ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > שכל
עבור לדף >> 1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על שכל...
הצג רק הרצאות    הצג רק מאמרים    מקד את החיפוש בכותרות בלבד    
תקציר⬅ ... חיובי ( בוגר: חלק הבוגר אינו קשור לגיל כרונולוגי הוא מציאת פשרה בין אני ילד לאני הורה לאור איסוף נתונים מעודכנים. זהו החלק של שיקול דעת והיגיון. יש לבוגר יכולת לאסוף נתונים ולנצל מידע חיצוני ופנימי, גמישות בקבלת החלטות. החלק של מודעות ומחשבה מושפע מהשכלה וניסיון ומודע למציאות. צליל קולו אחיד ועינייני. מבע פניו ערני, פתוח ומרוכז. ביטויים אופיינים: אני חושב, אפשרי, כדאי, לדעתי... תפקידיו לטפל ביעילות בעולם החיצון ע"י איסוף נתונים הערכת העובדות הגדרת המצב והצבת אלטרנטיבות. עד כאן ניסינו להכיר ולזהות את חלקי האני בקצרה. ומדוע זה חשוב ומעניין? מה זה יתרום למערכת היחסים שלי? ובכן ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... עצמו, ויבדוק איך זה שמאחדות יכול להיות ריבוי השאלה נובעת רק מחוסר היכולת של האדם להבין שדבר והיפוכו קיימים בו זמנית באותו מקום או אי אפשר בשכל לחשוב שגם ימינה וגם שמאלה נמצאים גם בשני מקומות, ובמקום אחד בו זמנית. והדרך של האדם לקבל תשובה לשאלה הזו, איך יכול להיות שכל ההפכים אחד. הוא צריך להיות ישר ואמיתי עם עצמו, ושיבין שהשאלה היא סובייקטיבית, כי האדם לא יכול להבין בשכל שלו, ולא מסוגל לחשוב שימינה ושמאלה נמצאים במקום אחד ובשני מקומות יחד. ועל האדם לא להניח הנחה שהשכל שלו מבין הכל, אם הוא לא יכול לקלוט שההפכים אחד, זה שהשכל לא מצליח להבין, זה לא אומר שברמה אובייקטיבית זה יכול להיות ככה. וצריך לשאול האם ההפכים הם באמת אחד, במקום לשאול איך? תשאל האם זה באמת יכול להיות, ללא המגבלה של השכל. כאשר האדם מחפש את האמת, הוא לא צריך להגביל את המציאות רק לפי מה שהוא מבין. עליך לנסות להבין את האמת, לא לפי הבנת השכל המוגבל. ושונה, מהתפישה הרגילה שלך תשאל את עצמך, אולי ההפך זה הנכון? אולי הדבר שבשכל שלי אי אפשר להבין, אולי הוא הנכון. וכל הדתות והכתות והאנשים בעולם, משתחווים לשכל שלהם, וגם מי שיגיד שזה לא נכון הוא יסביר לך על האמונה שלו עם טיעון שכלי. בסופו של דבר האדם משתחווה לשכל שלו. ועל האדם שמחפש את האמת, לא לפחד לשחוט פרות קדושות, ולהטיל ספק בכל דבר. ואם נטיל ספק, איך נדע בעצם שזו האמת? קודם כל חפש אותה באופן אובייקטיבי, שאל שאלות, וזכותך להגיד שאתה לא יודע תגיד לפחות את האמת, גם אם לא הבנת, ומאחר שדבר לא לוגי גם יכול להיות אז תגיד שאתה לא יודע, אל תשלול את זה לחלוטין. ומי שיחפש את האמת בראש ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מהפך של התבוננות רפלקטיבית. לכן השאלה שעולה היא: מהיכן יש לך (ולבני אדם בכלל) כתם עיוור כזה בנוגע לחיפוש אחר התשובות הגדולות לשאלות הגדולות? והתשובה היא: השכל שלך. אתה לא חייב עדיין להסכים, אבל רק תפתח את עצמך לרעיון הקצת משעשע שיתכן כי פעילות השכל שלך מפריעה לחיפוש שלך בגלל שה"תשובה" איננה ניתנת להשגה בעזרת השכל. ככל שאתה יותר מעריך את יכולת שכלך לפתור בעיות, כך קשה יותר יהיה לך לקבל את הרעיון הזה. בא נסתכל על שתי דוגמאות. דוגמא מס' 1: תאר לעצמך שמבקשים ממך להסביר בדיבור, את מושג השקט למישהו שחי כל חייו כשפעמון מצלצל ברקע בלי הרף. לא רק שיש הפרעה (הפעמון) אשר הופכת את חווית השקט לבלתי אפשרית, אלא גם כל מילה נוספת מוסיפה לרעש וכך