... בחלקיק שניה חושב על העבודה ובחלקיק שניה אחר הוא מקשיב למוזיקה או למה שמדברים איתו (כאשר ה"דבק" שבין 2 המחשבות הוא תת המודע). אבל בחוש ניתן לראות כי כאשר האדם באמת
צריך להתרכז במשהו, כגון כאשר הוא באמת
צריך להתרכז בעבודה או דווקא כאשר הוא מעוניין להתרכז במוזיקה שהוא שומע תוך כדי עבודה, הרי שבחוש אנחנו רואים כי אותו אדם מפסיק לבצע את הפעולה האחת לטובת ריכוז בפעולה האחרת. אילו היה ניתן לחשוב על 2 דברים במקביל, מדוע
צריך להפסיק משהו אחד כדי להתרכז בשני? נמצא אם כן כי גם כאשר אנחנו כאילו חושבים על 2 דברים במקביל, כגון לאכול ולקרוא תוך כדי, או לעבוד ולשמוע מוזיקה תוך כדי וכל כיו"ב, הרי ... שההיתכנות של אותו המשפט נכונה רק אם אכן יש בחושך מפלצת, כל משפט כזה ולא משנה מהו, משדר לתת ההכרעה של הילד שבאמת יש שם משהו. לעומת זאת מאחר שבאמת אין שם שום דבר, לכן
צריך לדבר עם הילד עם מה שכן יש שם, דהיינו על המציאות האמיתית שאין לה שום קשר בשום צורה לפחד של הילד ושהיא נכונה לחלוטין גם בלי קשר לדמיון של אותו הילד. אותו הדבר בדיוק ... גם לא על האם הוא עדיין קיים וכיו"ב. ומאחר שהמחשבה שלנו מסוגלת לחשוב רק על דבר 1 בזמן נתון, ומאחר ואנחנו בוחרים על מה לחשוב, הרי שאם אדם רוצה לא לחשוב על X, אז הוא
צריך לא לחשוב עליו בשום צורה לחלוטין כנ"ל, בדיוק כמו שהוא לא חושב על דברים אחרים שלא קיימים לחלוטין בשום צורה. למה הדבר דומה? לאדם שרודפים אחריו אנשים ובכל פעם כאשר הוא ... חושב על X, גורמת לך לחזור שוב פעם אל Xוליצור ולהעצים אותו מחדש. ולכן אם וכאשר תוקפת את האדם חרדה או גם כאשר עוברות לאדם מחשבות לא חיוביות בראש, הרי שבאותו הרגע
צריך פשוט לבחור לחשוב על משהו אחר ולא לבדוק האם אני עדיין חושב על X, אלא פשוט להתרכז לחלוטין במשהו אחר ופשוט לא להלחם במחשבות הטורדניות בכלל. וזאת בדיוק הסיבה מדוע הדרך ... אחרת. כי כאשר האדם מנסה להלחם ברע, הרי שהוא מוסיף שמן למדורה וממשיך לגרום לרע להתקיים ולפתח שורשים. ולכן כאשר אדם רוצה להיגמל מדפוס מסוים, עיקר ההתמקדות של האדם לא
צריכה להיות באיך הוא מפסיק לעשות את X אלא באיך הוא עושה כמה שיותר את ההפך של X. לדוגמא כאשר יש לך הרגל ולא משנה מהו או כמה זמן יש לך אותו וברצונך לשנות אותו, באותו הרגע ... משהו ותמיד האדם רגיל ורוצה לעשות משהו מסוים. ולכן כאשר בונים את הרצון החיובי, זה יוצר הצלחה אוטומטית וגורם לרע להעלם מעצמו. ז"א כדי להפסיק לעשות משהו מסוים, פשוט
צריך להתחיל לעשות את ההפך שלו, אבל לא כדי להלחם ברע, אלא כדי לעשות טוב. האנרגיה של האדם שמשנה את דפוסי ההתנהגות שלו לא
צריכה להגיע מכך שהוא רוצה להפסיק לעשות X אלא מכך שהוא רוצה להיות חיובי יותר וכדי שהחיים שלו יהיו טובים יותר. הלב של האדם הוא כמו חדר שיש בו חושך ואור. לא קיים מצב שאין בו ...