... לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן. נשיאת נטל (Sasandanakath) מה דעתך, ואסטהה, מה שמעת
שנאמר מפי הברהמינים המכובדים, זקנים, מורים של מורים? האם ברהמא נושא בנטל של רעיות ורכוש או שאינו נושא בנטל? " [4] "אינו נושא בנטל, המכובד גוטמה. " "האם הוא מלא
שנאה או נטול
שנאה? " "נטול
שנאה, המכובד גוטמה. " "האם הוא מלא זדון או נטול זדון? " "נטול זדון, המכובד גוטמה. " "האם הוא בלתי טהור או טהור? " "טהור, ... בשלוש הוודות, נושאים בנטל של רעיות ורכוש או שאינם נושאים בנטל? " "נושאים בנטל, המכובד גוטמה. " "האם הם מלאי
שנאה או נטולי
שנאה? " "מלאי
שנאה, המכובד גוטמה. " "האם הם מלאי זדון או נטולי זדון? " "מלאי זדון, המכובד גוטמה. " "האם הם בלתי טהורים או טהורים? " "בלתי ... עם הברהמא שאינו נושא בנטל - זה לא יתכן. " "באותו אופן, האם לברהמינים הללו המלומדים בשלוש הוודות והם מלאי
שנאה... מלאי זדון... בלתי טהורים... חסרי משמעת עצמית... יש מכנה משותף כלשהו, דבר משותף כלשהו, עם הברהמא בעל המשמעת? " "לא, ... בהתפרשות לכל העולם כולו, מעלה, מטה, מעבר, בכל מקום, כשכל הזמן תודעתו מלאה באהבה, שופעת, חסרת גבולות [6], ללא
שנאה או זדון. בדיוק כפי שחצוצרן כביר מסוגל בקלות להשמיע תרועה לארבעת הכיוונים, כך על ידי תרגול זה, ואסטהה, על ידי שחרור זה ... בהתפרשות לכל העולם כולו, מעלה, מטה, מעבר, בכל מקום, כשכל הזמן תודעתו מלאה באיזון נפשי, שופע, חסר גבולות, ללא
שנאה או זדון. בדיוק כפי שחצוצרן כביר מסוגל בקלות להשמיע תרועה לארבעת הכיוונים, כך על ידי תרגול זה, ואסטהה, על ידי שחרור זה ... נזיר שוהה כך כשהוא נושא בנטל של רעיות ורכוש, או שאינו נושא בנטל? " "אינו נושא בנטל, המכובד גוטמה. הוא נטול
שנאה... נטול זדון... טהור וממושמע, המכובד גוטמה. " "כך, ואסטהה, הנזיר אינו נושא בנטל, הברהמא אינו נושא בנטל. האם יש לנזיר ... בנטל, לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא שאינו נושא בנטל - זה אפשרי. באותו אופן, נזיר שאין בו
שנאה... שאין בו זדון... טהור... בעל משמעת... לכן, שנזיר בעל משמעת, לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא - זה ...