עבור לדף > 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 RSS
תקצירהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (באנגלית: ADHD; נקראת בקיצור הפרעת קשב) היא הפרעה הנובעת מהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית. תסמיני הליבה של הפרעת קשב הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים להופיע כדי לענות על הקריטריונים של אבחנת הפרעת קשב. ADD הוא מונח ששימש בעבר לתיאור הפרעת קשב ללא היפראקטיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה, המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. עקב טבעה ההתפתחותי, ברוב המקרים היא באה לידי ביטוי לראשונה בילדות, אך היא אינה חולפת עם ההתבגרות ומלווה את האדם לאורך חייו הבוגרים. בנוסף, הפרעת קשב מאופיינת בתחלואה נלווית משמעותית, כך שלעתים קרובות קיים יותר ממקור אחד הגורם לתסמינים; איתור או שלילה של מקורות נוספים לתסמינים נעשה במסגרת תהליך אבחון הפרעת קשב, ומסייע להתאים את הטיפול לכל אדם באופן אישי. הפרעת קשב יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים. היא עלולה להפריע בלמידה, בעבודה, ביחסים בין אישיים ובפעילויות הטיפול העצמי. אף על פי שהתפקוד האקדמי עלול להיפגע בעקבות הפרעת קשב, היא אינה מוגדרת על ידי המדריך האבחוני DSM כלקות למידה. זאת משום שהתפקוד בתחום זה לא בהכרח מושפע מהפרעת הקשב ומשום שהיא יכולה לפגוע גם בתחומים שאינם אקדמיים. כמו כן, אין קשר בין המנגנונים העומדים בבסיס לקות הלמידה דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה לבין אלו של הפרעת קשב. עם זאת, יש המכלילים גם מיומנויות הקשבה כתחומי למידה שנפגעים בלקות למידה, ולפיכך הם כוללים בהגדרת לקויות הלמידה גם קשיים כגון הפרעת קשב. מונחים ותתי סוגים למרות קיומו של השם העברי - הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטביות, לעתים קרובות נהוג להשתמש בראשי התיבות ADHD של שמה הלועזי, אשר נהוג ברפואה ובפסיכולוגיה: Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. בעבר הייתה הבחנה בין ADHD ל - ADD, כאשר הוספת או השמטת האות H מציינת את קיומה או העדרה של היפראקטיביות. זאת משום של - ADD אין תסמינים הקשורים בהיפראקטיביות או באימפולסיביות. בהתאם לכך, מדענים נהגו להתייחס ל - ADHD ול - ADD כאל שתי הפרעות שונות, למרות המאפיינים הדומים שלהן. במהדורה הרביעית של המדריך האבחוני הפסיכיאטרי DSM (1994), כל תתי - האבחנות רוכזו תחת ADHD בתוספת ציון המאפיינים הייחודיים. כתוצאה מכך הושמט המונח ADD ובמקומו מופיע כיום המונח "ADHD בעל רמת קשב נמוכה" (predominantly inattentive). הערך הנוכחי נוקט בגישה המקובלת כיום, לפיה ADD הוא מקרה פרטי של ADHD. שכיחות ההפרעה ואופייה הכרוני הפרעת קשב נפוצה יחסית בקרב האוכלוסייה הכללית. ניתן למצוא אותה בכל שכבות האוכלוסייה ורמות האינטליגנציה. זוהי הלקות הנוירולוגית הנפוצה ביותר בקרב ילדים. 5% - 10% מהילדים בגילאי בית הספר לוקים בהפרעה זו, רובם בנים. עקב אופייה הכרוני היא לא נעלמת גם בחיים הבוגרים של האדם, ולכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב אינה סטטית וקבועה אלא מתפתחת לאורך ציר הזמן - יש לה ביטויים מגוונים בגילאים השונים, בהתאם למכלול התכונות של האדם והסביבה בה הוא חי. עם זאת, מהלך ההתפתחות של הפרעת קשב ואופן הביטוי של התסמינים לאורך החיים לא ברור במלואו ונדרש למחקר נוסף. 50% - 70% מבני ה - 6-12 שההפרעה אובחנה אצלם יאובחנו כך גם בגיל ההתבגרות, ו - 30% גם בתום תקופת