פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה"... ותאכל אותם וימתו לפני ה'" [5]. נורא. זו אחת הפרשיות הסתומות ביותר במקרא. יתר על - כן, מותם של בני אהרון הוא סיפור המעלה קושי משולש. נפתח בקושי הראשון: חומרת העבירה. חומרת העבירה, שעונשה הוא מוות, אינה מובנת מתוך פשוטו של ... אתם. ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם וימתו לפני ה'" [6]. ממש, חסר פשר בפשטו של הכתוב. פרשנים מנסים דרכים שונות להציע פשר לקושי. אפשר למצוא במדרשים גילוי אמפתיה לכאב הנורא: "וכי לפני ה' מתו? אלא מלמד, שקשה לפני הקדוש ברוך הוא בשעה שבניהם של צדיקים מסתלקים בחיי אביהם" [7]. ואף ... מאוד להיזהר מאיבוד שליטה ושכרון חושים, לא רק ליד המזבח... ברור, כל ההסברים האלה אינם מפחיתים את מוזרות האירוע. נפנה לקושי השני, "וידם אהרן". אדם נמצא בטקסיות מרשימה, בניו שהוכשרו לתפקיד מרכזי בפולחן ... היא. ומי יודע, אולי השתיקה היא גם כלפי משה האח המנהיג, בבחינת, המתים מונחים לפני ואתה מדבר על קדושה? אכן, נורא. נותר הקושי השלישי, מניעת אבל [23]. במטותא ממך, קושי זה מחייב דיון מיוחד, ודי דנו בשלב זה. הקשר בין קדושה למוות אינו נדיר במקרא, ... לא בתרבות האנושית, וגם בימינו אלה. קדושה כזו, קדושה שקשורה, שמצדיקה או שמניעה מוות אינה קדושה. ייתכן, שזה אחד ההסברים לקושי להסביר את סיפורם הנורא של נדב ואביהוא. בחברה האנושית הדבר היחיד שנושא קדושה ...