושית חייבת לקלוט את ארבע החלקים ברצף וביחד בשביל לזהות את
התמונה המלאה. אני יודע שהתחלתי לשעמם אותכם, אבל אני מבקש עוד קצת קרדיט וזהו... אשתמש בקרדיט הזה להגדיל את תמונת המונליזה לגודל של 10 מטרים (יש מכונת צילום כזו?), לקרוע אותה למאה אלף ... המידע; לא יכלנו לזהות את המונליזה אם חלקיה במלואם לא היו בטווח הראייה שלנו, כלומר אנחנו ולכאורה אמורים לראות את כל רצף
התמונה בשביל לזהותה, אולם והלכה למעשה התנאי הזה אינו חייב להתקיים בהכרח, כי את רוב שרשראות המידע אנחנו מזהים למרות וחוליות המידע שלהן אינם נמצאות בטווח ראייתנו או בטווח אחד מחמשת ... של שרשרת מידע ומפיק ממנה 10 חוליות נוספות, שני מפיק ע"י אותה הבחינה 20 חוליות נוספות, ושלישי יכול להשלים את מלוא חוליות
התמונה באמצעות אותה הבחינה. את זה האחרון מכנים כרואה לרחוק... בכל אופן, אנו חייבים תמיד להתמקד בתכונת הרצף בשביל לקלוט את המידע של
התמונה, או בשביל לבחון את תכונת הרצף עצמה ולייצר ממנה חוליות נוספות להשלמת השרשרת... פנינו תמיד לאחד - למקום "האחד" בו חוליות המידע מחוברות, רצופות, מאוגדות... אני חייב להצביע על ... אחד בשביל לזהותה ולהצביע עליה. ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד: אנחנו ביום השלישי... ביום השני, היינו
בתמונה המקורית בשנית, זיהיתי - דרך החופן שחפנתי מערימת המידע את הרקיע שיבדיל בין המים אשר מתחת לרקיע לבין המים אשר מעל לרקיע. יוצר הגלגל רקע בעצם יצירתו רקיע בערימת המידע שיבדיל את ... - אל מרחב המציאות מקום משכנה של התודעה האנושית, מי שתזהה את צירוף החוליות של המידע הזה בהדרגה. בזאת סיים מחבר התורה את
התמונה המקורית בשנית, ביום השני. יש בידי האדם איפוא את השליטה המלאה בחומר, ביקום, בערימת המידע. עם כל רעיון ומחשבה ודיעה אני יוצר יחד איתם זיקה עקרונית לשרשרת המידע המלאה שמקשרת את הרעיון והדיעה והמחשבה שלי לכל שרשרשת המידע של היקום, כאשר החצי הראשון שלה נמצא מעלה והשני מטה. זוהי
התמונה השלמה, המלאה. אבל ברצוני להעמיק אל תוך
התמונה הזו ולהתרכז בחלק המעשי שבה; במרחב אשר מתחת הרקיע, ברעיון עצמו, בדיעה בתיאוריה בתורה בגלגל, איך נוצר הגלגל בתודעה האנושית? איך נוצרה המכונית? המנוע... אני יודע מהיכן בא המידע ... נוצר המנוע, הגלגל, איך נוצר הרעיון הגולמי שקדם לגלגל... איך התודעה האנושית קולטת מהמרחב רעיון תקני שיקשר אותה עם שני חלקי
התמונה? וזו תשובת המחבר: ויאמר אלהים יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד ותראה היבשה. זו המקבילה של
התמונה בראשונה: "ויאמר אלהים, יהי אור" ושל
התמונה בשנית: " ויאמר אלהים, יהי רקיע בתוך המים". יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד: אנחנו מדברים על מקבץ המידע אשר מתחת לרקיע; זהו המרחב שעתיד להיווצר בו המנוע והמטוס והחללית וכל ... את חוליות המידע שמרכיבות אותם אל מקום אחד; חיבר ברצף את חוליות המידע שלהם. אני השתמשתי ברעיון הגלגל והמנוע בשביל לבאר את
התמונה, ומחבר התורה השתמש בדוגמת כדור הארץ כרעיון לכל דבר - איך נוצר הרעיון הזה בתודעה האנושית: ויאמר אלהים יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד ותראה היבשה: כך קלט האדם, הלכה למעשה, ... או אז נגלתה לו היבשה; הוא ראה אותה בעיניו, חש אותה בחושיו, נהנה מהרעיון שזה עתה נגלה לעיניו. ויהי - כן: זו המקבילה של
התמונה המקורית "ויהי אור". כך התהווה "החופן" שסימנה לה התודעה האנושית. ויקרא אלהים ליבשה ארץ: לדבר העגלגל שזיהה קרא "גלגל" ולסמל הקידמה האנושית שיבוא בעקבותיו קרא "מנוע", וליבשה ... ונותרו מפוזרות במרחב קרא "ימים": זה המידע הזמין שכבר גודר על ידי ועוד אשוב אליו... וירא אלהים: כי - טוב. זו המקבילה של