ההתבגרות. האחוז היורד אין פירושו שההפרעה נעלמה, אלא סביר יותר להניח שהאנשים אצלם אובחנה ההפרעה טופלו, או פיתחו דרכי התמודדות עם ההפרעה כך שהתסמינים שלה הפכו למורגשים פחות. סיבה נוספת לאחוז הנמוך של המאובחנים המבוגרים היא שהפרעת קשב והיפראקטיביות נחשבה עד לפני עשור בערך לבעיה של ילדים בלבד, אם כי המודעות לקיומה גם בקרב מבוגרים גדלה בשנים האחרונות . מבוגרים רבים עם הפרעת קשב אינם מודעים לבעיה, משום שהם חשים שהצליחו להתגבר עליה, במיוחד אם הצליחו לסיים לימודי בית ספר תיכון או להגיע ללימודים אקדמיים למרות ההפרעה. לעתים ההרגלים שאדם עם הפרעת קשב מפתח לעצמו על מנת לפצות על ההפרעה ולהסתירה, מונעים ממנו להכיר בצורך בטיפול ובחשיבותו. עם זאת, כיום יש עלייה בקרב מבוגרים הפונים לטיפול בקשיים שנוצרו בעקבות ההפרעה, כדי לשפר את איכות חייהם. תסמינים עיקריים (תסמיני הליבה) התסמינים הנובעים באופן ישיר מהבעיות הנוירולוגיות של ADHD מתחלקים למספר קבוצות עיקריות: ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
תקצירבעיות קשב וריכוז - מהיכן נובעות בעיות קשב וריכוז? הרבה תוכניות טלוויזיה, מאמרים בעיתונים, שיחות ודיבורים נשפכו על בעיות קשב וריכוז, הורים רבים מספרים שהם חוששים שהילדים שלהם סובלים מזה והם מפחדים לקחת אותם לאבחון קשב וריכוז בשביל לגלות את האמת, פסיכולוגים ופסיכיאטרים נאבקים בשאלה האם המספרים אמיתיים (ההנחה היא שלמעלה מעשר אחוז באוכלוסייה יש להם את זה). אך השאלה הגדולה היא, מה זה בעיות קשב וריכוז ולמה כולם מדברים על זה כעת. לפני שנסביר מהי הפרעת קשב וריכוז, נספר מעט על ההיסטוריה של התופעה. מדובר בתופעה לא חדשה, כבר במאה ה - 17 היא תוארה בספרות ובתחילת המאה ה - 20 כבר אובחנו ילדים שסובלים ממנה. במאה ה - 20 היא הוגדרה בצורה שאנחנו מכירים אותה על ידי DSM, המדריך של תסמינים פסיכיאטרים על פי עובדים פסיכולוגים ופסיכיאטרים. מהיכן נובעות בעיות קשב וריכוז? על פי כל ההנחות, לא מדובר רק בעניין פסיכולוגי, אלא גם בעניין ביולוגי, נוירולוגי. על פי ההנחות הרווחות, בעיות קשב וריכוז נמצאות, או לפחות מאובחנות יותר אצל ילדים, דרך אגב אצל בנים הרבה יותר מאשר בנות (יחס של 1 ל - 10) ובניגוד למה שאולי נדמה, בגלל תופעה של הפרעות וליקוי למידה, אזי שבנים שעברו בדיקת קשב וריכוז ואובחנו כמי שסובל מהתופעה, הוא דווקא בעלי מנת משכל יותר גבוהה מאשר ילדים שאין להם את זה. בעיות קשב וריכוז הן למעשה מצב בו ישנן הסחות דעת ובעיות בריכוז ובזיכרון שמפריעות לנו להתנהל בצורה רגילה. כל אחד מאיתנו זקוק ליכולת ריכוז ברמה מסוימת בשביל לפעול ולעשות דברים מסוימים. הבעיה אצל ילדים ובני אדם בכלל שסובלים מבעיות קשב וריכוז היא, שהם משנים את רמות הקשב והריכוז בתדירות מאוד גבוהה בין השאר הדבר נובע בגלל מאמץ מיוחד שהוא משקיע בדברים שונים, שינויים שהוא חווה לאורך היום ועוד. ילדים שעברו בדיקות קשב וריכוז התגלו, לא כמי שיש להם בעיית קשב אלא יש להם בעיה של אי רציפות, כלומר הם אינם יכולים למקד את הקשב שלהם לאורך זמן. אגב, ייתכן מאוד שברגעים מסוימים הם כן יצליחו למקד אך ברוב הזמן הם יתקשו בכך. הרבה פעמים זה משתלב עם מצב של היפראקטיביות, כלומר תנועתיות ודברנות יתר. במצב כזה הילד יסבול מחוסר יכולת להתאפק, לציית להוראות, חוסר שקט וסף תסכול נמוך, דברים שיוצרים לא פעם מתחים עם ילדים אחרים ועם הסביבה. אם אתם רוצים לקבל עוד מידע אודות בעיות קשב וריכוז, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם ציפי קדוש ממרכז ציפיות גבוהות. המרכז יושב בפתח תקווה ומעסיק אנשי מקצוע שישמחו לעמוד לרשותכם בכל עת ובכל שאלה. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
תקצירהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים אחת הטענות שעולות בשנים האחרונות בתחום של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים היא, שקיים אבחון יתר בתופעה. כלומר יותר מדי אנשים ובפרט ילדים מאובחנים כמי שסובלים מהפרעות קשב וריכוז. מצד שני, המספרים מוכיחים שאכן יש עלייה באחוז הילדים והמבוגרים שיש להם הפרעות קשב וריכוז, זה מגיע כמעט ל - 10 אחוז מהאוכלוסייה כיום. כעת עולה השאלה, האם באמת קיים אבחון יתר או שמא זה טבעי? צריך לחלק את העניין לשני חלקים. מצד אחד בדומה ללא מעט בעיות רפואיות ונפשיות, ישנה עלייה רבה במודעות בתחום. הן בקרב מטופלים והן בקרב מטפלים ואנשי מקצוע. אגב, חלק גדול מהמודעות של המטפלים לעניין נבע כתוצאה מלחץ מצד הורים ומורים שנאלצו להתמודד עם מצבים של היפראקטיביות בילדים או הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כלומר עלתה דרישה מהסביבה לטפל בבעיה, ואחת הדרכים לטפל בה היא באמצעות אבחונים שונים. מצד שני, לא רק המודעות עלתה, גם ההתייחסות השתנתה. בדומה לתחומים אחרים בחיינו, החשיפה התקשורתית של הנושא, יצרה שיח מבורך בעניין, שבו תומכים ומתנגדים לאבחונים של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, הסבירו במה מדובר, וכך העניין עלה וצף. בסופו של דבר, כאשר התקשורת מתעסקת בזה, אז זה משפיע, והורים שחוששים שילדיהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז, שולחים אותם לעבור אבחונים שונים, בין היתר אבחון פסיכולוגי לילדים במסגרת פרטית או במסגרות אחרות, כך ניתן לדעת האם הילד סובל מהפרעות אלה או שדברים אחרים משפיעים עליו. כאן המקום להסביר, לא כל ילד שסובל מבעיות התנהגות סובל מהפרעות קשב וריכוז. לכן האבחונים חשובים, כי הם מאפשרים לשלול דבר מסוים ומאפשרים להתמקד בדברים אחרים. למשל, ילד שסובל מהתנהגות אלימה או תחושת דיכאון, או חוסר יכולת ריכוז, ייתכן והוא לא סובל מבעיות קשב וריכוז, אלא שהוא עובר משבר מסוים או מושפע ממשבר שעוברת הסביבה הקרובה אליו (גירושים, שכול, לחץ כלכלי ועוד). כאשר מבצעים לילד אבחון, כולל אבחון פסיכולוגי, קל להגיע לשורש העניין ולהבין מה משפיע ומה מפריע לו. אם אתם מרגישים שהילדים שלכם גם לא מתנהגים רגיל, בסביבה הביתית או בבית הספר, אתם מוזמנים לפנות למרכז ציפיות גבוהות של ציפי קדוש, היא תשמח לעזור לכם, לייעץ ולהסביר על בעיות התנהגות, הפרעות קשב וריכוז, אבחונים ועוד. במרכז תמצאו צוות ייחודי שיעמוד לרשותכם בכל שעה ושעה, בכל עניין, שאלה ובעיה. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... טובה - מה הוא בודק? אבחון הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים מבחן טובה נחשב לאחד המבחנים המשמעותיים ביותר באבחון הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים. מבחן זה משמש מזה שנים רבות מאבחנים ופסיכולוגים אשר מעוניינים לבדוק את מידת היכולת של הנבחנים לבצע פעולות חד גוניות בלי לאבד את יכולת הקשב והריכוז שלהם. עליהם לעמוד ביעד מסוים בשביל לעבור את המבחן. מבחן tova נוצר בשנת 1964 על ידי ד"ר לורנס גרינברג באוניברסיטת מינסוטה. באופן מסחרי הוא החל לפעול בשנת 1990. המבחן מתנהל במשך 21.6 דקות, כאשר לפני כן ... מבחן טובה - מה הוא בודק מבחני טובה, כפי שציינו, מיועדים לבדוק את היכולת של ילדים ומבוגרים לעשות פעולה חוזרת, חד גונית, בלי לאבד את יכולת הריכוז והקשב שלהם. אך