... עמדות שונות, הגמישות המחשבתית יכולה להוביל לרעיונות חדשים או להמצאת דרכים חדשות להתמודדות עם סיטואציות שונות. מסיבה זו השימוש בחשיבה יוצרת למציאת
פתרונות יעילים, רעיונות חדשים ... חדשות היא זו אשר זרזה את קידומו של המדע. היצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מתחומי העשייה של האדם. בהתאם לכך, התוצר של היצירתיות יכול להיות
פתרון לבעיה, רעיון, המשגה, ... האנשים הבוגרים אינם מפגינים יכולת יצירתית ורק אנשים מעטים בלבד נעשים בסופו של דבר לאמנים יוצרים. האדם היצירתי הליבה של היצירתיות היא היכולת להגיע
לפתרון בעיה בכל תחום שהוא ... חדש, יש לו סקרנות רבה והוא שואף להחשף לאתגרים והזדמנויות חדשים שהחיים מזמנים לו. הוא נהנה לחקור ולארגן מחדש אפשרויות שונות ללא חשש מכישלון ולהשתמש
בפתרונות לא צפויים. האנשים היצירתיים הבולטים ביותר מאופיינים ברצון לקרוא תיגר על המוסכמות. האדם היצירתי יגדיר
בעיות בדרכים השונות מהמקובל. הוא יאסוף ויארגן מידע תוך שבירת מוסכמות ויגלה יחסים חדשים ומורכבים בין נתונים. הוא יראה יכולת גבוהה בבדיקת היתכנות של חלופות
לפתרון לצורך שינוי יעיל של ... יצירתיות מרכיב משמעותי של החשיבה היצירתית הוא בחינה חופשית של אפשרויות חדשות ללא חשש מכישלון. האדם היצירתי נשען על היסטוריה אישית שבה כבר פתר מספר
בעיות בצורה יצירתית, באופן שגיבש ... הצגת תשובות שטותיות או שגויות כחלק מתהליך של ניסוי וטעייה. האדם היצירתי פועל במציאות מורכבת היוצרת צורך ליצור ולאלתר. אך אם הסביבה תדרוש אתגרים
ופתרונות, לא תהיה יצירתיות. לכן ללומד יצירתי צריכה להיות
בעיה קשה
לפתרון, אשר נתפסת בעיניו כאתגר אפשרי, כך שיהיה מודע ומתכוון לנסות
לפתור אותה בדרך יצירתית. כאמור, ... חקר. חלק מהשיטות לפיתוח יצירתיות אצל ילדים הן הרפתקאות למידה - פעילויות חווייתיות מתוכננות שמטרתן לכבוש את דמיונו של הילד (למשל עידוד חיפוש ומציאת
פתרונות שונים ממספר זוויות ... בתחומי העיצוב). הכשרים הרלוונטיים ביותר לחשיבה היצירתית הניתנים למדידה הם כושרי היצירה הרב כיוונית, הנוגעים בהעלאת רעיונות כשיש חשיבות לגיוון (כמו
בפתירת בעיות). דוגמה ... כל מטלה מוגבלת בזמן ומוערכת על שטף ויחודיות. תהליך היצירה התהליך היצירתי יכול להתייחס למספר מצבים: רצף צעדים או שלבים אותם עובר אדם יוצר בעת הבהרת
בעיה, עבודה עליה והגעה
לפתרון. השינוי התפיסתי המהיר או המעבר המתרחש כאשר מתעוררים לפתע רעיון חדש או דרך
לפתרון בעיה. טכניקות ... על פי המודל של ואלאס גראהם ואלאס הגה ב - 1926 מודל של תהליך יצירתי. מודל זה משותף לתהליך היצירה בתחומי המדע והאמנות. הכנה: הבהרת המצב כולל ניסוח
הבעיה, מחשבה על דרישות
לפתרון טוב, איסוף וסקירת נתונים ... בזמן שהחושב עסוק בפעילות אחרת כלשהי. הארה: גילוי פתאומי, שינוי פתאומי בתפישה, שילוב של רעיון חדש או "העברה" המייצרת רעיון חדש המתאים לדרישות
הבעיה. אימות: בחירת ואימות
הפתרון (בדיקת היתכנות). טעויות ... ולחלוטין לא יצירתי כאשר יישם רעיונות או שיטות שלמד. היצירתיות שבו תבוא לידי ביטוי אם וכאשר ישלב רעינות ושיטות שקודם לא היה קשר ביניהם לכלל שיטת
פתרון חדשה. 2.הסביבה היצירתית ... ומחשבה מחוץ למסגרת, הם מאפשרים לו לפתח גמישות מחשבתית. גמישות מחשבתית פירושה אי הקיבעון לרעיון או דפוס מחשבה אחר. היכולת לקבל מספר אפשרויות קיימות
לפתרון בעיה מסוימת. למרות ... הפנויים ליצירת אסוציאציות. אפקט חיובי מביא לתשומת לב לא מרוכזת (defocused) ולהקשרים קוגניטיביים יותר מורכבים, אשר מרחיבים את האלמנטים המשמעותיים
לבעיה. אפקט חיובי מגביר את ... לפי מחקרים אחרים, רגשות חיוביים מרחיבים את מספר האלמנטים הקוגניטיביים העומדים ליצירת אסוציאציות (מרחב תשומת הלב) ואת מספר האלמנטים הקשורים
לבעיה (מרחב הקוגניציה). אלה אותם ...