התמונה בראשונה: "וירא אלהים את - האור, כי - טוב": בזה הרגע חשה התודעה האנושית את ההנאה שברעיון, שבהמצאה, שבתפיסה, שבתאוריה. כי - טוב: כי זהו מנוע העשייה: תחושת ההנאה ממנה. ובכל זאת ... אפשר להגיד שהוגה הרעיון ולאחר שיצר את הגלגל בפועל - הדמיון שלו לא עצר לרגע... הוא ראה מולו גלגל רב שימושי ויעיל... זו
התמונה הכללית שהתרוצצה בדמיונו, ואם נתקרב עם זווית הראיה ונגדיל את
התמונה הזו - נזהה את העגלה בעלת שני גלגלים הרתומה לחמור... ואם נתקרב עוד יותר עם הזום נזהה את המכונה המכנית הבסיסית שממנה יצאו יתר המכונות. באופן הזה מתפתח הרעיון בתודעה האנושית. ... התורה בחר את רעיון הארץ, אם תרצה את המצאת "הארץ" - אם כל ההמצאות בתודעה האנושית. ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא: אנחנו באותה
התמונה בשלישית ובאותה המקבילה של הפתיח שלה "ויאמר אלהים, יקוו המים... ", אנחנו איפוא באותו האזור הגיאוגרפי של המידע אשר מתחת לרקיע, פשוט היגענו שוב לכאן בשביל למלא את אחת המשבצות החסרות
בתמונה הזאת: איך מתפתח הרעיון והסברה והדעה הגולמיים... אם כן נחזור אל הארץ ונבחין בעזרת מצלמת זום איך התפתחה "ההמצאה" של הארץ בתודעה האנושית. ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא: זו
התמונה הכללית והבסיסית שנוצרה ברגע בריאת הארץ בתודעה האנושית. התודעה זיהתה את הארץ כמקום מקסים ירקרק יפה עם דשא ירוק רב שימושי שעוד יצא ממנו הכל... אם כן, כאשר אמרה התודעה
בתמונה המקורית את אימרתה "יהי אור", היינו כאשר רקעה בערימת המידע את החופן שלה ואמרה "יהי רקיע", או ע"פ
התמונה המורחבת האחרונה - כאשר אספה את מקצת החוליות הפזורות אל מקום אחד ואמרה "יקוו המים" וזיהתה עקב זאת את היבשה וקראה לה "ארץ", בו ברגע היא ראתה את הארץ כמקור כל החיים והרעיונות ... התודעה האנושית בזום הרחוק ביותר. אך לא הסתפקתי בזום הזה וביקשתי להתקרב עם העדשה טיפה יותר... ומזווית ראיה זו נגלית לעיני
התמונה הזאת: עשב מזריע זרע: הדשא שראיתי אותו למעלה מהמטוס שכיסה כמעט את כל עין הארץ - הוא למעשה סוג אחד מסוגי העשב השונים והמגוונים, וליתר דיוק הוא עשב תרבותי ירוק המאופיין בעלים ... נקלטה התודעה האנושית מקרוב כאשר זיהתה את הארץ. וגם בזאת לא הסתפקתי והתקרבתי עם העדשה שלי עוד יותר! כה קרוב התקרבתי וזאת
התמונה אשר ראיתי: עץ פרי עשה פרי למינו: גם "עץ" הוא צמח שמזריע זרע ויודע לשכפל את עצמו ללא סוף, אך המאפיין העיקרי של "עץ" הוא הגזע המרכזי שלו אשר ממנו צומחים ענפים ועלים ופירות... ... כלומר מה הן חוליות המידע שצירופן זוהה ע"י התודעה, ואילו חוליות מידע עברו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון בעקבות החופן הזה.
בתמונה הראשונה הכללית שנוצרה ברגע בריאת הארץ בתודעה האנושית, זוהתה הארץ על ידה כמקום מקסים ירוק עם דשא ירקרק רב שימושי שעוד יצא ממנו הכל... הבה נבחן את
התמונה הזו בעזרת הדירוג המקצועי: התודעה האנושית (החופן שחפנה בפועל): ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא הטבע (מציאות הדברים בפועל): ותוצא הארץ דשא זהו הדירוג הכללי הראשון שכינתי אותו ... שום שינוי בחוליות המידע שהועברו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון עקב החופן של התודעה; חפנה דשא ויצא לה דשא. דשא זה ביטא את
התמונה הכללית שהתרוצצה בדמיוננו... זיהינו ארץ יפה וירוקה וכל סימן היכר שמעבר לזאת יכל לחבל
בתמונה שזיהינו, לכן גם במציאות לא חל שינוי
בתמונה שהתקבלה בפועל - היינו בחוליות המידע שעברו מהרקיע העליון אל התחתון, וכך קיבלנו בפועל ארץ ירוקה עם דשא ירוק. תעיף מבט מחלון מטוס על היבשה ותבחין רק בדשא ירוק, וגם העצים והעשבים ...