ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > שכל
עבור לדף >> 1 2 3 4 5 6 ...7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על שכל...
הצג רק הרצאות    הצג רק מאמרים    מקד את החיפוש בכותרות בלבד    
תקציר⬅ ... כי מצד אחד ברור לה, שכדי להשיג את המטרה, עליה לעשות פעולות כאלו ואחרות, לצאת לדייטים, לצאת למקומות פוטנציאלים, ליזום וכו', או שאולי היא לא ברור לה מה עליה לעשות ובמקרה כזה, עליה לברר איזה פעולות עליה לעשות. ולמרות שהשכל הישר שלה מראה לה מה נדרש ממנה, ובכל זאת היא מוצאת את עצמה שאינה עושה די, ולכן כדי להשקיט את הסבל שלה, היא "ממציאה" הסברים ותירוצים למה היא לא עושה (למשל שאין לה זמן כרגע, ושעכשיו זה עיתוי לא מתאים, ושעדיף לחכות לעיתוי אחר ושזהו הגורל, ושזהו המזל שלה ושיש עליה עין הרע וכו' וכו') כל מיני סיבות ותירוצים. ומדוע אין היא פועלת את הפעולות שהשכל הישר שלה אומר לה לפעול? מכיוון שהיא לא במודעות עצמית למתרחש בתוכה פנימה. והרצון הזה פעמים רבות אינו מרפה והוא קיים, ופעמים רבות הוא גם חוזר שוב ושוב, וגורם לעיתים לכך שהאשה חווה פעמים רבות אי שביעות רצון ותחושת פספוס בחייה, ולפעמים גם תסכול עמוק, כעס על החיים ואף דיכאון, חרדות ועוד כל מיני תחושות ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הוא בצורה מהירה יעשה מניפולציה על התת מודע שלו, דהיינו הוא יגרום לתת מודע שלו לחשוב שהכל בסדר על ידי פעולה חיצונית במקום פנימית. ועל כל זה נוסיף את חלקן של הפרסומות שהאדם רואה סביבו כל היום. שכל מטרתן של רוב ככל הפרסומות שיש סביבו של האדם היא אחת, והיא לקחת את הנפש של האדם ולהכניס אותה לתוך בית כלא. הדבר דומה לאדם שמבקשים ממנו להיכנס מרצונו לבית כלא ולאיזה צינוק קטן, כי הצינוק הזה נראה מאוד נחמד, והוא מסכים מרצונו החופשי להיכנס לבית הכלא. ולמה בית כלא? כי באמת ה"תועלת" הגדולה ביותר שנותנות הפרסומות לאדם, היא בכך שהוא ... הפך מאדם חופשי בדעתו לאדם שבוי ואומלל, כל אחד כפי הרמה שבה הוא שקוע במה שחסר לו ובמה שיש לאחרים. אז מה בעצם עושים? כיצד יכול האדם להתגבר על המבול השוטף שיש לו על התת מודע שלו? תשובה: באמצעות השכל של האדם הוא יכול להתגבר על הכל. כי העיקר שיכול להציל את האדם ממה שקורה סביבו והדבר היחיד שיכול באמת להפוך את חייו של האדם לטובים יותר הוא השכל שלו. ואפילו טיפה אחת מהשכל שיש לאדם, אפילו הנקודה הקטנה ביותר של השכל, יכולה לעמוד מול כל העולם כולו! ומי שרוצה להתחיל לאהוב את עצמו יותר, עליו לעשות חשבון נפש ולהשתדל בכל כוחו לפעול מתוך ישוב הדעת ולא מתוך הרגל. כי ההרגל הוא אם כל חטאת, דהיינו שהאדם אינו חושב אלא פועל מתוך שינה תודעתית בהקיץ. והעיקר הוא שהאדם יישב את עצמו ויחשוב בצורה שכלית והגיונית מהי התכלית והמטרה של כל מה שהוא עושה / חושב / רוצה וכולי. ואז ברגע שהאדם באמת יהיה בישוב הדעת אמיתי, אז הוא יקלוט שכל הכבוד הוא דמיון אחד גדול, כי באמת הכבוד החיצוני לאדם אינו מעלה ואינו מוריד כחוט השערה ואינו נותן לאדם מאומה ושום תועלת אמיתית. וברגע שהאדם יבין את זה, אז הוא יתחיל להיות תלוי רגשית רק בעצמו ולא במה שקורה סביבו. ואז החיים שלו יהיו טובים