... אז למה שנופתע מכך שהכל נוצר דווקא
בצורה אחת ולא
בצורה אחרת? וגם המשפט "אני חושב משמע אני קיים" לא מוכיח שאתה קיים, כי אתה לא יכול להוכיח שאתה קיים באמצעות זה שאתה חושב, כי אולי אתה בכלל לא קיים ואז אתה גם לא חושב, כי ה"אני חושב" ... המהות היא "אושר" שהיא מחויבת,
והצורה היא הרצון של האדם להשיג דברים (זוגיות, בריאות, כסף) שהם אפשריים. והאדם רוצה להשיג את הדברים הללו, כדי לבטל את הצמצום ולחזור למהות שאותה האדם לא יכול לאחוז בשכלו, כי הוא מפריד אותה
מהצורות. ויוצא שבעקבות ההפרדה בין המחויב לאפשרי, האדם אף פעם לא יכול להגיע למחויב, כי בתפיסה הזו תמיד יש לכל דבר הפך וכל דבר הוא אפשרי המציאות. כלומר, אם המהות (אושר) נפרד
מהצורה (זוגיות, בריאות, כסף), אז תמיד תישאר בתוך צמצום, ואם האושר
והצורה הם ישות אחת, אז ממילא כל דבר הוא אושר בפני עצמו. והאדם צריך לשים לב, שהוא אף פעם לא אומר "אני רוצה להיות מאושר", הוא תמיד אומר "אני רוצה זוגיות / בריאות / כסף", כלומר הוא ... כך באותה מידה ממש אפשר לומר
שהצורה היא מחויבת,
ושהצורה מעולם לא נפרדה ממהותה. כשהאדם אומר "אין אהבה, יש רק הורמונים" זה כמו לומר: "אין כיסא יש רק עץ". נשאל - האם האהבה, היא ישות שהיא נפרדת מההורמונים? אם כן, אז גם היא ישות עצמאית ... לא מסתדר בלוגיקה האנושית שיש ריבוי
צורות מצומצמות שהן בו זמנית גם אינסופיות, או שאין אלוהים, כי אם אלוהים נמצא רק בשכבה הפנימית, זה אומר שהשכבה החיצונית לא מתהווה מאלוהים, וזה אומר שאלוהים הוא עצמו שיכבה חיצונית. ... שיש שיכבה חיצונית ופנימית, ויש
צורה ומהות שהיא עצמה
צורה עם מהות אחרת וכו' עד אינסוף, אפשר לומר שאלוהים עצמו הוא כל דבר, כי בתהליך אינסופי של סיבה תוצאה \ מהות
צורה, כל הסיבות משמעותיות באותה המידה, כי אין מסובב ראשון, וכל סיבה היא עצמה המסובב הראשון, ויש ריבוי סיבות ראשונות וכו'. אם אתה רוצה לבדוק עד כמה דעה מסוימת מחויבת אצל מישהו, ... את השעמום, הוא עליון \ מהותי ביחס
לצורותיו שהן אפשריות, והאדם מחייב את
הצורה ושוכח את הרצון המהותי. מכאן נוצרת ההבנה שלמרות שהרצון להפגת שעמום הוא הרצון הראשון והרצון בחברים הוא אפשרי ביחס אליו, אפע"כ האפשרות מחויבת בדיוק כמו המהות, למרות שהיא בו ... אחרות) והוא רצון אינסוף ביחס
לצורותיו, ועדיין נוצר הצמצום ונוצר חלל פנוי גם לאפשרויות השונות. אם מישהו היה ניגש אליכם ואומר לכם: "אתם יודעים, בשביל לחיות, צריך לאכול" האם הייתה לזה משמעות כלשהי? ברור שכדי לחיות ... הם אינם כלום... גם רצון לשנות
צורה אחת לאחרת הוא רק
צורה, המהות שלו הוא הרצון לשנות את המציאות שבה יש רצון לשנות. ...