... הכניסה לגן עדן, ומה זה אומר? לפני שאדם נכנס לגן עדן, עושים לו מבחן. ומה זה בכלל גן עדן שכולם
רוצים להגיע אליו, גן עדן זה מקום שהכל בו טוב, מקום שבו חווים שלמות, כי כל עוד אדם בתודעה רגילה, גם אם יקבל את כל מה שהוא
רוצה, הוא לא יחווה שלמות. וגן העדן הוא חווית השלמות. והאושר הוא השלמות, ואדם אינו מאושר, כיוון שלא מפסיק לחפש את האושר. אם אדם לא היה
רוצה להרגיש טוב, היה ממילא תמיד מרגיש טוב. אבל זה לא פשוט, כי אדם לא
רוצה להרגיש רע, הוא לא מקבל את זה שרע לו. אדם יכול להגיד אני יפסיק להיות מאושר, ... עדן יש הרבה דרגות, יש הרבה עוצמות, ובכדי שאדם באמת ייהנה בגן עדן, לחוות שהכל אחד, יחווה העדר
רצון, העדר נפרדות, העדר קונפליקטים, לשם כך צריך להעמיד את האדם למבחן, ולמה צריך? תכף נסביר. ברגע שבן אדם
רוצה להרגיש טוב, ואומר שהכל טוב והכל אחד, מייד בוחנים אותו לראות אם בפועל האדם ... באותו הרגע בוחנים אותו, פתאום במציאות הוא מוצא מלא דברים שלא ממש מוצאים חן בעיניו, שהוא לא
מרוצה מהם, וזה המבחן שאומרים להם, נראה עד כמה אתה אמיתי עם עצמך, שהכל טוב גם אם ... לגן העדן, כי הוא בחווית האחדות, אבל אם הוא יגיד, לא, רע כזה זה בסדר, אבל את הרע ההוא אני לא
רוצה, הוא כבר נכשל במבחן. והשאלה עד כמה אתה מבין שהכל אחד, ככל שההבנה גדולה יותר ... בו נפרדות והפכים ואף על פי כן הם אחד. ואם אדם עם השכל הרגיל ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה אני
רוצה את זה ולא את זה, מה הסיבה לכך ולכך, ועוד ועוד לא להפסיק לשאול, הוא יגיע בסופו של דבר לשכל הגדול, שם אין שאלה, ואין סיבה, ושם לא משנה למה זה ולא זה או
רצון כזה או אחר, אין שום הבדל ביניהם. למרות שאדם רגיל אומר את זה אני
רוצה ואת זה אני לא
רוצה, בשורש אין הבדל ביניהם, כל עוד אדם לא בתודעת האחדות, הוא
מרוצה מזה ומזה לא, וגם אדם שכן בתודעת האחדות, הוא גם חווה שזה טוב וזה רע, אבל אף ... האדם, אם מישהו רק מבין ולא מרגיש, זה אומר שעדיין הוא לא הבין את הדבר, את האחדות. זה לא מספיק
לרצות ולהגיד את זה, זה צריך לבוא ממש מהפנימיות, וזה יגיע מהבנה שלמה של האחדות. ונחזור שוב, להגיע לאחדות, לחפש את האמת, האם זה טוב שאני
רוצה את זה? אולי זה לא טוב? לבדוק למה ומה הסיבה שאתה חושב שזה טוב וזה רע? לא ...