יותר. זכור, לעולם אל תהיה מסכן ותחפש כבוד של אנשים אחרים, לא ממש כדאי שהנפש וההערכה עצמית ... כי מתפרנס משלו, אף על פי כן יש שהוא נצרך לבריות, בשביל כבוד, או בשביל דבר אחר, דהינו שיש לו תאוה של כבוד וחשיבות וכיוצא נמצא שהוא נצרך לבריות, שהוא צריך לכבוד וחשיבות שלהם" ככל שיש פחות שכל, כך צריך יותר כבוד "כל מי ששכלו קטן ביותר, צריך לחלק לו כבוד ביותר, כי כל מה ששכלו יותר קטן, הוא יותר חפץ בכבוד, וכמו שאנו רואים בחוש, שהילדים מקפידין מאד על כבודם, ורוצים מאד את הכבוד, וזה מחמת, שדעתן קלה וקטנה מאד" כבוד חיצוני הוא חסר משמעות. וממילא מי שרוצה אותו הוא טיפש. "מי שרוצה כבוד הוא שוטה" "מה שהעולם רחוקים [מהשלמות והאושר]..., הוא רק מחמת שאין להם ישוב הדעת, ואינם מישבין עצמן. והעקר להשתדל לישב עצמו היטב, מה התכלית מכל התאוות ומכל עניני העולם הזה, הן תאוות הנכנסות לגוף, הן תאוות שחוץ לגוף, כגון כבוד, ואז בודאי [יזכה להיות מאושר]... " על ידי שימוש בשכל, אפילו במעט שכל, ניתן להתגבר על הכל "השכל של האדם יכול לעמד כנגד כל התאוות... כי יש לכל אחד חכמה בכח, רק שצריכין להוציאם מכח אל הפעל. ובזה השכל לבד שיש לכל אחד בכח חכמתו דהינו מה שיש לו מעצם בריאתו... בכח חכמתו לבד יכול גם כן לעמד כנגד התאוות. ואפלו מי שכבר... עבר מה שעבר, ונפגם שכלו ונתבלבל ונתמעט, אף על פי כן במעט מעט שכל הנשאר יכול גם כן לעמד. ואפלו נקדה אחת מן השכל יכולה לעמד כנגד כל העולם עם ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... והשכלה - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על לימודים והשכלה לעתים קרובות לימוד וחקר האמת גורמים לנו להיווכח בבערותנו. (מאדאם דה סבלה) יש רק דבר אחד טוב והוא ידע ורק דבר אחד רע והוא בורות (אפלטון) לא ניתן ללמד סרטן ללכת ישר. (אריסטופאנס) אנו לומדים לא למען החיים אלא בשביל חדר ... טובות אינם משביעים את רצוני. (גאיוס סאלוסטיוס קריספוס) פרופסורים נוצרו בעבור בני אדם שלא יבינו דבר בעצמם. (פול לאוטו) קפיצה אל: ניווט, חיפוש גאונות ללא חינוך היא כמו זהב המצוי במכרה. (בנג'מין פרנקלין) רק הנבער מדעת בז להשכלה. (פובליליוס סירוס) הייתי מלמד ילדים מוזיקה, פיזיקה ופילוסופיה, אבל הדבר החשוב ביותר זה מוזיקה, מפני שבתבניות המוזיקה טמונות המפתחות לכל סוגי הלמידה. (אפלטון) אין חוכמת הלימוד כחוכמת המעשה. (אנונימי) ללמוד משמעו להתמצא. ... דה וינצ'י) אנו לומדים מעט מן הניצחון והרבה מן הכישלון. (פתגם יפני) אין מלמדים קופים זקנים לעשות העוויות פנים. (פתגם צרפתי) ניתן ללמוד הרבה מן הטיפשים בתנאי שנלמד מהם משהו על אודות עצמנו. (מלקולם דה שאזאל) אנו מעניקים השכלה גרועה לקורא בעוד שאנו גורמים לו לפהק. (פרידריך השני) כאשר אני לומד אינני מחפש אלא ידע הגורם לי להכיר את עצמי, ומלמד אותי איך לנהל את חיי ואת מותי. (מישל דה מונטן) הדיבור משדל; הדוגמה מלמדת. (ז'וזף ז'ובר) למדו בעצמכם; אל ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... שאדם יגיע לחוסר רצון ממש, אז הוא יכיל בתוכו את כל הרצונות ממש. כי אלוהים עדיין רוצה, יש לו רצונות, כן רוצה לברא את העולם כן יש אצלו שינוי, וכן חושב שזה טוב וזה