מעבר לכך המבחן בוחן מספר פרמטרים בהתנהגות של הנבחנים: אימפולסיביות - כאשר הנבחנים לוחצים על כפתורים, נבדקת מידת האימפולסיביות שלהם בלחיצה. תסמיני קשב - כאשר הנבחנים לא לוחצים על כפתורים, נבדקים ... באופן תדיר היא, עד כמה מבחן זה הוא מהימן ואמין. הדעות בעניין זה חלוקות. יש הסבורים שהמבחן אינו מהימן, מאחר וגם מי שאיננו סובל מבעיה של הפרעות קשב וריכוז עלול לפעול בצורות אימפולסיביות או להרגיש תחושת שעמום כתוצאה מהפעולות שהוא מתבקש לבצע. כמובן שאין זה אומר שכך יקרה, אם כן, זה מעלה שאלה האם המבחן מהימן. מי שתומך בביצוע מבחן טובה טוען שהמבחן מספיק אמין ויודע לעשות הבחנה בין מי שסובל מהפרעות קשב וריכוז לבין מי שלא. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הפרעת קשב וריכוז - כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז? לפחות 10 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז, חלקם מאובחנים בשלב מוקדם בעזרת מבחן הפרעות קשב וריכוז. מדובר למעשה בסדרה של מבחנים אשר נערכים על ידי נוירולוגים, פסיכיאטרים או פסיכולוגים. כאשר במידת הצורך המאבחנים משתמשים בעזרתם של אנשי מקצוע מתחום הטיפול והחינוך. לפני שנסביר מהו מבחן להפרעות קשב וריכוז, נסביר בקצרה מה חווה ילד שמתמודד עם הפרעות קשב וריכוז. בין היתר מדובר בקושי להתמקד בפרטים, קושי ביצירת קשב לאורך זמן, אינו מסוגל לעקוב אחר הוראות, מאבד ריכוז בקלות, שוכח או מאבד דברים. ועוד. מדובר על דברים שיכולים לגרום נזק בסביבות חיים שונות, הן בבית, בלימודים או בכל סביבה אחרת. מאפיינים אלה יכולים גם לגרום לבעיות חברתיות, לימודיות ואחרות. כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז לצורך מבחן הפרעת קשב וריכוז, יש לגשת למרכז אבחון, שם נערכים מבחנים על פי קריטריונים קבועים, בינלאומיים. בין היתר נערך אבחון אנמנזה התפתחותית, בדיקות קליניות וכן מילוי שאלונים (כולל ידי ההורים והמורים), בהמשך נערכת כולל בדיקת מחשב. התהליך נמשך כולל 4 מפגשים בדרך כלל ונמשך חודש ימים. במהלך מבחן הפרעת קשב וריכוז, נפגשים ההורים והילד עם רופאים שמתמחים בתחום, כולל נוירולוגים ורופא ילדים. בסיום המבחן, אם יהיה צורך יבוצעו השלמות לבדיקות השונות. מבחן הפרעת קשב וריכוז, מתבצע בין היתר על ידי תצפיות בילד ובהורים, בדיקות גופניות ונוירולוגיות, בדיקות מעבדה כולל בדיקות שמיעה וראייה, בדיקות הערכת שפה ודיבור, בדיקות קוגניטיביות, שאלוני אבחון (לא ייעשה שימוש בשאלוני מעקב) ועוד. מדובר על סדרה של בדיקות שאמורה להקיף מכלול שלם של תהליכים ופעולות שקשורות ישירות לילד ובחלקם קשורות גם להוריו. חשוב להבהיר, כל הבדיקות נעשות בהתאמה להיסטוריה מפורטת של הילד והערכה של הפרעות אפשריות אחרות, כולל הפרעות פסיכולוגיות. אחד המאפיינים העיקרים של מבחן הפרעת קשב וריכוז, הוא שאלון t.o.v.a, שאלון שמטרתו לבחון עד כמה הילד יכול להתמודד עם מטלה מסוימת, חד גונית לאורך זמן. מדובר בבדיקה ממוחשבת שבוחנת ניתוח של תגובה לגירוי ובו הילד אמור להגיב לגירוי אחד ולהתעלם מגירוי אחר. