... לא עד הסוף. ומי שיאהב או ישנא בשלמות, אז לא יהיה פחות טוב או יותר טוב, זה יהיה אותו הדבר. לשנוא מישהו באמת זה לשנוא מישהו כל כך, שוללים את כולו, ולרוב אנשים
שונאים חלקים מהאדם, לא את כל האדם בשלמות, ומי שכן
שונא בשלמות, הוא שולל בעצם את קיומו של האדם שהוא
שונא. ויש שנאה כל כך גדולה, שאין בכלל מודעות לאותו הדבר, אבל אם אתה יודע שאתה
שונא אותו, סימן שהאדם עדיין מכיל את הדבר, אז זה לא בשלמות, אבל ... השנאה מתבטלת כי לא קיים כבר כלום, שום דבר שהאדם יכול להכיל, אז גם לא קיימת שנאה. כך ששנאה יכולה לנבוע, רק אם יש גם אהבה, האדם קצת אוהב את הקיום של זה שהוא
שונא מאד, ואז יש גם אהבה וגם שנאה ברמות שונות, אבל זה לא שנאה ... ובשנאה זה דיחוי, דחייה בשלמות ואז גם אין קיום לזולת. בשני המקרים אם הולכים עד הקצה, בשניהם מגיעים לביטול של הצד השני. הבלגאן מתחיל ברגע שאדם קצת אוהב וקצת
שונא, וחלק הוא מכיל וחלק הוא דוחה, ואותו הדבר גם לגבי המציאות, אם קצת מכילים אותה וקצת לא, אז סובלים. ואם אוהבים את המציאות בשלמות אז לא סובלים, כי מכילים את הכל, וגם, אם
שונאים את המציאות עד הסוף אז גם לא סובלים כי מבחינתו של האדם ...