רע, אלא שהוא יכול לרצות ואף על פי כן לא להיות חסר כלל את מה שהוא רוצה. ז"א הדבר הזה חד, וצריך להבין אותו, אנשים בשכל שלהם רגילים, או שיש לך רצון, או שאין לך רצון, אבל מה שקורה, שבשורש של העניין, אתה יכול להיות בדבר והיפוכו. מצד אחד בשום אופן לא לרצות, ובו זמנת לרצות רצונות, כמו באינטראקציה לאחדות והנפרדות. ואדם החוקר ושואל, למה אני רוצה את מה שאני רוצה וכן הלאה, בסופו של דבר יגיע לרצון של אלוהים, הוא רואה את הרצון שלו כהתגלמות של הרצון של אלוהים. ולאחר שהאדם עובר את הטרנספורמציה התודעתית הזו, הוא ... שזה דבר קשה להבנה, כי זה דבר והיפוכו, ואיך זה מסתדר? והעניין הוא שצריך ללכת אחר האמת עד הסוף, תחקור, למה אני רוצה את הרצונות שלי? מה הסיבה? למה אני חושב שזה טוב וזה רע, למה אני דווקא עכשיו ברגע הזה רוצה ככה ולא אחרת? תתבונן, ואח"כ תשאל למה אלוהים רוצה בכלל ככה ולא אחרת, וכך השכל של האדם יגדל והוא יגיע לפרדוקס, והשאלה בכלל תתהפך להיות התשובה, כלומר הפרדוקס הולך להיות בכלל התשובה, ואז גם השכל של האדם מתהפך, והוא יוכל לרצות בדיוק כמו שאלוהים רוצה כלומר כמו שאלוהים רוצה בלי להיות חסר את מה שהוא רוצה. ונגיד אחרת: כמו שאלוהים חסר את מה שהוא רוצה, בלי להיות חסר את מה שהוא רוצה, אמרתי דבר והיפוכו, אני יודע, כן! אבל אלוהים חסר את רצונו בו זמנית שהוא לא חסר את רצונו. וכך מתהפך גם הרצון של האדם, ואז אתה חי חיים טובים באמת, כי רצון, זה חסרון וכשיש רצון רע לך, כל רצון הוא ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הבודהא דגל בהסבר תלוי - אדם (תלוי רמת מודעות). כאשר אדם אחד שאל את הבודהא: "האם יש אלוהים?" הבודהא ענה לו: "כן". וכאשר האדם השני שאל את הבודהא: "האם יש אלוהים"? הבודהא ענה לו: "לא". וכאשר השלישי שאל אותו את אותה שאלה ענה לו הבודהא: "אולי". מוסר ההשכל הוא בעצם הדגש על כך שכל אדם צריך לקבל תשובה בהתאם לרמת המודעות והשלב בו הוא נמצא. אז בכל זאת! בואו ננסה להגדיר את ההארה על - מנת לתת קצה חוט לאלו אשר מחפשים, הארה מתוארת בבודהיזם כשחרור (נירוואנה), וחוסר היאחזות שמובילה לחוסר סבל. על - פי הבודהיזם כל סבל נובע מהיאחזות בדברים חולפים, על פי המסורת - הכל בר חלוף, והדבר היחיד שאיננו משתנה, הוא השינוי עצמו. האיחזות בדברים שמשתנים היא זו שמובילה לסבל בעוד שאי - היאחזות מובילה את האדם ... - מוטיבציה לקום בבוקר \ דיכאון). היכן מתבטא התרגול בדרך אל ההארה הנכספת בפועל? כאשר האדם ממלא את רצונותיו הגשמיים (הרצונות אותן ניתן למלא בעזרת חמשת החושים) שוב - ושוב, ושוב - ושוב. הוא לבסוף מגיע למעין תחושת ריקנות מסוימת, הנובעת מההבנה של העובדה שכל הסיפוקים הנובעים ממילוי הרצון זמניים, מה שמוביל את האדם לתובנה מסוימת, הפותחת בפניו חוסר חדש, את אותו חוסר לא ניתן למלא בעזרת חמשת החושים בעולם הזה, והחוסר הזה - בדומה לחוסר באוכל לדוגמא, המוביל את האדם לאכול. מוביל את האדם לדרוש מילוי מסוים, ואותה דרישה - כאשר היא נובעת באדם, פותחת בפניו אפיק חדש של אפשרויות ושעורים בחיים. רמת הרצינות וכמות ההשקעה אשר האדם משקיע במילוי אותו חוסר, תקבע מתי ובאיזו מהירות יגיע ... על פי רמת הרצינות הפנימית שהוא מראה