מרחיקה אותנו מהדבר שאותו אתה מנסה לתאר. כפי שתראה, הדבר דומה להפליא לניסיון להשתמש בהיגיון ובמושגים שכליים בכדי להעיר את מודעותו של מישהו אל המצב ה"מואר". לפני שתנסה להסביר "שקט", בטח תחשוב לעצמך "זה לא מושג מורכב... למעשה זה לא יכול היה להיות פשוט יותר. העדר קול. " השיחה תתנהל כך: אתה: מישהו הציע לי עכשיו 20 שקל אם אצליח להסביר לך את מושג השקט. ילד - הפעמון: נאמר לי שזה ... עליה, תוכל לראות פמוט או שתי צלליות של פנים אחת מול השנייה. ראה כי אינך מסוגל לראות את שניהם בו זמנית. למעשה, אתה כן יכול "לראות" הכל בו זמנית, אך ברגע בו השכל בוחר לזהות את צורת הפמוט בתור פמוט, הפנים נעלמות. ברגע בו השכל בוחר לזהות את צורות הפנים בתור פנים, הפמוט נעלם. עכשיו תאר לעצמך שאתה פוגש אנשים שמסוגלים לראות רק את הפמוט. הם אף פעם לא הצליחו "להפוך" את התמונה בשכלם כדי לראות את הפנים. נסה להסביר להם, הנה עוד 20 שקל: אתה: תגידו, אתם מסתכלים על התמונה? הם: כן. יש בה פמוט. אתה: אתם יודעים, זו תמונה מעניינת, מכיוון שאם תסתכלו עליה בצורה שונה אתם תראו פנים. הם: אתה משוגע. אתה: אני לא! פשוט הסתכלו על התמונה בדרך הבאה... החלק הזה של הקו ... אנחנו רק מנסים לדבר כאן. אין ספק שזה יכול להראות כמו פמוט אם אתם בוחרים לראות זאת כך. אתם תוכלו לחזור לראות את הפמוט בעוד רגע אם רק הייתם יכולךים לשנייה לתת לשכל שלכם להשתחרר מההצמדות ל... כדי לראות את הפמוט, הסתכל רק על החלק הלבן. כדי לראות את הפנים, הסתכל רק על החלק האפור. הם: תפסיק! אתה גורם לנו אי נוחות. מה דעתך על זה... אנחנו יודעים מעבר לכל ספק שהתמונה הזו מכילה תמונה של פמוט, אבל אנחנו מוכנים לנסות לראות את ה"פנים" בזמן ... הנוכחית שלנו של התמונה הזו, אפילו לרגע, יחסל אותנו. לך מכאן בבקשה. השיחה הזו נראית מגוחכת, נכון? אתה תראה שזה בדיוק מה שקורה כאשר האפשרות של הכרה מוארת מוצגת לשכל שעדיין לא מוכן לשמוע אותה. הארה רוחנית - איך לצאת מן הדעת בפחות משעה? מדריך להארה - חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... ב"באר היטב" סימן י'". מן הראוי לזכור זאת, בתקופתנו אנו, הנבערת והאפלה, בה אפילו ארגונים, כגון "אנונימוס" (!), מטיפים לסירוס, עיקור וכיו"ב שקצים סדיסטיים ותועבות אפלות... השמיטה: שמיטת - חובות מלאה - שעל כך כבר כתבתי, במאמרי "מיהו יהודי? ", מחדש דצמבר 2008. אהבת - ההשכלה: בניגוד גמור, לשנאת - הידע ולהערצת - הבערות - המקובלות בקרב חוגי חזירות - הריאליטי, של רחוב - שנקין - את - ערוץ - 2 - בעב"ם - הרי באופן מסורתי, מאז ומתמיד היו היהודים מובילי אור - ההשכלה, בכל המקומות, בהם ישבו. גם באירופה הימיביניימית - כאשר רק אחוז קטן בלבד, מן האוכלוסיה הכללית, ידע לקרוא ואחוז קטן עוד יותר מאלה, היה מסוגל לכתוב - אצל היהודים תמיד היה מספר רב (גם אם, כמובן, פחות מאשר בכל חברה מודרנית), של יודעי - קרוא ואפילו, של יודעי - כתוב. גם בימי - הביניים וגם בעת החדשה המוקדמת באירופה, היו ... למיניות: אין דרך לברוח מזה: היהדות (ממש כדתות המונותאיסטיות האחרות, כמו גם הדתות, שבמקורן בהודו) היא דת נקרופילית. עורכת אין - ספור טקסים, לכבד ולהלל ולקלס את המוות (!) - אולם מפחדת, פחד חולני של - ממש, מן החיים וממייצגיהם: המין והרומנטיקה. וכתוצאה מכך, בעוד שכלי - נשק (מביאי - מוות), נחשבים למחזה הולם ברחוב - על חשיפת איברי - מין (מביאי - חיים), תעצרך המשטרה... אין שום דרך להתכחש לכך: במובן הזה, יהדות