תשוקה או תאווה... בשבילו מיליונים (אם יש לי) למדנו שתשוקה אנו חייבים להסתיר. שלא כמו תאווה. מעניין לחשוב מה הרחיק כל כך את הצורך התשוקתי החשוב הזה ודחק אותו לירכתי מוחנו, לתחתית שפתנו. לנסות להעלים את כל מה שקשור אליה, לתשוקה. אני משתוקק להגיד "אני משתוקק" ואומר בא לי לכתוב על תחושה מוסווה. מתי החלו ... הוספנו לתאווה את מה שאנחנו משתוקקים אליו. בעוד שלאקאן השתמש במלה איווי יותר לכיוון עצמאי של תשוקה. צורך. הדוחף הלאה והבלתי ניתן לסיפוק לכל מה שאין. אנחנו מבלבלים לעתים קרובות בין תשוקה ובין תאווה. תאווה יכולה להיות רגעית. תשוקה היא רגש מפעיל לאורך זמן, למעשה לכל החיים. גם ... האיווי הבא המתעורר. הבור בבטן לא התמלא, אתה רק עוד לא יודע באיזה טעם לנסות למלא אותו עכשיו. האיווי הוא הצורך עצמו, להיות בעל איווי. זה מה שלא מספק. מה שמשאיר את הבור בבטן. זו התחושה שהמלה געגוע רחוק ובלתי נתפס מנסה להגדיר. הבור שהוא הבדידות, שהוא הצורך בקשר אינטנסיבי ממלא, מה שנקרא לחיות אחד מהמעיים של השני. קשר שיכסה את הצורך הבלתי ניתן לסיפוק, געגוע למשהו שאולי היה ונעלם, אבל ממשיך להפעיל את זכרו המעורפל של הצורך בתוכי וגורם להמשיך להשתוקקות של החסר ולשחזר את אותו אבדן כשעוד היה. ואולי לא היה אף פעם באופן ממשי, אלא התקיים רק בצורך הפנימי שלנו. אהבת הורה שלא קיבלנו היכולה להפוך לאיווי מרכזי, גם אם לא היה אף פעם. כך שלא תמיד הגעגוע הוא אל משהוא מוכר, שיכול להיות מוגדר במלים, שהיה ואיננו. לרוב היא אל ... ולא שוקולד, לא פיקאסו אורגינלי ולא מכונית פאר חדשה לא תרגיע את האיווי. אם נחליף לרגע את המלה איווי במלה צורך ונגיד, יש לי צורך בחברה, אני לא רוצה להיות לבד. אתה יוצא ופוגש אנשים ונמצא בחברה והנה הצורך לא ממש התמלא. זאת לא בדידות ולא ריקנות. זה האיווי שזז למקום אחר מהמקום אותו ניסית למלא. ולכן אני משתדל תמיד להיזהר בלשוני כשאני מדבר על בדידות, שהיא דבר אחד, ולהיות לבד שזה ... לפחות בעברית ניסו להפריד בין מה שזיהו אצל החיות כתאווה, פרועה, בלתי נשלטת, שכדי להרגיע ולספקה באים בלי צורך להתחבא. אצל החיות הכל מתרחש בנוכחות האחרים. בכל הנוגע לתאווה, היהדות בדרכה מצאה לה פתרון לבושה ולהסתרה, שנאמר, "ילבש שחורים ויסע לעיר אחרת ויעשה מעשיו" ועכשיו כל הדתיים ... לא ידע מי זה בעל התשוקה הזרה שבא לעירנו. הכל התחיל בבושה, בניתוק מהחיתיות, מניסיון להכיל ציווי מוסרי על צורך קיומי עמוק. אצל האדם נולדה בושה. נולד צורך להסתיר. וככל שמסתירים יותר מסבכים יותר את הצורך המוסתר. עד כדי בלבול. תאווה הפכה למלה גסה. מתארת אנשים גסים. לעולם יכתבו תאוותן כמלת גנאי. למזלנו תשוקה לא מסתדרת כל כך עם ההטיות. אתה לא יכול להגיד תשוקתן. וכעת ישנו בלבול ... ולהבין את הקשר בין תאווה לממון למשל. תאווה ומין. מה יסביר לנו במדויק את ההבדל בין תאווה לתשוקה. האם הצורך המספק. אם אתה מתאווה לאדם מסוים, קיימת יחסי מין התאווה פגה עד שתתעורר מחדש בהתאם לפיזיונומיה אישית. אצל אחד מהר אצל השני לאט יותר. להגיד אני משתוקק לאדם מסוים מכיל בתוכו ... תאווה גדולה ככל שתהיה היא בעלת אפשרות סיפוק. הרבה אנשים ניסו, במלים שונות להסביר תשוקה. את העומק. את הצורך. את הסיבה. את המהות. הקרבה והבלבול יצרו את מונח האהבה. שהכוללת תשוקה, לאדם, לאופיו, לחכמתו, למראהו. בשל געגוע לא מודע אולי לאיזה ותאווה לרצוננו לבצע בו אקט פיזי מיני, שלא ... לעולם. בעלי אוספים לדברים מוזרים. האוסף הענק של אוספי אמנות מפורסמים. אנשים בעלי תשוקות גדולות שהפכו את הצורך למלא את האיווי לעידון חיצוני מסוים. מעודן יותר לאסוף בולים, תמונות, מציתים. אך, עדיין לא נפתר הקשר הפנימי בין תשוקה לתאווה. אני יכול לרצוח מתשוקה את זה שהוציא לי את ה - פיקאסו מתחת לידיים. אני לא ממש רוצח אף אחד מתאווה. הבושה בתאווה, בחייתיות שישנה בבני האדם גרמה לצורך לשנות את המונחים עליהם מדברים. לקלף את המלים המרדדות למשהו שהוא לא יותר עמוק מעובי העור. מילדות מלמדים אותנו שתשוקה היא אסורה. מכל התחושות הנפשיות והגופניות כל מה שיכול להתפרש כתשוקה נאסר עלינו בדרך המפחידה ביותר. ועושה את אותו רגש למשהו שיש צורך להעלים אותו מיד ולהחליף אותו במשהו אחר, פחות תשוקתי. מלמדים ילדים לא לקנא בצעצועים של הילד האחר, לא להשתוקק להיות בעל אותם מוצרים. לא להשתוקק למה שאין לי ויש לאחר. זאת ...