מול עצמו ביום - יום כלפי הנושא, המערכת שמנהלת את העולם הזה מתוחכמת לאין שיעור, והיא יודעת בדיוק מי עושה מה וכמה רצינות פנימית ותחושה של רצון יש לו כלפי התחום. המושג "אלוהים נמצא בכל מקום" לא מדבר רק על העובדה שכל העולם אותו אנו חווים הוא נמצא בתוך תודעה, אשר עשויה ממש כך ובאופן ישיר מעצמיותו של הבורא. אלא גם מצביעה על העובדה שישנה מערכת אשר מנהלת את המציאות, ומפגישה בין אנשים, מביאה עלינו מקרים מסוימים ושעורים מסוימים לפי סדר, אשר מקורה בחלל הריק, ואין אנו יכולים להבחין בה בעזרת חמשת החושים, אך היא שם, מודעת אלינו, לגחמותינו, כמיהותינו, וכוונתנו העמוקה ביותר. המסע האמיתי הוא פנימי, ועל האדם להיות כנה עם עצמו לחלוטין, ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... >כוונות שלא שלנו<, הניגון שלנו מופעל ואנחנו מבינים את המשמעות של הניגון. או לפחות משערים שמשהו מהותי תופס לנו את תשומת הלב ורלוונטי עבורנו. זוכרים איך נחש רוקד לניגון החליל? כך הניגון הפנימי תופס לנו את הלב והמחשבה השכל שלנו חושב ובתוך הנפש יש ניגון נוצר לו אט אט ניגון לרובנו יש פלייליסט (-: למה? כי אנחנו אוהבים ששרים לנו שירים באופן טבעי במיוחד שירים שאנחנו אוהבים: ) כמו נעימה יפה שאנחנו קולטים מתוך שיר שתופסת אותנו כל אחד בפנים מכיר ורגיל ומכור לניגון שלו וכאשר הניגון מנוגן השכל תפוס לויברציה של הניגון וחושב את כל המחשבות של האמונה וטוחן את מחשבות האמונה ונלחם במחשבות האמונה וכו עד - שהמנגינה נפסקת ואז השכל משתחרר. וחוזר לתפקוד משוחרר יותר ועירני יותר בזמן הניגון הפנימי כשהשכל נלחם על האמונה שלו תשומת הלב נעולה ולמעשה במידה מסויימת הלב סגור בחלק מהמקרים תשומת הלב שלנו נעולה על אדם שהזכיר לנו את האמונה והניגון התחיל לנגן או שקראנו משהו בפורום לדוגמא שהחל את הניגון הזה או משהו שקיים בחדר מזכיר לנו את האמונה והניגון מתחולל הלב שלנו סגור באותו הזמן ולכן אנחנו לא מסוגלים ממש להבין מה קורה בתוכנו או מחוצה לנו לא מבינים ממש מה אנחנו שומעים או קוראים כי הלב והשכל שלנו תפוסים והנפש שלנו תפוסה בניגון המוכר במצבים יותר מתקדמים הפלייליסט משתלט עלינו ומה שכואב בסיפור הזה. שחלק מהניגונים יוצר בנו כאב רגשי ואנחנו סובלים. מעט או הרבה או הרבה מאד לא כל הפלייליסטים כל כך כואבים יש גם ניגונים שאנחנו מאד אוהבים ואפילו נהנים מהם מהסיבה שהם נותנים לנו תחושה של בטחון, ... עוד הניגון מתנגן אנחנו על אוטומט עד שהשד חוזר לבקבוק שלו ובתוכנו אנחנו רדומים אנחנו מעדיפים את הניגון על פני המציאות עצמה בשאר המקרים הכאב המלווה וההצמדות שלנו לכאב או להנאה מאפשרים לניגונים השונים להמשיך להתרחש כאשר השכל שלנו חסר אונים כי למעשה אנחנו בתוך חלום חלום נעים או סיוט אז מה העניין המהותי בניגון הפנימי? שהוא זה הדבק שאחראי שהשכל והלב ישארו משועבדים לאמונה ולכאב וכו'. ולכן המפתח לפצח אמונה נעוץ ברצון שלנו לא לחשוב את האמונה וכל סיפור מנטלי אחר שקשור אליה כולל שיחות עם אנשים אחרים וכן לתת תשומת לב אמיתית לניגון הפנימי זה המפתח תשומת לב לניגון הפנימי יגרום במהלך הזמן התעוררות שלנו מהניגון עצמו כי הלב יפסיק להקשיב ולהיות מכור לניגון הזה השכל