היא מחלה. ולפיכך, משימתנו במאה הנוכחית, מוכרחה להיות: ניקוי היהדות מכל הרע שבה, לצד שימור הטוב. ויש הרבה מאד טוב ביהדות. צריך פשוט ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מדבר על התפשטות ישירה מתוך המקור האלוהי הנעלם, אלא על תהליך דיאלקטי מורכב המבוסס על מתיחות מתמדת בין הסתלקות להתפשטות (קרי התגלות). המחשבה הקבלית הקדומה גורסת, אפוא, כי תהליך ההתפשטות הוא תהליך התהוות, כשכל מדרגה היא סיבה למדרגה שעתידה להתגלות מתוכה, שעתידה לצאת מהכוח (שבו היא נמצאת מלכתחילה) אל הפועל, ולקנות לעצמה הוויה גמורה בפני עצמה. לעומתה, לפי קבלת האר"י, הסתלקות האור קודמת בהכרח להתפשטותו, למעט ההתפשטות הראשונה בעולם אין סוף, הקודם לצמצום. לשון אחר, כל התגלות חדשה כרוכה בהסתלקות, אשר קודמת לה קדימה הכרחית. הסתלקות זו היא סוד הצמצום. אופן היווצרותו של החלל שבו ישכנו העולמות, בכללם העולם הזה על כל ... הנברא אינו נתון לשליטתו הישירה של האור. כתוצאה ממימוש חופש הבחירה, זוכה הנברא לעצמאות ולאפשרות להידמות לאור ולא להיות נפעל על ידו ללא דעת. בתהליך התפתחות זה משחזר הנברא את פעולות האור על עצמו ובכך רוכש את השכל הפועל - המכונה "מחשבת הבריאה". התפתחות מושג הצמצום מימיו של האר"י בעקבות תורת הצמצום של האר"י נולדו בעיות מספר לגבי האופן שבו ניתן להתאימה לצד האמונה באי השתנות האל. כתוצאה, נולדו שני פתרונות אשר באו לידי ביטוי בעיקר בקבלתו של ר' ישראל סרוג: 1.הבחנה בין "עצמותו" לבין אורו, דהיינו בין עצמות אור א"ס לבין אור א"ס שהוא רצונו להיטיב, וההסבר שהצמצום התבצע ברצון בלבד ולא בבעל הרצון עצמו. 2.הטענה בדבר כך ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לאנשים אחרים, וזה נותן להם הרגשה נעימה. למה זה טוב שאני בלי זוגיות? כי ככה יש לי הרבה זמן עם עצמי להתפתח כי ככה אני לא צריכה לדאוג למישהו אחר וזה פחות לחץ עם מישהו אחר אין לך את הפרטיות שלך את לא צריכה להרגיש רע עם הגוף שלך כי יש לי יותר זמן לחברים ואני לא מתבודדת מהם כי אני מפתחת את השכל שלי יותר ככה אני שמנה אני דווקא רזה. הירכיים שלי נראות נורמלי. הן לא שמנות מידי. השוקיים שלי רזות ויפות. הידיים שלי רזות. הבטן שלי יחסית רזה. אני לא שמנה זה בטוח. והפנים שלי רזות. אני אוכלת כל הזמן. לא נכון. את לא אוכלת כל הזמן. היום בבוקר אכלת סנדוויץ. עם בננה. בצהריים נישנשת פיצה עם קציצות ומרק עדשים. בערב אכלת עוגה פשטידה פיצה וקציצה. וקצת ביסלי וקצת חטיפים. לא כל כך הרבה. בתכלס לא אכלת כל ... הנשמה של האדם ולא את היופי שלו. 13.טבעוני!!! אוכל טבעוני ואוהב לבשל טבעוני! 14.אחד שהיה בקרבי בצבא. זה סקסי. קרבי זה לא סקסי! דווקא ג'ובניק זה סקסי. הוא היה עם בנות בצבא והוא למד להסתדר איתם וללמוד את הרגישויות שלהן ולמד איך מתנהגים עם בנות, וזה אומר שהוא בחור חכם כי הרבה פעמים משתמשים בשכל של אותם אנשים, דווקא קרבי זה לא טוב, יש להם תפיסות שוביניסטיות לפעמים והם חושבים שמגיע להם הכל בגלל שהיו בקרבי והם מחוברים לחברותה קרבית ומעבירים מסרים אחד לשני והם לא תמיד רגישים למדו אותם להיות קשוחים כשאני מחפשת רגישות. 15. למה להביא ילדים 1.לא צריך ילדים. צריך ילדים! ילדים משמחים. זה 2.ילדים זה רע. 3.ילדים זה נטל. זה יותר מידי כסף. 4.יותר מדי זמן השקעה. 5.לוקח מהחופש שלי. 6.לעולם לא אוכל להביא ... נפשיות 4.