... להזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב, יגון ומצוקה. כך הוא המקור לכל מסת הסבל הזו. ועם המחשבה הזו 'המקור, המקור', הופיעו בבודהיסטה ויפסי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם
תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם. 2.20 אז הוא חשב: 'כעת, מהו הדבר שבהעדרו הזדקנות ומוות אינם מתרחשים? מהו הדבר שעם חדלונו בא חדלון ההזדקנות ... בסיסי החושים'... 'עם חדלון ההכרה בא חדלון המנטליות - חומריות'... 'עם חדלון המנטליות - חומריות בא חדלון ההכרה. ' 2.21 אז חשב הבודהיסטה ויפסי: 'מצאתי את נתיב
התובנה להתעוררות, כלומר: בחדלון המנטליות - חומריות חדלה ההכרה, בחדלון ההכרה חדלים המנטליות - חומריות, בחדלון המנטליות - חומריות חדלים ששת בסיסי ... והמוות, הצער, הקינה, הכאב, היגון והיאוש. וכך חדלה כל מסת הסבל הזו. ' ועם המחשבה הזו 'חדלון, חדלון' הופיעו בבודהיסטה ויפסי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם
תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם. 2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ההאחזות: 'כך הוא הגוף, ... - אסווה (sava). חופשי מהם - משוחרר לגמרי, כלומר ארהנט. [33] חשיבה בלבד: אטקאבצ'רו, Atakkvacaro: מעבר להסקה לוגית ולהמשגה. הדבר ניתן להבנה אך ורק באמצעות
תובנה ולא באמצעות חשיבה מושגית בלבד. [34] מתענג בהאחזות: אלייה - ראמה, laya-rma: התענגות בבסיס, כלומר דבר מה שניתר להיקשר אליו. [35] הטבע המותנה ...