... האציליים. " אם כן, בן בעל - בית, הקשב היטב בזמן שאני אדבר. "טוב מאוד, אדוני, " השיב סיגאלה הצעיר. והבודהה אמר: בן בעל - בית, כל עוד
שהתלמיד האצילי הפסיק את ארבעת ההתנהגויות המגונות, כל עוד הוא אינו מבצע פעולות רעות ... מונחה על ידי תאווה אדם עושה רע. מונחה על ידי כעס אדם עושה רע. מונחה על ידי בורות אדם עושה רע. מונחה על ידי פחד אדם עושה רע. אך כל עוד
התלמיד האצילי לא מונחה על ידי תאווה, כעס, בורות ופחד, הוא לא עושה כל רע. כך אמר ... בשני חלקים הוא משתמש לעסקיו ואת החלק הרביעי הוא שומר לזמנים קשים. כך אמר הבודהה ופנה לסיגאלה במלים הבאות: ובכן, בן בעל - בית, כיצד
תלמיד אצילי מגן על ששת הכיוונים? עליו להתייחס לששת הכיוונים בצורה הבאה: הוריו ... ילדים משרתים את הוריהם כמזרח וההורים מראים להם את חיבתם וחמלתם. ובכן, בזכותם מזרח הופך למוגן ובטוח. בן בעל - בית, בחמש דרכים אלו על
התלמיד לשרת את מוריו כדרום: לקום ממקומו לאות כבוד, לדאוג להם, להביע רצון ללמוד, לשרת אותם באופן אישי, להקשיב להם בתשומת לב בעת קבלת ההנחיות. בן בעל - בית, בחמש דרכים אלו המורים המטופלים על ידי
תלמידיהם כדרום, מראים להם את חיבתם וחמלתם: הם מאמנים אותם בדרך ההתנהגות הטובה ... הם מלמדים אותם היטב את כל האומנויות, הם מכירים אותם לחבריהם וידידיהם, הם דואגים לשלומם בכל דבר. בן בעל - בית, אלו הם חמש הדרכים בהן
תלמידים משרתים את מוריהם כדרום והמורים מראים להם את חיבתם וחמלתם. ובכן, בזכותם דרום ... צורות, באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני לוקח מחסה בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. יקבל נא אותי הנעלה לקהילת הסנגהה
כתלמידו בעל - בית שלוקח מחסה בו מעתה ועד סוף חייו. " ...