הרודן שם הוא מעל החוק. דיקטטורה. מי שיש לו כוח עולה לשלטון. טרור. הפחדות. למה? כי המערב לא הגיע לשם, אין התפתחות של מוסר באזור הזה, התפתחות מוסרית. כדוגמת יוון העתיקה. למה אין התפתחות מוסרית כמו שהיה ביוון העתיקה? אולי הקוראן מוביל את הערבים למקומות אחרים. אולי אין התפתחות של השכל והמוח כמו שמתפתח ביהדות. אולי הנצרות התפתחה מהיהדות, וגם שם היתה למידה של מוסר. אבל מאיפה התפתחה היהדות? אם לא מאנשים חכמים? האם אין אנשים חכמים בקרב הערבים שיכולים להיות מנהיגים? מי היה מוחמד? האם כל המנהיגים הערביים הם שליליים? האם היו חיוביים? למה האם המוח שלהם בנוי אחרת? האם הם פחות שווים מאיתנו? למה הם פחות שווים מאיתנו בעיניהם של אנשים מסויימים? 5.האם זה שיש דיקטטורה זה הסיבה לכך שיש את ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הדברים באה, מתוך הסתכלות על המציאות כפי שהיא, וחיזוק ההבנה של האמת, מגלה לאדם דברים חדשים ופתרונות חדשים. התמונה החשוכה מתבהרת ואם היא ברורה היא נעשית חדה יותר. וכפי שאותו מורה הוסיף, במקום שהטכני מתחיל שם נגמר השכל. הוא דיבר על מצב של תרגיל מתמטי, כלומר מבינים תרגיל ואת הרעיון שלו, ומה שנשאר זה לפתור אותו, וכאשר מגיעים לשלב הטכני שם נגמר השכל. והדברים ברורים יותר, כלומר, כאשר אדם מגיע להבנה מכאן נגמר השכל, הרי הדבר הנכון לעשות הוא ללכת לפי ההבנה של אותו הרגע, ומכאן השכל נגמר, ומתחיל שלב המעשה לזרום עם הדברים. וע"י שהאדם מסתכל על המציאות כפי שהיא ע"י זה גם הוא מקבל שכל חדש והבנות חדשות. הזרימה בחיים עם כל מצב מחזירה את האדם לקרקע המציאות ואז יש לאדם יציבות ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת. שאלה: אם אני במקום של אחדות, למה שאבחר לשחק? אליעד: השאלה שלך מראה שאינך יודעת מה היא אחדות, האחדות היא לא משהו שאת נאחזת בו. שתביני שאין דבר כזה אחדות, אז תביני מה היא אחדות. השאלה שלך היא למעשה, למה אלוהים ברא את העולם? איך מהאחדות נוצרת ... עוד שאלות. ולכן התשובה היחידה היא שאין שאלה. לך בראש יש הבדל בין מה שהיה לפני הבריאה לבין מה שיש אחרי הבריאה, את מבדילה בין רצון לשחק, לרצון לא לשחק, אם היה לך שכל, היית מבינה שאין הבדל בין לשחק ללא לשחק. אם היית מבינה מה היא אחדות, אז לא הייתה לך שאלה. את חושבת שאחדות נפרדת מנפרדות. אבל למעשה אחדות ונפרדות זה אותו אחד. אחדות זה לא הפוך מנפרדות. אחדות זה הבנה גדולה, או השיגעון הכי גדול בעולם, שלא מפריד בין שום דבר. את רואה תפוז או שני תפוזים, זה אותו הדבר. אז אם אין הבדל בין אחד לשניים, אז אין הבדל בין לעבוד או לשבת ולא לעשות שום דבר. יש שכל שהוא מעבר לכל, ששם אין הגדרות. שאלה: איך אני מגיעה לשם? אליעד: בשכל זה קל, אפשר להוכיח לך שהכל אחד. השאלה איך את מגיעה לשם בחוויה. בחוויה זה על יד אמת ביום יום. אם את בחיי היום יום תכריחי את עצמך להבין את עצמך, את בסוף תביני, שאם את אוכלת או לא אוכלת זה אותו הדבר. מה זה אומר, לא תהיה לך שאלה למה לאכול ולמה לא לאכול. בעין שלך את תראי, למרות שאת ... רק את העולם הזה, אבל ברובד אחר בתוכך אתה רואה גם את כל שאר האפשרויות. אז אתה לא באמת נאחז בצורה הספציפית הזאת. עכשיו נראה את עליסה בארץ נפלאות. שימו לב שבכל דבר יש שכל. יש תהליכים בסרט וזה מתאים לחיים שלנו. בכל אחד מאיתנו יש את עליסה, המורה שלה, הארנב וכו', כי בתוך האדם יש את כל הכוחות. המורה שלה מנסה להוסיף לה מידע, מלמדת אותה היסטוריה, כל הדברים שלא מעניינים את עליסה. עליסה לא מתעניינת במה שהמורה שלה מלמדת ואומרת לה שהיא מקשיבה. מה זה