לא יכול לנצח לבדו אתם תהיו חייבים גם לרסן את הרצון שלכם להלחם או לתחזק את האמונות שלכם.. וגם תהיו חייבים לכבוש את הניגונים שבלב אט אט ובאופן ספונטני שכלכם וליבכם ישוחררו ממעגל הקסמים הזה ותזכו במציאות חדשה ויותר אמיתית נושא אחר שאתם יכולים לערער עליו. הוא. שכמעט לכל סיפור שלנו לגבי עצמנו יש ניגון. שאנחנו מזדהים איתו בלב. לכן גם צורת הדיבור שלנו והכתיבה שלנו תמיד זהה אנחנו בונים את אותם משפטים באותו ניגון רק מילים אחרות ואם בחרתם להשתמש במילים רוחניות ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... למזגן להתחיל לעבוד בשנית ולקרר את החדר וכך חוזר חלילה. התרמוסטט ידאג שטמפרטורת החדר תהיה תמיד 22 מעלות. באותו האופן בדיוק, פועל הדימוי העצמי שלנו. הדימוי העצמי הוא התרמוסטט שלנו אשר מגדיר לנו את התוצאה שנקבל (מספר המעלות בחדר). הדימוי העצמי מכוון לרמת תוצאות מסוימת, וכאשר התוצאות עוברות את רמת הדימוי העצמי, השכל נותן פקודות שבהכרח יתאימו את הפעולות לרמת התוצאה שהדימוי קבע מראש. אתן דוגמא: אנשי מכירות אשר משתתפים בתחרות במקום העבודה שלהם. ההנהלה יודעת, בסבירות גבוהה מאוד, כמה אנשים יזכו בתחרות ובקירוב גבוהה גם כן, מי יהיו האנשים אשר ינצחו בתחרות. דוגמא נוספת לדרך בה מנגנון הדימוי העצמי עובד הוא, אם אותו בחור מקובצת אנשי ... היום, אין יום מיוחד אשר לוקחים אחריות על החיים. היום זה היום! 2. מיקוד כוח אישי. אנשים מצליחים יודעים מי הם ומה הם. בדרכם אל ההצלחה, הם נוחלים כישלונות רבים לומדים מהם, קמים וממשיכים הלאה. אנשים מצליחים יודעים שכישלונות הם חלק חשוב ביותר מהדרך, ואף דרך אינה שלמה בלעדיהם. 3. לחיות מתוך יעוד. האמונה שלי אומרת שכל אחד ואחת אשר נולד/ה באו לכאן על מנת לתת משהו לעולם. העבודה, דרך אגב, אינה נמצאת בנתינה, היא נמצאת בחיפוש אחר הדבר הזה, הייחוד הזה, שכל אחד הרגיש אותו לפחות פעם אחת בחייו, ומשווע מאז להוציאו החוצה. 3 תרגילים לכוונון מחדש של מנגנון הדימוי העצמי: 1. לחיות שאין מחר: ערכו רשימה של 5 דברים שחשוב לכם לעשות או להשיג, וקיבעו תאריך שמסמל את הצלחתכם בכך שעשיתם זאת או השגתם את רצונכם. 2. מיקוד כוח אישי: הסתכלו אחורה על 3 כישלונות והבחינו שהפעולות שלכם נכשלו אך ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 4. יג. מוזרויות המרחב - זמן היחסותי אם הרשינו לעצמנו בפרק הקודם להשתעשע בספקולציה, עתה שבים אנו לדיון בכמה בעיות המקובלות כבעיות פתוחות בפיסיקה הסטנדרטית. מכל האמור לעיל ניתן להבין עד כמה המרחב - זמן של איינשטיין - מינקובסקי רחוק מלהיות סתם רצף ארבע - ממדי שכל צופה רואה רק "חתך" אחר ממנו לפי מערכת - הייחוס שלו - הצגה פשטנית המתגנבת אפילו לדיוניהם של פיסיקאים רציניים כמו גרין. כי אין מדובר במרחב גיאומטרי רגיל מעידים המאפיינים המוזרים הבאים: א. מטריקה ייחודית לכל צופה. נכון, כשצופה אחד נע באופן אינרציאלי לעומת האחר, מישור העכשיו שלו מוטה לעומת זה של חברו ולכן מדובר ב"חתך" שונה של המרחב - זמן. ... במערכת - ייחוס זו, מנקודת ראותה של מערכת - הייחוס האחרת, אינה עוד 90 מעלות אלא חדה / קהה יותר. שינוי זווית זה הוא עצמו יחסי, כי הצופה עצמו יכחיש זאת