... הנושא וזה דבר עצום בפני עצמו; ואם נהייה שלושה - הרי זה משהו אדיר שמימדיו בל יתוארו... טמועה בנו
תכונת השיתוף למשהו מהנה... להכפיל את ההנאה ולשתף בה עוד ועוד אנשים. אולם, הסיבה המקורית טמועה בעוצמת הנושא בו אני בוחש, והמדובר דווקא בנושא קשה שכבר השלמתי איתו כאדם מן ... את זאת הוא עושה בעקביות, בנחישות, בסבלנות וברכות המזכירה רכותו של אב וידו המלטפת. אחזור ברשותכם
לתכונה הטמועה בנו -
לתכונת השיתוף; להכפיל את ההנאה ולשתף בה עוד ועוד... נחזור מספר אלפי שנים אחורה. ויום אחד שמה לב קבוצת אנשים לכל
התכונות הללו של מחבר התורה והנגזרות מהטקסט של התורה... הם שמו לב לעקביות המחבר, לנחישות שלו שביקש להחזיר לידם את מפתחות השליטה במציאות ובתודעה ובעניין - מפתחות שאבדו להם ... להתחשבות שלו, לרכותו, לידו המלטפת... הם חשו את חום היד הזאת, נהנו ממגעה המלטף, וביקשו לתרגל את
תכונת השיתוף האנושית הטמועה בהם ולהכפיל את ההנאה... הם דיברו ביניהם בהערצה על המחבר המסור הזה... אהבו אותו, התאהבו בו וביקשו לחבקו להתקרב אליו; ביקשו את קירבתו, ביקשו את ... ואת נפתולי תודעתו... עד כדי כך ביקשו את קירבתו... עד שהתנתקו מהטקסט שלו וגייסו את הטקסט עצמו לטובת
התכונה האנושית שלבשה אותם וגברה עליהם; הם ביקשו להם אל טוב ומיטיב ומצאו אותו בתורה, בחיבור שרק אל יכול לחבר. ב ראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ: בראשית ברא האל הטוב ... לאכול אותה - לא בשביל להתפעל מעוצמתו ולשכוח מארוחתו... מותר היה לנו להתפעל ולתאר ולשתף ולתת דרור
לתכונות האנושיות הטמועות בנו; אנו אוהבים את מי שאוהב אותנו... אך אסור היה לנו לתת דרור בלתי מרוסן
לתכונות האלו כפי שאסור לנו להשמין מאכילת הרבה דברים טעימים ומזינים. כך נולדה היהדות והתורה החלופית שאין לה קשר וחצי קשר עם התורה המקורית. כך נולד החמור היהודי ששם על שיכמו ...