מייצג? לאדם יש חיים שלמים, וכולם מדברים אליו, הבוס שלו, אשתו, והוא אומר, כן אני מקשיב, שלמעשה הוא לא מקשיב, כי העולם לא מעניין אותו, לא מעניין אותו מה שאומרים לו. בשכל עליסה שומעת את המורה, היא באמצע שיעור, אבל בתת מודע היא חווה שיש סביבה עולם שלם, ולכן היא מדוכאת מהשיעור הזה. מצד אחד היא נמצאת במקום פתוח מלא חיות ומצד שני מצמצמים אותה בסיפורים על ההיסטוריה. הסבל הכי גדול לאדם זה היסטוריה, כי הוא נושא על הגב שלו את כל מה שהיה. היסטוריה זה ... יהיה להפך, מה שכן יהיה לא, ומה שלא יהיה כן. המורה אמרה לה שזה לא הגיוני, אז עליסה אמרה שאם זה לא הגיוני, אז זה מה שהיא רוצה. כמו שאתה חוקר את עצמך, ומבין שזה נגד השכל, שזה לא הגיוני, לדעת את אלוהים. ואז מגיעים להבנה שצריך לחשוב נגד השכל. שזה גם וגם, שאין הבדל בין כלום. בעולם של עליסה, החיות ידברו באותה שפה, כך שזה סוג של אחדות. עליסה אומרת, בעולם שלי, מה הכוונה? אלוהים אומר העולם שלי, בעולם שלי יש חווית האלוהות, השמש זורחת בשבילי, הציפורים מצייצות לאלוהים, האלוהים הוא המלך. זאת החוויה של האלוהים, שזה ... למים, סתם פעולה סתמית, זה המקום שבו האדם מתמסר ליום יום, לסתמי. מצד אחד היא רוצה את ארץ הפלאות, ומצד שני היא סתם מכניסה אצבע למים, למעשה פעולה אקראית, פעולה בלי שכל. ודרך פעולה זאת הכל מתהפך לה. תארו לעצמכם שיש תודעה גם לעליסה שמשתקפת במים. אבל היא לא באמת קיימת, היא השתקפות של משהו אחר. זה כמו האדם, שהוא כאילו קיים, אבל הוא רק השתקפות של משהו אחר. כמו בדימויים בספרים, אומרים שהירח משתקף במים, אבל הוא כאילו לא תופס מקום. זה אומר, שאמנם ... פנימי, ויש יותר פנימי, עד שמגיעים להבנה שהכל אחד. כול מה שמוסבר פה, זה מה שכול אדם, עבר, או עובר או שיעבור את זה. היא למעשה פעם ראשונה חווה התגלות של משהו מעבר לשכל. לראות ארנב עם מקטורת ושעון, זה מעל השכל. אבל בפעם הראשונה שהיא רואה את זה, היא לא חווה שזה מעל השכל, זה נראה לה עוד משהו משעמם בחיים, ואז זה פתאום מתחלף לה, היא לא רואה עוד דבר מת, היא רואה דבר חי. מה זה אומר? כאשר האדם חוקר את היש ואת האין, בסוף הוא מגיע לנקודה שזה גם יש וגם אין, והוא כל כך רגיל שהכל לא מסתדר לו, אז הוא אומר, טוב, זה גם יש וגם אין, אבל פתאום הוא מתעורר ... ויותר כדי לעבור דרך הנקודה. מה שאנו מסבירים עכשיו הוא, שככול שיש לאדם יותר הקדמות, כך הוא מבין יותר טוב מה שקורה כאן. ככול שיש לאדם יותר הקדמות כך הוא יוכל לראות את השכל הזה בכל דבר. איך זה עובד? אנו רואים תהליך וזה עושה אסוציאציה לתהליך אחר. למשל שני אנשים רבים. אפשר לראות שמאחורי אחד מהם יש פילוסופית חיים שלמה, וגם לשני יש פילוסופיה אחרת, או העדר פילוסופיה, שזוהי צורת חשיבה. ואז למשל כשאתה רואה שני אנשים רבים, זה לא שני אנשים רבים אלא שני צורות חשיבה שרבות, שני חלקים של אלוהים שרבים. ואם זה נראה לך מריבה שטותית, אז יש בזה הרבה שכל, כי אם זה באמת היה שטותי, הם לא היו רבים על זה. עד כמה עמוק אתה נכנס להבין את עצמך, כך אתה יכול להבין כל דבר. היא מגיעה לדלת קטנה עם וילון. הוילון הכוונה שהוא המחיצה, מה שאת מרגישה שאת לא יכולה לעשות, זה מה שאת צריכה לעשות. מה שאת הכי לא מבינה, את זה את צריכה להבין. מה שהכי ... והמנעול אומר לה את גדולה מדי, זה בלתי אוויר. מה הכוונה? הכוונה שאת לא יכולה לעבור כי יש לך אגו גדול. זה מה שנאמר למשה, לא יראני אדם וחי. אתה לא יכול להיות גם בשכל של המציאות וגם להיות