... הסביבה על האינטליגנציה בגיל הילדות גבוהה יותר מאשר השפעתה בבגרות. התפתחות האינטליגנציה: התפתחות
קוגניטיבית מידת ההצלחה במבחני אינטליגנציה עולה עד תחילת שנות העשרים לחיים בקצב מהיר. בעבר חשבו שבתקופת גיל זו מגיעה מנת המשכל לשיא, אולם כיום מקובל להניח שהעלייה ... חמורה במיוחד עלולה להוביל לפגיעה באינטליגנציה. בגיל מבוגר (75 ומעלה) מתחילה ירידה ניכרת ביכולות
הקוגניטיביות, אך מידתה המדויקת שונה מאדם לאדם. כיום נהוג לראות בירידה זו השפעה של מחלות נוירולוגיות וניווניות (כגון מחלת אלצהיימר ומחלת פרקינסון), גם אם המחלה עדיין ... וגורמים קבוצתיים של קאטל והורן תאוריות תהליכיות: תאוריות על הבסיס המוחי של דנקאן, תאוריות
קוגניטיביות של אקרמן, השפעת תורשה מול סביבה של דיקנס ופלין תאוריות חדשות: תיאורית האינטליגנציות מרובות של גארדנר, תיאורית האינטליגנציה וההתפתחות של אנדרסון ... ההתפתחותית, המבוססת על תורתו של ז'אן פיאז'ה עוסקת בצורות החשיבה המאפיינות גילאים שונים הגישה
הקוגניטיבית עוסקת בתהליכי החשיבה גישת הפסיכומטריקה המתבססת על מבחני אינטליגנציה וניתוחם אינטליגנציה רגשית וחברתית (גולמן) המתבססת על חקר המוח, ומדגישה את חשיבות ... בשם קשר חיובי רב פנים. צ'ארלס ספירמן טבע את המונח "גורם g" כדי להסביר תופעה זו, ולפיו ישנו גורם
קוגניטיבי אחד (אם כי לא יחיד) העומד בבסיסם של תהליכי פתרון בעיות רבים. התאוריה הטריארכלית: רוברט סטרנברג מאוניברסיטת ייל הוא אחד ממבקריה המרכזיים של התפיסה ... ומעשית, וגם תחום זה אינו נמדד כהלכה. רוברט סטרנברג מטעים שלושה מרכיבי אינטליגנציה: המסוגלויות
הקוגניטיביות הבסיסיות (זיכרון, עיבוד, שליפת מידע וכדומה), ניסיון ולימוד הקשר תרבותי. לטענתו העובדה שהממסד האקדמי מסתמך על מבחנים פסיכומטריים כממיינים, יוצרת עיוות ...