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בין קשב וריכוז להצלחה - אז האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה? אחת התהיות הגדולות ביותר שקשורות להפרעות קשב וריכוז בילדים ובכלל היא, האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה, יותר נכון לומר, האם מי שסובל מהפרעות קשב וריכוז, בהכרח יתקשה להצליח בחיים. לפני שנסביר מדוע עולה שאלה זו וכיצד היא נמדדת, חשוב להבין מהיכן היא נובעת. אחת הטענות כלפי המספרים שמציגים עלייה מכמות הילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז היא, שלא מדובר בעניין אמיתי שאכן יש בעיית קשב וריכוז אצל ילדים רבים אלא בכך שיש היום דרישות גבוהות יותר להצלחה אצל הורים כלפי הילדים שלהם, וכאשר הילד לא עומד בכך, קורה אחד מהשניים, הוא שהוא מפתח תסמינים של תסכול ואכזבה והתנהגות שמזכירה מאפיינים שיש לילדים עם בעיות קשב וריכוז או שההורים חושבים שהסיבה שהילד לא מצליח זה בגלל שיש לו בעיה כזו. מן הסתם זה לא נכון וזה לא נכון. אז האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה? אחד הדברים שבוחנים אצל ילדים וכן אצל מבוגרים, במסגרת אבחון הפרעות קשב וריכוז, הן תחלואות נלוות. מדובר במצבים בהם מי שעובר את האבחון, הוא בסך הכל ילד או מבוגר מצליח אך הוא מגלה תסמינים שונים דומים לאלה של הפרעות קשב וריכוז. האבחון נועד לבדוק האם הוא איננו סובל מתחלואה נלווית, כלומר דברים אחרים שגורמים לו להרגיש כך ולא בהכרח הפרעות קשב וריכוז. חשוב להבהיר, הרבה פעם זה קיים גם לצד השני, כלומר הילד או המבוגר מצליחים בחייהם, למרות שיש להם הפרעות קשב וריכוז, אך מאחר והם לא מרגישים מסופקים והם מרגישים שבפנים הם לא עומדים במטרות או בסטנדרטים שהם הציבו לעצמם, הם יחושו תחושת כישלון ולכן יגלו סממנים של דיכאון, חרדות ועוד. מלבד זאת, אכן יש הקשר בין הפרעות קשב וריכוז להצלחה. מאחר והרבה פעמים ילדים שיש להם הפרעות קשב סובלים גם מליקוי למידה וכן מתופעות כמו חוסר שינה ובעיות חברתיות, שעלולות להשפיע על היכולת שלהם להצליח ויתרה מזו, להגביר את התסכול מכך. לכן ככל שהאבחון מתבצע מהר יותר והוא טוב יותר, כך קל יותר להתמודד עם המצב. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
תקצירהפרעות קשב וריכוז - מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז הרבה פעמים אנחנו נוהגים לומר על אנשים חסרי ריכוז, שאינם שמים לב מה קורה סביבם ואינם מקשיבים למה שמדברים איתם, שהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז. מן הסתם, הרבה פעם זה לא נכון, אומנם ישנו גידול מתמיד במספרים של אלה הסובלים מהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים, אך עדיין לא כולם כאלה. בשביל להבין את זה, חשוב לדעת מה מרגיש ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשת, מנטאלית. לכך לא מספיק שנשלח אותו לעבור הפרעות קשב וריכוז אבחון או הפרעות קשב וריכוז מבחן שיאבחן אותו ונראה כיצד התופעה משפיעה עליו אלא חשוב שנקרא חומרים בנושא ונבין מה זה אומר. לפני שנציג אן שורה של נקודות בנושא, אנחנו רוצים להמליץ לכם על מרכז ציפיות גבוהות של ציפי קדוש, המרכז יושב בפתח תקווה, ובו תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים, פנים אל פנים, אודות הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים. אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרכז בכל שעה ובכל עניין בנושא. מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז מחולקות לרמות שונות, התסמינים הינם פיזיים, פסיכולוגיים - נפשיים וכן התנהגותיים. חשוב להבהיר כמו שלא כל ילד שאיננו מרוכז סובל מהפרעות קשב וריכוז, כך גם לא כל ילד עצוב סובל מדיכאון בגלל הפרעות קשב וריכוז וכן לא כל ליקוי למידה נגרם כתוצאה מהפרעות אלו. ייתכן מאוד שהם סובלים מתופעות אלה בלי קשר להפרעות קשב וריכוז. ילד שיש לו הפרעות קשר וריכוז סובל מחוסר יכולת לשמור על קשב ממוקד לאורך זמן, חוסר יכולת להתרכז כולל בפעולות יומיומיות פשוטות. חוסר יכולת