... חלק 3 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 2. ה"אני" והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות
פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה ... הפרשנות שתינתן להגדרות במסגרת קשר בין אישי תהיה שונה. פרשנות כזו מנוגדת לאמת הפנימית של הבודהה. הוא איננו מטיף לחופש מהכרה בתלות ההכרחית באחרים. כך,
הפסיכולוגיה מגדירה נרקיסיזם כהכחשה של תלות; ראשיתה בהיפרדות מהאם בהבנה שהיא איננה חלק ממני. לפי בודהה, ... נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, תשומת לב נכונה וריכוז נכון. זו הדרך הגדולה שסופה הארה ונירוונה. כל מי שקרא אי פעם ולו טקסט אחד קצר בענייני
פסיכולוגיה, יזהה את דרך הכתיבה של אסתר פלד. כבר ברמת הכתיבה הראשונית, עוד לפני שפלד מגיעה לניתוח את הדומה והמבדיל בין הבודהיזם לבין
והפסיכולוגיה, פלד מקרבת אותם בניסוח. אך באופן ברור למדי, יש בה העדפה לכיוון הבודהיזם אם כי היא מביאה בספר סיפורי טיפולים ממשיים או מדומיינים המסבירים את כוונותיה, הן
הפסיכולוגיות והן הבודהיסטיות. מהר מאוד מתברר שמה שמקשר את שתי התורות הוא הסבל. שתיהן עוסקות בסבל האנושי ובדרך לצמצמו. לצמצם ולא לבטל. פרויד אמר על
הפסיכולוגיה שהיא לא באה לבטל את הסבל, משום שזה בלתי אפשרי, אלא להביא את הסובל אל מעבר לגבולות הבלתי ... להקל מעט מהסבל ולהוריד מעט מחרדת המוות, המובן המפריד בין האדם לחיה: ידיעת הסוף. הפולחן יכול להיות שונה וייתכן שמדיטציה, כשמתאמנים בה, אכן עוזרת בדברים
שהפסיכולוגיה מגיעה אליה לאחר זמן רב, אם בכלל. בימינו,
הפסיכולוגיה מחפשת קישור לרוחניות, כמו שהיא נקראת במערב; רוחניות שמצויה מעבר לטיפול הנפשי, הפנימי, של ...