... אם פעם אחת הוא היה חווה את אותו המירוץ כמי שמנהל אותו, הוא היה חווה בחירה בחירה חופשית על הכל. דהיינו הוא היה חווה שכל רצונו מלא
בשלמות, ועכשיו הוא ממלא אותו עוד פעם... אם אתה רוצה את מה שקורה ואתה יודע שאתה רוצה את זה, אז אתה עדיין לא רוצה את כל מה שקורה, כי אתה מבין מה זה אומר "לא לרצות את כל מה שקורה" ואוטומתית אתה מפחד מכך שיבוא יום שיקרה ההפך... הדבר היחיד שאדם מחפש, היא להשיג התאמה בין רצונו לבין המציאות, שפעם אחת הוא ירצה
בשלמות את מה שקורה... כשמישהו מנסה להוכיח שמשהו מחויב, הוא בעצם מוכיח שהוא אפשרי, כי הנכונות שלו תלויה בנכונות ההוכחה / בסיבות כלשהן, המחויב עצמו - אין לו הפך, הוא נכון מצד ... הטוב. על אותו משקל, יש כאלה שחושבים שיש "אני" שמפריד בין יש לאין, אבל האמת היא שהנפרדות בין יש לאין היא עצמה ה"אני". אני רוצה את
השלמות = זה שחסר
בשלמות את השלמות חסר את
השלמות... חסר את
השלמות בשלמות=זה ההוא שלא חסר שום דבר, כי להיות חסר משהו
בשלמות, פירושו שאין שום אפשרות שזה לא יהיה חסר, ולכן ממילא אין חיסרון. והחלק השני "חסר את
השלמות" זה עניין החלל הפנוי, שלמרות שיש אני ללא כל חיסרון, עדיין ממנו יש ידיעה חסרה.. כדי להעלים את הידיעה שיש חיסרון אתה צריך שתהיה לך ידיעה שאתה רוצה להיפטר מהידיעה שיש ... הייתה קורית מעצמה. ומהרגע שהאדם חושב שהוא זה רצונו (מזדהה עם רצונותיו החיצונים), אז האדם כבר נעשה "משהו" ואין לו אפשרות להשיג את
השלמות, כי
השלמות לא יכולה להימצא בתוך צמצום ובתוך ישות סופית, ואז לא משנה מה ירצה האדם הוא לא יכול להשיג את האושר, כי גם הרצון לא לרצות הוא עצמו רצון, גם הרצון
לשלמות הוא חיסרון, וגם השגת
השלמות בדמות של היפטרות מהרצון, משאירה אותך בחיסרון, כי עדיין נשארת ידיעת האני, שהיא הבסיס שעליו נבנים כל הרצונות. ואחרי שהאדם שואל את עצמו על הרצונות החיצוניים"למה אני ... יודע שאני קיים", היא שקר, כי ה"אני" הוא קודם גם לקיום הידיעה שהוא עצמו קיים, ואז האדם רואה שה"אני" הוא בעצם חיסרון, אבל הוא חיסרון
מושלם, דהיינו ללא צורת החיסרון היחסי, כי חיסרון
מושלם הוא חיסרון מחויב הוא חיסרון שאי אפשר למלא, דהיינו הוא חיסרון שאין בו רצון למילוי והאדם רואה שהאני שלו הוא כלום ממש, ו"אני רוצה משהו" זה בעצם כמו לומר "החיסרון
המושלם רוצה משהו", לכן אין אפשרות להעלים את האני, כי האני הוא כבר בבחינת איננו. ומי שהוא בבחינת כלום, הוא יכול להכיל בתוכו את כל הרצונות שבעולם, דהיינו לרצות משהו מבלי ...