... להשתנות בעצמנו. בהמשך, חילקתי לסעיפים את הידע שרכשתי ושאינני
רוצה שיאבד מבלי שאוכל להעבירו הלאה להורים נוספים. אני מקווה שתוכלו להיעזר וליהנות בדרך. 1.יש ילדים שהמוטיבציה שלהם נמוכה מאד ונראה לנו שאין דרך לעניין אותם בשום דבר. אם ... ויוצרות לחץ שהוא זקוק לו בכדי להיות רגוע יותר. חפשו באינטרנט אם
ברצונכם לרכוש זאת. 3.לשינה רגועה יותר אפשר לרכוש שמיכה כבדה. השמיכה מכילה בתוכה חומר שהופך אותה לכבדה ואפשר לרכוש גם אותה דרך האינטרנט. השמיכה עשויה לעזור לעיתים להגיע ... מדבר במקום הילד, הילד מקליד (דרך סימנים מוסכמים) את מה שהוא
רוצה לומר והמכשיר מדבר זאת. אין דרך לתאר הרגשה של הורה לאחר שילד שבמשך שנים לא הצליח לדבר אומר להם דרך מכשיר זה "אני אוהב את אמא". 6.ילדים רבים על הקשת האוטיסטית אינם ... או חוסר תגובותיו של הילד בכדי לדעת מה מתרחש בתוכו ומה הוא
רוצה, בשל כל הליקויים השונים שהילד עלול לסבול מהם. כל אדם שעובד עם ילד אוטיסט צריך לדעת לשים לב לדברים אחרים, אפילו הקטנים ביותר. למשל הילד עשוי להשמיע קולות בכל פעם ... תמונות גדול שהוא יכול להצביע על תמונה מסוימת כדי להסביר מה הוא
רוצה או מרגיש. אפשר לקנות לוח שבתוכו שטיח דמוי לבד ולהצמיד לתמונות סקוץ' מאחור כך שהילד יכול להסירן ולהדביקן בכל עת ללוח. את הלוח חלקו כך: מה אני עושה היום? אני מרגיש אני
רוצה הצמידו את התמונות המתאימות לפעילויות והטיפולים באותו יום. אפשר לחלק חלק זה לבוקר, צהרים וערב. עצוב, שמח, בוכה, מעוצבן וכו'. יש באינטרנט תמונות של אנשים בהבעות פנים ... הכרטיסים ושהילד יבחר מתוכם כשהם פרוסים לפניו את מה שהוא מרגיש או
רוצה ויראה לכם. ילדים שאינם מדברים יכולים להיעזר מאד בלוח תקשורת כזה. באופן אישי הלוח עזר לנו דווקא כאשר הילד שלנו החל לדבר. דרך אלטרנטיבית זו של תקשורת מאד פונקציונלית ... לו היום ובאילו זמנים. הוא יודע שהוא יכול לספר למבוגר מה הוא
רוצה ומה הוא מרגיש. זה כשלעצמו משרה ביטחון ושליטה בעולם. 11.כשאתם נמצאים בסיטואציה בה הילד מסרב להקשיב ומגיב בתוקפנות רצוי להרחיק אותו מכל מה שעשוי לחזק (כל מה שאתם ... לכיוון תקשורתי כדאי שהוא יאמר לילד האוטיסט: "חמוד, אולי אתה
רוצה לשאול את הילד אם הוא
רוצה לשחק איתך? תשאל אותו -
רוצה לשחק איתי?". הרבה מאד פעמים צריך לעשות את התרגיל הזה, ותרגילים אחרים, עד שהתקשורת האפקטיבית נלמדת ומתקבעת אצל הילד האוטיסט. 17.ניתן לרכוש כריות בגדלים שונים ... חיזוק חיובי כמו חיבוק, מילה טובה או ממתקים או כל דבר שהילד אוהב
ורוצה לאחר שהוא מקלל. אם בדיוק עמדתם לתת לילד דבר מה שהוא רצה אתם יכולים לאמר "דיברת לא יפה. עכשיו אני לא יכולה לתת לך את X, אתן לך בעוד כמה דקות / מחר / אחרי האוכל". אל ... שונות: "תסתכל עלי" ולהצביע לעיניים שלנו. או "תגיד תן לי" כשאנו