קיים. אם אתה קיים, אז אתה נפרד מהמציאות ולא יכול להבין אותה. ואז הוא אומר לה, שתשתמש בבקבוק שעל השולחן. ואז הופיע שולחן עם בקבוק. למעשה מה שהיא חושבת מופיע. ואז היא שותה ונעשית קטנה ביותר, ולמעשה היא בגודל המתאים, מה זה אומר? אם אתה רוצה להסתכל מה היה לפני ... הנכונה. המפתח הכוונה לאמת. כולם חושבים שאם תהיה להם ענווה הם יצליחו, אבל הרעיון הוא שלפני שאתה עובר תהליך של צמצום האגו, תבדוק אם בסוף, התהליך ייתן לך משהו. תבדוק בשכל, למה אני צריך עכשיו להתאמץ עשר שנים כדי שיהיה לי רצון להשפיע, אם אני יודע שאפילו אם יהיה לי אותו זה לא יעזור? המפתח בעיני הוא ההבנה, האמת, הוא הדבר שבלעדיו לא תוכל להמשיך, אפילו אם תקטין את האגו שלך. אז מה עושה אדם שנתקע? ואז היא גודלת מאוד מאוד, ובועטת בו. מה זה אומר? שאין ... הזה דופק אותם. כמו שהנחש אמר לחווה, אתם תהיו כאלוהים, תבדילו בין טוב לרע. האדם יכול להיות בגן עדן, במקום שבו הכל אחד. אבל אנשים אומרים לו, האם זה טוב מצב שאין בו שכל? לא. בו תבדיל בין טוב לרע, והסקרנות להבין היא זאת שדפקה את האדם. אבל זה לא רע רצון להבין, כולנו פה כי יש לנו רצון להבין. אם אתה סקרן עד הסוף זה טוב, או שאתה בכלל לא סקרן וזה גם טוב. שאלה: אבל הצדפות היו צעירות והיה להם רצון ללמוד, אם הם היו שומעות לצדפה המבוגרת והיו נשארות ... מנסות לגרום לה להבין שיכול לקרות רע בגלל הסקרנות, אבל עליסה אומרת, שהסקרנות לא הייתה טובה לצדפות, אבל זה לא קשור אליה. למעשה אומרים לאדם, אל תהיה סקרן, אל תשתמש בשכל אם אתה לא מורשה, אבל מי אמר שאתה מורשה למה שאת כבר משתמש? למעשה אומרים לאדם, תשתמש אבל חלקית, תאמין חלקית, תחקור חלקית. עליסה מרגישה רע, ולכן הסקרנות מובילה אותה, אבל אומרים לה, אל תלכי אם הסקרנות עד הסוף, את יכולה לקרוא ספרי היסטוריה, שזה יכול לספק סקרנות חלקית, אבל אל תלכי ... והיא נכנסת לבית שלו להביא לו את הכפפות. והיא אומרת, איפה הארנב יכול היה לשים את הכפפות. למעשה היא מנסה לחשוב כמו הארנב, שזה משל לאדם שמנסה להבין את הבריאה לפי השכל של אלוהים. כמו אם הייתי אלוהים, איך הייתי מקבלת החלטות? נסי לחשוב מהעיניים של אלוהים, מה האינטרס שלי לברוא את העולם? ואז עליסה אוכלת עוגייה ושוב היא נעשית גדולה ביותר. והארנב ודודו חושבים שהיא מפלצת. ואז דודו אומר, מה שצריך זה סולם, ומגיעה לטאה עם סולם. זה מראה שהכל קיים, ... ואפילו אם היה רואה, זה לא פוטר את האדם עצמו לרצות לראות את אלוהים. כשאני אומר שהיהודים הולכים אחרי אדם שאמר שלא הבין את אלוהים, זה למעשה כל אחד ואחד שהולך אחרי השכל שלו, למרות שהוא יודע שהשכל שלו לא באמת מבין. הרי אתה יודע שאתה לא מבין, אז מה אתה כל כך רץ ליישם את התובנות השכליות שלך. השכל שלנו אומר לנו, אני לא באמת יודע מה הולך כאן, אבל למרות זאת אנחנו רצים אחריו. אם השכל אמר, האם אנחנו חייבים לעשות? ללכת אחרי השכל זה כמו ללכת אחרי אדם עיוור. ופתאום לדודו עלה הרעיון לשרוף את הבית, כדי להציל את הבית מהמפלצת. מה זה אומר, שבעצם זה שאתה רוצה לדעת את האמת, "הרוצה לדעת" בעצם מונע ממך לדעת את האמת. כמו הרצון להיות מאושר, הרצון הזה הוא הסיבה שאתה לא מאושר. והארנב שחושב שיש מפלצת, הרי לפני ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... אתה לא יכול לתפוש הכל כי יש לך גבול, כי יש לך קיבולות מסויימת. אבל מי שהוא בן אדם רוחני שהוא עושה עבודה מסויימת עם עצמו, הוא לא תופש מקום כלומר הוא יכול להכיל