למלא אחר הוראות ולסיים משימות, כתוצאה מכך הוא דוחה או מבטל עיסוקים שונים, הרבה פעמים זה נובע מתחושת תסכול על מצבו. אצל ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, גירויים חיצוניים משפיעים מהר יותר על התנהגותו, ואלה מפריעים לו לבצע את המוטל עליו. חלק גדול מהילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז סובלים מליקויי למידה, וכן ליקויים בביצוע פעולות יומיומיות. אחת מדרכי האבחון של הפרעות קשב וריכוז היא, לבדוק האם לילד קיימות הפרעות וליקויים בשתי מסגרות חיים, כך ניתן לזהות האם מדובר בליקוי שעומד בזכות עצמו או קשור להפרעות קשב וריכוז. נקודה אחרונה, ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, סובל בדרך כלל גם מהיפראקטיביות, מה שגורם לו לדבר בצורה לא מאורגנת, להתנהל בצורה מהירה, מתקשה לחכות לתורו, ופועל לא פעם באגרסיביות ותוקפנות. אם הינכם מעוניינים לקבל עוד מידע על הפרעות קשב וריכוז, אתם מוזמנים ליצור קשר עם מרכז ציפיות גבוהות כמו שציינו קודם לכן, והם ישמחו לעזור לכם בכל עניין ועניין. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בין הצלחה בלימודים וקשב וריכוז שאלתם את עצמכם פעם מה משותף לאלברט איינשטיין, תומס אדיסון וגלילאו גליליי? שלושתם ועוד רבים אחרים הציגו תסמינים של הפרעות קשב וריכוז. יחד עם זאת ההצלחה לא נסתרה מעיניהם והם היו לפורצי דרך בתחומם. תהיתם פעם מדוע? הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגית - התנהגותית והיא השכיחה ביותר אצל ילדים בעידן הנוכחי. בארה"ב אחד מתוך שלושה ילדים מאובחן כסובל מהפרעה זו ונוטל ריטלין. אצל המאובחנים בהפרעה זאת יש תהליך מוחי שונה מאשר אצל אנשים ללא הפרעה, תאי העצב אינם מתקשרים כראוי וביעילות זה עם זה והשימוש בריטלין (או כל תרופה אחרת בעלת אותו אפקט) מסייעת למוח לבצע תהליכים עצביים תקינים. אבל, האם גם איינשטיין השתמש בריטלין? מה הניע את איינשטיין ועוד אחרים כמוהו שלקו בהפרעת קשב וריכוז? והאם באמת יש קשר בין הפרעה זאת להצלחה? במרוצת השנים אנו עדים לכך שמרבית הילדים נשלחים על ידי הגננת או המורה בבית הספר לבצע אבחון. באופן שהינו כמעט מוחלט, מרבית האנשים מקשרים הפרעה זאת לעתיד ילדיהם ומרגע האבחון ברור להם כי ילדיהם לא יגיע רחוק. "הוא בטח לא ... לכך. מה קרה לשינוי המוחי הקיים אצל אותם אנשים? נעלם כלא היה? האם המוטיבציה לעשות משהו יכולה להשפיע על המוח עד כדי כך שהמוח יעבור מפעילות לא תקינה לפעילות תקינה? עד כה שאלנו לא מעט שאלות, כעת ננסה לתת קצת תשובות. רבים הם הילדים אשר אינם מאובחנים נכון כיום. על מנת לאתר הפרעת קשב וריכוז יש בראש ובראשונה לשלול גורמים נוספים סביבתיים אצל הילד / מבוגר. לצערנו הגורם המפנה לאבחון אינו שולל גורמים נוספים טרם השליחה לאבחון. הוא מתביית על בעיה נקודתית אחת וממנו מסיק כי יש צורך באבחון. טרם שליחה לאבחון יש לוודא כי: הילד ישן טוב התזונה בריאה ומאוזנת - ... על פי שנכשלו לא מעט בדרך הם המשיכו לדבוק במטרתם ולהתקדם קדימה עד אשר השיגו אותה. עם או בלי הפרעה ולקות כזו או אחרת הם היו חדורי מוטיבציה. המוטיבציה הזאת הגיעה מהבית, מהחינוך אותו הם קיבלו ומכך שבתא המשפחתי שלהם האמינו בהם ללא חת. אז כעת ניתן לומר כי אין קשר חד חד ערכי בין הפרעת קשב וריכוז לבין הצלחה מעשית בלימודים. יחד עם זאת ניתן גם לומר כי יש קשר בין מוטיבציה, חינוך ואמונה לבין הצלחה מעשית בלימודים. אבל זה כבר למאמר הבא... ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... זה adhd - כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה? לא תהיה זו הגזמה לומר, שאחד הביטויים הכי נפוצים בעשור האחרון בעולם הרפואה ובעולם החינוך הוא הפרעות קשב וריכוז adhd, ביטוי אותו כל הורה מכיר בצורה כזו או אחרת, בוודאי כל מורה שמתמודד עם ילדים שיש להם adhd, ומן הסתם גם אנשים שקוראים עיתונים ועוקבים אחר עולם הרפואה והחינוך. הפרעות קשב וריכוז כידוע הולכים ביחד בשני עולמות אלו. לפני שנסביר מה זה adhd, חשוב להבהיר שיש adhd ויש add. בהמשך המאמר נראה מה ההבדלים ביניהם, כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה. נציין כבר עכשיו, שלא מדובר בתופעה בלתי פתירה או כזו שעלולה למנוע מהילדים אפשרות להשתלב מבחינה חברתית ולהצליח, בעזרת אבחון נכון וטיפול טוב לאחר מכן, בהחלט יש סיכוי שזה ייפתר בצורה מהירה וטובה. מה זה adhd הגדרת adhd, מוכרת כהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות. בז'רגון הרפואי נהוג לקרוא לה הפרעת קשב. מדובר על תופעה בה הילד סובל מקשיי קשב וריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. חשוב להבהיר, לא כל התופעות צריכות להתקיים בשביל להיות מאובחנים כמי שמתמודדים עם הפרעות קשב. חלק גדול מהילדים והאוכלוסייה סובלים מחלק מהתופעות. ADHD היא תופעה נפוצה הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים, על פי מחקרים מדובר בתופעה שמתפתחת בחמש השנים הראשונות לחיינו ואיננה נעלמת במהלך השנים, על כן יש צורך להיות מטופל באופן תרופתי או באמצעות טיפולים פסיכולוגיים ואחרים. הפרעת adhd עלולה להפריע במהלך החיים בצורות שונות, בעבודה, לימודים, יחסים בינאישיים, וכן בפעילויות שונות אחרות. אחת הבעיות איתן מתמודדים ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז היא, שהתופעה גורמת להם למצבים נפשיים קיצוניים, למשל דיכאון, חרדה, ועוד. כמו כן היא גורמת לליקוי למידה קשים. כפי שציינו קיים הבדל בין adhd ל - add, ההבדל הוא שייתכן שהמטופל יסבול מהפרעות קשב וריכוז בלי הפרעה היפראקטיבית. הפרעה זו כמו הפרעות קשב וריכוז נבחנות במספר מבחנים, כולל מבחן טובה שבוחן את היכולת של המטופל לבצע פעולות חד גוניות לאורך זמן בלי לאבד ריכוז וקשב, וכן מבחנים נוספים, פסיכולוגיים, נוירולוגיים, פיזיולוגיים ועוד. המבחנים מתבצעים באמצעות בדיקות ממוחשבות, שאלונים, בדיקות דם, בדיקות רקע, תצפיות ועוד. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ? על פי ההנחות הרווחות, בין 6 ל - 8 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז בעולם המערבי. אין ספק, שחלה עלייה חדה במספרים של הילדים אשר מאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז, אך ההסברים מדוע זה קרה, אינם ברורים, חדים וגם אין הסכמה רחבה עליהם. לפני שנסביר איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חשוב לנו להסביר תחילה מדוע יש ויכוח על המספרים ובכלל על הנושא. מצד אחד של המתרס, עומדים המטפלים הסבורים שכיום קל יותר לאבחן הפרעות קשב וריכוז, המודעות עלתה והנושא מוכר יותר בקרב מטפלים, הורים ומורים. מצד שני, וזו הביקורת הגדולה בנושא, יש הסבורים שזה לא שיש יותר ילדים שסובלים מהתופעה, אלא שכיום הציפיות מהילדים הן כל כך גדולות ומצד שני רמת הגירויים שהם חיים בה עצומה כל כך, שאין באפשרותם אלא להיות חסרי קשב וריכוז. כלומר זאת לא השאלה איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז, אלא יותר האם האבחון הוא אמיתי ונכון. אגב המספרים מראים שבארה"ב חל גידול מ - 5 אחוז מהילדים שסבלו מהפרעות קשב וריכוז בשנות התשעים למספרים