רוצים שהילד ילמד לומר דבר מה כמו "תן לי". עם ילדים אוטיסטים חשוב לדרוש את האמירה (מילולית או דרך תקשורת של סמלים) משום שאחרת, לרוב, הם לא יאמרו "תן לי" או
"רוצה את זה". הבקשה של המטפל מהילד לחזור על הבקשה שהוא מלמד אותו, למשל - "לא
רוצה", חשוב מאד בכדי שהילד יקבל את אבני הבניין התקשורתיות הראשונות שלו. נכון שאופן פניה זה כשלעצמו אינו תקשורתי ("תגיד X"). אך מכיוון שהילדים האוטיסטים אינם יוזמים ... רב. בשלב מסוים צריך להפסיק לדרוש מהילד ולא לאמר לו "תגיד - אני
רוצה". אלא פשוט לא לתת לו את מה שהוא
רוצה ולחכות שהילד יאמר באופן ספונטאני "אני
רוצה" או "תן לי". כלומר, בתחילת הדרך אין לפחד מבנית שפה שנשמעת "אוטומטית" אך יש לדעת מתי לדרוש מהמנחה והמטפלים לעבור לשפה חיה ותקשורתית יותר. להעביר את הילד לרמת שיח ולא ... יש כובד סנסורי עמוס מידי משום במקרה כזה יהיה על הילד לפענח 2
ערוצים אודיטוריים של שפה - אחד בקלטת המושמעת והשני בסיפור המסופר ע"י המטפל. 34.למרות כל הזמן שהטיפולים של הילד לוקחים מצאו אחה"צ פנוי אחד בשבוע כדי להפגיש את הילד עם חבר ... האם הוא עונה ומה תשובתו. התפעלו מאד מתשובותיו והחמיאו לו בקול
מרוצה. אם הילד עונה תשובה שגויה אמרו: "התבלבלת. אני רואה שלדני יש כובע על הראש". אל תאמרו "לא. זה לא נכון". הילד זקוק בתחילה לסיוע מלא ואח"כ לפחות ופחות סיוע, לכו בקצב ... נוספת במסגרת טיפולית, הוא עיין בו יחד איתי בשעות הפנאי וכך
הרצון לקרוא בספר וההפנמה היו גדולים יותר. 46.במידה והילד מדבר הקשיבו לו. תנו לו זמן לסיים משפט או רעיון. שבו בשקט. לילדים אוטיסטים עשוי לקחת יותר זמן לגבש את הרעיון שלהם ... משפטים. אם אתם לא מבינים שאלו שאלות, לדוגמא "האם אתה מתכוון שאתה
רוצה את העוגייה?", הבהירו לילד שאתם מצפים לתשובה. 47.מטפל טוב לעולם אינו מניח מראש שום דבר. אל תניחו שהילד יודע דבר מה, הסבירו לו. אל תניחו שהילד הבין מה שאתם
רוצים, הסבירו שוב. אל תניחו שהילד שמע אתכם, חיזרו על דברכם בדרך אחרת. אל תניחו שמה שהילד ידע אתמול הוא בוודאי יודע היום. עניין ההבנה חשוב מאד משום הילד לא יכול לשתף ... בטיפול. לאחר שהילד אוסף בין 3-6 מדבקות כאלה הוא מקבל דבר מה שהוא
רוצה (לשחק במכונית, לנשוף בחליל, לשמוע מוסיקה וכו'). 49.במידה והילד מנסה לספר לכם דבר מה והוא אינו נשמע הגיוני או קוהרנטי ואתם אינכם מבינים אותו אז שאלו שאלות מנחות. ... כשאתם מעבירים את המסר התקשורתי באופן ברור הילד מתחיל להבין מה
רצונכם. היו כמה שפחות אבסטרקטיים וכמה שיותר קונקרטיים. אל תדברו באופן כללי, דברו על כל דבר באופן ספציפי ומפורט. אמרו משפטים על דרך החיוב ולא השלילה. אם לא תשתדלו ותשימו ...