הרבה דברים. רוחני זה חושב בצורה מופשטת חושב חשיבה על המהות של הדברים ולא על צורות. יש שכל של מהות ושכל של צורה. השכל שלנו מוגבל מבחינת הצורה. כלומר יש גבול כמה בן אדם יכול לזכור צורות. כל אדם הוא לבוש של אלוהים, לא אלוהים עצמו. כלומר אדם הוא אלוהים מצומצם כי הוא בתוך גוף, הוא יכול לדבר. האלוהים האוניברסלי אי אפשר לדבר לנהל איתו שיחה באמת. באופן כללי אף פעם לא הייתה הסכמה חד משמעית על שום ... היה עוד מקום ועוד זמן. הדבר הזה שדיברנו עליו עד עכשיו הוא הבנה בסיסית. כלומר כשאתה רואה מולך קיר / משהו אתה צריך להבין שזה עשוי מכלום. כלומר שכרגע זה גם לא קיים, בו זמנית! וזה משנה בעצם את תפישת המציאות כולה. ולמה? כי כל תפישת המציאות מושטטת על השכל האנושי. והדבר היחיד שהשכל האנושי לא יכול לעשות אותו - הוא לחשוב על דבר והיפוכו. שזה היש והאין בעצם. כלומר כל השכל שלנו של בני האדם שמבין הבנות הוא משובש כי הוא לא משקף את המציאות האמיתית. כך זו התודעה האנושית. אז השאלה הנשאלת - שאם המעטפת (המציאות) שהיא מחוייבת שהיא שווה לכלום בעצם מהווה את הזמן והמקום? (שהם בעצם לא מחוייבים). איך מכלום בלי פוטנציאל נוצר משהו? הקושיא הזו נובעת, רק משום המחשבה השגויה שהאדם מייחס לאין. כאשר האדם מתבונן אל תוך המציאות הוא בעצם מקבל שכל חדש שהוא לא נתפש בהיגיון שלנו היום יומי של בני האדם. למרות שהוא בטוח שהאין הוא איננו לגמרי, הרי שבפועל גם האין הזה, גם הוא משהו. ולא סתם משהו, אלא הוא המשהו שהוא ההוויה של כל מה שישנו, כך שבעצם, אין כאן שום שאלה כלל. ולכאורה כל הקושי להבין את התהוות היש מהאין הוא רק בגלל תפישת האדם ... אומרים שהעולם נוצר בצורה אבולוציונית כלומר שהאדם פעם היה קוף וזה לא הגיוני לחשוב כך כי זה לא יכול לקרות. על פי אליעד כהן - כשאתה אומר על מישהו שהוא טיפש או על משהו שהוא טיפשי הפירוש של זה הוא שאתה לא מספיק חכם להבין למה גם הוא צודק (הוא לא אומר שכל הטיפשים צודקים, הוא אומר שכל רעיון בעולם יש מאחוריו חוכמה כלשהי. אין שום רעיון שהוא רק טיפשי). גם היהדות ברעיונות הכי מטורפים שלה יש בה המון חוכמה. לדוגמה מצוות עבירות חוקים ועוד. המדענים יכולים להסביר לך מה החוקים אבל הם לא יכולים להסביר לך לעולם למה הם ככה ולא אחרת. יש חוקי טבע (אש שורפת, חמצן של בני אדם ... יכול להיות ולהרגיש את השלמות (שלמות הכוונה זה הכל), ולמה? לדוגמה אתה עכשיו נמצא בים, אז אתה לא במדבר, אם אתה גר בקומה 7 זה חיסרון / יתרון ביחס לקומת קרקע וכו,. העניין הוא שהמשחק של החיים כאן זה להגיע לשלמות. אדם חושב שאם הוא יתחתן, יהיה לו כסף, השכלה הוא יהיה שלם ואז הוא מגלה שאחרי שהוא משיג את זה שזה עדיין לא חווית שלמות. אז איך עושים שכן נרגיש את זה? לפי רבי נחמן מברסלב "אני חיי חיים טובים שאין בהם שום חיסרון בשלמות, שאין שלמות אחריה". - זאת אומרת לא בשלמות כאילו (כמו שאנשים לדוגמה מסתכלים על חצי הכוס המלאה, או אומרים ... הדבר! יודע שהוא קיים: הוא בנפרדות. לא יודע שהוא קיים: אין לו חיסרון והיתרון ואז הוא חווה שלמות מבלי לדעת שהוא קיים. גם אנשים שחוו חוויה של מוות קליני מספרים שראו או חוו דברים כלשהם. דברים אלו הם בעצם הפחדים שלהם. כל אחד דמיין את הפחדים שלו. אחד שכל חייו הרגיש שהוא בן אדם טוב אז אחרי שהוא מת הוא הרגיש שהוא נכנס לגן עדן. ומישהו שכל החיים שחשב שהוא פושע אז ההפך. אי אפשר לדעת באמת אם החוויות הללו מופיעות גם לאחר המוות באמת, או רק במוות קליני. רבי נחמן אמר "אין אדם מת וחצי תעוותו בידו" - כלומר אם תוכל לשלוט ברצונות שלך, כל רצון - אז אין אדם מת - כלומר אתה לא מרגיש את המוות. המטרה היא לא להיות תלוי בכלום בעולם ... אתה צריך לבדוק למה הוא נכון רק באופן יחסי ולראות גם כן את שאר הזוויות שלו. לדוגמה אני בטוח ש... לגור ליד הים זה טוב.. עכשיו תהפוך את זה. למה אני בטוח שלגור ליד הים זה לא טוב ולא רע. ולמה אני בטוח שלגור ליד הים זה רע! אם הצלחת להביא את עצמך למצב שכל מחשבה שעולה לך בראש אתה מבין למה זה טוב למה זה רע ולמה זה לא משנה - זה בעצם הכפתור של לצאת החוצה מהמשחק. ואז אין לך צמצום! והמטרה היא שהמחשבות שאתה תרגיש כלפי הצדדים יהיו באותה עוצמה כולן. לא להיות משוחד! בשל כך אתה הרבה פעם במציאות שלנו צריך להטיל ספק בחושים שלך כי החושים שלך ... לא יוכל לגבור! כי לעבוד על החושים זו הדרגה הכי קשה. המטרה היא להטיל ספק! תמיד לחקור! כך מגיעים לאמת. כך אתה מתאחד עם המציאות כפי מה שהיא בלי שום שיפוטיות. שיטת ההיפוכים היא לתרגל את זה - מה ההפך? אולי כן אולי לא? אתה בטוח? אליעד טוען - שהרגש והשכל אמורים להיות משונכרנים! כלומר אם אתה לא מרגיש את מה שאתה מבין אתה גם לא מבין וגם לא מרגיש! אין דבר כזה אני מבין ולא מרגיש או מרגיש ולא מבין. ככל שאתה מבין יותר אתה מרגיש יותר את מה שאתה מבין. ההבנה משנה את החוויה. אתה מבין ואז אתה מרגיש! אנשים שיש להם ריבוי אישיות יש אצלהם ... המנגון שבתוכך. שעולות לנו מחשבות של יש לי / אין לי, צריך להתבונן מה קורה לנו בראש מאחורה לנתח את החוויה ולראות אותה בפרופורציה נכונה כלומר זה לא רק יש לי וזה לא רק אין לי. התרגולים זה לא בזמן אמת! זה לפני שקורים לך הדברים! צריך לעשות התבוננות שכלית ורגשית יחדיו! הבנה ורגש יחדיו. ככל שאתה יותר בטוח שאתה חייב להרגיש טוב - כך אתה בעצם גורם לעצמך להרגיש רע כשהמציאות לא כרצונך. אם אתה אומר לעצמך אני חייב שהחיים שלי יהיו מושלמים אז כל דבר קטן ממרר לך את החיים. המטרה היא להזדהות עם כל מחשבות אפשריות. שהוא יוכל לא רק לא לסבול מזה ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... ב. א. ינון = יו"ד - נון י - נון. נון שער החמשים, האידיאל היהודי. ינון, שמו של המשיח. "אחכה לו בכל יום שיבוא". 13.ושהמתים עתידים להחיות י (10) - וד (10) תחילתה י' (10) וסופה ו' + ד' (10). מחקת אות יוד מהמילה יוד, נשארת יוד. נס תחיית - המתים. הבנה מעמיקה באות יו"ד (י') הבנת סודות האותיות הן בלב ובנפש ולא בשכל. כל ההוגה בסודות האותיות גורם נחת רוח לנפשו ולנשמתו. הסודות מתאימים לכל אדם ברמה שלו: א. ליחידי סגולה - להבין עומק הקבלה. ב. לכל אדם - להוציא מהם מוסר השכל, מחשבה טובה ודרך ישרה. האות יו"ד ידועה בשם "האות הקטנה", וערכה 10, מספר המבטא קדושה. ידוע כי בעניני קדושה ככל שהוא קטן יותר הוא גדול וחשוב יותר, כמו הסנה והר סיני. "הקב"ה צמצם שכינתו בקודש הקדשים אמה על אמה" (שמו"ר לד, א), וכמאמר הזוהר (זהר א, קכב) "מאן דאיהו זעיר איהו רב, ומאן דאיהו רב איהו זעיר". העולם הפיזי גם הוא מלמד אותנו, כי ככל שהדבר קטן יותר, הוא בעל ערך גדול יותר, ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, מאמן אישי לפרישה, מאמן משפחתי, מאמן אישי לזוגיות, מנטור, פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי לחיים, מאמן אישי לחיים, טיפול רגשי בתחום שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות
עכשיו 20_07_2019 השעה 07:55:19
wesi4