שעומדים על למעלה מ - 11 אחוז. מדובר על קפיצה עצומה במספרים, שלא ניתן להסביר אותה רק בכך שיכולת אבחון הפרעות קשב השתפרו. אז איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז? יש כמה חלקים לאבחון הפרעות קשב וריכוז. אצל הילדים האבחון נעשה כבר בגיל גן, לקראת עלייה לכיתה א'. ברוב המקרים הורים ייקחו את הילדים שלהם לאבחון, כאשר הם יגלו יכולת היפראקטיבית מוגזמת, קשיים בריכוז ולעיתים אף מצב של תוקפנות. הילד עובר מגוון אבחונים, לצד ... בדיקות רפואיות כולל בדיקות נוירולוגיות ופסיכאטריות, וכן כלים אבחונים בדמות מבחנים פסיכולוגיים, הערכת קשריי למידה, מבחנים ממוחשבים שונים, הערכה קוגניטיבית ועוד. בסיום המבחנים מתבצעת הערכה של כל התוצאות, כולל אפשרויות תחלואה נוספות (כולל אפשרויות לבעיות נפשיות אחרות שעלולות לגרום להפרעות קשב וריכוז), ואז נקבע האם הילד אכן סובל מהפרעות קשב וריכוז. אבחון הפרעות קשב וריכוז מתבצעות אך ורק על ידי מאבחנים מוסמכים על פי כללים קבועים ומוסכמים על ידי הרשויות הרפואיות, בהתאם למדריכים העדכניים ביותר בתחום. אם אתם רוצים ללמוד עוד איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ואתם מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר עם ציפי קדוש העומדת בראש צפיות גבוהות, ארגון המתמחה בעבודה עם ילדים, צוות המקום ישמח לעמוד לרשותכם בכל עת. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא ריכוז וקשב - לחץ כאן...
עבור לדף > 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 RSS
לזמן מוגבל!  1 ספר 125 ש"ח 2 ספרים 200 ש"ח  4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ריכוז וקשב, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ריכוז וקשב, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?



נושאים מומלצים לעיונך... מוחין דקטנות בלי להתאמץ איך לשדר חוסר פגיעות? האחדות מהי מציאות אובייקטיבית? להיות מוכן פחד להיכשל במבחן למה דתיים מפחדים מנשים? אני רוצה לאהוב את עצמי לשכנע ילד להאמין בעצמו לא אוהב את מי שאוהב אותי האם אני אוהבת בלי תנאים? קל להיות מאושר להרגיש שמח האם אפשרי להחזיר אקסים? שינוי בזוגיות בצורה נכונה למה אני לא מצליח להחליט? איך לקבל החלטה מתוך אי וודאות? להתמודד עם אוסידי איך להתמודד עם השמצות באינטרנט? חרדת ביצוע ומוטיבציה להצליח עם בחורות לדעת כמה כסף לבקש על מוצר התנגדויות מכירות בטלפון לפנק את הילד להתמודד עם אובדן ילד אתה לוזר רוחני מה רוצה התת מודע? high bar squat vs low bar squat כמה סטים? שאין אלוהים ויכוח אתאיסט עם אמנון יצחק מי הגיע להארה רוחנית? מה קורה אחרי שמגיעים להארה? הספר להיות אלוהים הוא הספר הכי חכם בעולם האם הספר להיות אלוהים הוא הספר הכי חכם בעולם? כסף ביוטיוב לעשות יותר כסף משמעות החיים אובדן משמעות החיים מישהו חושב בצורה שלילית להתמודד עם הסרת פרסום שלילי בגוגל איך להתייחס לאנשים כאל רובוטים? מורה רוחני בחירה חופשית לאלוהים אלוהים ברא את הרע הארץ במרכז היקום עוד נושאים ...





עדכונים בערוץ ב: YouTube
עדכונים בדף ב: Facebook      עדכונים בקבוצה ב: Facebook
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, אימון אישי להרזייה, מגשר, מאמן אישי לתזונה נכונה, ייעוץ טיפולי, אימון אישי להרזיה, אימון אישי לבני נוער, אימון אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לימודים בנושא ריכוז וקשב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5780 שניות - עכשיו 17_02_2020 השעה 00:22:59 - wesi4