בתוקף ויטען כי במערכת - הייחוס שלו הזווית בין קואורדינטות הזמן והמרחב היא 90 מעלות, בעוד העיוות חל במערכת - הייחוס האחרת (ר' ציור #). במילים אחרות, לא זו בלבד שכל צופה רואה "חתך" ייחודי לו אלא שכל הגיאומטריה של המרחב - זמן נתפסת לגביו בצורה שונה לחלוטין. עובדה זו, לדעתנו, סותמת את הגולל על האפשרות לראות במרחב - זמן עצמו מערך ארבע - ממדי אובייקטיבי של אירועים שכל צופה רואה חתך אחר שלו. ב. מטריקה עם סימן מינוס. על כך מתווספת התמיהה עליה עמדו כבר מחברים אחרים: קביעת "מרווח" המרחב - זמן בין שני אירועים, לומר, המרחק ביניהם בארבעת הממדים, מצריכה שינוי קטן אבל מכריע במשפט פיתגורס. נפנה תחילה אל המרחב התלת - ממדי הרגיל. תהא נקודה במקום xyz ונקודה אחרת במקום x'y'z'. את המרווח ביניהן נותן משפט פיתגורס: ... בין שמאל וימין במרחב. לא כך הדבר במציאות. עליית האנטרופיה, התפשטות היקום, התנהגותם של חורים שחורים ואינטראקציות חלקיקיות הקשורות בכוח החלש הן כמה דוגמאות ל"חיצי זמן" שהפיסיקה העיונית מנסה מזה מאה שנה להתמודד אתם ללא הצלחה יתרה. במילים אחרות, איחוד המרחב והזמן בתורת היחסות לא הפך אותם למרחב - על פשוט שכל המבדיל אותו מהמרחב המוכר לנו הוא מספר ממדיו. רחוק מזה: למרחב - זמן יש תכונות מוזרות שתורת היחסות רק החלה לחשוף, ונותרו משוועים להסבר עמוק יותר. יד. מהפכת היחסות: אקטואליזם או פוטנציאליזם? אם כן, כפי ששואל בכלר בסוף כל פרק "מה היה לנו? " ראינו שתורת היחסות הפרטית והכללית היא בעיני בכלר אקטואליסטית, ולכן, בפשטות, רעה למדע, בכך שהיא מגדירה ... הגדולים לא הניבו ממצאים מדעיים חדשים, כפי שאפשר לצפות מטיעונים בטוחים מסוג "א' הוא א', " "אין עשן בלי עשן" וכיוצא באלה טאוטולוגיות. נכון, כשאריסטו טוען שגופים בעלי מאסות שונות יפלו במהירויות שונות זו טענה הניתנת להפרכה, ואמנם הופרכה בידי גלילאו, אבל עצם ההפרכה היא המפתיעה. האריסטוטליות היא כל - כולה קיבוע השכל הישר וניסיון לגרש כל הפתעה. הפיסיקה של גלילאו, לעומת זאת, מניבה אינספור חיזויים הסותרים את האינטואיציה היומיומית, לומר, חיזויים מסתכנים, שמשום כך תכולת האינפורמציה שלהם גבוהה. 2 בכלר ניצב על קרקע מוצקה יותר כשהוא מדבר, למשל, על קאנט, שמכל מפעלו הפילוסופי הענק לא יצא שום חיזוי אמפירי. קאנט עצמו ודאי לא היה מתנגד לקביעה זו, כי חיזויים ... והחברה. דארווין, מארקס, פרויד - כולם השלימו את הרס מדעי הטבע ביצירת מודלים שהדגישו את היות האדם כבול לטבעו החייתי ולכן בלתי - מסוגל להכיר את המציאות. ושוב איננו יכולים להתאפק מלדמיין את בכלר מביט למעלה בטרוניה אל אלוהיו האפלטוניים: למה, ריבונו של עולם, דרך רשעים צלחה? למה המדע המודרני של שנות האלפיים, שכל תחומיו נאנקים תחת קלגסי האקטואליזם, בכל זאת ממשיך להניב השערות, ניסויים ותוצאות מרעישות, תחת שיתנוון וייחנק בניסוחיו הלא - אינפורמטיביים? ומכיוון שאלוהיו של ידידנו ומורנו אינו עונה לו מתוך הסערה, ננסה, בכל הצניעות, להציע לסיום תשובה משלנו. וכי מהו האקטואליזם? זוהי השקפת - עולם המתרחקת מאמירות על מהות הדברים ומגבילה עצמה לעיסוק ביחסים ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לחוות שלמות. גן