... הורה בוגר מצב תודעה של הילד בשנים הראשונות הילד הוא קטן ותלוי. אין לו מילים שיכולות להביע מובנים. הילד אינו יודע להעריך מבט קשה, ולכן מבט קשה לעברו יוצר בהכרח
הרגשה קשה המתווספת למאגר הנתונים שבאמתחתו על עצמו "שוב פעם אני אשם". ... ובלתי מתפשרות כגון: לרוקן את שלפוחיתו ומעיו. יש תביעה מתמדת מהסביבה - ובייחוד ההורים לדחות הנאות ראשוניות. הנאות אשר הן עבורו תיגמול חיצוני - אישור, תמיכה וליטוף.
רגשות עצמיים שליליים הם תוצר לוואי ראשי של התהליך המתסכל של השתלבות בחברה. על בסיס
רגשות אלה מסיק האדם הקטן מוקדם בחייו - אני לא בסדר. מסקנה זאת נקלטת לצמיתות במוח ואי אפשר למחוק אותה לעולם. בילד יש גם מאגר של נתונים חיוביים - יצירתיות, סקרנות, רצון לחקור ולדעת, דחף לגעת
ולהרגיש ולחוות, ראשוניות של גילוי, הכוח לעשות עוד ועוד דברים. כיוון
שרגשות החדווה נקלטים כל העת, הם יוצרים משקל נגד
לרגשות השליליים. וכנגד מטען הלא בסדר, קיים הבסדר. עם זאת
הרגשת הלא בסדר היא חזקה יותר
מהרגשת הבסדר. כך נוכל לומר בבטחון שבכל אחד קיים ילד לא בסדר. ... מאיימת ומטילה איסורים. מצב תודעה של בוגר הילד מגיל 10 חודשים מתבונן ובודק דברים. הוא מגלה שהוא יכול לעשות לבד דברים הקשורים להכרותו שלו עם העולם, ומתוך מחשבה שלו.
הרגשת היכולת העצמית הזאת הינה תחילת הבוגר. הבוגר מפתח מושגים ... הורה ונתונים שהבוגר עצמו אסף ואוסף. על הבוגר לבחון את אמיתות נתוני ההורה ואת התאמתם לצורכי ההווה, ואז לקבלם או לדחותם. כמו כן עליו לברר את נתוני הילד, לברר אם
הרגשות שבו מתאימים, ואם אינם
רגשות הבאים בתגובה לנתונים אחראיים של ההורה. מטרת הבדיקה ... והפעלה. אם הבוגר ער לקשיים אפשריים, ביכולתו גם להמציא פתרונות מבעוד מועד לאותם קשיים, אם וכאשר הם מתעוררים. עם זאת, בנקודות מסוימות של לחץ מתחיל כל בוגר לזייף,
הרגשות משתלטים עליו, והתגובות הופכות בלתי נאותות. הגבולות בין ילד ... מתארים את סוגי התקשורת והיחסים שאנו יוצרים עם בני אדם. 1. אני לא בסדר - אתה בסדר זאת העמדה הנפוצה שמכוחה מצליחים או נכשלים חייהם של בני אדם. בעמדה הראשונה האדם
מרגיש נתון לחסדי אחרים. יש לו צורך רב בקבלת ליטוף, או בהכרה בקיומו. ... הן תוצאה של עיבוד נתונים בלתי מילולי של הבוגר שבאדם הקטן. הן בלתי מודעות כיוון שנוצרו בתקופה מוקדמת מאוד, עד סוף שנת החיים השלישית. 3 העמדות הראשונות מבוססות על
רגשות ורשמים על סמך נתונים של ילד והורה. העמדה הרביעית מבוססת על מחשבה, אמונה וניתוח. מן הילדות אנו גדלים עם
חוויות ונסיון של ילד והורה שאי אפשר למחוק אותן. מה אם כן תקוותנו ... העיקריות להבעת ביקורתו. להלן מספר מאפיינים גופניים ומילוליים שבאמצעותם יוכל המאמן לזהות את החלקים של ילד, הורה ובוגר במתאמן. מצב ילד: המאפיין ילד הוא התפרצויות
רגשיות, כתפיים נפולות, עיניים מושפלות והתגרות. ביטויים כגון: "אני יודע יותר טוב", "שלי יותר טוב". אלה משפטים שמטרתם להרשים את האחר כדי להקל על
תחושת הלא בסדר. מצב הורה: ידיים שלובות על החזה, נקישות לשון, ... זמנה. שתי המילים: "צריך" ו"חייב" הן כמעט תמיד מילים המייצגות מצב הורה. מצב בוגר: הבוגר נמתח קדימה כאשר הוא מקשיב, תנועות פניו קבועות והוא יודע מתי לאפשר לילד שלו
הנרגש והסקרן להראות את אותותיו. אוצר המילים הבסיסי של הבוגר מורכב ...