עבודת המחנך עם הורים - כתה ה עד ח שם המאמר מרמז שהוא מיועד ... לקבל את יראת הכבוד שחש אליו ההורה, את היחס החם שיכול לחיות ביניהם - ואז לא יוכל המחנך גם
לעבוד עם ילדי הכתה. שכן הילד מגיע לכתה ובליבו מה שחי בלב הוריו ... יראת הכבוד, את האהבה שמביא המחנך לילדם אז גם הילד חש זאת כלפי המחנך שלו ומשם המחנך יכול
לעבוד ולבנות עולם שלם של יחסי אהבה וכבוד בינו לבין הילד. על ההורה ... כל עניין שהוא רוצה לדון בו עם ההורה על ילדו באופן אובייקטיבי כמה שיותר. על המורה וההורה
לעבוד על אחד על שלא לקחת את הדברים הנאמרים באופן אישי. את רוב
עבודה של המחנך בשיקום ופיתוח יחסים ראויים ונכונים עם ההורה עליו לעשות באופן עקיף, בדומה לדרך שבה הוא
עובד עם הילד. כלומר, ליצור קשר חם עם ההורה לא כאשר מתגלים קשיים ... שהמחנך יכתוב פעם בחודש מכתב להורים ובו יספר מה הוא עושה עם הילדים באופן כללי ובדגש על
עבודת החשיבה המכינה ללימודים בכתות הגבוהות יותר. בכתה ו' מתקיימת תקופת הצגה. כאן יש
עבודה מסובכת והכתה זקוקה לתמיכה מאסיבית של ההורים, יש לוגיסטיקה רבה והאבות הופכים להיות שותפים פעילים. על המחנך
לעבוד כך שהוא יוצר שיתוף עם ההורים כיצד לארגן הכל. להסביר להורים ... מתכוונים לעשות שם ולכוון אותם בעדינות בדרכים שונות. לעיתים, בכיתות שהמחנך אינו עושה מספיק
עבודה חברתית, לא מזמינים הילדים את כל חברי הכתה למסיבה. אני ... היא אשה. אם האבות בכתה יחושו שאת כמחנכת מבינה את העולם (העולם הגברי - כלכלה, ספורט,
עבודה, חשיבה, היגיון וכו') אז הם יכבדו אותך ויעזרו ויתמכו. ... מספרים למחנך מה היה בישיבות ההורים שהוא לא נוכח בהם, ולפעמים לא. אין הדבר משנה. כמחנך
העבודה הסוציאלית עם ההורים חשובה. משום שלעיתים אין למורה נסיון גדול בזה או מומחיות, כי לחלק מהמחנכים אין ילדים, או שהם
עובדים עם ילדיהם באופן חינכוי מסויים. אך כאשר המחנך מעודד את ... ומכבדים את המורה ולא יוצרים שיחות לא מקדמות מאחורי גבו אז נוצרת רשת בטחון שהילדים יכולים
לעבוד על עצמם בתוכה. כמובן, הילד מתרברב מול חבריו שהוא עושה דברים ... שלעיתים כמחנך אתה רוצה לעשות דבר מה שטוב לבית הספר ויש התנגדות משום שמה שהצעת יוצר יותר
עבודה כביכול, אך בראיה רחבה יותר חוסך משברים לבית הספר. ... הזה. המחנך לא יכול להגיע לבדוק בסופי שבוע שהכל בסדר ההורים לילדים בגיל ההתבגרות צרכים
לעבוד יחד בעצמם על חיי החברה של הילדים מחוץ לשעות בית הספר. ... בעיניהם. על המחנך להסביר ולבקש לתת לזה הזדמנות. גם אם חושבים שזה לא ממש חשוב, לנסות
לעבוד על כך, לסמוך על המחנך שהוא אדם משכמו ומעלה ובעל מקצוע המכיר ... חשבון 2 - שברים פשוטים. לימוד מהשלם אל החלקים שבתוכו. סיפורי הצפון - מסע של גילוי עצמי,
עבודה על מוסריות, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, כתיבת חיבורים, ... אחד הילדים מסביר מה הוא הרגיש וחשב בזמן המריבה ולאחריה. לאחר הכתיבה הקריאו הילדים בכתה את
עבודת הכתיבה שלהם. ...