עדן זה המקום בו התחושה היא אמיתית. לא ממקום שאמרו לו, גן עדן זה מקום שאין בו בחירה חופשית להרגיש טוב או רע. נפרדות=עולם של טוב ורע. שאדם רואה בעיני שכלו שכל הדברים במהותם אחד, הסבל שלו הוא משחק. האדם סובל מהפסד במשחק אבל הסבל לא אמיתי. שאדם רואה את האחדות בעין שלו שהכל אחד שיש אחדות בכל דבר. גן עדן זה המקום שהאדם חווה את המציאות בצורה אחידה פנימית ... שהוא לא יודע מה לעשות. בודקים עד כמה האדם בתודעה שהכל טוב. יש אנשים שרוצים מאוד להיות בתודעה זו, הם מגיעים לאתגר ואומרים טוב לי, רע לי. בגן עדן רואים את האמת שהכל אחד שכל הדברים שנפרדים בעולם כל דבר שאדם אומר הכל מתאחד מצד האמת. ממילא חווים את המציאות. הכי חשוב כמה האדם אמיתי, אם אדם מעדיף שהכל טוב / הכל רע אני רוצה שיהיה לי טוב כזה / רע כזה עדיין האדם לא מבין עדיין שהכל אחד. לפני ... לפעמים המפתח מאוד ישן = האדם שכח את הפרספקטיבה שלו להבנה שהכל אחד והכל טוב. הוא בקושי יודע להבדיל כשהוא תינוק בין אבא שלו לאחר. כשהאדם נולד הוא קרוב יותר להיות מאושר. בשכל של האדם יש טוב ויש רע וזה מה שיוצר לאדם את הסבל והאדם שכח את התודעה של הכל טוב. המפתח לגן עדן הוא שהאדם "מתאבד" ברמה השכלית, לא התאבדות. נניח שאנחנו גורמים לאדם מת לחיות מהפרספקטיבה שלהם זה נקרא להתאבד הוא התאבד מהמוות. האדם צריך "להרוג את השכל" זאת אומרת גם להחיות את השכל, קיימת בו נפרדות, צריך "לחסל" את הנפרדות למרות שאני רואה טוב ורע למרות הכל הכל אחד. אדם צריך להגיד למרות שאני חווה טוב ורע הם אחד. מצד האמת השכל של האדם מחובר לשכל אחר. יש שכל אחד שדבר והיפוכו יכול להיות נכון השכל של האדם הוא רק ביטוי של השכל הזה. השכל של האדם הוא רק חלק מהשכל הכללי כי בשכל הכללי גם הכל נפרד ואעפ"כ הכל אחד. אדם שישאל את עצמו מספיק פעמים "למה אני רוצה את מה שאני רוצה? " הרצון שלו ייעלם. מה זה משנה כך או כך זה לא משנה. בפנימי אין הבדל בין רוצה ללא רוצה. מי שרוצה להיכנסה לגן עדן צריך להחיות את השכל שלו. שאדם מגיע לנסיונות זה המפתח להכנס לגן העדן. יש קושי גם זה טוב אני אתמודד אתו בפרספקטיבה של נפרדות למרות שמצד האחדות הכל טוב. עד כמה אתה אמיתי עם עצמך? עד כמה אתה באמת חווה את המציאות כדבר אחד. כל אדם שירצה להרגיש שהכל טוב מגיע לקשיים הקושי מעצים לאדם כאשר הוא מתמודד אתו ולמרות שקשה לו חוץ מזה שצריך להתמודד עם הקושי בהבנה שהכל טוב, אדם מקבל שכל חדש ועושה לעצמו שכל של תחיית המתים. בשכל האדם חווה שהכל טוב. מי שיודע משהו או מבין משהו ולא מרגיש אותו הוא לא מספיק מבין אותו. הקושי נועד להטמיע את ההבנה של הכל טוב. האדם מקובע ונעול בחשיבה שמה שהוא רוצה שיקרה אכן יקרה - האדם צריך לשאול את עצמו מה האמת? ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - מבוא רציונליזם (בעברית: שכלתנות) הוא מונח בפילוסופיה שלו מספר משמעויות: רציונליזם היא התנהגות המקדמת את מטרותיו של האדם, המטרה אינה נקבעת בהכרח באופן מושכל, אולם המבחן הרציונלי בודק אם הפעולה שננקטה מקדמת את אותה מטרה או לא. הגישה העומדת בבסיס הפילוסופיה המערבית המודרנית, שעל - פיה כל התופעות בעולם ניתנות לתיאור ולהסבר באמצעות כללי הלוגיקה והדיאלקטיקה. גישה זו שוללת הסברים מיסטיים ועל - טבעיים, או לפחות דוחה אותם כבלתי - ... הגדרה: הרציונליזם הוא זרם פילוסופי הטוען באופן כללי, שהידע והמושגים שלנו אינם תלוים בניסיון החושים. הרציונליזם במילים אחרות הוא חופש המחשבה - אידאולוגיה המאפשרת חשיבה לאדם וקוראת לו להשתמש בשכלו הישר וטוענת ששכלו הוא הכלי החזק ביותר בטבעו. הרציונליסטים טוענים שהידע שלנו הוא הרבה יותר גדול מהידע שהחושים שלנו מסוגלים לקלוט ולרכוש. "תוספת" ידע זה נובע, בדרך זו או אחרת, מתוכנו, מהחשיבה שלנו. זרם זה מנוגד לזרם האמפיריציזם הטוען שהידע שלנו נובע רק (או לפחות, ברובו) מניסיון החושים. ... ישנן 3 תזות המסבירות את דרך פעולתו של רציונליסט: תזת האינטואיציה - דדוקציה - לפי השקפה זו, בתחום מסוים X כלשהו, אנו רוכשים ידע בדרך האינטואיציה. פירושו שחשיבה אינטלקטואלית באותו תחום, בעזרת השכל הישר והרציונלי שלנו, גורמת לנו לצבירת ידע אינטואיטיבי בתחום X. ידע זה נראה לנו כאמיתי ואנו גם מאמינים באמונה שלמה באמיתותו. מתוך האמיתות האינטואיטיביות האלו, בדרך של דדוקציה, אנו מגיעים למסקנות שנובעות מהאמיתות בדרך לוגית, במילים אחרות - מגיעים לידע. דרך דדוקטיבית ... חושינו יכולים לטעות. אפלטון אומר שידע א - פריורי עולה מטפיזית (הוא נצחי, מושלם, בלתי משתנה וכו') על ניסיון החושים. ביקורת הרציונליזם: הביקורת העיקרית נגד הרציונליזם נובעת מזרם האמפיריציזם הטוען שכל הידע שלנו נובע מניסיון חושינו. באופן שטחי ולא לגמרי מדויק, נוהגים לחלק קבוצה של פילוסופים חשובים של המאות 17-18 לקבוצת הרציונליסטים - דקרט, שפינוזה ולייבניץ בני היבשת האירופית וקבוצת האמפיריציסטים - לוק, ברקלי ויום הבריטים. האמפיריציסטים טוענים שאם כבר אינטואיציה - ... לייבניץ - האדם נולד כגוש שייש שהניסיון יפסל אותו במשך הזמן אך ניסיון זה צריך להתחשב בצורתו ההתחלתית ובעורקי השייש המגבילים במידה מסוימת את הפסל הסופי. גורמים אלו הם - כשרונות, נטיות, פוטנציאל ומשכל שהם אינדיווידואליים בכל אדם. יש הרואים בסיבתיות הוכחה לידע מולד. אני רואה צלחת נופלת לרצפה ונשברת ואני יודע שהצלחת נשברה כי נפלה על הרצפה. דבר זה מחייב ידע מוקדם שלכל תוצאה יש סיבה המקדימה אותה. לוק שולל זאת באומרו שגם הסיבתיות נרכשת בצורת ניסיון היות שבמשך זמן אנו רואים ... ובין אם הוא אתאיסט. תורת המוסר ההומניסטית היא תורה המבוססת על לוגיקה ועל דיאלקטיקה. מבחינה זו הדיון בעקרונות המוסר בהומניזם דומה לדיונים סכולסטיים. ההומניסטים מאמינים כי עקרונות המוסר נובעים מן השכל האנושי ולא מישות על - אנושית, וכי לפיכך כולם ניתנים לניסוח ... ⬅לקריאת המשך המאמר על שכל - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 5 6 ...7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל, דיכאון? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, מאמן אישי לאורח חיים בריא, ייעוץ נפשי מומלץ, אימון אישי לילדים נוער והורים, רטוריקה, אימון אישי לפרישה, מאמן עסקי מומלץ, מאמן אישי להפרעות קשב, אימון אישי לתזונה נכונה בנושא שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2344 שניות
עכשיו 20_07_2019 השעה 09:04:35
wesi4